ma maart 21, 2011 3:14 pm
Lau schreef:De hardstyle van 1998 tot 2005 waren voor mij de beste jaren. Hedendaagse hardstyle mist orginaliteit, creativiteit en de energie die er vroeger wel had.
Hardstyle vroeger(140-145 BPM)
- Reverse Bass.
- Acid.
- Schreeches.
- Weinig breaks.
- Veel verschillende sounds in nummers.
- Ondergrondse gevoel.
- Producers die durven te experimenteren.
- Verschillende labels en landen die hardstyle konden presenteren op hun manier op feesten.
- Veel meer vrijheid qua draaien en produceren.
- Dj's die met vinyl draaien.
Hardstyle nu(150-155 BPM):
- Het lege geluid van de Hardkick 10 in 90% van nummers.
- Veel breaks(piano, gezang, mc's) waardoor de energie in een nummer wegvalt.
- Producers kopieeren sounds van elkaar.
- Bepaalde labels domineren de scene en feesten(Scantraxx,Fusion) wat zorgt voor elke weer dezelfde sound.
- Artiesten die voorgetrokken worden(Gostosa, Dalucia, Headhunterz, Brennan Heart) omdat ze bij een bepaald label zitten, mensen kennen of gewoon op een pornoster lijken maar eigenlijk verder geen talent hebben wanneer het op draaien/Produceren aankomt waar andere dj's dan weer onderlijden(Zatox, A-Lusion etc)
- Q-Dance die is vergeten waar het eigenlijk omgaat.
- MC's/zangeressen die denken dat ze kunnen zingen en/of rappen waardoor nummers ontzettend slaapverwekkend worden.
- Hoog Anabolen/Barbie gehalte op feesten.
- Hoog bling bling gehalte op feesten.
Er gebeurt nu hetzelfde met hardstyle als er vroeger gebeurde met early hardcore.
Early hardcore werd overschaduwt door Happy Hardcore.
Mainstream Hardcore van vroeger wordt nu overschaduwt door de mainstream hardcore van nu voor veel van de redenen bovenin de post.
ma maart 21, 2011 4:02 pm
Olijfboompje schreef:Gelukkig is dat jou mening.
Ik zie juist heel veel andere dingen gebeuren op het moment.
ma maart 21, 2011 4:44 pm
Ragnarok schreef:Olijfboompje schreef:Gelukkig is dat jou mening.
Ik zie juist heel veel andere dingen gebeuren op het moment.
Zoals?
De experimentele tracks of labels die het anders doen dan de andere zijn op 1 hand te tellen; Theracords is het label, en er zijn daarnaast maar een paar artiesten die wel eens iets anders proberen (Tuneboy, the machine en tot op zekere hoogte Alphaverb.).
95% van wat er nu uitkomt is eenheidsworst, dat is wat Lau probeert te zeggen, tegenwoordig moet je goed zoeken om nog originele (danwel vernieuwende) platen te vinden.
Dus dit is neit alleen Lau's mening maar ook de mijne en eht is de mening van vele mensen die al langer in het wereldje rondlopen en dus de early nog bewust hebben meegemaakt.
ma maart 21, 2011 4:55 pm
Olijfboompje schreef:Het is algemeen bekend dat de meeste mensen die de early hebben meegemaakt nogal vasthouden aan de oudere hardstyle.
Daarom is Theracords ook zo populair binnen een groep early liefhebbers.
Theracords brengt veel vernieuwing qua ruwere, duistere sounds, maar toch zie ik ook duidelijk dat er vernieuwing komt uit andere hoeken zoals die van de Noisecontrollers en Wildstylez met hun nieuwe label Digital Age. Zij brengen vernieuwing qua melodische sounds. Kijk naar tracks als Huh?!, Stardust en bijvoorbeeld A Different Story.
Deze tracks nemen invloeden mee uit trance en drum & bass.
Ik kan het gewoon niet meer dan oneens zijn dat er geen vernieuwing komt uit de hoek van hardstyle.
Er komt meer vernieuwing vanuit de rauwere, duistere hardstyle, maar ook duidelijk uit de hoek van de wat meer melodische en aanverwanten hoek.
ma maart 21, 2011 5:08 pm
ma maart 21, 2011 5:13 pm
Ragnarok schreef:
Ik vind het absoluut prijzenswaardig wat ze proberen met Digital age, maar ik vind het niet vernieuwend genoeg. theracords is radicaal anders dan al het andere wat er nu uitgebracht wordt (ik vind ook lang niet alles wat ze uitbrengen vet hoor), en het meeste digital age spul is net iets anders dan standaard maar in mijn ogen mag het nog experimenteler (pavelow vind ik een goed voorbeeld van hoe ik het meer zou willen zien qua experimenteren (ongeacht of je de tracks vet vindt of niet).
Maar Digital age is maar een heel kleine groep van het totaal aantal producers, vandaar mijn opmerking dat 95% hetzelfde is. Ik vind de harde kant van hardstyle ook niet experimenteel (ookal vind ik dat zoveel beter dan melodisch), het is gewoon weer de zelfde opbouw en soundbank (synths,kicks, verder geen percussie) als altijd alleen maken ze geen blije melodie maar proberen ze iets duisters te maken.
Experimentele tracks zijn in mijn ogen dingen als:
en dat mis ik tegenwoordig, want dat soort dingen verkopen niet.
ma maart 21, 2011 6:05 pm
ma maart 21, 2011 6:12 pm
psychedelicious schreef:Goh wat word hier moeilijk gedaan hé
Hardstyle
ma maart 21, 2011 6:20 pm
Olijfboompje schreef:Nu snap ik beter waar je vandaan komt.
Ik kan ook niet zeggen dat je ongelijk hebt.
Qua opbouw en sounds is heel veel op het moment hetzelfde.
Toch zie ik wel dat steeds meer producers verschil erin proberen te maken door middel van invloeden van buiten de hardstyle.
Ook zie ik dat er veel invloeden uit de hardcore worden gebruikt zoals bijvoorbeeld bij deze track met de kicks;
Drum & Bass;
Ik kan je geen ongelijk geven betreffende de beperkte vernieuwing in sounds en opbouw, maar ik kan het ook niet geheel eens met je zijn aangezien ik wel vernieuwing opmerk binnen de invloeden van buitenaf. Ik denk ook dat dit vaker gaat plaatsvinden.
Ik moet eraan toevoegen dat ik de ontwikkeling binnen de hardstyle die op het moment plaatsvindt erg fijn vindt. De ontwikkeling van de meer melodieuze tracks met gruwelijke kicks eronder en de ontwikkeling van de veel en veel duistere tracks is een ontwikkeling die mij erg aanstaat. Theracords en Tillt spelen hier ook naar mijn mening de grootste rol in. Scantraxx verdwijnt gelukkig naar de achtergrond en maakt meer ruimte vrij voor deze labels. Fusion is en blijft ijzersterk qua producties.
ma maart 21, 2011 6:36 pm
ma maart 21, 2011 6:40 pm
Olijfboompje schreef:Hehe, het is duidelijk
Ik vind hem knallen, maar ik vind alle hardstyle eigenlijk goed met een voorkeur voor de snoeihardstyle
ma maart 21, 2011 6:45 pm
ma maart 21, 2011 6:48 pm
Drientje schreef:Olijfboompje schreef:Hehe, het is duidelijk
Ik vind hem knallen, maar ik vind alle hardstyle eigenlijk goed met een voorkeur voor de snoeihardstyle
Snoeihardstye?
Tis toch allemaal brol joh. Zwakke bass, bijna geen kick, opbouw naar climax die nooit komt, story of life?
Einstein schreef:Ik zou haast nieuwsgierig worden naar de muzieksmaak van Drientje
EDIT: OT blijf ik deze trouwens ook zeer ernstig vinden:
di maart 22, 2011 10:01 am
di maart 22, 2011 12:03 pm
Drientje schreef:Tis toch allemaal brol joh. Zwakke bass, bijna geen kick, opbouw naar climax die nooit komt
ma maart 28, 2011 7:03 pm
di maart 29, 2011 9:40 am
wo mei 11, 2011 12:25 am
wo mei 11, 2011 12:37 am
wo mei 11, 2011 10:24 am
wo mei 11, 2011 10:36 am
duplicity schreef:Ik luister haast nooit naar dit soort muziek maar deze heb ik altijd vet gevonden:
wo mei 11, 2011 12:37 pm
wo mei 11, 2011 12:49 pm
duplicity schreef:Jonge zolang dat boem boem boem boem boem krijs krijs krijs doet is dat voor mij allemaal hetzelfde.
Hokjesdenkers.
wo mei 11, 2011 1:52 pm
duplicity schreef:Jonge zolang dat boem boem boem boem boem krijs krijs krijs doet is dat voor mij allemaal hetzelfde.
Hokjesdenkers.
wo mei 11, 2011 2:27 pm
wo mei 11, 2011 2:32 pm
Einstein schreef:Ach ja, Angerfist heeft een wat hardere kick dan hardstyle en de breakdowns bevatten wat minder pianomelodietjes, zeker vergeleken met de gemiddelde moderne Headhunterz-rotzooi. Verder is het verschil ook niet zo heel groot.
wo mei 11, 2011 2:43 pm
wo mei 11, 2011 3:01 pm
Einstein schreef:Dat is waar, maar dat is troep, dus dat hoort hier niet
wo mei 11, 2011 4:40 pm
wo mei 11, 2011 5:17 pm