Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Psychedelica en ogen

Tripmiddelen die je in de natuur kan vinden horen hier thuis, zoals paddo's en cacti, maar je kunt hier ook terecht voor bvb herbal xtc.
Als je het in een smartshop kunt vinden, is de kans groot dat het hier hoort.

Psychedelica en ogen

Berichtdoor Donaldduck88 » do jun 20, 2013 9:07 pm

Hallo mede psychonauten,
Even een vraag, meestal als ik psychedelica gebruik als paddo's of lsd zie ik meestal flitsen van ogen, ingewikkelde geometrische figuren , en gezichten ( meestal van een een soort hindoegod als shiva ) en driehoeken. (mischien een beetje onduidelijk) In mijn omgeving hoor ik vaak dat mensen hetzelfde ervaren maar vraag mij af of dit komt door de verwachting van de gebruiker of waar men zich mee bezig houd. Of is het gewoon willekeurig,Ervaren jullie dit soms ook ? En zit hier iets achter.
Donaldduck88
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 28
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 4:54 pm

Re: Psychedelica en ogen

Berichtdoor Trippie » do jun 20, 2013 9:17 pm

Yup, doodnormaal eigenlijk voor tripmiddelen.

De eerste keer dat ik truffeltjes opat had ik het zelf heel extreem, overal maar echt overal ogen.
Trippie is maar een klein beetje Hippie...
Avatar gebruiker
Trippie
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1303
Geregistreerd: wo nov 16, 2011 8:10 pm
Woonplaats: Lala Land

Re: Psychedelica en ogen

Berichtdoor Donaldduck88 » do jun 20, 2013 9:33 pm

Ahaa, Ik ben zelf net begonnen experimenteren met psychedelica vandaar de vraag tog best apart dat iedereen het zelfde ziet. vandaar dat ogen ook als een mysterieus iets word gezien.
Zelf moest ik wel lachen toen ik ogen en driehoeken ineen zag haha,
Donaldduck88
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 28
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 4:54 pm

Re: Psychedelica en ogen

Berichtdoor YYY » do jun 20, 2013 9:36 pm

Het zou er mee te maken kunnen hebben dat je als baby meteen leert om het gezicht van je moeder te herkennen. Het herkennen van gezichten is daarom iets wat mensen heel erg goed kunnen. Vandaar ook dat je ook heel snel een gezicht ziet wanneer je 2 bollen en een streep ziet.

: )
Avatar gebruiker
YYY
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 162
Geregistreerd: za nov 24, 2012 7:47 pm

Re: Psychedelica en ogen

Berichtdoor FranX » do jun 20, 2013 10:43 pm

Op wiki:

Pareidolie of pareidolia is een psychisch verschijnsel, een vorm van illusie waarbij iemand een zodanige interpretatie van onduidelijke of willekeurige waarnemingen heeft, dat hij hierin herkenbare dingen meent waar te nemen. De naam is afkomstig van het Griekse para (naast) en eidolon (beeld).

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pareidolie

Zelf ervaar ik zeer sterk zowel Open Eyed Visuals als Closed Eyed Visuals waarbij het mij opvalt dat elke stof doorgaans haar eigen zelfde beelden geven. Misschien lijd ik op die momenten zwaar aan pareidolia maar in geval van gezichten/figuren vraag ik me toch af of het slechts een illusie is.

Enfin.. besluit zelf maar.

Voorbeeld: halve paprika of een echt smoelwerk?

I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Psychedelica en ogen

Berichtdoor Basshoven » do jun 20, 2013 11:44 pm

Ik dacht eens gelezen te hebben dat het onderdeel van je hersenen wat verantwoordelijk is voor gezichtsherkenning onder invloed van vele psychedelica extra gestimuleerd wordt, waardoor je sneller en gemakkelijker gezichten zal terugvinden op plaatsen waar je normaal gesproken dat patroon niet ziet.
Basshoven
Offline
 

Re: Psychedelica en ogen

Berichtdoor Einstein » vr jun 21, 2013 12:08 am

Yes, zoiets was het :P Al lijken juist ogen me nog net iets psychedelica-achtiger, net als (voor mij persoonlijk) oude schrifttekens en Boeddha's. Waar dat door komt weet ik niet, maar het zal sterk persoonsgebonden zijn en wat met het onderbewuste te maken hebben. Verschilt voor mij ook per drug, in het bijzonder heeft 2C-B een geheel eigen palet aan gekke visuele motiefjes die steeds terugkeren.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Psychedelica en ogen

Berichtdoor Hamukun » vr jun 21, 2013 10:31 am

Ik zie nooit ogen eigenlijk, wel mensen in het donker die er niet zijn enzo :)
Avatar gebruiker
Hamukun
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 401
Geregistreerd: vr feb 08, 2013 7:34 pm

Re: Psychedelica en ogen

Berichtdoor FranX » vr jun 21, 2013 11:37 am

Hamukun schreef:Ik zie nooit ogen eigenlijk, wel mensen in het donker die er niet zijn enzo :)


Doel je op 'schaduwmensen'?

zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Shadow_person
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Psychedelica en ogen

Berichtdoor Poseidon » vr jun 21, 2013 2:17 pm

Donaldduck88 schreef:Zelf moest ik wel lachen toen ik ogen en driehoeken ineen zag haha,


Je hebt God gezien en Hij jou :wink:





Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Psychedelica en ogen

Berichtdoor Naturelover » vr jun 21, 2013 2:34 pm

Ik zie ook regelmatig gezichten en ogen als ik een truffeltrip onderga. Als de de omgeving vaag/ambigue is, merk ik dat ik het meer en meer zelf ga 'invullen' (onder andere met ogen). Dit vind ik daarom ook de leukste settings: halfdonkere kamers, 's nachts buiten trippen etc.
Ik denk dat het, zoals FranX al noemde, te maken heeft met pareidolie. Gezichtsherkenning is sterk ontwikkeld bij mensen. Door tripmiddelen te nemen, wordt het zoeken van patronen in alles wat je ziet versterkt.

Toen ik mijn eerst trip doorging was het middennacht en donker. We liepen een nauwer begroeid stukje bos in. De bosjes waar ik vlak langsliep, leek uit mijn ooghoeken te bestaan uit honderden ogen die me aankeken terwijl ik langsliep. Ik ben er die nacht nog 5 keer langsgelopen en alle blaadjes onderzocht omdat ik mijn ogen niet kon geloven :lol: Het was super overweldigend en ik was gelijk verkocht aan trippen :love:
I am nature
Avatar gebruiker
Naturelover
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1210
Geregistreerd: wo maart 20, 2013 2:03 am


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner