Radical schreef:Ik zal net iets meer dan 10 gram pakken. Als dat bevalt, na inname 1-2 uur wachten, kan je de rest nemen.
Als je 1 à twee uur wacht bij truffels gaat die extra 5 gram zo goed als geen effect meer hebben. Bijnemen werkt niet echt bij psychedelica zoals dat bij de meeste drugs gaat. Voor een volledig effect moet je alles (de gewenste dosis, niet persé de volle 15gram dus) in één keer nemen. Dat is het lastige aan psychedelica, t'is een beetje erop of eronder met die dosis inschatten.
Wat bij LSD soms nog lukt bij mij is een halve zegel nemen en dan een uur later eventueel de andere halve. LSD komt geleidelijk op over een tijdspanne van 2u dus na één uur kan ik zowat inschatten van "binnen een uur is het effect 2x zo sterk als nu, wil ik harder of niet?". Op die manier is het alsnog niet zo efficiënt als wanneer ik de zegel in één keer zou hebben gedropt maar dan heeft de tweede helft toch nog wat effect. Als ik een uur extra zou wachten dan zou ik bijna helemaal niet harder trippen maar duurt het alleen langer.
Met truffels zou je dan rekening moeten houden dat de opkomst 45min is en dus op 20min eventueel bijnemen. Dan moet je ook al kunnen inschatten of "x2 zo sterk" nu te weinig gaat zijn of niet, nogal lastig voor iemand die nog niet zo veel ervaring heeft met trippen en de effecten niet herkent.
tl;dr:
Je moet gewoon in 1x de goede dosis hebben. Aangezien je die dosis nog niet weet zou ik laag (10g) beginnen. Als het dan uiteindelijk underwhelming wordt dan weet je dat voor de volgende keer. Beter dat dan ineens 15gram nemen en een 6uur lange nachtmerrie meemaken.
Trippie is maar een klein beetje Hippie...