Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Wat is een geschikt alternatief voor Nafta voor extractie

Tripmiddelen die je in de natuur kan vinden horen hier thuis, zoals paddo's en cacti, maar je kunt hier ook terecht voor bvb herbal xtc.
Als je het in een smartshop kunt vinden, is de kans groot dat het hier hoort.

Wat is een geschikt alternatief voor Nafta voor extractie

Berichtdoor Jmths » zo feb 09, 2020 1:57 pm

Ether zul je niet zo snel tegen komen, Nafta is echter niet erg milieu vriendelijk.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Wat is een geschikt alternatief voor Nafta voor extracti

Berichtdoor Perry » zo feb 09, 2020 4:07 pm

Pentaan geloof ik, als ik 't me goed herinner... ik had ooit helemaal berekend wat het beste was :p
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Wat is een geschikt alternatief voor Nafta voor extracti

Berichtdoor Jmths » ma feb 10, 2020 1:16 pm

Perry schreef:Pentaan geloof ik, als ik 't me goed herinner... ik had ooit helemaal berekend wat het beste was :p

Ik krijg de indruk dat je aardig in de goede richting zit, ik ga mij er wat verder in verdiepen, thanks men. :smokin:
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Wat is een geschikt alternatief voor Nafta voor extracti

Berichtdoor Perry » di feb 11, 2020 1:55 am

Kijk vooral naar de polariteit van de stof en het gemiddelde van NAFTA ;)
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Wat is een geschikt alternatief voor Nafta voor extracti

Berichtdoor snuifduif » di feb 11, 2020 9:05 pm

Dit is een grove oversimplificatie en nergens op gebaseerd.

Het is daarnaast niet alleen een kwestie van een middel vinden waar DMT het best in oplost, maar ook eentje waar andere bij-producten slecht in oplossen. Daarnaast moet de oplosbaarheid genoeg dalen bij het vriezen. Nu lukt het bij veel oplosmiddelen prima om DMT te extraheren, maar het perfecte recept met de beste methode voor de zuiverste dmt met de hoogste opbrengst is meer een kunst dan een lijstje stappen volgen.

Iets waar veel DMT-brouwers eindeloos over argumenteren en empirisch proberen te bepalen, niet iets wat je in 5 minuten in een tabel op zoekt :#:
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Wat is een geschikt alternatief voor Nafta voor extracti

Berichtdoor Jmths » wo feb 12, 2020 11:09 pm

snuifduif schreef:Dit is een grove oversimplificatie en nergens op gebaseerd.

Het is daarnaast niet alleen een kwestie van een middel vinden waar DMT het best in oplost, maar ook eentje waar andere bij-producten slecht in oplossen. Daarnaast moet de oplosbaarheid genoeg dalen bij het vriezen. Nu lukt het bij veel oplosmiddelen prima om DMT te extraheren, maar het perfecte recept met de beste methode voor de zuiverste dmt met de hoogste opbrengst is meer een kunst dan een lijstje stappen volgen.

Iets waar veel DMT-brouwers eindeloos over argumenteren en empirisch proberen te bepalen, niet iets wat je in 5 minuten in een tabel op zoekt :#:

Ik heb ook alcohol resistente gist liggen die tot 28% gaat volgens de verpakking waar ik nog altijd werk van moet maken, alleen het destilleren zie ik tegenop. Voor het destilleren heb ik ook geen groot materiaal (5 liter lab glaswerk op 30 liter vaten). Dan kan ik Ethanol voor plantextractie toepassen. Het ging mij ook niet perse om DMT specifiek, extractie van Kavalactones en andere plantaardige psychoactieve bestandsdelen lijkt mij ook interessant.

Ik weet ook niet of aromatische verbindingen (zoals DMT) zich effectief laten onttrekken uit NaOH door middel van Ether of Pentaan.

Vriezen is overigens niet de enige manier om aromatische verbindingen te scheiden van vloeistof. Als het vloeistof vluchtig genoeg is kun je ook verhitten tot 40 graden Celsius. Iets dat met Nafta niet erg wenselijk is maar wat met meer alcohol gelijkende molecuulstructuren een meer rendabele optie is.

Kavalactones worden in de literatuur ook omschreven als GABA B agonisten, het makkelijkst (en waarschijnlijk meest efficiënt ook) zou een Ethanol gelijkende vloeistof wezen voor extractie die ook meteen geschikt is voor consumptie wanneer verdunt met water. Dan hoef je ook niet weer de Kavalactones (of plantextract in algemene zin) nog weer te scheiden van het vloeistof.

Kava Kava kun je goedkoop en legaal in kilogrammen laten importeren, een plantaardig drankje dat een zeer effectief alternatief voor alcohol kan wezen dat goedkoop, legaal en grootschalig te produceren valt. In Indonesië kun je Kava Kava op vloeistof in blik al zeker een decennia uit de (frisdrank)automaat halen. :p

Spoiler! :
Ik ben er bewust van dat als je Kava Kava in google opzoekt er leverschade / falen wordt genoemd, dit is verouderde berichtgeving echter. Er was sprake van het vermalen van bladeren (bladgroenkorrels) in het geconsumeerde product. De hysterie hier omtrent is buiten proportie en Kava Kava is ondertussen wederom legaal, goedgekeurd voor consumptie en te importeren naar Nederland.

De eerste Europeaan die aardappel at is er ook aan overleden, gewoon je verstand gebruiken.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Wat is een geschikt alternatief voor Nafta voor extracti

Berichtdoor Perry » do feb 13, 2020 7:18 am

snuifduif schreef:Dit is een grove oversimplificatie en nergens op gebaseerd.

Het is daarnaast niet alleen een kwestie van een middel vinden waar DMT het best in oplost, maar ook eentje waar andere bij-producten slecht in oplossen. Daarnaast moet de oplosbaarheid genoeg dalen bij het vriezen. Nu lukt het bij veel oplosmiddelen prima om DMT te extraheren, maar het perfecte recept met de beste methode voor de zuiverste dmt met de hoogste opbrengst is meer een kunst dan een lijstje stappen volgen.

Iets waar veel DMT-brouwers eindeloos over argumenteren en empirisch proberen te bepalen, niet iets wat je in 5 minuten in een tabel op zoekt :#:

Tabel? Ik had het destijds volledige uitgewerkt/berekend, aangezien ik van plan was om zo dicht mogelijk tegen perfectie als ik kon een DMT extractie uit te voeren.
Ik had enkele uren aan de uitwerking besteed, verdeeld over meerdere dagen.
Niets 5 minuutjes uit een tabel zoeken. Sterker nog, ik weigerde iets klakkeloos over te nemen, aangezien er dan een afwijking kon ontstaan door andermans nalatigheid.

Bovendien slaat het natuurlijk nergens op dat het perfecte recept een kunst is. Verschillende oplosmiddelen zijn gewoonweg feitelijk beter/minder geschikt voor DMT extractie. Daar staat kennis en kunde verder helemaal los van.
Natuurlijk zal iemand met meer ervaring gemakkelijker een hoge yield realiseren, maar dat verandert niets aan welke gebruikte grondstoffen het meest geschikt zijn en je het beste resultaat mee kunt behalen.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Wat is een geschikt alternatief voor Nafta voor extracti

Berichtdoor snuifduif » do feb 13, 2020 4:16 pm

Hoelang zat je ook alweer op die lab opleiding :#:

Het feit dat je met een stalen gezicht dat allemaal met zo'n zekerheid durft te zeggen, als iemand die in feite nauwelijks voorbij de introweek van de opleiding kwam, spreekt alweer boekdelen hoe ver je er naast zit.

Als je daadwerkelijk enige kaas van organische chemie had gegeten dan had je geweten dat het de minst exacte tak van chemie is, en het tijdens een synthese/extractie juist wél op ervaring, kennis, observatie en fingerspitzengefühl aankomt.
De grondstoffen waar men DMT uit extraheert bevatten naast de DMT nog talloze andere alkaloïden, die in concentraties per batch weer kunnen verschillen en ook allemaal andere oplos eigenschappen hebben.
Daarnaast is er helemaal geen standaard manier om oplosbaarheid te voorspellen, zeker niet door zo'n anusje-van-alles die een blauwe maandag op zo'n opleiding rond liep. :wave:

@jmts

Ether was volgens mij wel een goed middel voor extractie, alleen loop je dan erg snel in de kosten wat niet opweegt tegen een hogere yield. Ik las wel dat mensen het gebruiken om de kristallen na te wassen en te herkristalliseren.
En je moet inderdaad uitkijken met het indampen van vloeistoffen in aardolie producten zoals nafta, want dat zijn een verzameling fracties en je zal 99% er wel uitkoken maar je hebt toch altijd kans dat er een deel zware fracties over blijft en je hele vette dmt krijgt.
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Wat is een geschikt alternatief voor Nafta voor extracti

Berichtdoor Perry » za feb 15, 2020 7:57 am

Negative Nancy :#:
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Natuurlijke Psychoactieven

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron