Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Truffels drogen en bewaren

Tripmiddelen die je in de natuur kan vinden horen hier thuis, zoals paddo's en cacti, maar je kunt hier ook terecht voor bvb herbal xtc.
Als je het in een smartshop kunt vinden, is de kans groot dat het hier hoort.

Truffels drogen en bewaren

Berichtdoor Hakvlees » vr sep 20, 2019 3:01 pm

Ik heb zojuist mijn eerste bakje truffels van een growkit geoogst, kwam uit op 54 gram (mexicana) dus dat is een mooi begin. Nu ben ik ze dus aan het drogen op keukenpapier, en als ze helemaal droog zijn wil ik ze eigenlijk in een weckpot op een donkere plek bewaren. Zouden ze op die manier net zo lang goed blijven als wanneer je ze invriest? Naar mijn idee zouden ze enorm lang houdbaar moeten zijn als ze helemaal droog, luchtdicht bewaard worden, maar ik heb er geen ervaring mee. Zou je ze net als andere producten kunnen conserveren in olie, of zijn er andere creatieve manieren om ze te verwerken waarmee je ze lang goed houdt? Als ik straks bijna 150 gram truffels heb kan ik er wel een paar jaar mee vooruit 8-)
Hakvlees
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 174
Geregistreerd: za feb 26, 2011 4:30 pm

Re: Truffels drogen en bewaren

Berichtdoor Hakvlees » di dec 29, 2020 6:27 pm

Hee ik vind dit topic ineens terug. Even een update voor als er meer mensen zich afvragen of dit gaat werken: ik heb de truffels volledig gedroogd en zoals gezegd in weckpotten gestopt, ik bewaar ze in een donkere kast en ze zijn nu al ruim een jaar goed. Af en toe microdose ik een beetje. Ik merk wel dat de potentie wat achteruit is gegaan, 4 gram gedroogde truffels zou qua gewicht overeen moeten komen met 10 gram vers, maar mijn trip kwam net niet van de grond met die dosis. Ik moet nog steeds een hogere dosis proberen maar het komt er steeds niet van.