Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Verschil tussen LSD en truffels?

Hier kan je alles vragen over het tripmiddel LSD, of het nu over zegels, microdots of druppels gaat.

Verschil tussen LSD en truffels?

Berichtdoor firewolx » do mei 31, 2012 4:17 pm

Ik heb een aantal keren truffels gebruikt, maar ben van plan binnenkort met LSD te gaan experimenteren. Ik heb hieronder een lijstje staan van de verschillen die ik het meest gehoord heb. Ik weet dat het per persoon en ervaring verschilt, maar dit is wat ik het meest gelezen heb. Mijn vraag is aan jullie, zijn de onderstaande dingen een beetje correct?

Ervan uitgaand dat het om gemiddelde dosissen gaat:
  • LSD heeft meer visuals (vooral open-eyed visuals). Over closed eyed visuals hoor ik verschillende verhalen.
  • Met shrooms heb je meer 'mind-fuck'. Dus meer problemen met alledaagse logica, meer moeite met concentreren, heel vaak van gedachtes veranderen, dingen sneller vergeten, constant dingen 'beseffen' en weer kwijtraken. Dus minder structuur in denkwijze en minder stabiele gedachtes.
  • Met shrooms veranderen je emoties vaker/heftiger.
  • Ik las ooit eens een analogie over LSD en shrooms, hij ging ongeveer zo :grin: :
    Using shrooms is like driving a car on very thick ice, using LSD is like driving a car on a narrow dangerous mountain road. Met andere woorden: met LSD heb je meer controle over je trip, maar als je de controle verliest zijn de gevolgen (bad gaan) langer en erger.
  • Bij LSD verandert hetgene wat je ziet meer, maar bij truffels verandert de interpretatie van wat je ziet meer. Als je bijvoorbeeld naar een lamp kijkt gebeuren er twee dingen: de lamp begint te bewegenen (dit is wat je echt heel realistisch ziet) en vervolgens verandert je interpretatie van de bewegende lamp (je denkt steeds dat het een slang is). Als je vervolgens meer truffels of lsd zou nemen, dan zal je 'interpretatie' veranderen in je wat echt 'ziet' (dus als je meer zou nemen zal je op geven moment ook echt slangen zien ipv lampen).
    Ander (beetje overdreven) voorbeeld: een jongen staat tegen een heel groen gordijn, dus de jongen wordt groen. Als je LSD neemt zal de jongen er heel erg groen uitzien en zal je denken "hey, die jongen lijkt een beetje op een plant-mens". Met truffels zal hij er een beetje groen uitzien en zal je denken "OMG ER STAAT HIER EEN PLANT-MENS".

Zijn de bovenstaande punten een beetje correct?
firewolx
Newbie
Offline
 
Posts: 3
Geregistreerd: vr maart 02, 2012 9:22 pm

Re: Verschil tussen LSD en truffels?

Berichtdoor Ivo » do mei 31, 2012 5:09 pm

De dingen die er staan komen redelijk goed overeen met hoe ik het ervaar.

Ik weet niet hoe LSD is als je écht slecht gaat, maar als je het negatiever begint te vinden is het echt makkelijk terug recht te trekken. Bij paddo's vond ik dat echt veel moeilijker.
LSD geeft mij wel meer visuals, als ik visuals krijg. Ik heb meerdere trips gehad waarbij er helemaal niks vervormd werd...
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Verschil tussen LSD en truffels?

Berichtdoor Einstein » do mei 31, 2012 6:03 pm

De wellesnietesteksten over welk middeltje de extreemste bad trips veroorzaakt zou ik met een korrel zout nemen, bij beide tripmiddelen is het geen feest als je een bad trip krijgt, of een griezelige LSD-trip nu daadwerkelijk griezeliger is dan een griezelige truffeltrip, tsja, wie zal het zeggen :#:
Voor de rest klopt dit aardig, inderdaad :)
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Verschil tussen LSD en truffels?

Berichtdoor Davinci » do mei 31, 2012 7:26 pm

In grote lijnen klopt het wel wat je zegt. Ik moet toegeven dat ik op beide stofjes enorm veel visuals heb.
Dat lsd meer visuals zou hebben, is waarschijnlijk persoons en dosis gebonden. De visuals van lsd vind ik wel mooier dan van truffels (puur subjectief).
De eeuwige discussie of paddo's/truffels nu zwaardere bad trips opleveren dan lsd of omgekeerd, is meestal ook weer subjectief (dosis/persoons gebonden). Een echte bad trip op lsd zou ik wel erger vinden dan een bad trip op truffels/paddo's: lsd duurt veel langer. Door de lange duur van lsd, kan het langer je geest bruut verkrachten en martelen :woeh:
Het is ook moeilijk een bepaald aantal gram met een bepaald aantal microgram lsd te vergelijken.
Met truffels/paddo's weet je ook nooit exact hoeveel 4-ho-dmt en dergelijke er wel inzit..
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Verschil tussen LSD en truffels?

Berichtdoor Antifa » vr jun 01, 2012 1:04 am

Ben het er over het algemeen ook wel mee eens, op een klein puntje na...Ik heb bij LSD wel meer visuals, maar die van paddo's zijn zowel mooier als heftiger.
Antifa
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 132
Geregistreerd: do mei 05, 2011 11:17 pm

Re: Verschil tussen LSD en truffels?

Berichtdoor MarkBeest » vr jun 01, 2012 1:16 am

Hier was ik dus ook al een tijd benieuwd naar na iets van 10 keer truffels te hebben gedaan. Over 2 weken is LSD waarschijnlijk aan de beurt en als ik dit allemaal zo lees lijkt het me dat ik LSD leuker ga vinden

Edit: Had van iemand gehoord dat je van LSD ook een meer high/euforie gevoel krijgt, klopt dit? want dat kan ik me niet voorstellen
Er zit een feestje in m'n hoofd.
Avatar gebruiker
MarkBeest
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 373
Geregistreerd: wo maart 07, 2012 11:45 am
Woonplaats: In een grot

Re: Verschil tussen LSD en truffels?

Berichtdoor Saikedellik » vr jun 01, 2012 10:46 am

Heb zelf nog maar 1x LSD gebruikt, maar ik vind zelf van wel. Heb de hele dag met een vieze grijns/smile op mn gezicht rondgelopen, gewoon omdat alles zo mooi was, alles zo perfect, en alles klopte.
Junk.
Avatar gebruiker
Saikedellik
Donateur
Offline
 
Posts: 1712
Geregistreerd: vr jun 03, 2011 4:30 pm

Re: Verschil tussen LSD en truffels?

Berichtdoor Ivo » vr jun 01, 2012 11:15 am

LSD is bij mij altijd lichter, blijer en energieker. Dat samen met het versterken van je gevoelens kan je best euforie noemen vind ik.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Verschil tussen LSD en truffels?

Berichtdoor Einstein » vr jun 01, 2012 12:33 pm

... maar ik vind paddo's dan weer euforischer, omdat de euforie van LSD mij net wat oppervlakkig aandoet, terwijl paddo's een diepgravende stemmingsverandering teweegbrengen. Het is dus inderdaad persoonsgebonden, maar voor Jan Modaal zal LSD inderdaad wat energieker en vrolijker zijn.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Verschil tussen LSD en truffels?

Berichtdoor Davinci » vr jun 01, 2012 1:53 pm

Het zijn beide serotonine agonisten, zou er een verband bestaan tussen affiniteit en blijheid/euforie?
Ik heb ooit eens een tabel zien passeren, maar hij lijkt onvindbaar atm.
Anyway het lijkt mij vooral set/setting te zijn..
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Verschil tussen LSD en truffels?

Berichtdoor MarkBeest » vr jun 01, 2012 1:57 pm

Dan denk ik dat LSD echt meer voor mij is als het energieker is. Met truffels kak ik helemaal in en wordt een soort sjamaan die op de grond in de kussens ligt en alle gekheid van de andere mooi bekijkt. Is wel leuk maar ik wil zelf ook gek doen en dat lukt dan niet :kleuter:
Er zit een feestje in m'n hoofd.
Avatar gebruiker
MarkBeest
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 373
Geregistreerd: wo maart 07, 2012 11:45 am
Woonplaats: In een grot

Re: Verschil tussen LSD en truffels?

Berichtdoor Einstein » vr jun 01, 2012 2:02 pm

Davinci schreef:Het zijn beide serotonine agonisten, zou er een verband bestaan tussen affiniteit en blijheid/euforie?
Ik heb ooit eens een tabel zien passeren, maar hij lijkt onvindbaar atm.
Anyway het lijkt mij vooral set/setting te zijn..

Psilocine is veel selectiever, LSD is ook een dopamineagonist en adrenalineagonist, dat verklaart het wel. Bovendien zijn alle serotoninereceptoren ook niet hetzelfde, de meeste psychedelica activeren zowel de 5-HT2A-receptoren als de 5-HT2C receptoren, maar in verschillende verhouding. Zelfs voor selectieve 5-HT2A-agonisten zouden er nog verschillen in effect zijn door verschillende activatie van de neurochemische pathways ná activatie van de receptor, maar hoe dat op moleculair niveau in zijn werk gaat zou ik niet weten :#:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Verschil tussen LSD en truffels?

Berichtdoor Maddog » vr jun 01, 2012 8:31 pm

Truffels laten men denken dan dingen anders zijn. LSD laat men gewoon een andere realiteit zien.
Avatar gebruiker
Maddog
Woef
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1474
Geregistreerd: ma sep 19, 2011 11:36 am

Re: Verschil tussen LSD en truffels?

Berichtdoor Gonzo » vr jun 01, 2012 8:39 pm

Madcat schreef:Truffels laten men denken dan dingen anders zijn. LSD laat men gewoon een andere realiteit zien.


Mooie zin.. :love:
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar LSD

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron