No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Tripper schreef:Ik zou er niet aan beginnen. Je kan altijd vragen aan Scopolamine, die heeft een extractie volgens mij. Ik weet alleen niet of Scopolamine al over is naar dit nieuwe forum..
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Ivo schreef:Ik denk niet dat hij het nog van plan is Hij zat daarnet op de chat.
bloxnix schreef:Hehe, ik zal het niet doen, niet bang zijn
Leek me gewoon interessant om een heel licht tripgevoel te ervaren, maarja, datura is daar blijkbaar niet het juiste middel voor.
Had ik wel verwacht, eigenljk ;p
Ashwagandha in Sanskrit means "horse's smell", probably originating from the odor of its root which resembles that of sweaty horse. The species name somnifera means "sleep-bearing" in Latin, indicating it was considered a sedative, but it has been also used for sexual vitality and as an adaptogen. Some herbalists refer to ashwagandha as Indian ginseng, since it is used in ayurvedic medicine in a way similar to that ginseng is used in traditional Chinese medicine.
Active Constituents
http://www.neurosoup.com/ashwagandha.htm
All chemicals listed pertain to the root unless otherwise specified, as the root is the part used.
Anaferine (alkaloid), anahygrine (alkaloid), beta-sisterol, chlorogenic acid (in leaf only), cysteine (in fruit), cuscohygrine (alkaloid), iron, pseudotropine (alkaloid), scopoletin, somniferinine (alkaloid), somniferiene (alkaloid), tropanol (alkaloid), withaferin A (steroidal lactone), withanine (alkaloid), withananine (alkaloid) and withanolides A-Y(steroidal lactones).
The main constituents of ashwagandha are alkaloids and steroidal lactones. Among the various alkaloids, withanine is the main constituent. The other alkaloids are somniferine, somnine, somniferinine, withananine, pseudo-withanine, tropine, pseudo-tropine, 3-a-gloyloxytropane, choline, cuscohygrine, isopelletierine, anaferine and anahydrine. Two acyl steryl glucoside viz. sitoindoside VII and sitoindoside VIII have been isolated from root. The leaves contain steroidal lactones, which are commonly called withanolides. The withanolides have C28 steroidal nucleus with C9 side chain, having six membered lactone ring.
Neuroprotective
Several animal studies indicate the potential for protection of neurons, including protection from neuronal injury in Parkinson’s disease and promotion of dendrite formation. One possible explanation is due to the antioxidant properties of withania.
In animal models of haloperidol-induced dyskinesia (chewing movements, tongue protrusion and buccal tremors), the reported benefits of withania appear to be due to its antioxidant rather than GABA-mimetic action. In vitro results suggest that withanolide A is able to reconstruct neuronal networks, including axons, dendrites, pre- and postsynapses, in the neurons.
In de Duitse plaats Halle liep een drugsexperiment voor een 18-jarige jongen zeer pijnlijk af. Hij had thee gezet van de bloemen van de Engelstrompet (Brugmansia), een Zuid-Amerikaanse sierplant. Na het drinken van de thee gedroeg de jongen, Andreas, zich volgens zijn moeder aanvankelijk normaal, tot hij naar de tuin ging. Toen Andreas na een paar minuten weer binnenkwam bloedde hij hevig uit zijn mond en tussen zijn benen. Hij bleek met een heggeschaar zijn tong en penis afgeknipt te hebben. Volgens artsen waren de lichaamsdelen niet meer te redden.
Psychiatrisch arts Marneros van de universiteitskliniek in Halle, waar Andreas op de psychiatrische afdeling is opgenomen, denkt dat de jongen nog jaren psychologische hulp nodig zal hebben. Volgens hem is thee van de Engelstrompet "extreem gevaarlijk omdat de drug niet gedoseerd kan worden". Zelfverminking is overigens niet verboden in Duitsland.
bloxnix schreef:Hehe, ik zal het niet doen, niet bang zijn
Leek me gewoon interessant om een heel licht tripgevoel te ervaren, maarja, datura is daar blijkbaar niet het juiste middel voor.
Had ik wel verwacht, eigenljk ;p
Bart Huges ontdekte in die tijd een bestaande theorie over de mogelijkheden om een permanent verhoogd bewustzijn te hebben, oftewel om voortdurend 'high' te zijn: trepanatie. Volgens deze theorie zijn de hersenen als het ware gaan verschrompelen doordat de mens in de loop der tijden rechtop is gaan staan. Aan het eind van de groei, na de pubertijd, sluiten namelijk de schedelnaden. Aangezien bloed zwaarder is dan water, neemt de hoeveelheid hersenbloedvolume af, waardoor de hersenfuncties, inbegrepen het bewustzijn, inkrimpen. Door trepanatie, het boren van een gat in de schedel, keren de expansiemogelijkheden van de hersenen terug. Huges verklaarde zich een overtuigd aanhanger van deze theorie en wilde de daad bij het woord voegen. Op 6 januari 1965 verrichtte hij de operatie met een electrische Black and Deckerboor. Kort daarna verscheen hij in het televisieprogramma 'Voor de vuist weg' met presentator Willem Duys. Zijn optreden veroorzaakte zoveel commotie, dat de regering met een waarschuwing kwam, die werd voorgelezen voor de televisie: schedelboring was volslagen onzin.
bloxnix
Ik heb even geleden ontdekt dat er een datura plant in m'n tuin groeit.
Ik heb er vrij veel over opgezocht en weet nu toch wel dat ik nooit een (volledige) datura trip ga doen.
Maar nu vroeg ik me af, of het mogelijk was om bv. maar 1 zaadje op te lossen in wat water, en daar dan iets heel lichtjes van zou voelen?
Ik weet dat de dosissen werkzame stof heel erg variëren, maar is dit mogelijk, zonder in een echte 'trip' terecht te komen?
Einstein schreef:met datura moet je geen geintjes uithalen.
bloxnix schreef:Leek me gewoon interessant om een heel licht tripgevoel te ervaren,
Einstein schreef:Is dit de nieuwe Vogel ofzo?
Bohr schreef:zet thee van een paar (2) blaadjes
Einstein schreef:Einstein schreef:met datura moet je geen geintjes uithalen.
Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten