Ik ben al geruime tijd zeer geïnteresseerd in de stof DMT, nu heb ik onlangs de hand weten te leggen op DMT-N-Oxide, de geoxideerde vorm van het alom bekende N,N-DMT. Veel is er niet bekend over deze stof, een beetje rondzoeken heeft me het volgende opgeleverd:
https://www.dmt-nexus.me/forum/default. ... sts&t=2857
https://www.dmt-nexus.me/forum/default. ... ts&t=26000
De effecten worden beschreven als gelijkwaardig aan n,n-DMT, wat natuurlijk ook wel te verwachten is vanwege de structuur:
N,N-DMT
Origineel
DMT-N-Oxide
Origineel
Een belangrijk verschil in effect zou zijn dat het met DMT-n-Oxide moeilijker is om 'door te breken', waardoor men de wereld die vooraf gaat aan de 'break trough' beter mee kan maken, omdat men naar een andere dimensie schiet kan het effect van n,n-DMT in deze dimensie immers niet volwaardig ervaren worden. Hiernaast zou het ook visueler zijn en 'toegangkelijer' zijn.
Van DMT-Nexus:
It's not MORE visual than DMT. It's less mental, and mostly just visual. While DMT is both mentally psychedelic and visual.
The trip is slower. I peaks after about 10-15 minutes like 5-HO-DMT, and lasts about 90 minutes. It's milder, mostly visual. It's VERY NICE, but also weaker. It works orally without MAOI in SWIM. In SWIM it’s active at about 100 mg orally, but also causes nausea that way. The oral activity was only tested a few times and needs to be tested by other SWIM's to be sure it works this way for everyone and not just SWIM.
It's more mushroom like. It's smoother and more of a relaxed experience than DMT.
DMT-N-Oxide is in tegenstelling tot N,N-DMT, wat meestal in kristalvorm voorkomt, een gele, stroperige vloeistof. De mijne is een beetje te vergelijken met gelatine, hier een foto ervan:
Origineel
Excuses voor de slechte kwaliteit... Links is N,N-DMT te zien, recht DMT-N-Oxide. (met een bierdopje bovenaan)
Ik heb het zelf inmiddels één keer gerookt, logischerwijs lijkt het effect op N,N-DMT, het was echter wel te merken dat het anders was, het is ook minder potent dan N,N-DMT. Hoe anders het is moet ik nog verder gaan ontdeken aangezien ik het nog geen tweede keer heb kunnen roken.
Overigens moet deze stof niet verward worden met 'Jungle DMT' wat uit Mimosa Hostilis wordt verkregen nadat de DMT hieruit geëxtraheerd is.
Zijn er toevallig anderen die dit ooit op hun pad zijn tegengekomen? Ik hoor het graag!