Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Tripmiddelen die je in de natuur kan vinden horen hier thuis, zoals paddo's en cacti, maar je kunt hier ook terecht voor bvb herbal xtc.
Als je het in een smartshop kunt vinden, is de kans groot dat het hier hoort.

vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor Metaldevil666 » ma mei 30, 2011 5:48 pm

Here's the deal:
De verkopert in de smartshop zei tegen mij dat een truffel trip te stoppen is met vitamine c of suiker.
Maar dan wel in grote hoeveelheden: ongeveer 25 suikerklontje of een buisje vol vitamine c bruistabletten.

Ik weet dat veel mensen het hier bullshit vinden en er niet in "geloven", daarom wil ik dit graag de wereld uit helpen.
Heeft iemand hier goede, betrouwbare bronnen waarin de effectiviteit van vit c/suiker word aangetoond of ontkracht?

Greetz!

Edit:
Na de antwoorden denk ik dat we kunnen concluderen dat vitamine c geen effect zal hebben op een bad trip.
Aangezien truffels de bloemsuikerspiegel verlagen kan suiker mogelijk wel een positief effect hebben omdat je je hierdoor sterker voelt, echter zal de bad tripper nogsteeds zelf de trip moeten kunnen sturen om uit zijn of haar bad trip te komen.

De trip "gewoon niet bad gaan" is makkelijker gezegd dan gedaan zoals iedere tripper ook wel weet.
Wel is er een mooie post over bad trippen (door de auteur ookal 'uniek trippen' genoemd) die ik iedereen aan kan raden. Probeer deze zelf even te vinden in de tussentijd, zodra ik op mijn computer zit zal ik de link hier plaatsen! (hoera voor internet op smartphones :p)

La iemand nog verdere tips/bronnen/info heeft post deze uiteraard gerust!
Laatst bijgewerkt door Metaldevil666 op ma jun 13, 2011 3:33 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Metaldevil666
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: di apr 12, 2011 2:09 am

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor WhoisThatGuy » ma mei 30, 2011 5:55 pm

ik heb die wel vaker gehoord maar jah beter gewoon niet bad gaan :D
Devil Fish schreef:re-sie-kleren :P reclasseren is een ander woord :grin:
Avatar gebruiker
WhoisThatGuy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 205
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:48 pm

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor Maanvos » ma mei 30, 2011 5:56 pm

Ik denk niet dat het je stopt, misschien dat het de trip verminderd? Dat de stof word afgebroken erdoor, maarja dat is niet instant.
De gedachte dat suiker/vitamine C je helpt is wel goed. 8-)
Novocaine, Novocaine! Shoot the muscle, not the vein!


カエルが死んでいます
Avatar gebruiker
Maanvos
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 972
Geregistreerd: za mei 14, 2011 4:41 pm

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor Schism » ma mei 30, 2011 5:57 pm

moonfox schreef:De gedachte dat suiker/vitamine C je helpt is wel goed. 8-)

Placebo. :grin:
Schism
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2694
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:28 pm

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor Metaldevil666 » ma mei 30, 2011 6:02 pm

Ben het er ook meeens dat het een groot deel placebo effect is, maar ik denk dat een veel gemaakte fout is dat memsen denken dat ze met een paar glaasjes sinaasappelsap voldoende hebben.

En ja, gewoon niet bad gaan is ook wel n goeie xD
Metaldevil666
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: di apr 12, 2011 2:09 am

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor Maanvos » ma mei 30, 2011 6:04 pm

Nou bewijs het tegendeel.
Ga bad en neem lekker een buisje vitamine C :puke:
En kom dan een report uitbrengen 8-)
Novocaine, Novocaine! Shoot the muscle, not the vein!


カエルが死んでいます
Avatar gebruiker
Maanvos
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 972
Geregistreerd: za mei 14, 2011 4:41 pm

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor Einstein » ma mei 30, 2011 6:49 pm

Als suiker of vitamine C als tripstopper zouden werken zouden ze tenminste psychoactief moeten zijn, dat zijn ze niet.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor Arthur King » ma mei 30, 2011 6:50 pm

Toevallig kwam ik vandaag dit tegen:

mushplanet.nl schreef:Daarbij is het verstandig om iets van vitaminen of suiker te eten. Vitaminen en suikers verminderen de werking van psilocybine en psilocine niet, maar geven de hersens wel meer input waardoor je de trip geestelijk beter kan handelen.


Al vind ik dit een erg vreemde uitleg.
Separate the idols and commit your deadly sin.
Avatar gebruiker
Arthur King
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 516
Geregistreerd: di maart 08, 2011 7:55 pm

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor Puurpijp » ma mei 30, 2011 6:55 pm

Ik heb tijdens mijn LSA trip puur om dat te testen (onder het mom van: wie weet heb ik er ooit wat aan, want ik had geen bad trip, absoluut niet) vitamine C genomen, stuk of 6 of 8 tabletten ofzo. Het had geen enkel effect, wat ik niet erg vond want mijn trip was geweldig. Maar ik ga er dus vanuit dat het puur placebo is.
Gedaan: nicotine, wiet, hasj, alcohol, calamus, hawaiian baby woodrose (LSA), salvia divinorum, herbal ecstasy (trance, hummer), truffels, paddo's, LSD, 2c-b
Te doen: kratom, mescaline, ayahuasca, kanna, DMT, ketamine
Maybe: 5-meo-dmt, datura, iboga, 2c-t-7
Avatar gebruiker
Puurpijp
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 161
Geregistreerd: zo apr 24, 2011 10:57 pm
Woonplaats: Velp

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor Azy » ma mei 30, 2011 7:09 pm

Zoals iedereen zegt, een placebo om iemand te kalmeren, overigs kan je lichaam maar zoveel vitamine C opnemen voor het op natuurlijke wijze umh.. afvloeit. (is mij toch altijd verteld geweest)
Avatar gebruiker
Azy
Donateur
Offline
 
Posts: 1950
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:56 pm

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor Maanvos » ma mei 30, 2011 7:12 pm

Je kan natuurlijk ook even kijken wat Vitamine C is.
Wat het doet, en wat een teveel eraan doet.
Want onnodig schade aanbrengen lijkt me ook niet nodig.

Te veel vitamine C

Voorbeelden van de giftigheid van vitamine C zijn zeldzaam. De meeste mensen verdragen enkele grammen per dag probleemloos. Doses vanaf ongeveer 10 gram kunnen aanleiding geven tot het ontstaan van diarree. In zeldzame gevallen kan orgaanschade ontstaan. Door ijzerstapeling, ontstaan nierstenen, of treden andere ernstige bijwerkingen op. In de meeste van deze gevallen, hadden de betroffen patiënten een onderliggende ziekte.[9]
Het lijkt erop dat het lichaam een beschermingsmechanisme heeft tegen hoge doses vitamine C: voor doses van 200 milligram of meer, geldt dat de opname ervan door het lichaam sterk afneemt.[bron?] Tevens is het zo dat excessieve hoeveelheden vitamine C die in het bloed zijn terechtgekomen, op efficiënte wijze met de urine worden uitgescheiden. Over de veiligheid van vitamine C die intraveneus wordt toegediend is veel minder bekend.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ascorbinezuur
Novocaine, Novocaine! Shoot the muscle, not the vein!


カエルが死んでいます
Avatar gebruiker
Maanvos
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 972
Geregistreerd: za mei 14, 2011 4:41 pm

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor Poseidon » di mei 31, 2011 1:08 am

Arthur King schreef:Toevallig kwam ik vandaag dit tegen:

mushplanet.nl schreef:Daarbij is het verstandig om iets van vitaminen of suiker te eten. Vitaminen en suikers verminderen de werking van psilocybine en psilocine niet, maar geven de hersens wel meer input waardoor je de trip geestelijk beter kan handelen.



Qua input zijn coke en speed zijn de beste remedie om bij een badtrip weer vaste grond onder de voeten te voelen :snort:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor Lµs. D » di mei 31, 2011 4:20 am

Mietje. En speed? Speed maakt je alleen maar meer para..
Lµs. D
Offline
 

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor Poseidon » di mei 31, 2011 12:57 pm

Lets
Show
Disgust
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor FRESH » di mei 31, 2011 1:15 pm

Gewoon zelf proberen, mocht je eens bad gaan.
Kijken wat er gaat gebeuren...Dan weet je het.

Ik heb al talloze keren getript, maar nog nooit bad gegaan, dus ik kan het je verder niet vertellen.
FRESH
Offline
 

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor Metaldevil666 » do jun 09, 2011 1:29 pm

Einstein schreef:Als suiker of vitamine C als tripstopper zouden werken zouden ze tenminste psychoactief moeten zijn, dat zijn ze niet.


Sorry einstein, maar deze opmerking klopt van geen kant..
Als het zou kloppen wat je zegt zou natrium enkel met een ander alkalimetaal kunnen reageren terwijl het toch echt met de organische stof water reageert..
Enkel omdat vitamine c en suiker niet psychoactief zijn betekent dit niet dat ze niet met de psychoactieve stoffen in de truffels kunnen reageren en zo een ander molecuul ontstaat wat géén psychoactieve eigenschappen heeft.
Metaldevil666
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: di apr 12, 2011 2:09 am

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor Einstein » do jun 09, 2011 2:40 pm

Dat klopt, maar ik denk niet dat vitamine C of suiker reageert met psilocine. Als het al zou werken zou dat moeten komen doordat er door de stoffen de serotoninereceptoren gestopt zouden moeten worden (of GABA- of misschien opiaatreceptoren gestimuleerd), maar dat gebeurt niet. Heel misschien dat er ergens een enzymatische omzetting plaatsvindt die de psilocine afbreekt, maar dit lijkt me sterk. Bovendien is de concentratie vitamine C en suiker in de gemiddelde mens normaal gesproken ook al vrij hoog, dan zouden de paddo's sowieso al niet moeten werken.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor Azgaza » vr jun 10, 2011 4:08 am

Vitamine C vermindert je trip zeker niet, volgens mij ook niet in een belachelijke dosis; ik drink iedere dag één gram vitamine C in een glas (dat is veel, dan zit je zo op 10 stuks van een gemiddeld willekeurig fruit of meer), en dat heb ik ook wel eens in een trip gedaan, gewoon omdat het gezond en lekker is, en dat veranderde helemaal niks.

De enige rede dat suiker werkt is dat paddo's je bloedsuiker omlaag gooien, en als je dan suiker eet gaat die weer wat omhoog waardoor je je steviger en sterker voelt, en dat kan het algemene gevoel van vaagheid wat verminderen, je visuals gaan echter niet weg en de trippy gedachtes ook niet, je voelt je hoogstens wat chiller tijdens je trip, dus best aan te raden als iemand zich slecht voelt maar je trip stoppen zal het echt niet doen.

Aliens take me home.

Tune up, turn around, drop in.
Avatar gebruiker
Azgaza
onKet
Donateur
Offline
 
Posts: 1016
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 6:11 pm
Woonplaats: Orion

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor gregosmile » vr jun 10, 2011 10:47 am

goeie vraag haha ik hoor die verhalen oook
geluukig ben ik zelf nog nooit fout gegaan dus heb het oook nooit kunnen proberen
misschien klopt het idd dat het trip effect een beetje sneller afbouwt daardoor maar ik zou het geen feit noch fabel willen noemen als je denkt dat het helpt dan zou het ook wel werken
voorlopig mijn enige tip: dont go bad!!!
born with nothing and die with everything!!!
~WAPPIE-KONING~
Avatar gebruiker
gregosmile
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 209
Geregistreerd: do apr 21, 2011 4:33 am
Woonplaats: mooiste stad op aarde!

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor Ciakranar » vr jun 10, 2011 3:00 pm

Om een trip te stoppen kun je voor zover ik weet beter antipsychotica nemen. Dat schijnen ze ook I.V. te geven aan mensen die totaal van de kaart binnenkomen bij het ziekenhuis onder invloed van LSD etc. (en / of een benzo). Het zal vermoedelijk wel niet helemaal stopgezet worden maar ik denk dat het toch wel voldoende zou verminderen om er "geen last" meer van te hebben. Ik hou zelf iig altijd een redelijke hoeveelheid benzo's achter de hand. Ik heb een keer op de operatietafel gemerkt wat voor een totale paniek benzo's voor 100% kunnen weghalen, dus dat zal bij een bad-trip ook wel werken. Mocht je het zonder antipsychotica nemen dan zul je uiteraard alsnog wel trippen, maar ik denk niet dat het je dan nog enigzins boeit. Tenminste, mij boeide het zelfs niet meer toen ze een injectienaald in mn lul staken, en dat zou me normaal toch écht best dwars zitten :P.
Done: LSD, paddo's, truffels, DMT, 2c-b, ketamine, N2O, N2O 2.0, alcohol, wiet, MDMA, diazepam, temazepam, oxazepam, midazolam, alprazolam, lorazepam, 4-AcO-DMT, caffeïne

To do: DXM, PCP, ayahuasca, flunitrazepam, opium
Avatar gebruiker
Ciakranar
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 213
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 8:46 pm

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor DrippTone » zo jun 12, 2011 2:24 pm

Het zijn inderdaad de smartshops die deze fabeltjes verspreiden. Ik denk om te zorgen dat newbie trippers niet eindigen in zo'n zelfmoord verhaal maar toch iets kunnen doen om te kalmeren tot het is uitgewerkt.
The purity of the venom is equal to the purity of the high, but the choice of venom decides if it will be a pure high or an intense hell. Exploring the vast spectrum of what is good and what's not is part of taking venom. But it will only destroy when you fail to listen.

Go easy on me, I can't help what i'm doing.

Combination is the clue to the equation.

Mother earth and father sky watch over me while I visit the heavens and the hells through the spirit of the vine.
Avatar gebruiker
DrippTone
Donkey on the edge.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1290
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 7:01 am
Woonplaats: Peru

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor DutchCookie » ma jul 04, 2011 10:42 pm

DrippTone schreef:Het zijn inderdaad de smartshops die deze fabeltjes verspreiden. Ik denk om te zorgen dat newbie trippers niet eindigen in zo'n zelfmoord verhaal maar toch iets kunnen doen om te kalmeren tot het is uitgewerkt.



een leugentje om eigen bestwil dus aangezien er genoeg newbie trippers rondlopen die zomaar van alles naar binnen gooien omdat het vast wel leuk is :|
Druks schreef:het is die snoevende schnabbelaar die moeilijke kankeraar
Avatar gebruiker
DutchCookie
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 572
Geregistreerd: di apr 26, 2011 11:33 pm

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor Oom Klaas » ma jul 04, 2011 10:55 pm

Zolang je er in gelooft werkt het. Ik heb mensen ook rustig gekregen op paddo's met suiker toen ik zelf ook nog dacht dat dat echt werkte. Placebo ftw 8-)
I'm a simple man. All I want is enough sleep for two normal men, enough whiskey for three, and enough women for four.
Avatar gebruiker
Oom Klaas
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 462
Geregistreerd: di feb 22, 2011 4:03 pm

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor blooddrain » wo jul 06, 2011 3:01 pm

persoonlijk denk ik niet dat het echt helpt..

ik heb het wel al uitgeprobeert en ik werd wel iets of wat verschil gewaar.. al denk ik dat dit eerder een placebo effect was..
ik kan me vergissen maar ik ben niet overtuigd..

gewoon niet fout gaan is de boodschap :-P
Done: THC, Nicotine, Alcohol, Ritalin , Speed, MDMA, XTC, Salvia, MDAI, LSD, LSA, Yopo, Truffels, 5-Meo-Mipt, AMT, GHB, Cocaïne, Ketamine, N2O, 2c-b, 4-FMP, Mephedrone, Methcathinone
To Do: Mescaline, DMT, 5-Meo-DMT, 2c-x, Methylone

DROP ACID NOT BOMBS
Avatar gebruiker
blooddrain
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 220
Geregistreerd: wo jul 06, 2011 11:52 am
Woonplaats: Tongeren, België

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor The Mamas &The Papas » do jul 21, 2011 12:58 am

van trippen word je helder en alert, dan gaat je adrenaline stromen.,
je bijnieren maken met hulp van vitamine C adrenaline,


Unpleasant LSD and morning glory trips can be smoothed out or even stopped by taking niacin (in the form of nicotinic acid, vitamin B-3 or "niacin"). Vitamin C has been shown to reduce the incidence of paranoia and prevent depletion of the vitamin from the adrenal glands during LSD trips.
http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_faq.shtml
The last few notes about Niacin and Vitamin C are based on a paperback edition of Hoffer & Osmonds "The Psychedelics


altijd lekker tijdens een trip , vers fruit of geperst sap.,
lekker ff een grape-fruit in 4en snijen en afkluiven,.
door de smaak word je dan weer lekker fris,
lekker fris sap en vers fruit stopt de trip niet , het maakt de trip wel frisser en fijner.,

L-5-hydroxytryptophan for LSD-induced psychosis
Abraham Am J Psychiatry.1983; 140: 456-458

Am J Psychiatry 1983; 140:456-458
Copyright © 1983 by American Psychiatric Association

BRIEF REPORTS
L-5-hydroxytryptophan for LSD-induced psychosis

HD Abraham

The serotonin precursor L-5-hydroxytryptophan reversed the symptoms of a 23-year-old man suffering from LSD-induced psychosis who participated in a randomized, double-blind crossover study of the drug and a placebo. This finding is compatible with the speculation that some LSD- induced psychotic disorders may be caused by a relative deficiency of CNS serotonin.

http://ajp.psychiatryonline.org/cgi/con ... /140/4/456
http://ajp.psychiatryonline.org/cgi/reprint/140/4/456
http://www.meerwetenoverfreek.nl/
Prikkie ? of Trippie ?
Avatar gebruiker
The Mamas &The Papas
Newbie
Offline
 
Posts: 18
Geregistreerd: do maart 03, 2011 9:28 pm

Re: vitamine C als trip stopper: feit of fabel?

Berichtdoor The Mamas &The Papas » do jul 21, 2011 8:55 pm

tijdens een trip gebruikt je brein extra suiker , en je lijf vitamine C
met fruit heb je een betere trip,
ik zou geen 25 suikerklontjes nemen, , dat is een overdosis suiker, en je trip stop je er toch niet mee ,,, lekker door blijven trippen, .,anders moet je niet aan trippen beginnen
neem gewoon natuurlijke fruit-suikers uit fruit.,

Trippen met uitgehongerde hersenen zonder traditioneel sjamaan-jungel-bos-voedsel,is niet fijn :wave:
http://www.meerwetenoverfreek.nl/
Prikkie ? of Trippie ?
Avatar gebruiker
The Mamas &The Papas
Newbie
Offline
 
Posts: 18
Geregistreerd: do maart 03, 2011 9:28 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron