Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Peyote of San Pedro?

Tripmiddelen die je in de natuur kan vinden horen hier thuis, zoals paddo's en cacti, maar je kunt hier ook terecht voor bvb herbal xtc.
Als je het in een smartshop kunt vinden, is de kans groot dat het hier hoort.

Peyote of San Pedro?

Berichtdoor Psychonaut » wo mei 18, 2011 9:01 pm

Ik heb een vraagje, ik sta op het punt een cactus te kopen maar vraag me af welke ik zal nemen.
De San Pedro groeit harder in verhouding met de Peyote en is meer potent.
Maar, wat is het verschil tussen deze 2 qua trip?
Zit hier een verschil tussen? :conf:

Alvast bedankt!
Whether drugs lead to illumination or degradation depends on the spirit in which one takes them
Avatar gebruiker
Psychonaut
Newbie
Offline
 
Posts: 3
Geregistreerd: wo mei 18, 2011 8:37 pm

Re: Peyote of San Pedro?

Berichtdoor Dopey » wo mei 18, 2011 9:08 pm

Ik heb hem even verplaatst naar Natuurlijke psychoactieven.
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: Peyote of San Pedro?

Berichtdoor Schism » wo mei 18, 2011 9:55 pm

Psychonaut schreef:Maar, wat is het verschil tussen deze 2 qua trip?
Zit hier een verschil tussen? :conf:

Beide cactussen bevatten Mescaline. Dus zal het verschil qua trip zal niet aan de cactus zelf liggen. Maar meer aan de dosis en de setting waarin je tript.

Voor de rest weet ik niet welke cactus beter is om te laten groeien, wel weet ik dat van het drooggewicht Peyote-cactus 1~2% daadwerkelijk Mescaline bevat. En dat de San Pedro slechts 0,3~1,2% Mescaline bevat van het drooggewicht.
Dat percentage ligt aan hoe lang je het laat groeien en onder welke omstandigheden.
Schism
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2694
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:28 pm

Re: Peyote of San Pedro?

Berichtdoor Balance » do mei 19, 2011 7:51 pm

Ik in het begin van dit jaar 5 peyote en 3 san pedro cactussen gekocht en de san pedro`s zijn al een paar centimeter langer dan toen ik ze kreeg. Als je wilt kan ik er een foto van maken.
De peyote zijn 1-2 cm doorsnede (kleine bolletjes dus) en zijn nog nauwelijks gegroeid. Ik kreeg ze in papier gerold en het waren cactusjes met worterltjes. Ik heb ze in peyotegrond mix gezet. De san pedro heb ik gekocht in de maat 25-30 cm. Ik heb ze niet nagemeten maar ik ben dik tevreden want ik had er 2 bestelt en heb er drie gekregen 8-). Die waren ook in papier gerold en het waren stekken dus ik heb er stekpoeder opgedaan en ze in vrij normale grond gezet. Aanrader :love:.
Check cactusplaza: http://www.cactusplaza.com/
Ze zijn veel goedkoper en gespecializeerder dan smartshops.
Fire
Spoiler! :
Oeps niks te melden hier :P
Avatar gebruiker
Balance
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 89
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 10:12 pm

Re: Peyote of San Pedro?

Berichtdoor MrCactus » za mei 21, 2011 12:56 am

Psychonaut schreef:Ik heb een vraagje, ik sta op het punt een cactus te kopen maar vraag me af welke ik zal nemen.
De San Pedro groeit harder in verhouding met de Peyote en is meer potent.
Maar, wat is het verschil tussen deze 2 qua trip?
Zit hier een verschil tussen? :conf:

Alvast bedankt!

Vreemd genoeg staat precies dezelfde vraag op drugsforum.nl .
Moet ik ze nu dubbel gaan beantwoorden ?
MrCactus
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 44
Geregistreerd: do maart 31, 2011 7:08 pm

Re: Peyote of San Pedro?

Berichtdoor Schism » za mei 21, 2011 12:58 am

MrCactus schreef:Moet ik ze nu dubbel gaan beantwoorden ?

MrCactus schreef:1. Je hebt zo'n 300 gram verse Peyote Cactus nodig, en zo'n 500 gram verse San Pedro Cactus.
Zoveel Peyote kost aardig wat.
Dus geen 30 gram wat op veel websites staat, hiermee wordt gedroogde Peyote bedoeld.

2. De Peyote bevat een groot aantal andere alkaloiden, die elk een eigen werking hebben.
O.a. een spierverlammende werking.
Een trip met de Peyote is daarom veel heftiger.
Een trip met de San Pedro Cactus is meer relaxt, en dus ideaal als je voor de 1e keer een Mescaline Cactus trip wilt doen.

3. De Peyote Cactus bevat meer Mescaline per gram Cactus, dus de Peyote is meer potent !
Zie het overzicht in het midden van deze pagina:
http://www.peyote-paradise.nl/index.php ... 65&lang=NL


Je kunt trouwens ook de Mescaline extraheren, zo ben je zeker van de dosis die je neemt.
Laatst bijgewerkt door Schism op za mei 21, 2011 1:00 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Schism
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2694
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:28 pm

Re: Peyote of San Pedro?

Berichtdoor MrCactus » za mei 21, 2011 1:00 am

1. Je hebt zo'n 300 gram verse Peyote Cactus nodig, en zo'n 500 gram verse San Pedro Cactus.
Zoveel Peyote kost aardig wat.
Dus geen 30 gram wat op veel websites staat, hiermee wordt gedroogde Peyote bedoeld.

2. De Peyote bevat een groot aantal andere alkaloiden, die elk een eigen werking hebben.
O.a. een spierverlammende werking.
Een trip met de Peyote is daarom veel heftiger.
Een trip met de San Pedro Cactus is meer relaxt, en dus ideaal als je voor de 1e keer een Mescaline Cactus trip wilt doen.

3. De Peyote Cactus bevat meer Mescaline per gram Cactus, dus de Peyote is meer potent !
Zie het overzicht in het midden van deze pagina:
http://www.peyote-paradise.nl/index.php ... 65&lang=NL
Laatst bijgewerkt door MrCactus op za mei 21, 2011 1:07 am, in totaal 1 keer bewerkt.
MrCactus
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 44
Geregistreerd: do maart 31, 2011 7:08 pm

Re: Peyote of San Pedro?

Berichtdoor MrCactus » za mei 21, 2011 1:05 am

Balance schreef:De peyote zijn 1-2 cm doorsnede (kleine bolletjes dus) en zijn nog nauwelijks gegroeid.

Bij Peyote-Paradise.nl kan je bewortelde Mescaline Cactussen in een pot kopen, die meteen verder groeien.
Een (grotere) pot, Peyote Cactus grond (of San Pedro Cactus grond) en mest krijg je er gratis bij.
MrCactus
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 44
Geregistreerd: do maart 31, 2011 7:08 pm

Re: Peyote of San Pedro?

Berichtdoor Psychonaut » ma mei 23, 2011 8:39 pm

Bedankt voor jullie reacties.. :)
Ik ga er zeker wat mee doen.

Ik weet niet of het dezelfde site is als jullie me aanraden, maar heb pas een site gevonden waar ik voor zo'n 25 euro (incl. verzendkosten) een San Pedro kon kopen van 25 a 30 cm.

Goed te doen dus! :)

En wat je zegt over de San Pedro als een juiste 1ste mescaline trip, daar heb je opzich wel gelijk in, maar ik heb al de nodige ervaring voor een heftige Peyote trip, daar ben ik vrij zeker van.
Heb namelijk al ervaring dmt, salvia, enige 2c's, lsd, paddo's (die ik overigens zelf kweek) en nog veel meer..

Dus is de Peyote dan niet slimmer om te nemen? :P
Whether drugs lead to illumination or degradation depends on the spirit in which one takes them
Avatar gebruiker
Psychonaut
Newbie
Offline
 
Posts: 3
Geregistreerd: wo mei 18, 2011 8:37 pm

Re: Peyote of San Pedro?

Berichtdoor Balance » do mei 26, 2011 4:00 am

Als je al zoveel ervaring hebt en je denkt dat jij dat wel aan kan, ga je gang...
Maar te voorzichtig is flexer dan te veel dus ga gewoon voor de san pedro, die is ook stukken goedkoper.
Fire
Spoiler! :
Oeps niks te melden hier :P
Avatar gebruiker
Balance
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 89
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 10:12 pm

Re: Peyote of San Pedro?

Berichtdoor MrCactus » zo mei 29, 2011 11:53 am

De meeste (snel opgegroeide) Peyote's worden waarschijnlijk opgekweekt met bestrijdingsmiddelen.

Er stond op het "andere" forum enkele maanden geleden een reactie van iemand die zeer ongebruikelijke verschijnselen had tijdens een San Pedro trip.
Hij en zijn vriend had tijdens de trip een zwaar drukkend gevoel op de borst, wat het ademhalen zeer moeilijk maakte.
Deze verschijnselen zijn identiek aan verschijnselen van bepaalde bestrijdingsmiddelen, die neuro-transmitters blokkeren.
Zie:
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... en#p990439
MrCactus
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 44
Geregistreerd: do maart 31, 2011 7:08 pm

Re: Peyote of San Pedro?

Berichtdoor TeKNoZem » zo mei 29, 2011 12:15 pm

Psychonaut schreef:Bedankt voor jullie reacties.. :)
Ik ga er zeker wat mee doen.

Ik weet niet of het dezelfde site is als jullie me aanraden, maar heb pas een site gevonden waar ik voor zo'n 25 euro (incl. verzendkosten) een San Pedro kon kopen van 25 a 30 cm.

Goed te doen dus! :)

En wat je zegt over de San Pedro als een juiste 1ste mescaline trip, daar heb je opzich wel gelijk in, maar ik heb al de nodige ervaring voor een heftige Peyote trip, daar ben ik vrij zeker van.
Heb namelijk al ervaring dmt, salvia, enige 2c's, lsd, paddo's (die ik overigens zelf kweek) en nog veel meer..

Dus is de Peyote dan niet slimmer om te nemen? :P


Er zit geen verschil in de uitwerking tussen de San Pedro en Peyote cactussen, het is dezelfde werkzame stof. Het enige verschil zit hem in de hoeveelheid werkzame stof per gewicht in de cactus en daarbij dus de hoeveelheid materiaal. Dit ligt bij de Peyote cactus hoger.

Waar je bij een San Pedros cactus een redelijke stam (excl. houten kern natuurlijk...) weg moet werken voor een degelijke dosis heb je van een Peyote cactus maar een vrij kleine knop nodig.
Aangezien het verschil in hoeveelheid materiaal is de kans misselijk te worden na het consumeren van een San Pedros cactus groter dan die van een Peyote, corrigeer me als ik het fout heb.

Kan er natuurlijk ook thee van trekken, dan zou het al helemaal niet uit moeten maken.


¿uɐʞ ʞɾıןıǝoɯ ʇǝɥ sןɐ uǝop ʞɾıןǝʞʞɐɯ ɯoɹɐɐʍ : oʇʇoɯ
TeKNoZem
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 66
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 10:23 am

Re: Peyote of San Pedro?

Berichtdoor MrCactus » di mei 31, 2011 1:05 am

Tja,
zoals je in mijn reactie van 21 mei hebt kunnen lezen is er weldegelijk verschil in uitwerking !

Daarbij moet je zo'n 300 gram Peyote consumeren, dus niet een "vrij kleine knop" .
MrCactus
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 44
Geregistreerd: do maart 31, 2011 7:08 pm

Re: Peyote of San Pedro?

Berichtdoor TeKNoZem » di mei 31, 2011 9:20 pm

En zoals ik het zo goed als overal lees zijn de verschillen tussen peyote en san pedros voornamelijk subjectief. Dat jij het anders ervaart wil niet zeggen dat de werking daadwerkelijk anders is, het verschil heeft meer te maken met je ego dan de genomen cactus. Maar goed, het ligt natuurlijk allemaal aan de sub-soort van de cactus welke alkaloïde er daadwerkelijk in zitten.

Bovendien scheelt het gewicht van de peyote en san pedros nog steeds 200g volgens jou post, dat is een behoorlijk verschil.


¿uɐʞ ʞɾıןıǝoɯ ʇǝɥ sןɐ uǝop ʞɾıןǝʞʞɐɯ ɯoɹɐɐʍ : oʇʇoɯ
TeKNoZem
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 66
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 10:23 am

Re: Peyote of San Pedro?

Berichtdoor Einstein » wo jun 01, 2011 6:06 pm

Er zitten nog wel wat andere alkaloïden in San Pedro dan mescaline, waarvan tenminste één ook psychoactief, maar ik denk niet dat het verschil in effecten heel groot zal zijn.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Peyote of San Pedro?

Berichtdoor MrCactus » vr jun 17, 2011 11:15 am

TeKNoZem schreef:En zoals ik het zo goed als overal lees zijn de verschillen tussen peyote en san pedros voornamelijk subjectief. Dat jij het anders ervaart wil niet zeggen dat de werking daadwerkelijk anders is, het verschil heeft meer te maken met je ego dan de genomen cactus. Maar goed, het ligt natuurlijk allemaal aan de sub-soort van de cactus welke alkaloïde er daadwerkelijk in zitten.

Bovendien scheelt het gewicht van de peyote en san pedros nog steeds 200g volgens jou post, dat is een behoorlijk verschil.

Wat is er nog veel onduidelijk over deze Mescaline Cactussen !

1. Er zitten in een Peyote meer dan 55 verschillende alkaloiden, waarvan er enkele tijdens een trip een aantoonbare werking hebben.
Bijv. een (licht) verlammende werking.
Een San Pedro Cactus bevat veel minder alkaloiden, en ook andere dan een Peyote Cactus.
Op goede sites wordt dit verschil steeds duidelijk vermeld.

2. Aangezien de concentratie van Mescaline bij een verse Peyote (0,1%) hoger is
dan bij een verse San Pedro (0,067 %),
zal je voor een trip (300 milligram Mescaline) meer San Pedro moeten consumeren.
Vandaar dat verschil van zo'n 200 gram in verse Cactus.

3. Je hebt zo'n 300 gram verse Peyote nodig voor een trip (300 milligram Mescaline nodig).
En dus niet 30 gram Peyote zoals op veel (Nederlandse) websites staat (weer een sprookje !).
300 gram verse peyote x 0,1% Mescaline = 0,3 gram = 300 milligram Mescaline in een verse Peyote.

4. Een goed en wetenschappelijk verantwoord boek is:
Anderson: Peyote, the divine cactus (1996 - 2e druk).
Heel veel aspecten van de Peyote worden in 9 hoofdstukken uitvoerig besproken.
Met 26 blz (!) met verwijzingen van geciteerde andere publicaties.
Dit boek rekent dus af met veel Peyote-sprookjes op het internet.

5. Verder is de werking van een Mescaline Cactus anders dan van pure Mescaline.
Zie Bijv: Ross Heaven: The Hummingbird's Journey to God
Perspectives on San Pedro, the Cactus of vision.
Voor 15,99 Euro te koop.
Ross Heaven is een healer en promoot spirituele wijsheid.
Hij heeft al veel boeken geschreven over geestverruimende planten.

6. Mescaline Cactussen zijn veel meer dan tripmiddelen.
Ze worden al 1000-en jaren gebruikt door de oorspronkelijke bewoners als geneesmiddel.
Ze versterken of herstellen een band tussen de gebruiker en de kosmos (levenspad).
Het zijn dus heel bijzondere middelen !
Laatst bijgewerkt door MrCactus op vr jun 17, 2011 12:08 pm, in totaal 3 keer bewerkt.
MrCactus
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 44
Geregistreerd: do maart 31, 2011 7:08 pm

Re: Peyote of San Pedro?

Berichtdoor psychedelicious » vr jun 17, 2011 11:57 am

Psychonaut schreef:Bedankt voor jullie reacties.. :)
Ik ga er zeker wat mee doen.

Ik weet niet of het dezelfde site is als jullie me aanraden, maar heb pas een site gevonden waar ik voor zo'n 25 euro (incl. verzendkosten) een San Pedro kon kopen van 25 a 30 cm.

Goed te doen dus! :)

En wat je zegt over de San Pedro als een juiste 1ste mescaline trip, daar heb je opzich wel gelijk in, maar ik heb al de nodige ervaring voor een heftige Peyote trip, daar ben ik vrij zeker van.
Heb namelijk al ervaring dmt, salvia, enige 2c's, lsd, paddo's (die ik overigens zelf kweek) en nog veel meer..

Dus is de Peyote dan niet slimmer om te nemen? :P


Peyote of San pedro valt in een hééle andere space catagorie als die middelen die jij daar allemaal op noemt.
Zo zag ik eens iemand een dikke lijn keta nemen met de mededeling dat hij al heel veel ervaring had met lsd en paddo's
Nou hij heeft 't geweten... :wave:
Mijn advies: Begin altijd rustig aan met nieuwe middelen, ik zelf vind lsd/paddo's totaal niet te vergelijken met San pedro of peyote
geëxtraheerde mescaline geeft overigens een ander effect dan een zo de cactus op eten
en oowja, de mescaline cactussen zijn nou niet bepaald lekker! :puke:
Ik zou beginnen met San Pedro, Peyotl wil nog wel eens erg hard inkicken...
Avatar gebruiker
psychedelicious
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 158
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:59 pm
Woonplaats: Nijmegen

Re: Peyote of San Pedro?

Berichtdoor MrCactus » vr nov 13, 2020 12:33 am

Kwaliteit van een trip
De Peyote bevat minstens één verlammende alkaloïde.
De San Pedro bevat geen verlammende stoffen.

Waardoor een San Pedro trip waarschijnlijk lichamelijk relaxter is dan een Peyote trip.
En daarom waarschijnlijk ook geestelijk relaxter, intenser, en dieper.

Dus een extra heftige trip is geen betere trip.
Kies daarom voor sterke (!) San Pedro's voor je trip.
MrCactus
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 44
Geregistreerd: do maart 31, 2011 7:08 pm

Re: Peyote of San Pedro?

Berichtdoor Jmths » zo nov 15, 2020 12:35 pm

Peyote groeit ook langzamer en moeizamer en je hebt er vaak toch wel meer dan 1 van nodig van wat ik begreep waardoor de keuze voor Peyote wellicht ook iets minder duurzaam kan wezen.

Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan synthetische Mescaline maar daar betaal je wel de hoofdprijs voor, dat kost al snel een snip biljet per gram als je het überhaupt al kunt vinden.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

Royal Queen Seeds banner