Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

DMT en dromen

Tripmiddelen die je in de natuur kan vinden horen hier thuis, zoals paddo's en cacti, maar je kunt hier ook terecht voor bvb herbal xtc.
Als je het in een smartshop kunt vinden, is de kans groot dat het hier hoort.

DMT en dromen

Berichtdoor Ankerwijf » do apr 26, 2012 3:31 pm

Edit door Einstein: dit kwam eigenlijk uit een ander topic, maar omdat het zijn eigen topic waard is heb ik het hier neer gezet. Omdat ik een kneus ben met het moderatorpaneel krijg ik niet alle berichten goed, maar het zal wel :rock:

Het oorspronkelijke bericht:
DutchCookie schreef:totaal offtopic: dit doet me denken aan dat je een kliertje in je hersenen hebt die dmt aanmaakt wanneer je droomt. kon dit nou ook daadwerkelijk tot een bruikbare vorm van drugs worden gemaakt of wat dan ook,,, of zit ik nu teveel aan fear and loathing te denken? :roll2:


Ah de pijnappelklier.. Ik heb alleen maar veel gezweefteef gelezen over het stimuleren van deze klier door meditatie en openen van het 3e oog blabla.. Niets bruikbaars gevonden iig..
Joined at the soul with a pair of headphones..
Avatar gebruiker
Ankerwijf
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 206
Geregistreerd: ma jan 30, 2012 5:24 am

Re: Dag na MDMA heropwekking door wiet?

Berichtdoor Einstein » vr apr 27, 2012 12:31 am

Ja, daar is een hoop gezweef over verteld, wetenschappers nemen al die suggestie veelal niet echt serieus, al is daar het laatste woord nog niet over gesproken. Eigenlijk is volgens mij nauwelijks bekend wat DMT precies in het menselijk lichaam te zoeken heeft, je karma lokaliseren en dergelijke gaat er in ieder geval niet mee lukken.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Dag na MDMA heropwekking door wiet?

Berichtdoor Einstein » di mei 15, 2012 6:25 pm

Peptalk schreef:Heeft de DMT die vrijkomt tijdens het dromen geen relatie tot het verwerken van gebeurtenissen?

Niet voor zover bekend is of voor hoever bewezen kan worden. Ik zou ook kunnen beweren dat het gehalte DMT in je hersenen gerelateerd is aan de frequentie waarmee je aan seks, politiek of oplaadbare batterijen denkt, maar ook dat is niet te bewijzen. DMT is echter blijkbaar zo interessant dat elke wilde theorie erover vrijwel automatisch serieus genomen wordt :)
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Dag na MDMA heropwekking door wiet?

Berichtdoor DutchCookie » di mei 15, 2012 6:48 pm

Einstein schreef:
Peptalk schreef:Heeft de DMT die vrijkomt tijdens het dromen geen relatie tot het verwerken van gebeurtenissen?

Niet voor zover bekend is of voor hoever bewezen kan worden. Ik zou ook kunnen beweren dat het gehalte DMT in je hersenen gerelateerd is aan de frequentie waarmee je aan seks, politiek of oplaadbare batterijen denkt, maar ook dat is niet te bewijzen. DMT is echter blijkbaar zo interessant dat elke wilde theorie erover vrijwel automatisch serieus genomen wordt :)



DMT heeft dus nog geen bekend effect en daarom word alles wat er over wordt gezegd serieus genomen?
het dromen vond ik namelijk redelijk plausibel omdat sommige dingen zo vaag en leip zijn in in ieder geval mijn dromen. ik heb in mijn dromen dingen gezien die naar mijn weten niet eens een combinatie van verschillende ervaringen en dingen die ik gezien heb zijn. maar misschien wil ik dan wel weer te graag geloven dat iedereen in zn dromen minimaal tript, zodat al die kutrevo's ook gewoon aan de psychedelics zitten HA
Druks schreef:het is die snoevende schnabbelaar die moeilijke kankeraar
Avatar gebruiker
DutchCookie
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 572
Geregistreerd: di apr 26, 2011 11:33 pm

Re: Dag na MDMA heropwekking door wiet?

Berichtdoor Peptalk » di mei 15, 2012 10:26 pm

Einstein schreef:Niet voor zover bekend is of voor hoever bewezen kan worden. Ik zou ook kunnen beweren dat het gehalte DMT in je hersenen gerelateerd is aan de frequentie waarmee je aan seks, politiek of oplaadbare batterijen denkt, maar ook dat is niet te bewijzen. DMT is echter blijkbaar zo interessant dat elke wilde theorie erover vrijwel automatisch serieus genomen wordt :)


Om dan maar heel even compleet off topic te gaan..

Ik neem niet automatisch aan dat dromen veroorzaakt word door DMT.
Ik ervaar DMT en dromen ook heel anders. Maar dacht wel dat het inmiddels aangetoond is dat de concentratie DMT verhoogd zodra de hersenen in de remslaap raken. In deze remslaap is het gedeelte van de hersenen waar informatie opgeslagen word (de kippocampus) een stuk actiever word.
Daarmee leg ik de relatie dat DMT KAN bijdragen aan het verwerken van opgedane ervaringen.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: DMT en dromen

Berichtdoor Einstein » wo mei 16, 2012 12:02 am

Op Google Scholar vind ik zo welgeteld één relevant artikel, maar dan met protocollen voor toekomstig onderzoek, niet met al verkregen onderzoeksresultaten. Erowid stelt dat er heel veel als feit wordt gepresenteerd omtrent DMT, maar dat het meeste daarvan, als het erop aankomt, puur hypothetisch en vaak lastig te bewijzen is.
Wat bekend is is dat DMT in kleine hoeveelheden is aangetroffen in de hersenen van organismen en naar ik meen ook in de mens. Wat het voor functie heeft mag Joost weten. Behalve aan de "psychedelicareceptor" 5-HT2A bindt DMT ook aan de TAAR-receptor en de σ1-receptor; wetenschappers gaan daardoor wel uit hun dak, omdat dit receptoren zijn waar nog betrekkelijk weinig over bekend is, maar dat DMT in het lichaam daar ook daadwerkelijk iets belangrijks doet staat nog niet vast.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: DMT en dromen

Berichtdoor Stefaan » wo mei 16, 2012 5:39 am

Ik vind het cool dat er nog zoveel onbekende dingen zijn voor de mens om te ontdekken. Houdt het spannend!!
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: DMT en dromen

Berichtdoor Maddog » wo mei 16, 2012 9:13 am

En dat de hersenen dan speciale receptoren hebben voor THC, Psychedelica, en DMT, Dan ga je je toch afvragen wat het werkelijke doel is van het leven... op deze planeet ( #in dit bericht zou een verhaal komen over een samenzwering van binnenlandse en buitenlandse regeringen, maar daar heeft niemand behoefte aan vandaag :D )
Avatar gebruiker
Maddog
Woef
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1474
Geregistreerd: ma sep 19, 2011 11:36 am

Re: DMT en dromen

Berichtdoor Stefaan » wo mei 16, 2012 9:21 am

Madcat schreef:En dat de hersenen dan speciale receptoren hebben voor THC, Psychedelica, en DMT, Dan ga je je toch afvragen wat het werkelijke doel is van het leven... op deze planeet ( #in dit bericht zou een verhaal komen over een samenzwering van binnenlandse en buitenlandse regeringen, maar daar heeft niemand behoefte aan vandaag :D )


Rockefellers en Rotschilds! Conspiracy's are building.. :rock2:
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: DMT en dromen

Berichtdoor DutchCookie » wo mei 16, 2012 9:57 am

*begint shirts met 'DMT was responsible for 9/11' te drukken*

Maar het is inderdaad wel intrigerend dat er zo weinig over bekend is.
Ik krijg er een beetje het gevoel bij dat deze receptoren er zijn om ons een soort van illusie voor te houden zodat we onze eigen instincten niet kunnen gaan fucken. een soort defence mechanism voor evolutie

maarja ik zweef maar wat rond :grin:
Druks schreef:het is die snoevende schnabbelaar die moeilijke kankeraar
Avatar gebruiker
DutchCookie
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 572
Geregistreerd: di apr 26, 2011 11:33 pm

Re: DMT en dromen

Berichtdoor Inhalicus » do mei 24, 2012 8:39 pm

Einstein schreef:Wat bekend is is dat DMT in kleine hoeveelheden is aangetroffen in de hersenen van organismen en naar ik meen ook in de mens.


Dat heb ik ook vaker gelezen/gehoord maar ik heb er nooit echt een wetenschappelijk artikel of onderzoeks verslag van gezien. Heb jij misschien een linkje naar zoiets?
Avatar gebruiker
Inhalicus
Guppekop
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 590
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:39 pm
Woonplaats: ZH

Re: DMT en dromen

Berichtdoor Einstein » vr mei 25, 2012 12:56 am

Met name dit artikel:
http://informahealthcare.com/doi/abs/10 ... 0510013604

en mogelijk ook wel interessant is dit artikel, over een enzym dat in staat is tryptamine om te zetten in DMT:
http://www.sciencemag.org/content/134/3475/343
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron