psychotrance schreef:wat waren jullie aan eten en drinken kwijt per dag ongeveer? en dan bedoel ik niet incl. de shitload bier en andere alcoholische dranken, gewoon puur de basis maaltijden, de colaatjes voor bij het eten of om even af te koelen, en eventuele smoothie of ijsjes af en toe. iemand een gokje?
Niet gemakkelijk om te schatten, Lavalamp en ikzelf hebben het redelijk goedkoop proberen te houden door veel samen te leggen, een aanrader natuurlijk. Voor een avondmaaltijd was je tussen de 6-11 euro ofzo kwijt, denk dan aan wraps met stukjes kip (of vegie!) en groentjes (8 euro, het meest gegeten, niet zo groot maar lekker), pasta of rijst maaltijden (10 euro), steenoven (gebakken op een houtvuur) pizza's (9 euro)... Meer dan 8 euro was ik meestal niet kwijt, dan had je lekker maar sober (het zijn geen giga porties) gegeten. Ik koos geregeld voor de wraps met vlees maar uiteraard zijn er ook genoeg vegi opties op een festival als dit. Als je afentoe kookt kan je het nog goedkoper houden (er zijn publieke plaatsen om te koken) maar daarvoor moet je natuurlijk weer spullen kunnen meenemen.
Ontbijt en middageten (meestal combineerden we dat in 1 maaltijd, met die warmte heb je 's middags toch niet terug grote honger) kocht ik in het supermarktje op het terrein zelf, daar weet ik echt de prijzen niet meer van, maar dat was indien je samenlegt met andere mensen (je hebt niet je volledige eigen brood en beleg nodig) ook goed doenbaar. Niet zo goedkoop als in normale zuiderse landen, zeker niet zo duur als festivals hier. Wij kochten er meestal een soort koffiekoeken en veel fruit. Geen idee wat de prijzen nu weer precies waren, maar als ik moest gokken zou ik zeggen 5 euro voor brood+beleg, om je een idee te geven. Maar een pot choco gaat natuurlijk wel langer mee. ook gigantische watermeloenen voor weinig geld, waar je zelf goed mee hebt gegeten en nog 10 andere mensen gelukkig mee kunt maken.
Om te drinken heb je overal pompen waar er volledig veilig water uitkomt. Dit is wel veilig gemaakt met chloor, dus niet erg lekker, als je dus heel de tijd flesjes water gaat kopen zou ik bij je dagbudget nog wel een paar euro bijtellen (voor water betaal je wel niet veel, en je hebt 5 liter bussen in de supermarkt ook).Ik heb meestal gewoon het pompwater gedronken, vond de chloor goed te doen, zelfs al trippend. Water, Frisdrank in de kleine standjes over het terrein zijn erg goedkoop voor een festival te zijn, een 1 of1,5 euro of zo meen ik te herinneren. Ik heb buiten een keer een flesje wijn daar wel geen alcohol gedronken, dus geen idee van de drankprijzen.
Je kan het dus zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt en afhankelijk van hoe hoog je comfortlevel ligt. Ik ga 15 euro per dag voorzien voor eten en drinken excl. alcohol. waarvan ik ga proberen het niet elke dag op te maken zodat ik een paar dagen natuurlijk ook wat duurder kan eten. Voorzie natuurlijk ook nog wat extra noodbudget, het kan evengoed allemaal een beetje duurder zijn geworden daar. Minder als 10 euro per dag zou ik niet voorzien, zelfs niet als je zelf kookt maar alles uit het winkeltje van het terrein zelf moet halen.