Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Waarom noemen ze het "trippen" ?

Hier kan je alles vragen over het tripmiddel LSD, of het nu over zegels, microdots of druppels gaat.

Waarom noemen ze het "trippen" ?

Berichtdoor Charlie » do maart 07, 2024 1:28 pm

Ik kan het woord maar moeilijk doorgronden. Weet iemand wat de etymologie er achter is?
Als ik het letterlijk vertaal dan kom ik uit bij struikelen.
En daar kan ik het alsvolgt in passen:

Je struikelt over een gedachte en daar ga je dan zo in op, dat het je zo in beslag neemt dat je nauwelijks meer mee krijgt wat er om je heen gebeurd. Je bent zo gefocust op het struikelen dat de werkelijkheid je ontgaat.

Maar struikelen impliceert ook dat je uit alle macht je balans probeert terug te krijgen, en die kan ik niet echt passen dus ik vermoed dat mijn letterlijke vertaling niet klopt.

@fredrik :
Mocht je je weer geroepen voelen om deze post te verpesten met je onzin.
Jij kunt niet filosoferen, dus jij kunt hier onmogelijk iets aan toevoegen.

En ik wil je ook nog een advies geven: als jij ooit besluit om lsd te nemen, dan moet je je messen en alles waar je iemand mee kunt vermoorden goed opbergen. En dat geld ook voor @АЛ-90
Ik zal dit verder toelichten in de General chat.
(Indien Frederik deze post niet vol spamt dan zal ik bovenstaand verwijderen.)
Let's start the commotion
Avatar gebruiker
Charlie
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 43
Geregistreerd: zo dec 18, 2022 2:31 pm
Woonplaats: Zuidlaarderveen

Re: Waarom noemen ze het "trippen" ?

Berichtdoor fredrik » do maart 07, 2024 2:17 pm

Je hebt te veel vrije tijd, besteedt deze eens nuttig in plaats van je druk te maken over dit soort dingen. Ga eens werken joh!
Avatar gebruiker
fredrik
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 435
Geregistreerd: za nov 14, 2015 5:44 pm

Re: Waarom noemen ze het "trippen" ?

Berichtdoor Eko » za maart 16, 2024 3:37 pm

"taking a trip" op reis gaan, je gaat op avontuur. Meer moet ge er niet achter zoekn
I remember feelin' like someone had peeled a layer away from my brain, and my reality was no longer anchored to any point of reference, and I had to fight to keep from being crushed under the weight of an unforgiving new paradigm of ultimate reality. (Jake the Dog)
Avatar gebruiker
Eko
-~○☼○~-
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4042
Geregistreerd: do feb 24, 2011 10:27 pm
Woonplaats: Ganda


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar LSD

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner