Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Truffels: verhouding van sterkte tussen merken?

Tripmiddelen die je in de natuur kan vinden horen hier thuis, zoals paddo's en cacti, maar je kunt hier ook terecht voor bvb herbal xtc.
Als je het in een smartshop kunt vinden, is de kans groot dat het hier hoort.

Truffels: verhouding van sterkte tussen merken?

Berichtdoor Russ » za mei 28, 2011 3:14 pm

Graag zou ik wat meer te weten komen over het verschil in sterkte tussen verschillende merken van truffels.
Ik moet het vooral weten bij het concreet voorbeeld van Royal Beluga (deze hebben we al gedaan) en Atlantis (die we nu hebben) maar misschien is het wel waardevolle informatie om een soort rangschikking van sterkte te hebben tussen truffel-merken.

Ook handig zou zijn om bv te weten hoe veel mg psylocibine per gram er gemiddeld in zit en eventueel aan de hand daarvan uit te pluizen hoeveel je ongeveer van elke soort moet nemen om +/- hetzelfde effect te verkrijgen.

Ik weet dat de sterkte onvoorspelbaar is en kan variëren tussen 2 porties van dezelfde soort maar zou graag een beetje een algemeen beeld krijgen erover.
Avatar gebruiker
Russ
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 565
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 10:52 am

Re: Truffels: verhouding van sterkte tussen merken?

Berichtdoor Sublimo » ma mei 30, 2011 1:33 pm

Russ schreef:Ik moet het vooral weten bij het concreet voorbeeld van Royal Beluga (deze hebben we al gedaan) en Atlantis (die we nu hebben) maar misschien is het wel waardevolle informatie om een soort rangschikking van sterkte te hebben tussen truffel-merken.


In de smartshop hebben ze genoeg informatiefolders wat betreft de sterkte van truffels, welke meer visueel is, welke eerder lichamelijk is, enz. Dat zijn de algemene richtlijnen wat betref de sterkte van truffels, dus die hoef jij niet opnieuw uit te vinden.
Maar truffels zijn natuurproducten, je weet nooit hoeveel psilocybine/psilocine er nu werkelijk in zit. Je kunt van een bakje dat je de meest spectaculaire trip beloofd, nauwelijks iets voelen. En omgekeerd.

Ook handig zou zijn om bv te weten hoe veel mg psylocibine per gram er gemiddeld in zit en eventueel aan de hand daarvan uit te pluizen hoeveel je ongeveer van elke soort moet nemen om +/- hetzelfde effect te verkrijgen.


Dat zou inderdaad zeer handig zijn, maar dit is niet mogelijk zo ver als ik weet.
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Truffels: verhouding van sterkte tussen merken?

Berichtdoor Arthur King » ma mei 30, 2011 3:54 pm

Op erowid staat wel een lijstje voor paddo's. Ook staat er de P. tampanensis tussen. Ik weet alleen niet zeker of de waarden voor de paddestoel hetzelfde zijn voor de truffel.

http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... nfo4.shtml
Separate the idols and commit your deadly sin.
Avatar gebruiker
Arthur King
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 516
Geregistreerd: di maart 08, 2011 7:55 pm

Re: Truffels: verhouding van sterkte tussen merken?

Berichtdoor Russ » ma mei 30, 2011 4:43 pm

In de smartshop hebben ze genoeg informatiefolders wat betreft de sterkte van truffels, welke meer visueel is, welke eerder lichamelijk is, enz. Dat zijn de algemene richtlijnen wat betref de sterkte van truffels, dus die hoef jij niet opnieuw uit te vinden.
Maar truffels zijn natuurproducten, je weet nooit hoeveel psilocybine/psilocine er nu werkelijk in zit. Je kunt van een bakje dat je de meest spectaculaire trip beloofd, nauwelijks iets voelen. En omgekeerd.


Ik heb idd zo'n paar informatiefolders gelezen, maar eerlijk gezegd geloof ik niets van het "laughing, visuals, auditive, body high" die elk zouden verschillen bij verschillende soorten, er is alleen maar de werkzame stof psilocybine/psilocine. Hoeveel visuals, gelach, body high etc. je hebt hangt alleen maar af van de hoeveelheid van die stof, jezelf en je setting/set. Het is volgens mij niet meer dan een goedkope verkooptruc.
Ik weet dat de hoeveelheid van psylocibine/pylocine onvoorspelbaar is, maar echt extreem afwijken zou mij verbazen, het is meer naar een algemeen geschat idee over de sterkte tussen merken/soorten waarnaar ik opzoek ben, wel bedankt voor de reactie :)

@Arthur King: Dank voor de link naar Erowid, het is inderdaad zoiets waarnaar ik op zoek ben maar dan vooral naar de variatie tussen merken van scletoria, ik weet dat het een moeilijke vraag is die waarschijnlijk onbeantwoord zal blijven, maar misschien iemand die heel veel ervaring heeft met verschillende soorten/merken truffels een beetje een algemeen beeld kan schetsen?
Avatar gebruiker
Russ
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 565
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 10:52 am

Re: Truffels: verhouding van sterkte tussen merken?

Berichtdoor Sublimo » ma mei 30, 2011 4:52 pm

Russ schreef:Ik heb idd zo'n paar informatiefolders gelezen, maar eerlijk gezegd geloof ik niets van het "laughing, visuals, auditive, body high" die elk zouden verschillen bij verschillende soorten, er is alleen maar de werkzame stof psilocybine/psilocine.


Ja maar zoals niet elke plantensoort evenveel DMT produceert, zo produceert niet elke truffelsoort evenveel psilocybine/psilocine. In het algemeen produceert de ene soort dus inderdaad meer dan de andere soort. Maar aangezien binnen een soort, dezelfde truffels nooit dezelfde hoeveelheid psilocybine/psilocine produceren, klopt de beschrijving die op het doosje staat, je verwachtingen ervan, meestal niet.

Het is volgens mij niet meer dan een goedkope verkooptruc.


Is het niet.

ik weet dat het een moeilijke vraag is die waarschijnlijk onbeantwoord zal blijven, maar misschien iemand die heel veel ervaring heeft met verschillende soorten/merken truffels een beetje een algemeen beeld kan schetsen?


Het algemeen beeld is dat van de smartshop, dat is het enige algemene beeld wat je kunt krijgen.
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Truffels: verhouding van sterkte tussen merken?

Berichtdoor Russ » ma mei 30, 2011 10:06 pm

Ik weet niet of we over precies hetzelfde bezig zijn, ik ben de laatste om tegen te spreken dat er tussen verschillende merken een verschil is in hoeveelheid werkzame stof.
Ik zal even proberen te illustreren wat ik bedoel aan de hand van een voorbeeld:
ik kies even een paar merken uit de folder van de smartshop, laten we zeggen Purple Rain, Space Shuttles en Golden Teacher.

Purple Rain:
Funny/laughing: 9/10
Body high/energy 7/10
Hallucinations/Visual: 10/10
Auditive Hallucinations: 5/10

Space Shuttles:
Funny/Laughing: 10/10
Body high/energy: 9/10
Hallucinations/visual: 6/10
Auditive Hallucinations: 4/10

Golden Teacher:
Funny/laughing: 8/10
Body High/energy: 7/10
Hallucinations/visual: 9/10
Auditive Hallucinations: 9/10

Dit zijn 3 verschillende merken truffels, de trip wordt veroorzaakt door de actieve stof psilocybine/psilocine, bij het 1e merk zal er wellicht gemiddeld meer in zitten dan bij het ander. Volgens mij is er maar 1 peiler en dat is de sterkte van de trip, om resultaten te krijgen zoals hierboven zou je verschillende stoffen moeten hebben die deze effecten veroorzaken, waardoor er dus dit soort verschillen tussen parameters bij verschillende truffels zou kunnen krijgen. Dit is niet het geval.
Als truffel A op een schaal van tien 1punt sterker is dan truffel B dan zouden de aspecten "Funny, Body High, Visual, Auditive" allemaal 1punt op een schaal van tien hoger moeten schuiven ipv zulke verschillen als hierboven te vinden zijn.
Daarom geloof ik er sterk in dat het gewoon een verkooptruc is hoewel ik even blij ben als je me wetenschappelijk onderbouwd het tegendeel kan bewijzen.
Avatar gebruiker
Russ
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 565
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 10:52 am

Re: Truffels: verhouding van sterkte tussen merken?

Berichtdoor Arthur King » ma mei 30, 2011 10:21 pm

Het probleem is meer dat paddestoelen/truffels complexe natuurlijke organismen zijn. De werkzame stoffen psilocine/psilocybine geven wel een bepaalde sterkte aan, maar de wisselwerking die optreed in je lichaam door wellicht andere stoffen is niet totaal begrepen.

Zelfs als je een lijst vindt waarin de gemiddelde dosis werkzame stof in een bepaalde soort truffel wordt vermeld, kan je alsnog niet met zekerheid bepalen hoe sterk een trip is ten op zichte van een andere trip.

Set & Setting zijn nog steeds de grootste factoren die de trip beïnvloeden.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. :stoned:
Separate the idols and commit your deadly sin.
Avatar gebruiker
Arthur King
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 516
Geregistreerd: di maart 08, 2011 7:55 pm

Re: Truffels: verhouding van sterkte tussen merken?

Berichtdoor RobTrip » ma mei 30, 2011 10:29 pm

Ik heb het volgens mij al vaker gezegd, en ook in een ander topic genoemd. Een verkoper van Azarius vertelde mij dat het, zoals hier ook al genoemd, in feite een marketing iets is. Het is wel gemiddeld zo dat de ene soort iets meer de werkzame stoffen psilocybine en psilocine bevat. Dit is dan ook het verschil in uitwerking, omdat de ene soort iets sterker is dan de andere. Het is dus niet zo dat de ene soort bijna altijd meer visueel is of iets dergelijks. Deze verschillen zijn gemiddeld genomen niet zo groot. Het prijsverschil wordt veroorzaakt door het gebied waar de truffels groeit.

Dit is de wat "de expert"zegt. Op dit moment denk ik dat dit wel waar is. Het is alleen wel zo dat veel mensen bijvoorbeeld de Dragon's Dynamite als heel sterk ervaren. Ik vraag me inderdaad ook af of dat echt komt door de hoge waarden van psilocybine en psilocine, of dat dit alleem met set, setting en verwachtingen ofzo te maken heeft.

Het is een beetje hetzelfde als oa door AthurKing gezegd is :smokin:
Avatar gebruiker
RobTrip
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 139
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 2:24 pm

Re: Truffels: verhouding van sterkte tussen merken?

Berichtdoor Dopamientje » ma mei 30, 2011 11:10 pm

Truffels blijven Russische Roulette. Ik zou er gewoon van afblijven, het is spelen met je leven!
Avatar gebruiker
Dopamientje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2417
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:33 am
Woonplaats: Brabant, kut!

Re: Truffels: verhouding van sterkte tussen merken?

Berichtdoor Russ » di mei 31, 2011 12:35 am

^ you serious? :D

Dank voor de alle reacties.

Ik wil graag nog eens sterk benadrukken dat ik absoluut geen nauwkeurigheid of zekerheid zoek, ik ben niet de randdebiel die denkt dat hij niet zo'n hele sterke soort heeft en even met een 5tal portietjes rustig een avondje gaat stappen. Ik was gewoon geïnteresseerd in het algemene gemiddelde verschil tussen soorten/merken, min of meer the best buy qua prijs-sterkte, of dat ik bij de ééne beter minder doseer omdat ze waarschijnlijk wel eens sterker zouden kunnen zijn of omgekeerd enz
ik WEET dat je het onmogelijk kan weten, ik WEET dat het onvoorspelbaar is, maar zeg eerlijk, als ik je vastgebonden in een donker bos met non stop death metal muziek achterlaat en ik geef je de keuze tussen 15gr mexicana en 15gr dragons dynamite dan ken ik je keuze (tenzij je naam toevallig lysergine25 is). Uiteindelijk is mijn vraag dus heel simpel, of dat er iemand deze verschillende soorten/merken (bij benadering, ik weet dat het nooit volledig juist of nauwkeurig zal zijn) kan rangschikken naar gemiddelde potentie.
Je kunt nooit op voorhand voorspellen hoe sterk je trip juist zal zijn, maar een algemeen beeld van welke de meestal sterkere soorten zijn en welke de eerder zwakkere zou gewoon erg handig zijn om toch ergens een minimale inschatting van de benodigde dosis te maken. (een inschatting waar ik dus NIET blind op vertrouw maar eerder ergens in mijn achterhoofd houd om de dosis lichtjes aan te passen)
Avatar gebruiker
Russ
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 565
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 10:52 am

Re: Truffels: verhouding van sterkte tussen merken?

Berichtdoor LSDelicious » wo jun 01, 2011 10:54 am

Ik heb deze beide soorten reeds gebruikt.
Met de atlantis truffels al meerdere keren getript (maximum 20gr) en met de royal beluga nog maar 1 keer. (15gr) Toch waren deze 15gr royal beluga voor mijn gevoel veel sterker dan die atlantis, zelfs met die 20gr..
Dit kan ook wel aan de set en setting liggen maar ik trip enkel als ik me goed voel en heb beide trips op mijn kamer doorgebracht dus hier is niet zoveel verschil in volgens mij.
Bad trips on shrooms can be hard, bad trips on acid on the other hand are a straight trip to psycholand, travelling through hell, stopping by in schizotown, landing in paranoia-ville and slowly sailing back into reality, leaves you puzzled for two weeks.
LSDelicious
Newbie
Offline
 
Posts: 13
Geregistreerd: ma mei 23, 2011 7:28 pm

Re: Truffels: verhouding van sterkte tussen merken?

Berichtdoor Dopamientje » wo jun 01, 2011 10:55 am

Russ schreef:^ you serious? :D


:lol:
Avatar gebruiker
Dopamientje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2417
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:33 am
Woonplaats: Brabant, kut!


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron