Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Truffels met extra vezels innemen?

Tripmiddelen die je in de natuur kan vinden horen hier thuis, zoals paddo's en cacti, maar je kunt hier ook terecht voor bvb herbal xtc.
Als je het in een smartshop kunt vinden, is de kans groot dat het hier hoort.

Truffels met extra vezels innemen?

Berichtdoor Hedphonesex » vr feb 23, 2018 12:16 am

Goeiedag,
Ik heb vanmiddag een portie tampanensis genuttigd en een mooie tijd in het bos doorgebracht :)

's ochtends heb ik een licht ontbijtje genomen van wat muesli. De volgende "maaltijd", zo omstreeks 1500 uur, bestond uit fijngeblende truffels met wat siroop. Zonder problemen binnen 10 seconden naar binnen.

Tijdens de trip vroeg ik mij af of het misschien voor de opname van de truffels beter is om de inname met iets vezelrijks te combineren.
Ik heb begrepen dat je darmen na een tijdje in een soort ruststand komen bij te weinig activiteit, zoals sochtends....
Met iets vezelrijks, zoals muesli, zemelen enz. zou je in principe je darmen kunnen stimuleren/wakker schudden voor een betere opname.. toch?

Ik neem aan dat je hele spijsvertering minder actief is bij een lege maag.. En daardoor ook de truffels minder goed worden verwerkt en opgenomen?
Hedphonesex
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: do feb 08, 2018 8:37 pm

Re: Truffels met extra vezels innemen?

Berichtdoor Partypipo » vr feb 23, 2018 1:45 am

Als je truffels eet stimuleer je de boel al prima.
De kans bestaat dat als je er dingen bij gaat nemen die langer duren voordat het je maag verlaat, omdat het een langere tijd nodig heeft om te verteren, dat de truffels dus ook veel later in je darmen aan komen, waar het pas opgenomen wordt...
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Truffels met extra vezels innemen?

Berichtdoor Hedphonesex » vr feb 23, 2018 2:01 am

Ik neem aan dat bij een lege maag de truffels en eventueel wat vezels direct worden doorgesluisd naar de darmen.

Als ik in mijn geval de truffels vermaal met water, of als er thee van zet, blijft het een waterige substantie. Ik kan mij niet voorstellen dat dat de darmwand voldoende prikkelt voor een goede opname.
Maar ik kan het mis hebben :)

Bij een vitaminepil wordt bijvoorbeeld aangeraden die tijdens of vlak na de maaltijd in te nemen.


Wat is trouwens de voedingswaarde van truffels? Eiwitten, koolhydraten enz.. Zitten er nog vitamientjes in?
Hedphonesex
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: do feb 08, 2018 8:37 pm

Re: Truffels met extra vezels innemen?

Berichtdoor Partypipo » vr feb 23, 2018 3:06 am

Ik zet er meestal thee van, zonder stukjes, want ik zeef het. Binnen 15 minuten begin je het dan te voelen. Terwijl met stukjes of met opeten duurt het bij mij vaak 3 kwartier. En dan ben ik die 3 kwartier zo misselijk dat het er soms al uit komt voordat het goed opgenomen wordt. Zonder stukjes geen misselijkheid
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner