Het zit zo. Ik zit al een lange tijd met een zeer moeilijke relatiebreuk waar ik het na 10 maanden nog steeds moeilijk mee heb. Er zijn dingen gebeurd die anders hadden kunnen lopen en ik kan hier maar geen vrede mee krijgen. Ik heb al wat verhalen gelezen over mensen die LSD gebruiken om zijn therapeutische waarde en ik vraag me af of ik op deze manier zelf ook kan proberen om dit hoofdstuk in mijn leven af te kunnen sluiten.
Ik ben me ervan bewust dat dit tijdens de trip waarschijnlijk geen aangename ervaring gaat worden. Zeker omdat ik er dan aan begin in de hoop een vraagstuk dat me al veel pijn en verdriet heeft bezorgd op te kunnen lossen. Maar toch denk ik dat LSD mij bepaalde inzichten kan geven die ik anders nooit vanaf zulke standpunten heb kunnen bekijken.
Ik wil hier nog bij zeggen dat ik mezelf toch redelijk ervaren acht op het gebied van psychedelica. Ik Heb al redelijk vaak LSD genomen en heb ook ervaring met truffels, salvia, ed. Ook heb ik al verschillende moeilijke ervaringen gehad met deze middelen. Wat hierbij wel vermeld mag worden is dat ik deze minder aangename ervaringen nooit als negatief heb ervaren omdat ik er altijd wel iets uit geleerd heb. LSD heeft me al vaker met psychologische vraagstukken geholpen, en zeker niet altijd op een aangename manier. Ik was ook altijd heel goed in staat me niet tegen deze ervaringen te verzetten en er gewoon in mee te gaan. Als LSD me iets laat inzien dan is daar een reden voor en ik probeer dan ook de antwoorden te vinden.
Het verschil met die situaties en deze hier is dat ik toen aan mijn trip begon met uitzicht op een gezellige, fijne trip met een paar vrienden en (gedeeltelijk) uitmondde in een heen-en-weer getrek van aangename en onaangename ervaringen. Terwijl ik nu eigenlijk van in het begin uitkijk op een onaangename maar potentieel leerrijke ervaring.
Dus wat ik eigenlijk wil weten is hoe jullie hier tegenaan kijken. Als je soortgelijke ervaringen al hebt gehad mag je ze ook zeker meedelen.
Ik ben op zoek naar antwoorden en ik denk wel dat dit een al bij al positieve ervaring kan worden die me kan helpen deze breuk eindelijk te verwerken.
PS. Kudos als je dit boek helemaal hebt gelezen. Het is een behoorlijk lijvige uitleg.