Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
erowid schreef:The role of psychedelics is often misunderstood. Many feel that having had wonderful experiences, they now have the answers and are somehow changed. And no doubt in many respects they are. But users often overlook the fact that there are usually heavy walls of conditioning and ignorance separating the surface mind from the core of our being. It is a blessing that psychedelics can set aside these barriers and give access to our real Self. But unless one is committed to the changes indicated, old habits of personality can rapidly reestablish themselves.
At this point many feel that repeating the experience will maintain the exalted state. It may, but most often real change requires hard work and dedicated effort. Unfortunately this is not always clear during the experience itself; it has merely pointed the way and shown what is possible. If we like what we see, it is now up to us to bring about the changes indicated.
There is a grace period following profound psychedelic experiences when changes can be rapidly made. At this time one is infused with the wonder and power of the new information. Moreover--and this is an area where some valuable research can be done--the drug experience releases a great deal of bodily and psychic armoring that is tied to our neuroses. This rejuvenation is quite noticeable after a good psychedelic experience, when, without the dragging weight of physical habit patterns, behavior can be more readily changed.
On the other hand, if you make no effort to change, old habits rapidly reassert themselves, and you find yourself sliding back into your previous state. In fact, it can be worse than before, because now you know that things can be better and are disappointed to find yourself mucking around in the same old garbage.
Another factor makes this process even more uncomfortable. A lot of the energy formerly tied up in repressed material is now released. This energy may be used quite fruitfully to expand the boundaries of your being to the new dimensions you have experienced. But if you return to old patterns of behavior, you now have more energy to reinforce them, making life more difficult. For this reason, these experiences must not be taken lightly, but with serious intent.
tomsn0r schreef:Kijk de topic van Ryan1. LSD is in mijn opzicht bij matig gebruik 1 van de drugs die je leven op een negatieve manier het meest kan veranderen, als je pech hebt.
Tripper schreef:tomsn0r schreef:Kijk de topic van Ryan1. LSD is in mijn opzicht bij matig gebruik 1 van de drugs die je leven op een negatieve manier het meest kan veranderen, als je pech hebt.
Maar jij hebt ook veel te veel LSD genomen altijd. Komt wel goed hoor Tommy, ooit zal je iets minder labiel worden. Ik denk dat jij gewoon pech hebt gehad.
Tripper schreef:Niet echt schadelijk. LSD wordt gezien als non-toxisch. De geschatte werkzame stof is 0,2 microgram per kg lichaamsgewicht, dat is dus heel erg weinig. Voor een gemiddeld persoon van 75 kg is dit 15 mg werkzame stof. De stof is 2,5 uur al voor de helft uit je lichaam. Na 24 uur is de LSD al bijna helemaal uit je lichaam verwijderd.
tomsn0r schreef:Kijk de topic van Ryan1.
herejezus schreef:Wat is er mis met verandering?
herejezus schreef: Maar laten wij welzijn: menig mens moet gedwongen worden om te veranderen.
herejezus schreef:En LSD kan heel zwaar zijn voor jouw psyche. Het loont daarom dus ook om altijd propranolol in je bezit te hebben, en middelen zoals flunitrazepam. Mocht je een keer een hele zware trip krijgen, waarbij je doodsangsten uitstaat. Dan kan je flunitrazepam innemen om de scherpe kantjes er wat vanaf te halen, en propranolol om te voorkomen dat je er PTSS aan overhoudt.
herejezus schreef:Maar als je één keer per twee-drie maand tript, en je gebruikt 100micrograms, dan is de kans op een badtrip wel erg klein.
Davinci schreef:LSD heeft de kracht om je te breken en het zal dat ook doen vroeg of laat. Soms laat het je de realiteit op een manier zien, waar je liever had dat je het nooit gezien hebt.
Als je van je mentale gezondheid houdt, is het niet zo interessant
Het probleem met lsd is dat het je verandert, zelfs als je terug nuchter bent, blijven er sporen achter.
tomsn0r schreef:Tripper schreef:tomsn0r schreef:Kijk de topic van Ryan1. LSD is in mijn opzicht bij matig gebruik 1 van de drugs die je leven op een negatieve manier het meest kan veranderen, als je pech hebt.
Maar jij hebt ook veel te veel LSD genomen altijd. Komt wel goed hoor Tommy, ooit zal je iets minder labiel worden. Ik denk dat jij gewoon pech hebt gehad.
Hahaha wat lul jij nou.
Was jij niet degene die ging trippen tijdens een diner met zijn ouders en zo? (h)
Tripper schreef:tomsn0r schreef:Tripper schreef:[quote="tomsn0r"]Kijk de topic van Ryan1. LSD is in mijn opzicht bij matig gebruik 1 van de drugs die je leven op een negatieve manier het meest kan veranderen, als je pech hebt.
Hahaha wat lul jij nou.
Was jij niet degene die ging trippen tijdens een diner met zijn ouders en zo? (h)
LSD wordt altijd veel rozegeur en maneschijniger voor gesteld dan het is.
Het heeft de kracht om je te breken en het zal dat ook doen vroeg of laat.
Soms laat het je de realiteit op een manier zien, waar je liever had dat je het nooit gezien hebt.
Lµs. D schreef:LSD wordt altijd veel rozegeur en maneschijniger voor gesteld dan het is.
Soms laat het je de realiteit op een manier zien, waar je liever had dat je het nooit gezien hebt.
Defineer gezondheid?
En, breken - niet per sé. Het kan best gebeuren hoor, maar dat ligt meer aan je persoonlijkheid/aanleg dan aan de stof zelf..
tomsn0r schreef:Lµs. D schreef:LSD wordt altijd veel rozegeur en maneschijniger voor gesteld dan het is.
Defineer gezondheid?
En, breken - niet per sé. Het kan best gebeuren hoor, maar dat ligt meer aan je persoonlijkheid/aanleg dan aan de stof zelf..
Maakt niet uit hoe je het interpreteert, maar het is een gevolg van gebruik van LSD. En het kan iedereen gebeuren. Van tevoren kan je niet bij iemand garanderen dat hij er geen negatieve dingen aan over houdt.
Dat sommige mensen als jij een belemmering in functioneren tot iets positiefs ombuigen naar buiten en niks te verliezen hebben betekent zeker niet dat het voor iedereen veilig is. Andere mensen kunnen wel belang hechten aan een niet wereldvreemd functioneren.
tomsn0r schreef:Tripper ik denk dat je het een beetje onderschat om het zo even te zeggen. Het is mooi dat jijzelf nog prima in orde bent na al die trips, maar, zoals ik zei, mensen reageren er te verschillend op. Ik lees hier al vaak genoeg hoe het mis kan gaan ook al is er helemaal geen slechte setting gekozen.
Er valt van tevoren ook niks te zeggen over hoe je er op gaat reageren en zo. Ik denk dat mensen die het voor de eerste keer doen en zo'n bericht als die van jou lezen het nogal snel onderschatten.
Simon schreef:Kunnen jullie me meer vertellen over wat er met ze kunnen gebeuren op LICHAMELIJK gebied als ik een paar jaar lang erg vaak LSD zou nemen?
Simon schreef:Dat heb ik zojuist gedaan, en, eh, tyfus, WTF!? Ik mag hopen dat die dude VOOR de LSD al niet helemaal honderd was?
Simon schreef:herejezus schreef:En LSD kan heel zwaar zijn voor jouw psyche. Het loont daarom dus ook om altijd propranolol in je bezit te hebben, en middelen zoals flunitrazepam. Mocht je een keer een hele zware trip krijgen, waarbij je doodsangsten uitstaat. Dan kan je flunitrazepam innemen om de scherpe kantjes er wat vanaf te halen, en propranolol om te voorkomen dat je er PTSS aan overhoudt.
Dit zijn goede tips; ik heb nog nooit eerder van deze stoffen gehoord. Zijn dit supplementen die ik (net als bv. 5-HTP) gewoon in de winkel kan halen ergens?
Simon schreef:Davinci schreef:LSD heeft de kracht om je te breken en het zal dat ook doen vroeg of laat. Soms laat het je de realiteit op een manier zien, waar je liever had dat je het nooit gezien hebt.
Het probleem met lsd is dat het je verandert, zelfs als je terug nuchter bent, blijven er sporen achter.
Dit klinkt heel ernstig. Kun je hier misschien wat dieper ingaan?
Ik ben erg nieuwsgierig naar alles wat de LSD mij kan laten zien, vooral als het mij nieuwe dingen kan leren over mezelf/m'n psyche, en de wereld om mij heen. Wat voor dingen kan het me echter laten zien waarvan jij zegt dat je het me afraad? En ik heb een vrij sterke geest vind ik zelf.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten