Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Amy Winehouse Lioness: Hidden Treasures

Heb je een nieuwe favoriete artiest of heb je een geniaal nummer gevonden? Of beter nog, heb je zelf iets gemaakt en wil je het met ons delen? Post het dan hier.

Amy Winehouse Lioness: Hidden Treasures

Berichtdoor Winehouse » di dec 13, 2011 6:45 pm

AMY WINEHOUSE VOERT ALBUMLIJST WEER AAN

Amy Winehouse voert voor de tweede keer dit jaar de Album Top 100 aan.

Amy Winehouses postuum verschenen plaat Lioness: Hidden Treasures komt deze week binnen aan de top van de albumlijst. Na haar dood veroverde Winehouse de top van de lijst met haar tweede album Back to Black.

De compilatieplaat Lioness: Hidden Treasures verscheen vorige week vrijdag in Nederland. Op het schijfje staan twee nieuwe nummers van de in juli overleden zangeres, de overige tracks zijn andere versies van bekende singles. Het album verovert de nummer 1-positie op Nick & Simon<<KNEUZEN,

Bron: RTL.nl


Geweldig album jullie moeten het allemaal gaan luisteren en wat vinden jullie van de cd ?
who whants to help mother with mothers little helpers?
Avatar gebruiker
Winehouse
Bewuste Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 410
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 8:27 pm

Re: Amy Winehouse Lioness: Hidden Treasures

Berichtdoor Winehouse » di dec 13, 2011 6:47 pm

Muziek / CD-recensies
Amy Winehouse – Lioness: Hidden Treasures
Laatste update: 3 december 2011 17:51 info
Vlak voor haar trieste dood werkte Amy Winehouse nog aan nieuwe liedjes, maar helaas is dit materiaal nooit voltooid. In plaats van een Greatest Hits-plaat komt haar platenmaatschappij met een verzameling zeldzame opnames.

Toen debuutalbum Frank in 2003 verscheen, was het al onmiddellijk duidelijk dat Amy Winehouse een groot talent was. Het grote publiek zag dat pas in ten tijde van opvolger Back To Black en dankzij haar vocale bijdrage op de Mark Ronson-hit Valerie. Helaas kwam ze veel vaker in het nieuws vanwege haar uitbundige levensstijl.
Dat is bijzonder tragisch. Je luistert dan ook met andere oren naar Lioness: Hidden Treasures dan wanneer ze nog geleefd had. Sterker nog, wanneer ze nog geleefd had, zou dit verzamelalbum nooit het levenslicht hebben gezien. De hoesfoto is overigens een kiekje van de Canadese zanger Bryan Adams, tevens portretfotograaf.
Het album opent met Our Day Will Come, een cover van de Amerikaanse nummer 1-hit van R&B-groep Ruby & The Romantics uit 1963. Het brave en veilige reggaearrangement van Salaam Remi maakt het tot een prima single, maar wie de blazers en baslijnen wegdenkt, hoort de prachtige doorleefde stem van Winehouse.
Onnodig
Nog mooier komt die tot uiting in het nieuwe nummer Between The Cheats, dat stijlelementen leent van jaren vijftig-artiesten als Frankie Avalon en Dion and The Belmonts. Winehouse’s bloodmooie akoestische opname van Carole Kings Will You Still Love Me Tomorrow wordt hier onnodig opgepoetst met blazers, strijkers en een koor.
Ook Valerie verschijnt in een compleet nieuw arrangement (aangeduid als ’68 Version), maar is opgebouwd uit onderdelen van de versie van Mark Ronson en niet die uit de akoestische soloversie van Winehouse. Erg leuk is het om te horen wat Winehouse kon doen met een jazzstandard als Jobims The Girl From Ipanema.
Opduiken
Meer bekende nummers van Winehouse duiken op dit album op in een andere variant. Zoals de bijzonder fraaie orkestrale versie van Tears Dry On Their Own (hier simpelweg als Tears Dry), evenals de eenvoudige demo van Wake Up Alone en de studioversie van Best Friends (de veel betere akoestische versie verscheen als B-kantje).
Prima rapnummer Like Smoke met Nas valt geenszins uit de toon op deze collectie, maar ergens voelt het toch als een halfbakken samenwerking. Dit is tegenstelling tot haar glorieuze duet met Tony Bennett op Body And Soul (van zijn album Duets II), de fameuze laatste opname van Amy Winehouse.
Restmateriaal
Het lijkt alsof producer Salaam Remi de opdracht kreeg om alle overblijfselen die nog op de planken lagen in een soortgelijke vorm te gieten. Daardoor voelt Lioness: Hidden Treasures aan als een volwaardig album, ook al weet je dat deze plaat voornamelijk restmateriaal bevat. Soms ligt de productie er ook net iets te dik op.
Het is zeer waarschijnlijk dat er in 2012 een verzamelalbum verschijnt die een beter beeld geeft van het talent van Amy Winehouse. De trouwe fans zullen enige troost vinden in de handvol nieuwe liedjes hier, ook al tonen deze opnames duidelijk aan dat de popmuziek met het overlijden van Winehouse een echte wereldster verloren is.


Bron:nu.nl
who whants to help mother with mothers little helpers?
Avatar gebruiker
Winehouse
Bewuste Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 410
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 8:27 pm

Re: Amy Winehouse Lioness: Hidden Treasures

Berichtdoor duplicity » di dec 13, 2011 7:01 pm

:#:
FlashKip schreef:Toen ik thuis kwam vroeg ik via msn waarom ze ineens zo afstandelijk deed, ze zei dat er niets aan de hand was. Op dat moment werd ik para, misselijk, geen eetlust en down. Ik wist totaal neit wat er aan de hand was.. heb toch met mijn stomme kop 13ml ghb achterover gegooid wat uiteindelijk maar net goed was afgelopen
Avatar gebruiker
duplicity
Amoedergast
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1548
Geregistreerd: zo apr 10, 2011 11:46 pm

Re: Amy Winehouse Lioness: Hidden Treasures

Berichtdoor Dopey » wo dec 14, 2011 8:57 pm

Ik vind dat amy een ban moet krijgen voor reclame maken.

Dit bericht is niet geplaatst met mijn Galaxy SII
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: Amy Winehouse Lioness: Hidden Treasures

Berichtdoor Karhu » wo dec 14, 2011 11:38 pm

Ik vind dat Dopey een ban moet krijgen voor reclame maken.

Dit bericht is geplaatst met een Samsung RV511...
Avatar gebruiker
Karhu
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2032
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 3:50 pm
Woonplaats: Groningen


Keer terug naar Muziek en Uitgaan

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron