Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Het muzikale ontdekhoekje

Heb je een nieuwe favoriete artiest of heb je een geniaal nummer gevonden? Of beter nog, heb je zelf iets gemaakt en wil je het met ons delen? Post het dan hier.

Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor knolselderij » zo nov 30, 2014 11:08 pm

Het concept is vrij simpel, post hier tracks, albums, artiesten, live optredens, live sets, videoclips, foto's en noem het maar op waarvan jij denkt dat weinig mensen het kennen en het absoluut moeten kennen.
admini's help me aub een nieuw gifje te plaatsen
Avatar gebruiker
knolselderij
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2280
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:32 pm
Woonplaats: groentenla

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor Rudolph » zo nov 30, 2014 11:32 pm

Parov Stelar! Electroswing is echt een ondergewaardeerd genre :smokin:
xoxo dikke lebber van je favoriete rendier :blowkiss:
Avatar gebruiker
Rudolph
Voorproefje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2800
Geregistreerd: do dec 12, 2013 9:42 pm
Woonplaats: Noordpöhl

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor knolselderij » zo nov 30, 2014 11:37 pm

ik zal zelf het spits afbijten

Als muziekliefhebber ( zal zouden sommige het muziek snob noemen) heb ik en geniale pukkelpop 2014 gehad maar vond ik het muzikaal iet wat tegenvallen. Ik heb echter twee duidelijke hoogte punten. Het eerste hoogte punt was James Holden live. Ik heb de hele set met kippenvel en de oogjes dicht vooraan gestaan. Alles wat je hoort en ziet is live gespeeld. Hier een impressie van zijn stijl.


Het andere hoogte punt voor mij was de tijdelijke samenwerking tussen held Nicolaas Jaar en multi talent dave harrington Darkside genaamd. Net zo als James Holden live ook, elektronische live muziek waar alles ter plekke word gespeld met ruimte voor improvisatie. Helaas was dit een tijdelijk project en zijn beide heren weer hun eigen weg gegaan. Deze boiler room sessie geeft een goed beeld van wat de heren deden.



voor vele al bekend denk ik maar Godspeed you black emperor voor de mensen die het niet kennen.
Als je los een nummer beluister denk je wat is dit voor een troep maar als je een heel album beluisterd van begin tot het einde word je meegenomen in en trip die je niet snel zult vergeten. Live zijn deze heren en dames nog genialer. zeven heren en één dame die in een cirkel om een grote berg instrumenten zitten en improviseren en steeds een ander instrument pakken.
Hier hun beste album naar mijn mening:


Waarschijnlijk een van de meest ondergewaardeerde Soul helden Sam Dees
admini's help me aub een nieuw gifje te plaatsen
Avatar gebruiker
knolselderij
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2280
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:32 pm
Woonplaats: groentenla

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor supergabbur » zo nov 30, 2014 11:39 pm

De leef voor al jullie losbandige binge drinkers en drugsgebruikers :beer:

Avatar gebruiker
supergabbur
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1365
Geregistreerd: do nov 22, 2012 3:15 pm

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor Aebi » zo nov 30, 2014 11:43 pm

Darkside :hulde:
GY!BE :hulde:
Avatar gebruiker
Aebi
Ivo's baas
DF Addict
Offline
 
Posts: 6425
Geregistreerd: wo dec 04, 2013 5:57 pm
Woonplaats: Boogie Wonderland

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor knolselderij » zo nov 30, 2014 11:47 pm

Rudolph schreef:Parov Stelar! Electroswing is echt een ondergewaardeerd genre :smokin:



parov stelar band is ook een groot gekkenhuis om live mee te maken


Dan zul je de gekke oost-europese Amerikanen van Gogol Bordello ook wel waarderen ?
admini's help me aub een nieuw gifje te plaatsen
Avatar gebruiker
knolselderij
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2280
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:32 pm
Woonplaats: groentenla

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor Rudolph » zo nov 30, 2014 11:50 pm

knolselderij schreef:
Rudolph schreef:Parov Stelar! Electroswing is echt een ondergewaardeerd genre :smokin:



parov stelar band is ook een groot gekkenhuis om live mee te maken


Dan zul je de gekke oost-europese Amerikanen van Gogol Bordello ook wel waarderen ?

Juist, en precies dat soort bands zijn verschrikkelijk vet om op festivals te gaan bekijken. Dan staat het publiek om 1 uur 's middags tot buiten de tent mee te hossen met muziek die ze totaal onbekend is, zwetend en steunend terwijl ze anders voor pampus in het gras hadden gelegen. Onweerstaanbaar :sweet:
Laatst bijgewerkt door Rudolph op zo nov 30, 2014 11:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
xoxo dikke lebber van je favoriete rendier :blowkiss:
Avatar gebruiker
Rudolph
Voorproefje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2800
Geregistreerd: do dec 12, 2013 9:42 pm
Woonplaats: Noordpöhl

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor Aebi » zo nov 30, 2014 11:50 pm

knolselderij schreef:
Rudolph schreef:Parov Stelar! Electroswing is echt een ondergewaardeerd genre :smokin:



parov stelar band is ook een groot gekkenhuis om live mee te maken


Dan zul je de gekke oost-europese Amerikanen van Gogol Bordello ook wel waarderen ?

Die had ik op pukkelpop gezien, best wel lachen ja.
Avatar gebruiker
Aebi
Ivo's baas
DF Addict
Offline
 
Posts: 6425
Geregistreerd: wo dec 04, 2013 5:57 pm
Woonplaats: Boogie Wonderland

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor knolselderij » ma dec 01, 2014 12:21 am

Omdat we toch bezig zijn hier nog 3 muziek docu's gratis en voor niets.

Dit is verplichte kost voor iedere liefhebber van echte House en elektronische muziek (helemaal voor iedereen die denkt dat afrojack en aviccii echte house is) Deze documentaire toont in een dikke 2 uur het ontstaan en de ontwikkeling van house/elektronische muziek en geeft inzicht in de ware betekenis van house (liefde, vrijheid, onbevangenheid).

pump up the volume:


Charles Bradley: Soul of America

Charles Bradley is een van beste Soul-zangers en entertainers van dit moment. Ken weinig (levende) artiesten die zoveel gevoel in een nummer kunnen leggen. Het meest opvallende is nog dat deze James straat arme imitator pas op zijn 63e zijn eerste album heeft uitgebracht. Als je na het zien van deze documentaire nog een sympathie voor deze held hebt, heb je een hart van steen.



Wellicht hebben sommige van jullie deze documentaire gezien tijdens DWDD Saterday Night (met racoon)

Anvil was op weg om een van de grootste heavy metal bands te worden van de wereld. Deze band waren in die tijd de grote belofte samen met Bands als de scorpions, white snake, Bon jovi Waarmee ze op een Tour waren in Japan. Echter is Anvil de enige band die het niet gered heeft ondanks hun hun bescheiden hit Metal on Metal. De heren hebben vandaag de dag een normale baan en nog steeds het idee dat ze alsnog kunnen doorbreken. Deze documentaire volgt ze op hun tour in Europa waar ze soms letterlijk optredens hebben waar blijkt dat er maar 15 in de zaal staan. deze Documentaire is grappig, inspirerend en zorgt tegelijk voor heel veel medelijden voor deze jongens.

http://www.npo.nl/dwdd-saturday-night/15-11-2014/VARA_101372015

PS. De vara heeft meestal maar beperkt de tijd om deze documentaires uit te zenden wegens de rechten dus bekijk hem zo snel wanneer het kan.
admini's help me aub een nieuw gifje te plaatsen
Avatar gebruiker
knolselderij
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2280
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:32 pm
Woonplaats: groentenla

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor brick_top » di dec 02, 2014 1:45 am



Dub Echoes. Interessante documentaire uit 2007 over het ontstaan van de soundsystem cultuur in Jamaica vanaf de jaren '50 en de invloed van dub op hedendaagse muziek. Interviews (soms onverstaanbaar :grin:) met grootheden uit de dub/reggae zoals Lee Scratch Perry, Bunny Lee en Mad Professor en veel verschillende grote namen uit overige genres van hiphop tot aan techno en alles er tussen in. Aanrader voor iedereen die op de één of andere manier into elektronische muziek is en benieuwd is naar de geschiedenis ervan!
Ik heb betere mensen al eens die fout zien maken.
Avatar gebruiker
brick_top
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 645
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 3:17 pm

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor Mirrorfountain » do dec 04, 2014 12:33 am

Je hebt echt een superfijne muzieksmaak Knolselderij!
James Holden zag ik live spelen op lowlands; wat een intense trip heb ik daar doorgemaakt. Veel mensen haakte in het begin af. Waarschijnlijk omdat hij de tijd neemt om je mee te nemen in zijn duistere sprookjes, en veel mensen die tijd er niet voor over hebben.. maar voor mij kon het niet lang genoeg duren!

Nicolas Jaar is wat mij betreft een muzikaal wonderkind. Een ware componist. Je kent vast ook zijn BBC Essential Mix. Een mix door hem gemaakt gebaseerd op alles dat de beste man beïnvloed heeft. Elektronische muziek, maar dan zo organisch.. en zo vol sfeer. Hier heb ik menig tripje op uitgespaced;



Wat ik zelf een beetje ontdekt heb, is de nieuwe weg die Gabriel Rios ingeslagen is.
Nu kan ik me voorstellen dat je denkt. Hm.. maar luister dit eens;



Verder weet ik niet wat deze man allemaal aan het uitspoken is. Maar deze plaat vind ik erg fijn.

Iemand nog fijne hypnotiserende dansplaten? Beetje van de subtiele plank graag.
Everything you can think of is true ~
Avatar gebruiker
Mirrorfountain
Newbie
Offline
 
Posts: 13
Geregistreerd: do nov 20, 2014 10:12 pm

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor knolselderij » do dec 04, 2014 6:18 pm

die essential mix is idd heel fijn was hem alweer vergeten, die heb ik ook aardig vaak in bed geluisterd met mn oortjes in
admini's help me aub een nieuw gifje te plaatsen
Avatar gebruiker
knolselderij
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2280
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:32 pm
Woonplaats: groentenla

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor Aebi » do dec 04, 2014 6:20 pm

Een van mijn favoriete bands is toch wel Beirut. Wereldmuziek, indie, balkan, folk, chansons met een heerlijke sound en een geweldige zanger.

Avatar gebruiker
Aebi
Ivo's baas
DF Addict
Offline
 
Posts: 6425
Geregistreerd: wo dec 04, 2013 5:57 pm
Woonplaats: Boogie Wonderland

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor verneukeratief » do dec 04, 2014 11:43 pm

Door deze dijk van een plaat is de repeat-knop uitgevonden:

Info > nl.
Avatar gebruiker
verneukeratief
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3155
Geregistreerd: di maart 08, 2011 5:09 pm
Woonplaats: Geel(B)

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor Perry » do dec 04, 2014 11:45 pm

Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor knolselderij » za dec 06, 2014 5:35 am

brick_top schreef:


Dub Echoes. Interessante documentaire uit 2007 over het ontstaan van de soundsystem cultuur in Jamaica vanaf de jaren '50 en de invloed van dub op hedendaagse muziek. Interviews (soms onverstaanbaar :grin:) met grootheden uit de dub/reggae zoals Lee Scratch Perry, Bunny Lee en Mad Professor en veel verschillende grote namen uit overige genres van hiphop tot aan techno en alles er tussen in. Aanrader voor iedereen die op de één of andere manier into elektronische muziek is en benieuwd is naar de geschiedenis ervan!


net gekeken met n maat van mij, fijne docu vooral na wat sos en aardig wat jointjes
admini's help me aub een nieuw gifje te plaatsen
Avatar gebruiker
knolselderij
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2280
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:32 pm
Woonplaats: groentenla

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor Jochem_divinorum » za dec 06, 2014 2:40 pm

https://www.youtube.com/watch?v=aowSGxim_O8

Redelijk bekend maar altijd heerlijk!! :kleuter:
"To make marijuana illegal is like saying to god he made a mistake" - Bob Marley
Avatar gebruiker
Jochem_divinorum
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 53
Geregistreerd: ma mei 12, 2014 8:55 pm

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor brick_top » za dec 06, 2014 7:29 pm

knolselderij schreef:
brick_top schreef:


Dub Echoes. Interessante documentaire uit 2007 over het ontstaan van de soundsystem cultuur in Jamaica vanaf de jaren '50 en de invloed van dub op hedendaagse muziek. Interviews (soms onverstaanbaar :grin:) met grootheden uit de dub/reggae zoals Lee Scratch Perry, Bunny Lee en Mad Professor en veel verschillende grote namen uit overige genres van hiphop tot aan techno en alles er tussen in. Aanrader voor iedereen die op de één of andere manier into elektronische muziek is en benieuwd is naar de geschiedenis ervan!


net gekeken met n maat van mij, fijne docu vooral na wat sos en aardig wat jointjes


Haha nice. Als je goéd stoned bent is 'ie inderdaad nog beter te doen.

Heb overigens eindelijk eens die Anvil documentaire in z'n geheel gekeken, aandoenlijk verhaal maar cool om te zien dat die gasten er zelf toch in blijven geloven.
Ik heb betere mensen al eens die fout zien maken.
Avatar gebruiker
brick_top
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 645
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 3:17 pm

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor brick_top » za dec 06, 2014 7:36 pm

Even op de Nederlandse (retro) toer: 3 documentaire over house uit eind jaren '80, begin '90.




Ik heb betere mensen al eens die fout zien maken.
Avatar gebruiker
brick_top
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 645
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 3:17 pm

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor knolselderij » wo dec 10, 2014 9:46 pm

hoevaak ik ze kijk die oude house docus blijven me vermaken
admini's help me aub een nieuw gifje te plaatsen
Avatar gebruiker
knolselderij
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2280
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:32 pm
Woonplaats: groentenla

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor knolselderij » do dec 11, 2014 12:10 am

Voor alle liefhebbers van vinyl,Hiphop,sampling en mensen die met passie over muziek kunnen praten. Hier het enige interessante aan fuse.tv namelijk crate diggers. legendarische hiphop producers laten hun platenkasten zien zoals Cut chemist, Afrika bambataa en madlib over de platen van j.dilla maar ook mensen zoals mr scruf en Mark Ronson.

alle afleveringen van crate diggers:
http://www.fuse.tv/shows/crate-diggers#videos


van crate diggers naar digging in the Carts. Redbull Music Academy heeft een zesdelige documentaire serie gemaakt over de Japanse game muziek en de producers van de atari tot de Nintendo en alles Japans wat daar tussen zit. Heel vet voor de games onder ons maar zeker ook voor mensen die niet veel met gamen hebben maar wel met (electronische analoge) muziek. Een mooi inzicht in het enorme werk wat destijds in het maken van deze simpel klinkende muziek zat.


diggin in the carts:

http://www.redbullmusicacademy.com/magazine/diggin-in-the-carts
admini's help me aub een nieuw gifje te plaatsen
Avatar gebruiker
knolselderij
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2280
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:32 pm
Woonplaats: groentenla

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor knolselderij » di jan 20, 2015 11:30 pm

Aebi schreef:
knolselderij schreef:
Rudolph schreef:Parov Stelar! Electroswing is echt een ondergewaardeerd genre :smokin:



parov stelar band is ook een groot gekkenhuis om live mee te maken


Dan zul je de gekke oost-europese Amerikanen van Gogol Bordello ook wel waarderen ?

Die had ik op pukkelpop gezien, best wel lachen ja.



bedenk me net, heb je toevallig met n random dude arm in arm gehaakt gedanst want herrinner me dat ik daar met super veel random mensen ben gaan dansen
admini's help me aub een nieuw gifje te plaatsen
Avatar gebruiker
knolselderij
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2280
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:32 pm
Woonplaats: groentenla

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor Aebi » wo jan 21, 2015 5:34 pm

Geloof het niet, toen was ik nog vrij nuchter haha
Avatar gebruiker
Aebi
Ivo's baas
DF Addict
Offline
 
Posts: 6425
Geregistreerd: wo dec 04, 2013 5:57 pm
Woonplaats: Boogie Wonderland

Re: Het muzikale ontdekhoekje

Berichtdoor knolselderij » wo apr 22, 2015 6:18 pm

haha ja ik ook maar herrinner me wel dat ik met random mensen ben gaan dansen
admini's help me aub een nieuw gifje te plaatsen
Avatar gebruiker
knolselderij
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2280
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:32 pm
Woonplaats: groentenla


Keer terug naar Muziek en Uitgaan

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

Royal Queen Seeds banner