Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Black tar ??

Hier kun je al je vragen stellen over stoffen zoals heroïne en morfine.

Black tar ??

Berichtdoor leveldesigner » za maart 05, 2011 2:39 pm

ik ben een trouwe kijker van Dr. Phil (vooral voor de drugs gerelateerde items die hij behandelt), en vind t geweldig wat hij doet. begrijp me goed, ik ben geen Phil gelovige of blinde volgeling, want vaak vind ik m ook een beetje "te". maar dit terzijde.

al menigmaal is een heroine verslaafde 'behandelt' in zijn show, en vaak sprak Phil dan over dat Black Tar dope zo'n beetje de allerzwaarste dope is. maar, wat is nu die Black Tar. is dat gewoon de bruine dope (van lichtgeel/bruin tot donkerbruin, en zelfs de grijze wolf, grijs dus) die wij kennen, of kende in het verleden. of is het toch iets anders? want voor zover ik weet hebben ze in de USA meestal witte (chinese) heroine.

wie het weet mag het zeggen, ben erg benieuwd.
en als het andere is, sterker dus, is het dan ook hier in ons kleine kikkerlandje te krijgen?
leveldesigner
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 39
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 1:58 pm

Re: Black tar ??

Berichtdoor Tripkonijn » za maart 05, 2011 4:16 pm

op wiki staat een hele uitleg

Code: Selecteer alles
Black Tar can contain a variable percentage of heroin but despite the name, what makes Black Tar specific as a type is not actually its Heroin (diacetylmorphine) content; but rather the greater mixture of lesser acetylated morphine derivatives—predominantly 6-MAM (6-monoacetylmorphine) and 3-MAM (3-monoacetylmorphine)

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_tar_heroin
'leer uit een slechte ervaring' zei grootvader konijn
Avatar gebruiker
Tripkonijn
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 362
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:02 pm
Woonplaats: in't Konijnenhol

Re: Black tar ??

Berichtdoor Exceptional » za maart 05, 2011 4:23 pm

Ik haakte af na:
leveldesigner schreef:ik ben een trouwe kijker van Dr. Phil
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Black tar ??

Berichtdoor SjaakT » za maart 05, 2011 6:30 pm

:lol:
Avatar gebruiker
SjaakT
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1139
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:53 pm

Re: Black tar ??

Berichtdoor seth » zo maart 06, 2011 4:44 am

http://www.imdb.com/title/tt0221023/
dit is een documentaire over black tar. Het gaat om mexicaanse heroine, die op een veel vuilere manier word bereid. Het ziet er uit als slakjes drop.
seth
DrugsForUmGodBE
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1044
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 1:56 pm
Woonplaats: the far west

Re: Black tar ??

Berichtdoor leveldesigner » zo maart 06, 2011 3:55 pm

bedankt voor die title Seth, goeie film!
(natuurlijk heb ik m niet gekocht, is ook niet nodig, je kan m in zijn geheel /80 min. bekijken op Youtube, in stukjes van 10 min, aan het eind krijg je automatisch de link voor het volgende deel waarop je enkel hoeft te drukken. hier is deel 1;)

http://www.youtube.com/watch?v=Bt2TxlXYB7k

maar, we hadden het dus over Black Tar, t is dus gewone dope, enkel erg vervuild. dus waarom die Phil dan praat dat het heel erg sterk zou zijn? of t moet zijn dat de andere dope in de USA gewoon heel erg zwak is.
leveldesigner
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 39
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 1:58 pm

Re: Black tar ??

Berichtdoor seth » zo maart 06, 2011 6:43 pm

leveldesigner schreef:bedankt voor die title Seth, goeie film!
(natuurlijk heb ik m niet gekocht, is ook niet nodig, je kan m in zijn geheel /80 min. bekijken op Youtube, in stukjes van 10 min, aan het eind krijg je automatisch de link voor het volgende deel waarop je enkel hoeft te drukken. hier is deel 1;)

http://www.youtube.com/watch?v=Bt2TxlXYB7k

maar, we hadden het dus over Black Tar, t is dus gewone dope, enkel erg vervuild. dus waarom die Phil dan praat dat het heel erg sterk zou zijn? of t moet zijn dat de andere dope in de USA gewoon heel erg zwak is.


America, alles is daar 'THE WORST EVER', drama verkoopt...
seth
DrugsForUmGodBE
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1044
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 1:56 pm
Woonplaats: the far west

Re: Black tar ??

Berichtdoor YawningMan » ma maart 07, 2011 11:34 pm

Feels good, bro.
Avatar gebruiker
YawningMan
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 31
Geregistreerd: di feb 22, 2011 11:16 pm

Re: Black tar ??

Berichtdoor °Thomas° » ma maart 21, 2011 4:03 pm

YawningMan schreef:http://documentarystorm.com/category/drugs/
Hier staat hij ook bij.

zo net de hele docu gezien. zeer intrigerend. nog een reden te meer waarom ik nooit hero zal gebruiken als ik deze mensen zie. je kan er heel ver van gaan damn
10 000 years of expirience in a 15minute trip!
Avatar gebruiker
°Thomas°
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 288
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 5:58 pm
Woonplaats: Antwerpen

Re: Black tar ??

Berichtdoor leveldesigner » ma maart 21, 2011 4:18 pm

ja, helaas gaat het met heroine altijd vrij snel berg afwaards, steeds sneller en steeds dieper.
al gauw wordt t knap mens onterend....
leveldesigner
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 39
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 1:58 pm

Re: Black tar ??

Berichtdoor °Thomas° » ma maart 21, 2011 8:02 pm

leveldesigner schreef:ja, helaas gaat het met heroine altijd vrij snel berg afwaards, steeds sneller en steeds dieper.
al gauw wordt t knap mens onterend....

dat merk je zeker in de docu. vooral op het laatste wanneer die jake(of jack?) uit het ziekenhuis ontsnapt met nog IV naalden in zijn lichaam en daar rechtstreeks de hero inspuit. dat deed me wel even schrikken :eek:
10 000 years of expirience in a 15minute trip!
Avatar gebruiker
°Thomas°
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 288
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 5:58 pm
Woonplaats: Antwerpen

Re: Black tar ??

Berichtdoor leveldesigner » di maart 22, 2011 5:51 pm

ja, dat staat inderdaad wel raar. maar ik heb dit vaken gehoord, dat mensen dit deden. je hebt dan een perfecte ingang tot een ader. maar je bent inderdaad dan wel op het eindstation qua verslaving, als je m even smeert uit het ziekenhuis, om dan een shot via een bestaand infuus te zetten.
:oops:
leveldesigner
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 39
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 1:58 pm

Re: Black tar ??

Berichtdoor °Thomas° » vr maart 25, 2011 2:14 pm

leveldesigner schreef:ja, dat staat inderdaad wel raar. maar ik heb dit vaken gehoord, dat mensen dit deden. je hebt dan een perfecte ingang tot een ader. maar je bent inderdaad dan wel op het eindstation qua verslaving, als je m even smeert uit het ziekenhuis, om dan een shot via een bestaand infuus te zetten.
:oops:

dan zit je idd op het eindstation :-) Ik denk dat veel mensen die al zo verslaafd zijn het wel kunnen vergeten om af te kicken. (al zeg ik niet dat het niet meer kan) maar de kans dat die mensen er aan zullen sterven is vrij rëeel , spijtig genoeg!
10 000 years of expirience in a 15minute trip!
Avatar gebruiker
°Thomas°
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 288
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 5:58 pm
Woonplaats: Antwerpen

Re: Black tar ??

Berichtdoor Vanadesse » zo maart 27, 2011 5:23 pm

Het is inderdaad een wonder als zo iemand weer op het juiste pad terug komt. Ik heb hm ook gezien en schrok er inderdaad ook van dat hij via dat infuus zijn heroine binnen kreeg! Kreeg er kippenvel van!
And you could have it all!
Avatar gebruiker
Vanadesse
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 535
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:59 pm

Re: Black tar ??

Berichtdoor °Thomas° » za apr 02, 2011 9:01 pm

Vanadesse schreef:Het is inderdaad een wonder als zo iemand weer op het juiste pad terug komt. Ik heb hm ook gezien en schrok er inderdaad ook van dat hij via dat infuus zijn heroine binnen kreeg! Kreeg er kippenvel van!

idd, dan zit je echt 'on the end of the road'
10 000 years of expirience in a 15minute trip!
Avatar gebruiker
°Thomas°
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 288
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 5:58 pm
Woonplaats: Antwerpen

Re: Black tar ??

Berichtdoor seth » ma apr 04, 2011 4:25 am

jake eventually quit heroin and went on methadone, but he felt so much pressure to get off of methadone he ended up going back to heroin and overdosing. he's deceased.
tracy cleaned up. her boyfriend that was shooting up in his neck overdosed.
nobody knows what happened to jessica
oreos girlfriend overdosed. the other girl has been clean for a while.
and i forgot the rest.

oreos girlfriend is dead from overdosing. tracys ex boyfriend is dead from overdosing.
oreo disappeared. no one knows what happened to him.
tracy went to school and became a counselor.



Dit zou uit een follow up van 2004 moeten komen
seth
DrugsForUmGodBE
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1044
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 1:56 pm
Woonplaats: the far west

Re: Black tar ??

Berichtdoor pammer » ma apr 25, 2011 5:26 pm

Heroine staat al bekend als de ergste drug die er bestaat en die alles kapotmaakt in je leven. Black tar heeft zogoed als dezelfde werking als heroine. Het is halfgesynthetiseerde heroine waar nog de resten van de productiestoffen inzitten. het is dus een pak meer vervuild als de kristal/poedervorm van heroine. Daarom is blacktar extreem gevaarlijk intraveneus. Het maakt je aders kapot en nog veel meer. Daarom is het nog groter risico bij intraveneuze toediening. Het maakt je lichaam nog meer kapot als de poederheroine dat vele kenneN.
Avatar gebruiker
pammer
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 270
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:43 pm

Re: Black tar ??

Berichtdoor TOK » ma apr 25, 2011 5:36 pm

toch lijkt er wel consensus zijn over de status van heroine.

hoewel ik sommige stoffen wel mis (de docu is over populaire drugs in Engeland), vond ik deze docu altijd wel goed (hoewel ik de paper waar ze het over hebben niet heb kunnen vinden, dus zou het wel propagandistisch kunnen zijn)

BEWARE
Today: The Doctor
Tomorrow: You
TOK
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 101
Geregistreerd: za apr 02, 2011 9:02 pm
Woonplaats: ongeveer hier

Re: Black tar ??

Berichtdoor chappy » wo apr 27, 2011 10:05 am

pammer schreef:Heroine staat al bekend als de ergste drug die er bestaat en die alles kapotmaakt in je leven. Black tar heeft zogoed als dezelfde werking als heroine. Het is halfgesynthetiseerde heroine waar nog de resten van de productiestoffen inzitten. het is dus een pak meer vervuild als de kristal/poedervorm van heroine. Daarom is blacktar extreem gevaarlijk intraveneus. Het maakt je aders kapot en nog veel meer. Daarom is het nog groter risico bij intraveneuze toediening. Het maakt je lichaam nog meer kapot als de poederheroine dat vele kenneN.

Dat is dus een vooroordeel die niet op de werkelijkheid gebaseerd is. Want heroine is op zich een vrij onschadelijke stof. En een van de minst schadelijke drugs. Alleen is heroine wel zwaar verslavend. Maar de heroine op zich maakt niet alles kapot in je leven, het feit dat het illegaal is en alles wat dat met zich meebrengt maakt veel kapot. Als een verslaafde gewoon zijn of haar dagelijkse dosis heroine zou kunnen krijgen kunnen ze daar 100 jaar mee worden. Alcohol bijvoorbeeld is vele malen schadelijker dan heroine voor lichaam en geest, maar maatschappelijk geaccepteerd en overal goedkoop verkijgbaar. Vind het ook wel apart dat sommige mensen heroine zien als de allerergste drug die er is, terwijl ze zelf wel allerlei rotzooi gebruiken waarvan ik dan weer denk waar ben je mee bezig. Zit er bijvoorbeeld ook niet iets van gootsteenontstopper in GHB. Of wat te denken van gas van een aansteker snuiven. En uitgerekend sommigen van die mensen kijken dan neer op mensen die heroine gebruiken. En dat mensen hun aderen kapot gaan van het shotten,komt dus ook niet door de heroine maar door de wijze van toedienen. Er zijn trouwens ook genoeg mensen die al jaren verslaafd zijn aan heroine maar nog nooit geshot hebben.
chappy
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 52
Geregistreerd: wo apr 27, 2011 9:54 am

Re: Black tar ??

Berichtdoor Einstein » wo apr 27, 2011 10:12 am

chappy schreef:Dat is dus een vooroordeel die niet op de werkelijkheid gebaseerd is. Want heroine is op zich een vrij onschadelijke stof. En een van de minst schadelijke drugs. Alleen is heroine wel zwaar verslavend.

Dat zegt pammer ook.
chappy schreef:Maar de heroine op zich maakt niet alles kapot in je leven, het feit dat het illegaal is en alles wat dat met zich meebrengt maakt veel kapot. Als een verslaafde gewoon zijn of haar dagelijkse dosis heroine zou kunnen krijgen kunnen ze daar 100 jaar mee worden. Alcohol bijvoorbeeld is vele malen schadelijker dan heroine voor lichaam en geest, maar maatschappelijk geaccepteerd en overal goedkoop verkijgbaar.

Deels mee eens, al is een heroïneverslaving ook niet bijster handig om nog echt normaal maatschappelijk te kunnen functioneren, lijkt me.
chappy schreef:Vind het ook wel apart dat sommige mensen heroine zien als de allerergste drug die er is, terwijl ze zelf wel allerlei rotzooi gebruiken waarvan ik dan weer denk waar ben je mee bezig. Zit er bijvoorbeeld ook niet iets van gootsteenontstopper in GHB. Of wat te denken van gas van een aansteker snuiven. En uitgerekend sommigen van die mensen kijken dan neer op mensen die heroine gebruiken.

Zo ken ik er ook wel een paar. Alcohol wordt gemaakt van rottend plantmateriaal, LSD van beschimmelde tarwe. Zolang je GHB maar puur is is het gewoon een stof als alle andere die je eventueel in je systeem kan gooien, of het nou gemaakt wordt van gootsteenontstopper, walvissenkots of van wijwater uit Lourdes.
Butaansnuivers zijn weer een heel ander type volk, dat zijn meestal wanhopige 14-jarigen, ik denk ook niet dat die op heroïnegebruikers neer zullen kijken, of anders waren ze toch al te geestelijk instabiel om serieus te nemen.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Black tar ??

Berichtdoor seth » wo apr 27, 2011 10:49 am

met een heroineverslaving kun je volledig functioneren mits:

voldoende geld
mensen om je heen die je in de gaten houden (je zeggen dat je ziek word en naar de dokter moet)
voldoende voeding
seth
DrugsForUmGodBE
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1044
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 1:56 pm
Woonplaats: the far west

Re: Black tar ??

Berichtdoor pammer » wo apr 27, 2011 7:59 pm

chappy schreef:
pammer schreef:Heroine staat al bekend als de ergste drug die er bestaat en die alles kapotmaakt in je leven. Black tar heeft zogoed als dezelfde werking als heroine. Het is halfgesynthetiseerde heroine waar nog de resten van de productiestoffen inzitten. het is dus een pak meer vervuild als de kristal/poedervorm van heroine. Daarom is blacktar extreem gevaarlijk intraveneus. Het maakt je aders kapot en nog veel meer. Daarom is het nog groter risico bij intraveneuze toediening. Het maakt je lichaam nog meer kapot als de poederheroine dat vele kenneN.

Dat is dus een vooroordeel die niet op de werkelijkheid gebaseerd is. Want heroine is op zich een vrij onschadelijke stof. En een van de minst schadelijke drugs.

Excuseer mij voor mijn onduidelijkheid. Ik bedoelde daadwerkelijk dat het bekend staat als de ergste drug die alles om je heen kapotmaakt. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik dit zeg.
Ik zei gewoon dat black tar heroine schadelijker is omdat er die 'rotzooi' bijzit. Vele drugs hun toxiciteit ligt laag mits het puur is.
Avatar gebruiker
pammer
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 270
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:43 pm

Re: Black tar ??

Berichtdoor leveldesigner » wo mei 11, 2011 3:07 pm

met heroine kun je inderdaad oud worden, ken er enkele die al de 70 gepasseert zijn, lol.
het is dan ook de ellende er omheen die je sloopt, de financien en alles wat daar uit voort komt (geen woning meer hebben, slecht of geheel niet eten, justitie, etc).
gebruik zelf nu dik 27 jaar en heb 15 jaar geleden eens 3 maanden gespoten, had een meisje leren kennen die dit deed en we hadden een korte relatie, 3 mnd inderdaad.
heb eigenlijk altijd geschineest, van folie gerookt.
maar ben zo'n 6 jaar geleden begonnen met mijn heroine te snuiven, dit omdat door alle rotzooi die er tegenwoordig in zit, en omdat het veel zwakker is dan 20+ jaar terug en dus veeeeel meer nodig hebt. kreeg zoveel last van mijn longen en luchtwegen dat ik gewoon niet meer verder kon roken.
ondervind geen schade aan mijn neus en of slijmvliezen door het snuiven, in tegenstelling tot coke, etc. dus, heroine is vrij onschadelijk. mits goed gebruikt kun je er enkel een vergrote lever aan overhouden volgens mij.
leveldesigner
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 39
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 1:58 pm

Re: Black tar ??

Berichtdoor °Thomas° » zo okt 09, 2011 8:22 pm

http://www.youtube.com/watch?v=PBhDnVY0f08
nieuw filmpje van het laatste nieuws wat ze over deze personen hebben vernomen in 2004
10 000 years of expirience in a 15minute trip!
Avatar gebruiker
°Thomas°
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 288
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 5:58 pm
Woonplaats: Antwerpen

Re: Black tar ??

Berichtdoor Drugs Infolijn » vr okt 14, 2011 10:21 am

hoewel ik sommige stoffen wel mis (de docu is over populaire drugs in Engeland), vond ik deze docu altijd wel goed (hoewel ik de paper waar ze het over hebben niet heb kunnen vinden, dus zou het wel propagandistisch kunnen zijn)



In Nederland is een zelfde soort onderzoek gedaan. De scores van het Nederlandse expertpanel komen goed overeen met de eerdere bevindingen van de Britse experts uit dit filmpje.
De Drugs Infolijn is een dienst van het Trimbos-instituut en wordt financieel ondersteund door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min) geeft betrouwbare informatie en adviezen over drugs en druggebruik. Kijk ook eens op http://www.drugsinfo.nl en op http://www.drugsenuitgaan.nl.
Avatar gebruiker
Drugs Infolijn
Trimbos Professional
Offline
 
Posts: 195
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 4:12 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Opiaten en Opioïden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner