Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Vraag over Cubensis B+

Tripmiddelen die je in de natuur kan vinden horen hier thuis, zoals paddo's en cacti, maar je kunt hier ook terecht voor bvb herbal xtc.
Als je het in een smartshop kunt vinden, is de kans groot dat het hier hoort.

Vraag over Cubensis B+

Berichtdoor Davidirl » ma jun 20, 2011 4:32 pm

Hallo,

Ik heb op het moment een kweekset staan met Cubensis B+ (http://www.paddosmartshop.nl/index.php/ ... -plus.html)

Ik vroeg mij af hoeveel gram een portie is bij deze shrooms (Gedroogd en Vers)

Thanks.
The Plants are Talking to us, We need to Listen.
Avatar gebruiker
Davidirl
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 63
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 4:29 pm

Re: Vraag over Cubensis B+

Berichtdoor PoisonDrink » ma jun 20, 2011 7:43 pm

Aan de foto te zien lijkt het een normale 1200cc (=ml) growbox. Dus je moet rekenen op een totale oogst van ongeveer 400-600 gram. Aangezien het een natuurproduct is, kan je niet juist voorspellen hoeveel gram zo'n bakje zal opleveren. Al denk ik dat het eerder rond de 400 gram gaat schommelen. Smartshops kunnen nogal eens overdrijven in zo'n zaken. :grin:

Davidirl schreef:Ik vroeg mij af hoeveel gram een portie is bij deze shrooms (Gedroogd en Vers)


Hangt er vanaf hoe hard jij zélf wilt trippen. Een 'normale' portie is meestal rond de 25-30 gram nat, en droog dus ongeveer 3 gram (paddo's verliezen 90% aan gewicht als het water verdampt).

Veel succes met je growbox! In het subforum 'De kweek- en crea-hoek' zijn er trouwens enkele kweekverslagen van een growbox. Er zitten sowieso een of meerdere B+ verslagen tussen! :)
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Vraag over Cubensis B+

Berichtdoor Davidirl » ma jun 20, 2011 10:48 pm

Thanks voor de reactie, alleen ik had net ergens gelezen dat B+ vroeger in de smartshops als 15 gram per portie werd verkocht.
Dus weet je zeker dat het wel 30 gram is wil ook niet dat ik straks veel te hard ga:P
The Plants are Talking to us, We need to Listen.
Avatar gebruiker
Davidirl
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 63
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 4:29 pm

Re: Vraag over Cubensis B+

Berichtdoor lolnoob » ma jun 20, 2011 11:19 pm

Voor de eerste keer kun je idd beter de helft nemen, maar een volle portie was in de smartshop ook altijd 30 gram (bij de meeste dan). Dit is vaak een behoorlijk harde trip, maar het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk.
:woeh: :woeh: :woeh: :woeh: :woeh:
drugsforum.info schreef:Je bericht bevat teveel smilies. Er is een maximum-aantal van 5 smilies toegestaan.

Fuck the system!
Avatar gebruiker
lolnoob
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:39 pm

Re: Vraag over Cubensis B+

Berichtdoor PoisonDrink » di jun 21, 2011 1:44 am

Op shroomery vind je een magic mushroom dosage calculator. Bij 'type of mushroom' moet je Psilocybe cubensis invullen (staat meestal al juist) en dan kan je nog kiezen tussen dried of fresh mushroom material. De overige hokjes onveranderd laten.

Je kan op trip level descriptions klikken, daar kan je lezen wat je allemaal kan verwachten van een trip (level 1 tot 5). Denk er wel aan dat zo'n calculator geen 'exacte wetenschap' is, dus per persoon kan het effect verschillen, afhankelijk van vele factoren zoals bijvoorbeeld: gevoeligheid voor de drugs, set en setting, gewicht, enz. :)

Zo kan je beslissen op welk 'level' je wil trippen, en dat dus ook invullen in de calculator. Maar zoals lolnoob al vermeldde, is 30 gram zéker een sterke portie voor een beginner. Beter kan je laag beginnen en zo de dosis opbouwen! Want als je niet weet hoe trippen aanvoelt, dan kan een portie van 30 gram (verse paddo's) al flink overweldigend zijn.

Dus voor een beginner is 30 gram géén normale dosis. Daar zat ik even fout. :-P
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Vraag over Cubensis B+

Berichtdoor Davidirl » di jun 21, 2011 4:35 pm

Thanks voor die site dat is best handig:D
Maar ik heb nu mischien nog een probleem ik weet niet of het erg is maar de paddestoelen groeien ook behoorlijk groot onder in de bak is dit normaal?
The Plants are Talking to us, We need to Listen.
Avatar gebruiker
Davidirl
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 63
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 4:29 pm

Re: Vraag over Cubensis B+

Berichtdoor PoisonDrink » di jun 21, 2011 10:21 pm

Davidirl schreef:de paddestoelen groeien ook behoorlijk groot onder in de bak is dit normaal?


Tussen het plastic bakje en de brok substraat? Dat komt omdat er licht door het plastic kan schijnen, waardoor er daar ook paddo's gaan groeien. Best kan je ná deze flush de buitenkant afplakken met aluminium folie. Of je kan de growbox mét zak al rond in dat kartonnen doosje zetten waarin de box werd geleverd. Maar aluminium folie werkt het best. :)

Zie wel dat je ook deze paddo's plukt tijdens het oogsten. En zorg dat je een beetje steriel werkt. Sommigen laten de blok omgedraaid op hun hand 'vallen' zodat ze het plastic bakje er vanaf kunnen nemen. Maar dan zou ik toch minstens m'n handen ontsmetten met alcohol of iets in die aard, beter nog kan je (steriele) latex handschoentjes aandoen. Of je kan een pincet of een ander voorwerp ontsmetten met vuur of alcohol of.. en zo de paddo's aan de zijkanten plukken.

Indien je deze paddo's niet plukt hebt je kans op rotting tijdens of na het soaken.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Vraag over Cubensis B+

Berichtdoor Davidirl » wo jun 22, 2011 12:36 am

hey thanks again voor de snelle reactie ik heb net de oogst binnen gehaald, ik heb er een foto van alleen zijn de paddos een beetje verkleurd er zit geen schimmel op of wat dan ook maar ze zijn een beetje blauw/groen, kan de kleur niet echt goed zeggen.
Ik heb dus die paddos eronder ook weg gehaald maar die zijn dus verkleurd. ook een beetje gebroken etc.
maar heb er een foto van:


Wat ik mij afvroeg is of ik deze paddos wel kan eten.
The Plants are Talking to us, We need to Listen.
Avatar gebruiker
Davidirl
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 63
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 4:29 pm

Re: Vraag over Cubensis B+

Berichtdoor Antifa » wo jun 22, 2011 3:16 am

kan het zelf aan de foto niet echt zeggen of ze goed zijn, alleen wel dat blauwverkleuring een reactie is als je op je paddos drukt, dat is een reactie van de psilocybine, (dacht ik)
Antifa
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 132
Geregistreerd: do mei 05, 2011 11:17 pm

Re: Vraag over Cubensis B+

Berichtdoor PoisonDrink » wo jun 22, 2011 5:51 am

Ja, is een oxidatiereactie van psilocine aan de lucht als de paddo "beschadigd" wordt. Dit is dus een indicatie dat de paddo's hallucinogeen zijn. Het is dus ook één van de criteria om paddo's te identificeren, bijvoorbeeld wanneer iemand ze in de natuur gaat zoeken. :wink:

Hoe ben je de paddo's aan het drogen? Als dat de bedoeling is tenminste.. Dan blijven ze voor langere tijd goed. Drogen doe je door de paddo's op een aantal velletjes huishoud papier te leggen (best wat plaats tussen de paddo's laten, dus niet stapelen).

En je legt ze ergens waar er luchtcirculatie is. Want als ze in een luchtdichte omgeving liggen, kan het water niet 'ontsnappen' door verdamping. Dan gaat binnen de kortste keren alles beschimmelen en mag je de paddo's weggooien.

Ik vermeld het maar even aangezien ze op de foto precies in een soort emmer liggen, en op elkaar gestapeld. :grin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Vraag over Cubensis B+

Berichtdoor Davidirl » wo jun 22, 2011 9:48 am

Hey dankjewel, en blij om te weten dat ik ze nog kan eten:D
Ik ga ze niet drogen ik ga ze waarschijnlijk vandaag eten.
The Plants are Talking to us, We need to Listen.
Avatar gebruiker
Davidirl
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 63
Geregistreerd: ma jun 20, 2011 4:29 pm

Re: Vraag over Cubensis B+

Berichtdoor PoisonDrink » wo jun 22, 2011 4:15 pm

Davidirl schreef:Ik ga ze niet drogen ik ga ze waarschijnlijk vandaag eten.


Die hoeveelheid paddo's is wel meer dan één beginners-trips hoor. Of ga je ze samen met vrienden eten? Ofwel kan ik de schaal van de foto niet goed inschatten, maar dat is zeker geen éne portie. :-P

Als je ze niet allemaal binnen dit en ... een week zeg maar gaat nuttigen, kan je ze best drogen. Hoe ben je nu de paddo's aan het bewaren? Best kan je verse paddo's in de koelkast leggen, in zo'n typisch champignon-bakje waar verluchtingsgaten inzitten. Zoals vroeger in de smartshops.

Alleszins veel plezier moest je ze vandaag gaan eten! :woeh:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner