Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

De eerste keer: wat te verwachten en wat te voorkomen?

Tripmiddelen die je in de natuur kan vinden horen hier thuis, zoals paddo's en cacti, maar je kunt hier ook terecht voor bvb herbal xtc.
Als je het in een smartshop kunt vinden, is de kans groot dat het hier hoort.

De eerste keer: wat te verwachten en wat te voorkomen?

Berichtdoor Simon » ma jul 11, 2011 8:12 am

Hallo mensen,

Aanstaande zaterdag ga ik met een groep vrienden op een weiland voor de eerste keer in mijn leven truffels eten. Er zitten ervaren truffeleters tussen én we hebben een sitter die nuchter blijft, dus het komt wel goed.

Toch wil ik, voornamelijk mentaal, goed voorbereid zijn. En er zijn al stickies zag ik waarin goede tips worden gegeven, maar het feit is... dat ik totaal geen idee heb wat te verwachten van de trip. Veel informatie is hetzelfde, zoals het feit dat men kleuren ziet enzo, maar ik lees nu details over trips die mijn verwachtingen een beetje in de war gooien. Zo hoorde ik laatst van iemand dat mijn verwachtingspatroon van deze psychedelics meer overeenkomen met wat men ervaart tijdens LSD, en dat deze truffels niet enkel gericht waren op visuals.

Wat doet een truffeltrip nou écht met een mens? Ik heb het hier niet alleen over wat de zintuigen waarnemen, maar voornamelijk over wat het doet met je gevoel en je state of mind. En waardoor ontstaan bad trips? Als iemand het woord 'bloed' laat vallen, ga ik dan gelijk bloedende bomen en doodshoofden zien, of 'werken' truffels niet zo?
Avatar gebruiker
Simon
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 73
Geregistreerd: za jul 09, 2011 1:19 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: De eerste keer: wat te verwachten en wat te voorkomen?

Berichtdoor Prometheus » ma jul 11, 2011 12:39 pm

Een eenzijdig antwoord is daar niet op te geven, doordat iedere persoon anders zal reageren op de truffels. Tevens hangt het af van de hoeveelheid die je neemt, en set & setting. Truffels zijn inderdaad niet alleen gericht op visuals, ook mentaal zul je een bijzondere ervaring hebben. Het is echter heel moeilijk om een beschrijving te geven van hoe je dit gaat ervaren. Samen met de zintuiglijke waarnemingen zul je het misschien voelen alsof je in een andere staat van "zijn" bent beland. Zoals je elke dag bepaalde paadjes bewandelt, doe je dat ook in je hoofd. Als je onder invloed bent van truffels zul je net even een ander pad bewandelen en op een andere manier gaan denken en andere connecties gaan maken. Deze gedachtenkronkels kunnen geweldig fascinerend, lachwekkend maar soms ook wel een beetje intimiderend zijn.

Bad trips ontstaan het vaakst door een slechte voorbereiding en een slechte set & setting. Zorg dat je voor je trip uitgerust en fit bent en dat je de dag erna geen verplichtingen hebt. Doe het tevens alleen met mensen die je goed vertrouwt en waarbij je je kunt laten gaan en niet voelt alsof je je in moet houden. Zorg ook voor een rustige omgeving waarin je je prettig voelt. Deze dingen zijn vooral belangrijk voor de eerste keer. Neem tevens niet teveel (een goede begindosis is een 5 a 7 gram), zodat je niet meteen overweldigd zult worden door het effect. Begin met een lage dosis en bevalt het, dan kun je de volgende keer wat meer proberen te nemen. Als je de trip goed voorbereid hebt is de kans op een bad trip al een stukje kleiner, maar dat wil niet zeggen dat het nooit kan voorkomen. Het is nou eenmaal iets wat bij trippen kan voorkomen.

En of je gelijk bloedende bomen gaat zien als iemand het woord bloed laat vallen, dat lijkt me sterk. Maar dit verschilt ook weer per persoon. En ook al kom je zoiets angstigs tegen, probeer er niet voor weg te lopen en er open voor te staan en het over je heen te laten komen. Het is tenslotte maar je eigen brein die met je loopt te spelen, denk eraan dat het een drug is die je hebt ingenomen =) Als ik zo je post lees denk ik dat het helemaal goed gaat komen, een beetje nerveuziteit voor je 1e trip is trouwens gewoon gezond hoor =)
Een goede tip is trouwens om wat rustige muziek mee te nemen die je in nuchtere staat ook heel mooi vind, dit kan een trip vaak extra mooi maken!

Mocht je nog meer willen weten, dan kan ik je verwijzen naar deze faq: http://www.ignatzmice.com/forums/viewtopic.php?t=15235
Laatst bijgewerkt door Prometheus op ma jul 11, 2011 1:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Prometheus
Newbie
Offline
 
Posts: 18
Geregistreerd: zo jun 12, 2011 3:20 pm

Re: De eerste keer: wat te verwachten en wat te voorkomen?

Berichtdoor G-Fox » ma jul 11, 2011 1:18 pm

Wat Prometheus hier ook al zegt, het verschilt zoiezo per persoon (en per trip) hoe de truffel valt. Maar naar eigen ervaring verschilt het dan meer in de vorm van de hoeveelheid visuals en hoe lang het duurt.
Maar een bad trip zul je niet zo snel krijgen. Nogmaals uit eigen ervaring, na een heel aantal keer truffels gebruikt te hebben is er weleens een minder leuk momentje geweest, maar rustig blijven is altijd het beste. En met het warme zomer weer is koud water altijd heerlijk.
En het is niet zo snel dat als iemand het woord bloed laat vallen dat je dan dat soort dingen ziet, tenzij jij je daar in je hoofd heel erg mee bezig gaat houden. Maar probeer hier het leuke of vette van in te zien, maar hier zul je geen last van krijgen.
Ik weet niet wat voor truffels en hoeveel je neemt? Maar mijn eerste keer was 1 en al dromerig met mooie visuals.
En het is inderdaad niet alleen visuals, het is moeilijk uit te leggen want voor mij is het een typisch truffel gevoel, maar je voelt je gewoon goed, bent je bewust van alles om je heen, een beetje loom maar allemaal op een hele fijne manier.
Er staat trouwens in je post dat je het in een weiland gaat doen, hoe groot is dit? want het kan soms fijn zijn als jeje niet zo gemakkelijk voelt op de ene plek om even ergens anders heen te lopen. Zo hebben Prometheus en ik meestal een mooie afwisseling qua omgeving (bos, aan de rand van een meer, parkje, villa en woonwijken, polder en/of weiland).
Maar ik zou zeggen, laat je meeslepen door de truffel en je zal vanzelf merken wat het met je doet.

Tip: Zonsondergang is fantastisch om dan mee te maken.
G-Fox
Newbie
Offline
 
Posts: 14
Geregistreerd: do jun 30, 2011 12:31 am

Re: De eerste keer: wat te verwachten en wat te voorkomen?

Berichtdoor Simon » ma jul 11, 2011 5:28 pm

Ontzettend bedankt voor jullie antwoorden; doet me echt goed!

Wat betreft de truffels die ik ga nemen... geen idee welke dat zijn. De persoon die het 'event' organiseert haalt voor iedereen hetzelfde, en per persoon kostte dat 12,50 euro. Ik neem aan dat er meer in één zo'n portie zit dan de 5 a 7 gram die mij door jullie is aanbeveeld?

Stel ik neem die 5 a 7 gram, en na een uurtje trippen zie ik dat dit heel goed kan hebben, is het dan oké/slim om de rest ook op te eten? Wordt m'n trip dan heftiger of gaat 'ie alleen maar langer duren?
Avatar gebruiker
Simon
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 73
Geregistreerd: za jul 09, 2011 1:19 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: De eerste keer: wat te verwachten en wat te voorkomen?

Berichtdoor Prometheus » ma jul 11, 2011 7:49 pm

Je zal daar je trip alleen maar mee verlengen en hij zal waarschijnlijk niet in sterkte toenemen. Het verschilt ook per persoon wanneer het goed begint te werken, bij de een is dat na een half uur en bij de ander kan het 1,5 uur duren. Ik zou dus voor je 1e keer niet nog bij nemen, maar als begindosis kun je wel 7/8 gram nemen hoor =)
Prometheus
Newbie
Offline
 
Posts: 18
Geregistreerd: zo jun 12, 2011 3:20 pm

Re: De eerste keer: wat te verwachten en wat te voorkomen?

Berichtdoor Aaltje » ma jul 11, 2011 9:55 pm

Paddo's (en truffels) en LSD verschillen in mijn ervaring niet zo heel veel van elkaar. Zelf vind ik lsd veel stuurbaarder en paddo's veel visueler, maar dat is het enige verschil dat ik merk. Ja en de visuals lijken bij paddo's veel natuurlijker en bij LSD weer wiskundig.

Maar ik heb gehoord dat er is onderzocht wat er gebeurt als mensen niet weten dat ze de werkzame stof van paddo's of LSD binnenkrijgen, ze ook niet aan de hand van de effecten kunnen zeggen welke stof ze nou hadden gekregen. Dus met andere woorden is het ook erg afhankelijk van je verwachting ervan. Set en setting.

Ik kan je de geestelijke effecten niet uitleggen, degene die dit wel wel goed kan beschrijven zal ik quoten en er een huldeplaatje onderzetten.
Avatar gebruiker
Aaltje
Bringer of destruction
Donateur
Offline
 
Posts: 2264
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:21 am

Re: De eerste keer: wat te verwachten en wat te voorkomen?

Berichtdoor Saikedellik » ma jul 11, 2011 11:55 pm

Ik ga het morgen voor het eerst doen... Beetje dezelfde vraag eigenlijk, ik heb per persoon 10 gram geregeld. We zijn resp 55, 65 en 95 kg. Is het handig om gewoon allemaal 1 portie van 10gr te nemen, of kan de lichtste iets meer geven aan de zwaarste oid?

En, als we allemaal niet meteen alles nemen, kun je dan met 2/3 portie beginnen en iets na het hoogtepunt nog 1/3 bijnemen?
Junk.
Avatar gebruiker
Saikedellik
Donateur
Offline
 
Posts: 1712
Geregistreerd: vr jun 03, 2011 4:30 pm

Re: De eerste keer: wat te verwachten en wat te voorkomen?

Berichtdoor G-Fox » di jul 12, 2011 2:50 am

lichaamsgewicht wil naar mijn zeggen niet veel zeggen. Ik trip namelijk altijd met Prometheus en hij weegt (nja ik heb eerlijk gezegd geen idee) maar volgens mij toch echt wel wat minder dan mij... Maar ik wat ik meestal meemaak met 8 gram Cosmic Connectors maakt hij soms nog niet eens mee met 15 gram Dragons Dynamite.
Als je het voor het eerst doet zullen al die soort namen wel nietszeggend zijn.
En ja het is slim om eerst 2/3 te nemen en daarna de rest. Doe dit niet gelijk na een half uur als je niks merkt maar wacht er een uur of ietsje langer mee. Maar ik kan zeggen... ik word zelf van truffels soms een beetje eigenwijs en heb dan soms al gelijk zoiets van... nja het mag wel wat meer doe de rest maar gelijk :P. Maar nooit slechte ervaringen mee gehad.

Maar wat belangrijk blijft, is dat het moeilijk te meten is hoe en wat (tenminste dat vind ik zelf) sommige trips van 15 gram dosering duurde 6 uur en waren constant lekker heftig met goede visuals, terwijl de trip daarna met dezelfde soort en dosering maar 2 uur duurde en qua heftigheid tegenvielen. En daarna was het weer heftig. Dus het is moeilijk te zeggen hoe je het gaat vinden/ervaren maar dat is van de ene kant de charme van de truffel :p
G-Fox
Newbie
Offline
 
Posts: 14
Geregistreerd: do jun 30, 2011 12:31 am

Re: De eerste keer: wat te verwachten en wat te voorkomen?

Berichtdoor Prometheus » di jul 12, 2011 2:29 pm

Na het hoogtepunt nog bij gaan nemen heeft volgens mij niet echt veel zin meer, je lichaam is dan al bezig met het opbouwen van tolerantie en je zult misschien hoogstens een ietwat verlengde ervaring hebben.
Prometheus
Newbie
Offline
 
Posts: 18
Geregistreerd: zo jun 12, 2011 3:20 pm

Re: De eerste keer: wat te verwachten en wat te voorkomen?

Berichtdoor Saikedellik » di jul 12, 2011 10:48 pm

Vanmiddag gedaan, ongeveer 7-8 gram opgegeten, en mijn mede tripper heeft 5 gram gehad. Heerlijk lopen spacen/trippen, en niet eens zin gehad om bij te pakken. Report volgt morgen, zo eerst es lekker slapen!
Junk.
Avatar gebruiker
Saikedellik
Donateur
Offline
 
Posts: 1712
Geregistreerd: vr jun 03, 2011 4:30 pm

Re: De eerste keer: wat te verwachten en wat te voorkomen?

Berichtdoor lolnoob » wo jul 13, 2011 1:31 am

Het voelt alsof je weer een kind bent, alles is nieuw en mooi. Je voelt je vrolijk. Alles wordt versterkt. Muziek is geweldig. Natuur is mooi.

Ik heb het al eens gezegd, maar meer uitleggen dan dit kan niet echt. Het is alsof je iemand zwemmen probeert uit te leggen die nog nooit een vloeistof heeft gezien. Iemand uitleggen wat lachen is zonder dat hij weet wat emoties zijn.
:woeh: :woeh: :woeh: :woeh: :woeh:
drugsforum.info schreef:Je bericht bevat teveel smilies. Er is een maximum-aantal van 5 smilies toegestaan.

Fuck the system!
Avatar gebruiker
lolnoob
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:39 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron