Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

therapeutische waarde Psilocybine en meer...

Tripmiddelen die je in de natuur kan vinden horen hier thuis, zoals paddo's en cacti, maar je kunt hier ook terecht voor bvb herbal xtc.
Als je het in een smartshop kunt vinden, is de kans groot dat het hier hoort.

therapeutische waarde Psilocybine en meer...

Berichtdoor the rabbitter » za jan 26, 2013 4:17 pm

Ik heb laatst op Nederland 2 in het programma labyrint een bijzonder interessante documentaire gezien over de therapeutische werking van psilocybine de werkzame stof in o.a paddo's. In deze docu kwam onder andere naar voren dat ze in bepaalde studies naar verslaving, gebruik werd gemaakt van psilocybine om mensen van hun verslaving af te helpen. Zo werden bij 5 hardcore rokers :rock: psilocybine toegediend en kregen ze bijpassende therapie uit de resultaten bleek dat ze alle 5 al geruim een jaar geen sigaret meer aangeraakt te hebben en dit terwijl ze al werkelijk alles geprobeerd hadden om er van af te komen. Dit is natuurlijk een bijzondere ontdekking die wellicht een opening bied naar meer. Er werd namelijk ook al onderzoek gedaan naar mensen met depressies en ook hier leek psilocybine i.c.m. therapie te kunnen werken. Maar het meest bijzondere vond ik nog t einde van de docu waarin kort in een paar zinnen werd gerept van het afstappen van andere verslavingen die wij als dagelijks leven beschouwen( denk aan de consumptiedrift van vele en de noodzaak van bepaald succes in het leven ) met behulp van geest/bewust veruimende middelen. Zou dit misschien kunnen betekenen dat als blijkt dat men met behulp van deze middelen tot bepaalde inzichten kan komen waardoor er bepaald bewustzijn word gecreëerd over het zelf en over de rol van het zelf binnen al het andere en de interactie daarvan. Dat we af kunnen stappen van het hoog consumerend gedrag en mensen wellicht wat humaner worden. Wat uiteindelijk lijdt tot een ander collectief bewust zijn wat mischien beter is voor meerdere mensen op deze aarde. Of is dit geraaskal eerste klas van een doorgedraaide idealist... of is dit niet de oplossing in deze kwestie?

ik bedoel dit om een soort discussietje op te zetten het is een beetje ver gezocht natuurlijk maar wel leuk gedachtegoed. :geek:
the rabbitter
Newbie
Offline
 
Posts: 17
Geregistreerd: wo okt 03, 2012 3:15 pm

Re: therapeutische waarde Psilocybine en meer...

Berichtdoor J0rrit » za jan 26, 2013 6:32 pm

Ik denk dat psychedelica icm met spiritualiteit (o.a. formele meditatie) je een heel eind kunnen brengen. Maar je moet hier zelf open voor staan en je kunt helaas niet zorgen dat iedereen hiervoor open zal staan.
J0rrit
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 80
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:39 pm

Re: therapeutische waarde Psilocybine en meer...

Berichtdoor Einstein » za jan 26, 2013 7:03 pm

Psychedelica hebben wel de kracht hiervoor, het hoeft alleen niet altijd goed te gaan :(
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: therapeutische waarde Psilocybine en meer...

Berichtdoor Stefaan » za jan 26, 2013 8:05 pm

Psychedelica zijn hier ook in mijn geval schuldig aan een therapeutische waarde. Het "effect" is niet direct merkbaar, maar ik zie na een jaar van veel trippen (en ook mdma) dat ik me nu opvallend evenwichtig voel. Maak me niet druk om andere mensen, leg me makkelijker neer bij meningen van anderen, en blijf altijd rustig als iemand opwindend tegen me doet.

Ik kan me heel makkelijk voorstellen dat psilocybine je de inzichten kan geven waardoor je tot het besef komt dat verslavingen kut zijn, en het geen waarde toevoegt aan je leven. Daarna besluit je zelf dat je niet meer wil roken/drinken/wat dan ook.

Maar zoals einstein zegt, het hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te gaan.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: therapeutische waarde Psilocybine en meer...

Berichtdoor Enya » za jan 26, 2013 8:08 pm

Het heeft mij aangespoord leergierig te zijn, om dagelijks te schrijven, lezen, om te reflecteren en meer van die dingen. "straks" ga ik zeker weer trippen. Alleen hou ik de dosis LSD wat lager (50 microgram)
Amanda Knox = “Other people ask for tranquilizers, cry, shout that they didn’t do it, that they’re in pain, that they can’t go on…Many prisoners bang their heads against the walls, sew up their mouths, scream, vomit, cut their wrists. But she showed no reaction,” the guard said."
Avatar gebruiker
Enya
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1060
Geregistreerd: zo nov 18, 2012 12:01 pm

Re: therapeutische waarde Psilocybine en meer...

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » za jan 26, 2013 8:09 pm

Gman007 schreef:en blijf altijd rustig als iemand opwindend tegen me doet.


:#:
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: therapeutische waarde Psilocybine en meer...

Berichtdoor Stefaan » za jan 26, 2013 8:11 pm

Kanker homo!
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: therapeutische waarde Psilocybine en meer...

Berichtdoor Gonzo » za jan 26, 2013 8:21 pm

Dik Tromsn0rrrr schreef:
Gman007 schreef:en blijf altijd rustig als iemand opwindend tegen me doet.


:#:


Jammer dat Dikkie Trommelsnor me voor was.....
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: therapeutische waarde Psilocybine en meer...

Berichtdoor Triptease » zo jan 27, 2013 1:51 am

Hangt ervanaf hoe je je zelf voelt over/voor de trip.
Als je tijdens een trip over bepaalde dingen begint na te denken,
kan je wel tot inzichten komen.
Done: n2o, mdma, ecstasy, amphetamines, LSD, 2cb, ketamine, Salvia, Truffels
To do: DMT, 2ct-7, 2c-i, 6-APB

Are you feeling it yet?
Avatar gebruiker
Triptease
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 30
Geregistreerd: do aug 30, 2012 1:43 am

Re: therapeutische waarde Psilocybine en meer...

Berichtdoor the rabbitter » di jan 29, 2013 2:40 pm

Het heeft natuurlijk met de gemoedstoestand van de betreffende persoon te maken dat staat buiten kijf. Dat kan ook niet anders gezien het feit dat de werkzame stof interacteert met de hersenen van van de persoon die natuurlijk puur en alleen bestaan uit subjectief opgeslagen ervaringen. Maar ik denk bijvoorbeeld wel dat doordat deze interactie plaatsvind er altijd op een bepaalde manier geleerd kan worden van wat er gebeurt in een space. Want het enige wat er gebeurt is dat er gefuckt wordt met bepaalde informatie die is opgeslagen in de hersenen en vaak komen hier bepaalde storende onderliggende factoren naar boven in de space dat kan ook verklaren waarom mensen een bad trip hebben je wordt als het waren op een symbolische manier geconfronteerd met jezelf. Onder de juiste omstandigheden lijkt het mij dan ook logisch dat er een hele brede bevolkingsgroep aan gesproken kan worden. We hebben nu bijvoorbeeld ook veel beter inzicht over de locatie en activiteit van bepaalde gebieden en stofjes in de hersenen en als dit gekoppeld kan worden aan de symboliek die mensen ervaren tijdens hun space heb je als het waren een soort van bio en space feedback waardoor de patiënt aan de hand van therapeutische begeleiding meer inzicht in zichzelf krijgt en daardoor wellicht beter in balans kan komen/blijven waardoor de kans op verslaving depressies en dergelijke minder wordt/afneemt. Dit kan dan misschien voor sommige mensen de basis vormen voor een evenwichtiger en misschien gelukkiger leven.

Tuurlijk bestaan er uitzonderingen en je hebt altijd te maken met een bepaalde normaal verdeling als je het hebt over populaties maar dat is met elke behandeling met elke klein dingetje dat je ergens op wil toepassen het gaat er om om het gemiddelde van de normaal verdeling van de populatie meer richting de kant van het geluk op te schijven en te zorgen dat de standaardafwijking kleiner wordt. En ik heb het vermoeden en de hoop dat dit een revolutionaire manier van therapie kan zijn binnen bijvoorbeeld de psychologie.
the rabbitter
Newbie
Offline
 
Posts: 17
Geregistreerd: wo okt 03, 2012 3:15 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner