Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Truffels verkeerd bewaard?

Tripmiddelen die je in de natuur kan vinden horen hier thuis, zoals paddo's en cacti, maar je kunt hier ook terecht voor bvb herbal xtc.
Als je het in een smartshop kunt vinden, is de kans groot dat het hier hoort.

Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor delatorre » wo jan 20, 2016 9:48 pm

Goedenavond,

Ik had nog 6x Atlantis truffels thuis liggen. Maar heb ik na binnenkomst niet in de koelkast gedaan, ik kom er net achter dat ik ze in de kast heb laten liggen. Ze zitten vacuüm verpakt, maar dat word al wel minder merk ik. De truffels zitten namelijk al los! Kan ik ze nog gebruiken? En hoe kan ik zien of ze beschimmeld zijn of iets dergelijks ? Ik heb ze net in de koelkast gelegd, maar vast te laat?

Ze liggen al 3 week in de kast
delatorre
Newbie
Offline
 
Posts: 3
Geregistreerd: wo jan 20, 2016 9:30 pm

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor snuifduif » wo jan 20, 2016 9:55 pm

Ik ben geen expert op het gebied van truffels, maar als ze vacuum verpakt waren dan zal het zo'n vaart niet lopen. Ze zien er van zichzelf al aardig beurs en schimmelig uit. 3 weken moeten ze denk ik wel gewoon kunnen overleven
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor Amvitamientje » wo jan 20, 2016 10:25 pm

Magic truffles zijn schimmels die ook psychoactieve tryptaminen bevatten. Als je ze op de verkeerde manier bewaart, kun je beide snel kapot maken. Sclerotia worden vers geleverd. Dit betekent dat je ze vervolgens in de koelkast moet bewaren opdat ze niet zacht worden en uiteindelijk gaan rotten.
De tryptaminen die erin zitten bederven vrij snel in een warme, lichte en zuurstofrijke omgeving. Daarom wordt aanbevolen om de sclerotia onder in de koelkast te bewaren. Daar is de temperatuur het laagst en tevens is het in de hele koelkast donker. Invriezen wordt afgeraden, want daardoor kunnen de actieve ingrediënten kapot gaan. Ten slotte kun je de magic truffles ook nog drogen. Dit kan meerdere dagen duren en het geschiedt het beste in de frisse lucht. Daarna is het percentage actieve bestanddelen uiteraard hoger.


Je moet kijken of ze niet aan het rotten zijn!
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor FRESH » wo jan 20, 2016 11:06 pm

Ik heb zelf truffels eens 4 dagen buiten de koelkast gehad, ook vacuüm verpakt en die waren nog prima, maar 3 weken lijkt me wel wat aan de hoge kant. Het scheelt dat ze nog dichtzitten, als je ze zeer binnenkort wilt nemen, maak het gewoon open en check of ze al niet verrot zijn, want dan moet je ze gewoon weggooien. Je kan het merken aan de geur, structuur en ze worden slijmerig en bruiner dan ze waren.
Het is net als met champignons, die kun je ook wel even buiten de koeling bewaren, maar 3 weken is echt teveel lijkt me.
FRESH
Offline
 

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor delatorre » wo jan 20, 2016 11:50 pm

Hoe kan ik zien of ze verrot zijn dan? Heb 2 uur geleden 1 open gemaakt, ze zagen er nog prima uit, roken normaal alleen waren ze iets zacht. Ik heb wat geproefd maar smaakte normaal.

??
delatorre
Newbie
Offline
 
Posts: 3
Geregistreerd: wo jan 20, 2016 9:30 pm

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor djeemen » wo jan 20, 2016 11:53 pm

Als je niet duidelijk merkt dat ze verrot zijn, zijn ze dat waarschijnlijk ook niet.
Perspectief is alles.
djeemen
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 620
Geregistreerd: di apr 29, 2014 12:29 pm

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor FRESH » do jan 21, 2016 9:48 am

djeemen schreef:Als je niet duidelijk merkt dat ze verrot zijn, zijn ze dat waarschijnlijk ook niet.


Dit! +
Als ze echt verrot zijn dan worden ze glazig, beetje snotterig, gaan stinken en nodigen ze echt niet uit om te eten. Wat is de houdbaarheidsdatum op het doosje? Dat staat er ook nog op als het goed is.
FRESH
Offline
 

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor djeemen » do jan 21, 2016 10:02 am

FRESH schreef: en nodigen ze echt niet uit om te eten. Wat is de houdbaarheidsdatum op het doosje? Dat staat er ook nog op als het goed is.


Zodra ik die zure lucht ruik nodigen ze me nooit uit om ze op te eten. :grin:

De houdbaarheidsdatum is gebaseerd op dat ze in de koelkast bewaard worden neem ik aan dus die zegt niet zo heel veel in dit geval.
Perspectief is alles.
djeemen
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 620
Geregistreerd: di apr 29, 2014 12:29 pm

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor FRESH » do jan 21, 2016 10:13 am

djeemen schreef:
FRESH schreef: en nodigen ze echt niet uit om te eten. Wat is de houdbaarheidsdatum op het doosje? Dat staat er ook nog op als het goed is.


Zodra ik die zure lucht ruik nodigen ze me nooit uit om ze op te eten. :grin:

De houdbaarheidsdatum is gebaseerd op dat ze in de koelkast bewaard worden neem ik aan dus die zegt niet zo heel veel in dit geval.


Zuur inderdaad, soms ga je er van watertanden in de verkeerde zin van het woord. Kots nijgingen ja. Maar die verrotte geur is wel even wat anders hoor :grin:

Tuurlijk is de houdsbaarheid gebaseerd op 4-7 graden koel en donker, maar ik doelde meer op het feit, stel de houdbaarheidsdatum is al 2 weken over code en buiten de koelkast bewaard, dan misschien beter maar niet nemen.
FRESH
Offline
 

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor delatorre » do jan 21, 2016 1:05 pm

Ze lagen wel op een donkere niet warme plek, heb ze nu in de koelkast gelegd.
De datum is eind februari.
delatorre
Newbie
Offline
 
Posts: 3
Geregistreerd: wo jan 20, 2016 9:30 pm

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor FRESH » do jan 21, 2016 1:18 pm

Oke nou het klinkt alsof het nog wel kan :-)
In het slechte geval krijg je een voedselvergiftiging en ga je niet hallucineren :p
FRESH
Offline
 

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor Fool » do jan 21, 2016 8:18 pm

FRESH schreef:Oke nou het klinkt alsof het nog wel kan :-)
In het slechte geval krijg je een voedselvergiftiging en ga je nietwelhallucineren :p


Ik denk dat ik liever niet dan wel trip, als ik kotsmisselijk wordt. :s
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor FRESH » vr jan 22, 2016 10:59 am

Ik kan er zelf wel tegen, maar er zijn ook mensen die sowieso misselijk worden van truffels en paddo's, dus ja.
Maarja, waarom gokken dan? Zo duur zijn die dingen nou ook weer niet, koop gewoon een vers bakje dan zit het wel goed.
FRESH
Offline
 

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor snuifduif » vr jan 22, 2016 12:19 pm

Kan inderdaad, maar ik betwijfel ten zeerste of ze al echt verlopen zijn als ze nog niet helemaal verlept zijn, en of je er dan ook daadwerkelijk ziek van wordt.

Mocht je ze gebruiken trouwens, mijn favoriete manier is met pindakaas, op een boterham of beschuitje. Thee ervan zetten of in yoghurt is ook een populaire optie
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor Pan_Paddo » zo maart 27, 2016 2:45 pm

Hoi

Mijn eerste post op dit forum met een total newbie vraag:

Ik heb wat truffels gekocht (mexicana en dragon dynamite)
Ik wil ze drogen daar de koelkast (van m'n ouders) geen optie is.
Is het voldoende om ze in stukken te snijden, in de kast te bewaren in een karton doos in lagen keukenpapier?
Het keukenpapier zou ververst worden ivm vochtopname.

Daarna zou ik ze in een koffiemolen tot poeder maken.
Bedoeling: microdosering.

Goed of slecht idee?

Veel dank (Ik kom uit België, W-Vl).

PS: voorlopig waren ze in de wagen bewaard voor een dikke week, het is nog koud dus dat kon nog).
Pan_Paddo
Newbie
Offline
 
Posts: 7
Geregistreerd: zo maart 27, 2016 2:36 pm

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor Maddog » ma maart 28, 2016 10:00 pm

Ik droog ze altijd zo :
Ik snijd er hele dunne plakjes van met een scheermesje en leg die naast elkaar in een langwerpig blikje met silicagel zakjes, dat spul wat vocht opneemt. Droog zijn ze bijna onbeperkt houdbaar. wel opletten dat je dan opschrijft hoevel gram vers je hebt gedroogd. of de porties apart houden, en na het drogen portioneren en in kleine gripzakjes bewaren. De potentie gaat naar beneden, het beste is om ze vers te eten als je ze hebt.
Avatar gebruiker
Maddog
Woef
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1474
Geregistreerd: ma sep 19, 2011 11:36 am

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor Pan_Paddo » do maart 31, 2016 4:13 pm

Ik haalde de Psilocybe Mexicana uit de wagen en opende de doos en het zakje. Die truffel in dunne plakjes snijden was geen optie, het ganse spul viel in dat zakje uit elkaar in kleine beetjes. Ik at er een aantal van (1gr) maar had er geen effect van, niet bewust althans. Zoiezo wil ik 'microdoseren' maar niets is nogal weinig. Het spul smaakt nootachtig en droog met een zure nasmaak. Ga ze volgende keer in yoghurt mengen. Misschien waren ze al quasi gedroogd gewoon door in de wagen te zitten voor een dikke week?

Die silicagel zakjes, waar vind je dat? Overal gezocht en vind dat nergens.
Pan_Paddo
Newbie
Offline
 
Posts: 7
Geregistreerd: zo maart 27, 2016 2:36 pm

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor FRESH » do maart 31, 2016 4:27 pm

Pan_Paddo schreef:Ik at er een aantal van (1gr) maar had er geen effect van, niet bewust althans.

Klopt dat is ook te weinig om er wat van te voelen als ze vers zijn.
Bij paddo's heb je een verhouding van 1:10 dus 1 gram droog is ongeveer 10 gram vers.
Ik weet zo niet uit mijn hoofd wat de verhouding bij truffels is, maar denk dat het niet veel uitmaakt met paddo's.

Pan_Paddo schreef:Die silicagel zakjes, waar vind je dat? Overal gezocht en vind dat nergens.


Vaak zitten ze in nieuwe kledingstukken, schoenendozen etc. Had er vorige week nog 2 zitten in een nieuwe rugtas die ik gekocht had :-)
Als ze niet te oud zijn, dan zullen ze nog genoeg vocht opnemen. Online moet je dit soort dingen ook wel kunnen vinden of de vochtvreters uit de bouwmarkt, dat kan ook in feite denk ik.
FRESH
Offline
 

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor Maddog » vr apr 01, 2016 12:41 am

Zo lang mogelijk in de mond houden, psilocine word veelal door het mondslijmvlies opgenomen.
Avatar gebruiker
Maddog
Woef
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1474
Geregistreerd: ma sep 19, 2011 11:36 am

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor djeemen » vr apr 01, 2016 9:33 am

Maddog schreef:Zo lang mogelijk in de mond houden, psilocine word veelal door het mondslijmvlies opgenomen.


Dat zegt men altijd wel, maar waarom werkt truffelthee dan nog gewoon?
Perspectief is alles.
djeemen
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 620
Geregistreerd: di apr 29, 2014 12:29 pm

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor Maddog » vr apr 01, 2016 4:51 pm

djeemen schreef:
Maddog schreef:Zo lang mogelijk in de mond houden, psilocine word veelal door het mondslijmvlies opgenomen.


Dat zegt men altijd wel, maar waarom werkt truffelthee dan nog gewoon?


Dat werkt ook, duurt alleen wat langer als het via het maagslijmvlies enzo gaat.
Avatar gebruiker
Maddog
Woef
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1474
Geregistreerd: ma sep 19, 2011 11:36 am

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor djeemen » vr apr 01, 2016 6:08 pm

Werkt het dan ook niet gewoon als je het normaal kauwt en doorslikt?
Perspectief is alles.
djeemen
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 620
Geregistreerd: di apr 29, 2014 12:29 pm

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor staytrippy » zo jun 12, 2016 12:04 pm

beste mede trippers

heb gisteren truffels gekocht in amsterdam in de smartshop..
het merk magic truffelszaten in hetzelfde doosje als vorige keer aleen deze keer niet vacuum verpakt toen ik ze kocht. zou het betrouwbaar zijn als ik deze opeet.. 1 truffel is een beetje wit uitgeslagen maar niet ernstig weet iemand wat ik zou moete doen.. ze ruiken normaalen zien er normaal uit aleen niet zo sappig als die in vacuum :conf:
staytrippy
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: zo jun 12, 2016 11:54 am

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor Perry » di jun 14, 2016 2:40 am

Ooit 2 weken, vacuum in de koelkast. Geen verschil gemerkt met andere keren
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Truffels verkeerd bewaard?

Berichtdoor Truffelstunter » vr jul 01, 2016 6:26 pm

De truffel moet stevig aanvoelen anders gaat hij bij de prullenbak in. Witte aanslag als je het niet vacuüm verpakt hebt gehouden is niet zo erg. Als ze zacht of zelfs snotterig zijn dan zou ik niet eens meer twijfelen en direct weggooien.
Truffelstunter
Newbie
Offline
 
Posts: 7
Geregistreerd: vr jul 01, 2016 4:27 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron