Het is altijd beter om paddo's te drogen als je ze een langere tijd wilt bewaren. Ik weet dat dit topic over truffels gaat, maar daar heb ik niet zo'n ervaring mee. Ik kan me wel inbeelden dat beide producten op een soortgelijke manier behandeld moeten worden.
Dan over die koelkast.. Ik heb altijd begrepen dat het geen slim idee is om
paddo's te drogen nadat ze al een tijd in de koelkast bewaard zijn. Dus dat je ze beter meteen na het oogsten droogt. Ik kan echter niet meteen een goede uitleg bedenken waarom dat zou moeten.
Maar als je ze slechts een weekje wilt bewaren, zou ik ze precies eerder in de koelkast laten liggen. Eventueel met wat vochtvreters in het bakje zodat ze in de koelkast kunnen drogen. Zorg er wel voor dat de truffels de vochtvreters nóóit aanraken, dat is niet gezond.
Ook denk ik dat het een goed idee is om de truffels in een doosje te bewaren met verluchtingsgaten, anders kunnen de truffels misschien papperig worden en beschimmelen.
En die groenige truffels.. misschien moet je eens proberen om ze proper te wrijven of 'schuren' met een borstel (eventueel een tandenborstel die je achteraf kan weggooien)? Zolang het maar een klein laagje is zal het wel geen kwaad kunnen zeker..
The future's uncertain and the end is always near.