Naar aanleiding van wat posts in het algemene candyflip topic besloot ik een topic te openen over het combineren van LSD met andere serotogene drugs dan MDMA. Voor informatie over het begrip candyflippen stuur ik je terug naar het originele topic: http://drugsforum.info/lsd/candyflippen-de-gebruiksaanwijzing-engels-t52.html.
LSD icm. MDMA schijnt een prachtige synergie te geven, al zijn niet alle meningen eensgezind gezien sommige mensen de 'magie' van MDMA zijn verloren, of dat gewoon de trip wordt overstemd door de impact van MDMA. Ikzelf ben misschien de magie al verloren, of ik reageer er gewoon anders op dan voorheen.
De doorgaans gebruikte methode voor deze combinatie begint met het sublinguaal innemen van de LSD en het droppen van de MDMA 4 uur later, wat de beste synergie zou moeten opleveren.
Alternatieven voor MDMA in combinatie met LSD voldoen eigenlijk maar aan één eis; een drug die de afgifte van serotonine stimuleert, evenals MDMA dat doet. Of de combinatie daadwerkelijk zo magisch zal zijn als de alom geprezen candyflip valt te betwisten, maar voor sommige mensen zal dit vast wel uitkomst bieden. Alternatieven voor MDMA zijn veelal research chemicals zoals 4-FA, 5-APB, 6-APB, bk-MDMA en MDAI, om er maar een paar te noemen. Andere alternatieven die buiten het cluster research chemicals vallen zijn drugs zoals MDA en MDEA, al is dat net vanuit welk perspectief je naar de term 'research chemicals' kijkt. Er zijn geen combinaties bekend waarbij LSD extra schade/risico teweeg brengt. De stof waarmee LSD gecombineerd wordt zal dan ook voornamelijk de mate van schade en kans op lichamelijke/neurotoxische gevaren bepalen. De combinatie zelf zal dus niet direct risico's met zich meebrengen.
Hiermee wil ik vragen naar jullie ervaringen met de meest exotische LSD combinaties die jullie hebben geprobeerd. Ik zal hieronder mijn ervaring met LSD icm. 4-FA neerzetten.
Zelf lijkt MDAI me erg interessant als alternatief, gezien het feit dat deze drug niet op de dopamine-receptoren werkt en de trip niet zo zou moeten onderdrukken. Echter heb ik hier nog geen ervaring mee. MDA als alternatief zal ook wel potentie hebben gezien de sterkere hallucinogene werking, maar dit heeft dan weer een sterkere affiniteit op de dopaminereceptoren dan MDMA. Hoe deze combinaties in de praktijk uitwerken is natuurlijk nog maar de vraag.