Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Ontplooien van angsten tijdens een trip

Tripmiddelen die je in de natuur kan vinden horen hier thuis, zoals paddo's en cacti, maar je kunt hier ook terecht voor bvb herbal xtc.
Als je het in een smartshop kunt vinden, is de kans groot dat het hier hoort.

Ontplooien van angsten tijdens een trip

Berichtdoor braunie » zo maart 05, 2017 11:26 pm

Heyyy, allereerst, ik ben een newbie op het gebied van psychedelica, daarom graag wat advies.

Ik ben wel heel nieuwsgierig geworden, en wil graag verschillende natuurlijke tripmiddelen gaan proberen. Wat mij een beetje tegenhoud is dat ik achluofobie (fobie voor duisternis) heb en angstig wordt van paranormale shit (horrorfilms, griezelverhalen, enz).
Ik vrees er namelijk voor dat ik in een bad trip beland en deze angsten zich gaan ontplooien in de trip (voornamelijk op het gebied van visuals dan)

Ik heb hier al met iemand over gepraat die ervaring heeft met veel verschillende psychelica en hij heeft me een klein beetje bang gepraat. Toch wil ik me niet tegen laten houden door stomme angsten.

Ik ben benieuwd naar ervaringen, advies, en ook waar ik het beste mee zou kunnen beginnen.

Alvast bedankt! :)
braunie
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: zo maart 05, 2017 10:33 pm

Re: Ontplooien van angsten tijdens een trip

Berichtdoor Maus » ma maart 06, 2017 12:37 am

Hi braunie!

Je berichtje lijkt op de tijd dat ik 20 was. Begrijp je denk ik wel.

Je vraagt waar je mee zou kunnen beginnen. Ik zou allereerst rustig beginnen.

Heb je ervaring met wiet? Zo nee, rook eerst eens een joint (puur, zonder tabak). En als je dit goed bevalt, blijf dan lekker een tijdje doorsmoken...

De volgende stap is een lage dosering verse truffels die je in smartshops en op internet kunt kopen. Denk aan een gram of 6.

Vervolgens zou je eens naar AL-LAD kunnen kijken. Ik vind het een soort LSD-light, met meer euforie. Het is een relatief mild psychedelicum. Denk eens aan een dosering van 125 ug, om mee te beginnen.

En dan LSD en dan DMT :rock:

Ik hanteer bewust een volgorde. Je geeft aan toch last van angsten te hebben. Over het algemeen versterken psychedelica (tenminste, zo kijk ik er tegenaan) wat er ten diepste in je leeft. Zijn dat angsten, dan worden die waarschijnlijk ook behoorlijk uitvergroot. Wees daar op voorbereid en hanteer een volgorde van lichte psychedelica naar zware psychedelica.

Tot slot: je geeft aan dat je bang bent voor een bad trip. Ik adviseer je om benzo's achter de hand te hebben om een eventuele bad trip de kop in te drukken. Ik heb zelf een aantal bad trips gehad en die als traumatisch ervaren.

Concreet:

25 Mg Diazepam of
50 Mg Oxazepam of
2,5 Mg Lorazepam of
22,5 Mg Dormicum of
40 Mg Temazepam.

En wil je ultiem voorbereid zijn, haal dan ook anti-psychotica in huis.

Denk aan (alleen indien nodig!) eenmalig slikken bij een bad trip (naast benzo's):

10 Mg Zyprexa/Olanzapine of
4 Mg Haldol/Haloperidol of
500 Mg Seroquel/Quetiapine of
4 Mg Risperdal/Risperidon of
15 Mg Abilify/Aripiprazole.

Succes en vooral veel plezier en inzicht toegewenst, braunie 8-)
Laatst bijgewerkt door Maus op ma maart 06, 2017 10:28 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Ontplooien van angsten tijdens een trip

Berichtdoor Amvitamientje » ma maart 06, 2017 2:05 am

Ik zou geen medicijnen in huis halen voor een trip, vooral geen antipsychotica. Laat die medicatie lekker liggen.

Zo creëer je ook angst.
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: Ontplooien van angsten tijdens een trip

Berichtdoor PiraatPanda » ma maart 06, 2017 2:18 am

Ik zou beginnen met een drug die niet te lang duurt. Mocht het niet fijn voelen, dan ben je er ook zo uit. (al zou ik er vanuit gaan dat je gewoon een toffe trip krijgt :) )

Benzo achter de hand houden voor de zekerheid is wel slim. Dat kan je uit een bad trip halen of iig de vervelendste randjes eraf halen. Heb je ervaring met benzo's? Een valium werkt op bijna iedereen wel rustgevend en angstremmend. Benzo's zijn heel handig en relaxed, maar hebben hele grote kans op verslaving. Vooral voor mensen met angsten.

Als je erg bang bent voor paniekaanval oid zou ik je afraden om nu psychedelica te nemen. Wacht gewoon tot een moment waarop je beter in je vel zit.

Heb je trouwens überhaupt ervaring met drugs? Zo niet, dan zou ik beginnen met een likje mdma of een plakje spacecake ofzo, en kijken hoe de verandering in bewustzijn je bevalt. Als dat soort dingen je een relaxed gevoel geven dan is de kans groot dat je je ook op een fijne manier kan overgeven aan een psychedelische trip :stoned:

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: Ontplooien van angsten tijdens een trip

Berichtdoor Kip » ma maart 06, 2017 5:18 pm

2-cb is een hele mooie instapper in my opinion. Die miss ik een beetje in het lijstje van Maus.
Hypnotized.
Avatar gebruiker
Kip
Pro mod
Moderator
Offline
 
Posts: 2074
Geregistreerd: di maart 29, 2016 8:24 pm
Woonplaats: The Happy World Of Haribo

Re: Ontplooien van angsten tijdens een trip

Berichtdoor Maus » ma maart 06, 2017 6:17 pm

Kip schreef:2-cb is een hele mooie instapper in my opinion. Die miss ik een beetje in het lijstje van Maus.

Mee eens.

Zou ik overigens pas doen na wiet en dan -om te beginnen- circa 10 Mg oraal.
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Ontplooien van angsten tijdens een trip

Berichtdoor Partypipo » ma maart 06, 2017 7:43 pm

Maus schreef:
Kip schreef:2-cb is een hele mooie instapper in my opinion. Die miss ik een beetje in het lijstje van Maus.

Mee eens.

Zou ik overigens pas doen na wiet en dan -om te beginnen- circa 10 Mg oraal.

Miss E gaat altijd super slecht op wiet en als dat de eerste stap zou moeten zijn, had ze nooit alle mooie trips kunnen doen die we gedaan hebben.
Wiet werkt ook op hele andere receptoren enzo.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Ontplooien van angsten tijdens een trip

Berichtdoor Vinnie » ma maart 06, 2017 7:45 pm

wiet is een geval apart inderdaad, het is ook geen psychedelica :p
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Ontplooien van angsten tijdens een trip

Berichtdoor Miss E » ma maart 06, 2017 11:35 pm

Ik kan inderdaad afraden om met wiet te beginnen, wie weet ga je net als ik daar heel erg slecht op en durf je nooit meer andere drugs te gebruiken. Dat ze wiet softdrugs noemen, heb ik ook nooit gesnapt. :P

Ik zou als ik jou was beginnen met 2C-B, zo'n 15 tot 20 mg, afhankelijk van je gewicht. Ik zou niet een lagere dosis dan dat nemen, dan krijg je zo'n net-niet/net-wel trip en dat is ook niet fijn. Zorg dat je er iemand bij hebt die je goed kent en kan vertrouwen en: geef je over aan de trip; probeer niet je trip tegen te houden, omdat je bang bent dat je bang wordt. Trippen is leuk! ;)

Kies ook een plek uit waar je niet gestoord kan worden door mensen die niet mogen weten dat je drugs gebruikt (zoals je slaapkamer in je ouders huis) en plan geen afspraken kort na je trip met mensen die niets van je drugsgebruik af mogen weten. Lijkt misschien vanzelfsprekend, maar dit gaat toch nog wel eens mis met onervaren, jonge psychonauten.

En kijk rustig rond op dit forum. Genoeg topics met tips&tricks en ervaringen over trippen. :grin:
Avatar gebruiker
Miss E
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1684
Geregistreerd: ma mei 27, 2013 2:44 pm

Re: Ontplooien van angsten tijdens een trip

Berichtdoor djeemen » ma maart 06, 2017 11:57 pm

De intensiteit van welke trip met welke drug dan ook hangt volledig samen met de dosis. 2C-B is zeer goed stuurbaar bij gemiddelde dosis maar een lichte truffeltrip zou zomaar nog beter stuurbaar kunnen zijn. Psychedelica kunnen een verrijking van je geest zijn, en ik heb na tientallen trips nog steeds angst voor wat er kan komen. Dat is vrij normaal volgens mij. Hou de dosis laag (zo mogelijk zelfs te laag en dan doe je het na een maand nog een keer met een hogere dosis) en zorg dat je je comfortabel voelt met jezelf en de situatie waarin je je bevind. Ook is het prettig een tripsitter erbij te hebben die zelf al eens minder leuke ervaringen heeft meegemaakt en die jij vertrouwt en het herkent als jij in een negatieve spiraal komt. Je kan het prima eens proberen, mits je je goed voorbereid en weet hoeveel je neemt en hoe sterk dat waarschijnlijk zal binnenkomen. Liever wat te laag dan te hoog. Een ervaring met een te lage dosis geeft je toch weer vertrouwen het nog eens te proberen met een iets hogere dosis.

Ten slotte zijn psychedelica ook niet bedoeld om je goed te laten voelen. Zie psychedelica meer als op vakantie gaan. Het kan eens voorkomen dat je een kakkerlak bij een hotel onder je bed vind, maar zou dat je tegenhouden om het jaar erop dan maar helemaal niet meer op vakantie te gaan?
Perspectief is alles.
djeemen
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 620
Geregistreerd: di apr 29, 2014 12:29 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron