Drientje schreef:Trips duren ook gewoon zo lang bij mij. 16 uur is niet raar.
Gewoon in je bed gaan liggen, maak het donker en chill gewoon.
Xeloc schreef:Bromo dragonfly komt ook wel eens op zegels voor he? En dat duurt ook langer als LSD!
Xeloc schreef:Bromo dragonfly komt ook wel eens op zegels voor he? En dat duurt ook langer als LSD!
brombeer001 schreef:Mijn visie is dan ook als je echt wilt slapen kan dat altijd wel maar je moet je zelf er wel een beetje in trainen!
vergeet niet dat als je stil ligt met je ogen dicht en je jouw lichaam tot rust kan brengen hartslag naar beneden halen door adem technieken je in princiepe ook slaapt ook al draait je geest op volle touren het maakt namelijk niet uit of je hersens nog actief zijn want dat zijn ze altijd zo niet ben je pittig dood...
Azgaza schreef:zodat het slecht of niet slapen minder uitmaakt?
Russ schreef:daardoor dat op het einde van de laatste trips het ook een beetje de minder-goede kant op gegaan is met overgeven incluis.
Uitgerust trippen en enigszins op tijd beginnen, dus rekening houden met een trip van zeker 12 uur en lekker op tijd in de avond beginnen (of zelfs smiddags) lijkt me met lsd altijd handig. De dag daarna geen verplichtingen hebben is naar mijn idee bijna een vereiste. Dus voor een goede trip moet je in feite 2 dagen voor rekenen.
Een slaapmiddel zoals benzo's of zolpidem zal ik niet aanraden. Die middelen alleen gebruiken als er een langdurige slaapstoornis heeft opgetreden, dus dagen later nog slaapproblemen (als dat zo is, dan is lsd niet geschikt voor je), of als de paniek tijdens een trip dusdanig groot is dat je een gevaar vormt voor jezelf of anderen. Dat is dus achteloos en onvoorspel gedrag d.m.v. angst of heftige psychotische kenmerken (angstig, erg onrustig, paniek, moeilijk tot geen contact mee te maken). Dit laatste is dus vooral aan de tripsitter of vriend die erbij zit.
Slaapmiddelen zoals alle Benzo's en o.a. ook zolpidem zijn zo slecht voor je. Ze geven stress, maken je onrustig, op de lange termijn zorgen ze juist voor slaapstoornissen. Elke goede psychiater weet dat. Daarom wordt er altijd aangeraden om een slaapmiddel niet lang te gebruiken en in fases, alleen noodzakelijk bij grote slaapstoornissen of angststoornissen. Helaas wordt het te makkelijk voorgeschreven met alle gevolgen van dien.
Als je maar een een paar keer per jaar tript en je neemt een slaapmiddel is dat niet zo erg heftig. Maar zo'n lsd-trip is geestverruimend, energetisch kunnen er blokkades wegvallen, er kan meer ruimte ontstaan in je hoofd, de stress kan minder worden. Neem je een slaapmiddel dan vernauw je de geest, geef je je lichaam meer stress en je lever geef je een flinke stoot. Dat je niet slaapt is dan toch geen probleem, dan een nachtje niet en leer maar omgaan met onrust in je hoofd, daarna slaap je wel weer toch? Waarom altijd de makkelijkste weg en je moeilijkheden niet aangaan. Wel de geneugten van een middel, maar niet de gevolgen? Ook zolpidem heeft gevolgen. Niet altijd direct zichtbaar, vaak ook wel.
http://sync.nl/pas-op-voor-zolpidem/ (deze zaken die aan het licht zijn gekomen is maar een klein topje van de ijsberg. 99% van de gevallen waar iets mee aan de hand is hoor je niet. Die ervaring heb ik in de psychiatrie. Er zijn te veel belangen mee gemoeid om te zorgen dat de meeste zaken niet aan het licht komen. De farmaceutische industrie het geld, heul veel geld en de gebruiker de rotzooi, want dat is het voornamelijk.)
Russ schreef:Die laatste 2x begon ik rond 15.00 en had ik de komende dagen niets belangrijks te doen, dat is geen probleem. Volgens mij weet ook elke goede psychiater dat als je een paar keer per jaar een benzo neemt het echt geen fuck uitmaakt, niet dat het niet interessant is maar dat artikel over zolpidem is nu ook niet meteen het grootste nieuws van de 21ste eeuw, het is al lang bekend dat er soms zo wordt gereageerd op zolpidem. Je mag van mij gerust volharden in je "moeilijke weg", en jezelf eventueel daarna een smiley-sticker geven, maar als je een kamer deelt met je tripgenoot die graag slaapt en je komt daar in het donker te zitten, waar je eigenlijk niets kunt doen behalve stil zitten met in je achterhoofd de wetenschap dat het gerust nog 4uur kan gaan duren, dan is een slaapmiddel geen vluchtmiddel voor "de moeilijke weg" maar een voor mij verantwoord alternatief. Hoe je erin slaagt om uit de enkele lapjes text van mij in dit topic hebt kunnen opmaken dat ik mijn moeilijkheden niet aanga en altijd de makkelijkste weg neem is mij een raadsel. Ik ben dol op uitdagingen, van nature competitief en hoe langer hoe meer ondernemend maar ik zorg er zoveel mogelijk voor om in de eerste plaats niet in de moeilijkheden te komen ipv masochistisch "de moeilijke weg" op te zoeken.
Ik geef je volkomen gelijk over de farmaceutische industrie, de smerige spelletjes, noem maar op, ik zal eerlijk bekennen dat ik absoluut geen idee heb in welke mate het voorkomt, hoe ernstig enz maar ik kan me heel makkelijk voorstellen dat het bulkt van de vuiligheid. Wees er echter maar verdomd zeker van dat het niet de enige tak is waar er gelogen en verborgen wordt, dat vind je overal. Het enige wat ik van zo'n dingen geleerd heb is dat het de moeite niet is om je er zorgen over te maken, je kan er niets aan doen, het was er altijd, zal er altijd zijn en is nu eenmaal eigen aan onze soort, je teveel bezighouden met zulke zaken zal je heus meer stress geven dan een enkele keer een slaapmiddel te nemen.
Ik hou me niet bezig met een onderscheid te maken tussen wat legaal is en wat niet om de reden die jij al toonde over de farmaceutische industrie, ik ga enkel af op waar ik zeker van ben dat het bewezen is, mijn eigen verstand en intuïtie. Ik neem af en toe risico's, maar ben ervan overtuigd dat ik vroeger zal sterven als ik me te veel zorgen maak en bescherm tegen de boze, boze wereld ipv af en toe m'n hand in het vuur te steken.
Volgende keer dat ik ga trippen heb ik echter wel besloten geen benzo's meer mee te nemen omdat je dan eigenlijk al op voorhand bezig bent met angst, ondertussen heb ik ook ondervonden dat ik gevoeliger ben voor LSD dan m'n omgeving en ga de dosis wat terugschroeven, 's ochtends al beginnen, zorgen dat ik altijd iets te doen heb zodat ik niet moet liggen balen en een kalmeer-oefening moet doorlopen om te kunnen slapen, trippen moet nog altijd leuk blijven ipv een geestelijk obstakel, dit en wat jointjes roken bij de comming down zodat slapen ook weer gemakkelijker zal gaan. (ja, ik weet dat het de trip intensifieert)
Russ schreef:Je mag van mij gerust volharden in je "moeilijke weg", en jezelf eventueel daarna een smiley-sticker geven
Russ schreef:Vanaf je (onopzettelijk waarschijnlijk) een standpunt inneemt waar je bepaalde dingen veroordeeld en een min of meer zwart-witte afschildering geeft van wat goed en fout is zorg je er automatisch voor dat mensen er op afknappen en al zéker jonge mensen op een drugsforum. Als je ook maar de minste indruk geeft van mensen te willen "voorlichten" maak je eigenlijk je eigen standpunt onaantrekkelijk.
Russ schreef:Over die avond dat ik wakker lag, (heb je ooit al LSD genomen?), ik ben me er heel goed van bewust dat een slaapmiddel niet meteen de beste oplossing is maar ik zat absoluut niet in zo'n positie waarop ik veel andere keuze had, ik was toen nog te onervaren jong om 4 uur alleen, wakker in het donker liggen en even "rustig m'n gedachten te laten gaan", dat was op dat moment helemaal niet mogelijk, nu weet ik dat dat al stukken beter zou gaan maar dat was iets waar ik op dat moment simpelweg niet klaar voor was, ondertussen heb ik al veel geleerd en ben ik veel rustiger en gebalanceerder dan toen en zou dat wel gaan.
Is waar, het liefst horen ze dat het allemaal weinig kwaad kan en dat je het vooral moet doen. Iemand die iets niet wil horen hoort het ook niet. Maar het gaat mij om diegene die het leest en zich een volgende keer iets bewuster is van bepaalde gevolgen. Als iemand het gezeik vindt is dat niet mijn probleem. Ik ga het niet mooier verpakken dan het is.
Ik heb niet alles gelezen, maar blow je bij je trip? Dat rekt de trip altijd wel uit en zorgt voor moeilijk in slaap kunnen komen na de trip. Minder acid nemen zal ook wel helpen, op een dosis van 50 mics lijkt me niet dat je dan nog 16 uur tript. Op 50 mics ben ik zelfs voor de 12 uur wel klaar. Vanaf 250 mics haal ik de 16 uur ook wel.
Russ schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar blow je bij je trip? Dat rekt de trip altijd wel uit en zorgt voor moeilijk in slaap kunnen komen na de trip. Minder acid nemen zal ook wel helpen, op een dosis van 50 mics lijkt me niet dat je dan nog 16 uur tript. Op 50 mics ben ik zelfs voor de 12 uur wel klaar. Vanaf 250 mics haal ik de 16 uur ook wel.
Nee, normaal blow ik niet als ik trip, maar goed dat je het zegt want ik was net van plan om volgende keer bij de comming down wat te blowen omdat ik meestal heel makkelijk slaap als ik stoned ben, maar dat is dus blijkbaar geen optie.
Het probleem is dat ik in België woon en geen auto heb waardoor testen weer een stukje lastiger ligt, de zegels die ik normaal neem zijn shiva's, maar ik heb geen enkel referentiepunt over de sterkte jammer genoeg.
Waar ik ondertussen wel zeker van ben is dat ik sterker reageer op LSD dan m'n tripgenoten, zeker als ik het vergelijk met m'n reactie op truffels. Van zo 1 zegel vervormde laatste keer het geluid heel erg, heel krachtige visuals en de duur natuurlijk ...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten