Magic truffles zijn schimmels die ook psychoactieve tryptaminen bevatten. Als je ze op de verkeerde manier bewaart, kun je beide snel kapot maken. Sclerotia worden vers geleverd. Dit betekent dat je ze vervolgens in de koelkast moet bewaren opdat ze niet zacht worden en uiteindelijk gaan rotten.
De tryptaminen die erin zitten bederven vrij snel in een warme, lichte en zuurstofrijke omgeving. Daarom wordt aanbevolen om de sclerotia onder in de koelkast te bewaren. Daar is de temperatuur het laagst en tevens is het in de hele koelkast donker. Invriezen wordt afgeraden, want daardoor kunnen de actieve ingrediënten kapot gaan. Ten slotte kun je de magic truffles ook nog drogen. Dit kan meerdere dagen duren en het geschiedt het beste in de frisse lucht. Daarna is het percentage actieve bestanddelen uiteraard hoger.
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
djeemen schreef:Als je niet duidelijk merkt dat ze verrot zijn, zijn ze dat waarschijnlijk ook niet.
FRESH schreef: en nodigen ze echt niet uit om te eten. Wat is de houdbaarheidsdatum op het doosje? Dat staat er ook nog op als het goed is.
djeemen schreef:FRESH schreef: en nodigen ze echt niet uit om te eten. Wat is de houdbaarheidsdatum op het doosje? Dat staat er ook nog op als het goed is.
Zodra ik die zure lucht ruik nodigen ze me nooit uit om ze op te eten.
De houdbaarheidsdatum is gebaseerd op dat ze in de koelkast bewaard worden neem ik aan dus die zegt niet zo heel veel in dit geval.
FRESH schreef:Oke nou het klinkt alsof het nog wel kan
In het slechte geval krijg je een voedselvergiftiging en ga jenietwelhallucineren
Pan_Paddo schreef:Ik at er een aantal van (1gr) maar had er geen effect van, niet bewust althans.
Pan_Paddo schreef:Die silicagel zakjes, waar vind je dat? Overal gezocht en vind dat nergens.
Maddog schreef:Zo lang mogelijk in de mond houden, psilocine word veelal door het mondslijmvlies opgenomen.
djeemen schreef:Maddog schreef:Zo lang mogelijk in de mond houden, psilocine word veelal door het mondslijmvlies opgenomen.
Dat zegt men altijd wel, maar waarom werkt truffelthee dan nog gewoon?
Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten