Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Hier kun je al je vragen stellen over stoffen zoals heroïne en morfine.

Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Ivo » di aug 04, 2015 6:27 pm

Een Amsterdams reclamebureau is van plan een crowdfundingsite op te zetten voor een heroïneverslaafde. Deels om geld in te zamelen om iemand daadwerkelijk te helpen de criminaliteit vaarwel te zeggen, maar ook om de discussie aan te zwengelen over de prijs die wij als maatschappij willen betalen om van 'drugsoverlast' af te zijn.

Zou het niet beter zijn als de maatschappij/de politiek gewoon geld zou vrij maken om criminele verslaafden een normaal leven te laten leiden? Is het niet beter om verslaafden heroïne te laten kopen op ónze kosten, zodat een eventueel criminele levensstijl vaarwel gezegd kan worden?

In BNN's Spuiten en Slikken zal met een studiogesprek aandacht besteed worden aan het initiatief, en mensen worden opgeroepen geld te storten voor een verslaafde. Het doel is niet alleen een maatschappelijke discussie op gang te brengen, maar óók een verslaafde daadwerkelijk de financiële middelen te geven zijn of haar leven een positieve wending te geven, zónder heroïne af te moeten zweren.

Ben jij of ken jij een verslaafde die eventueel zou willen meewerken aan deze crowdfundingscampagne, neem dan contact op met de redactie van Spuiten en Slikken: spuitenenslikken@bnn.nl.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Perry » di aug 04, 2015 7:15 pm

Hmm, misschien wil ik hier wel heroïneverslaafd voor worden :D

@Prinses Preksie :grin:
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Zelfkweek » ma aug 10, 2015 9:22 am

lol is dat een oplossing? Heroine kopen voor een verslaafde zodat hij niets crimineel hoeft te doen...

"de financiële middelen te geven zijn of haar leven een positieve wending te geven, zónder heroïne af te moeten zweren."

Zijn ze serieus? Kan iemand de uitleggen wat het doel hiervan is?
Wat dan?
Avatar gebruiker
Zelfkweek
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 273
Geregistreerd: di mei 05, 2015 1:31 pm

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Einstein » ma aug 10, 2015 9:24 am

Zelfkweek schreef:Zijn ze serieus? Kan iemand de uitleggen wat het doel hiervan is?


Ivo schreef:Zou het niet beter zijn als de maatschappij/de politiek gewoon geld zou vrij maken om criminele verslaafden een normaal leven te laten leiden? Is het niet beter om verslaafden heroïne te laten kopen op ónze kosten, zodat een eventueel criminele levensstijl vaarwel gezegd kan worden?
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Ted Bundy » ma aug 10, 2015 10:45 am

zullen we ze niet gewoon laten stoppen met heroine ?
Prototype schreef:
Ted Bundy schreef:
Bourjois schreef:Mensen die wiet roken zijn doorgaans mensen die graag comfortabele kleding verkiezen boven merkkleding. Walgelijk.
Avatar gebruiker
Ted Bundy
Donateur
Offline
 
Posts: 1912
Geregistreerd: vr jan 10, 2014 9:50 pm

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Prototype » di aug 11, 2015 9:19 am

Ted Bundy schreef:zullen we ze niet gewoon laten stoppen met heroine ?

Crowdfunding om heroïne voor verslaafden te kopen.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor gachiBASS » di aug 11, 2015 11:23 am

JongGeleerd schreef:Hmm, misschien wil ik hier wel heroïneverslaafd voor worden :D

@Prinses Preksie :grin:


Zou fijn zijn.
gachiBASS
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1777
Geregistreerd: di jul 17, 2012 8:26 pm

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Zelfkweek » di aug 11, 2015 3:38 pm

Einstein schreef:
Zelfkweek schreef:Zijn ze serieus? Kan iemand de uitleggen wat het doel hiervan is?


Ivo schreef:Zou het niet beter zijn als de maatschappij/de politiek gewoon geld zou vrij maken om criminele verslaafden een normaal leven te laten leiden? Is het niet beter om verslaafden heroïne te laten kopen op ónze kosten, zodat een eventueel criminele levensstijl vaarwel gezegd kan worden?


dankje voor uw nuttige bijdrage..

Ze willen ze een "normaal" leven doen lijden door ze heroine te geven... echt hoe fucked up kan je redeneren.

Misschien crowdfunden voor betere centra voor drugsverslaafde? ivp ze drugs te geven...

of is dit een grapje?
Wat dan?
Avatar gebruiker
Zelfkweek
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 273
Geregistreerd: di mei 05, 2015 1:31 pm

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Einstein » di aug 11, 2015 5:18 pm

Maar het is toch beter als heroïneverslaafden die nu hun oude grootmoeder bestelen en fietsen verkopen voor smack, op een wat frissere manier aan hun dope zouden kunnen komen? Het zou nog beter zijn als ze zouden afkicken en voorbeeldige burgers zouden worden, maar dat is niet altijd haalbaar.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor frozentoast » di aug 11, 2015 5:26 pm

Het is weer een stapje verder dan de naalden ruil en methadon programma's maar vanuit dezelfde gedachte dat verslaafde mensen blijven bestaan en hulp nodig hebben. Mogelijk kunnen ze de gratis heroïne koppelen aan een afbouwschema of nazorg.
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor snuifduif » di aug 11, 2015 5:50 pm

Gratis heroine verstrekken is een stuk goedkoper dan de potentiele schade die een junk kan aanbrengen
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Bonke » di aug 11, 2015 7:26 pm

Lieten ze in Amsterdam 'daklozen' niet werken voor bier en shag? Zoiets zou voor hero verslaafden toch ook moeten kunnen?
Probleem was volgens mij dat de maatschappij het niet vond kunnen of het in Nederland illegaal zou zijn.

EDIT: http://www.rtlnieuws.nl/editienl/gratis ... en-prikkie
Avatar gebruiker
Bonke
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1162
Geregistreerd: wo jan 11, 2012 11:58 pm
Woonplaats: Ouagadougou

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Zelfkweek » wo aug 12, 2015 12:52 pm

snuifduif schreef:Gratis heroine verstrekken is een stuk goedkoper dan de potentiele schade die een junk kan aanbrengen


zoals wat dan? Beetje boos roepen en met hun armen zwaaien. ze kunnen met moeite hun sigaret aansteken zonder hulp.

Ze gaan zelf de moeite niet meer moeten doen om hun drugs te gaan scoren... Gewoon camperen voor het verdeelpunt met 200-300 boys... en dan K.O in de bosjes ernaast tot de volgende dag tot ze dood zijn. Leuk leven zo.

En waar gaan ze legaal heroine gaan maken dan? :shock: :shock:

Ben wel akkoord dat ze hun drugs ergens legaal zouden moeten kunnen KOPEN maar niet KRIJGEN...

Vreemd verhaal, maarja ik vind spuiten en slikken zowieso al een dom programma. :grin:
Wat dan?
Avatar gebruiker
Zelfkweek
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 273
Geregistreerd: di mei 05, 2015 1:31 pm

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Poseidon » wo aug 12, 2015 2:07 pm

Zelfkweek schreef:Beetje boos roepen en met hun armen zwaaien. ze kunnen met moeite hun sigaret aansteken zonder hulp.


Reken er maar eerder op dat een deel van deze groep dakloze verslaafden brute inbrekers en overvallers zijn die nergens voor terug deinzen in hun strijd om te overleven.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor snuifduif » wo aug 12, 2015 5:49 pm

Poseidon schreef:
Reken er maar eerder op dat een deel van deze groep dakloze verslaafden brute inbrekers en overvallers zijn die nergens voor terug deinzen in hun strijd om te overleven.

Dit.
Of 20 ingeslagen autoruiten om maar te hopen dat er ergens wat kleingeld in een blikje zit.
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Schepje » do aug 13, 2015 4:05 pm

Zelfkweek schreef:En waar gaan ze legaal heroine gaan maken dan? :shock: :shock:


?? Is toch niet zo'n probleem?

Maar ik heb het ook niet op die BNN puppets, d'r is een hoop mis met dit land for shure :#:
Endorfine junky,
Avatar gebruiker
Schepje
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 711
Geregistreerd: do mei 15, 2014 8:00 pm

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Zelfkweek » do aug 13, 2015 7:10 pm

Naphtha schreef:
Zelfkweek schreef:En waar gaan ze legaal heroine gaan maken dan? :shock: :shock:

?? Is toch niet zo'n probleem?


ja ik weet niet :P heroine is nog altijd illegaal dus het produceren zal ook wel illegaal zijn zeker? :grin:
Wat dan?
Avatar gebruiker
Zelfkweek
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 273
Geregistreerd: di mei 05, 2015 1:31 pm

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Ivo » do aug 13, 2015 7:15 pm

Zelfkweek schreef:
Naphtha schreef:
Zelfkweek schreef:En waar gaan ze legaal heroine gaan maken dan? :shock: :shock:

?? Is toch niet zo'n probleem?


ja ik weet niet :P heroine is nog altijd illegaal dus het produceren zal ook wel illegaal zijn zeker? :grin:

Lijkt me nogal idioot om de in beslag genomen heroïne te vernietigen om dan nieuwe te maken :P
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Zelfkweek » do aug 13, 2015 7:23 pm

Recycleren, recycleren wie zijn best doet zal het leren! :lol: :lol: :lol: :lol:
Wat dan?
Avatar gebruiker
Zelfkweek
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 273
Geregistreerd: di mei 05, 2015 1:31 pm

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Einstein » vr aug 14, 2015 1:44 am

Legale heroïne moet best te regelen zijn als er ook legale morfine verkrijgbaar is :P Weet niet of de gemiddelde in beslag genomen heroïne van voldoende kwaliteit is om hergebruikt te worden, maar dat zou ook kunnen, inderdaad.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor snuifduif » vr aug 14, 2015 11:00 pm

Waar ik stage liep moest ik diacetylmorfine afwegen. Wel onder streng toezicht maar het is zeer zeker niet onmogelijk om het gewoon in een laboratorium te brouwen.
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Einstein » vr aug 14, 2015 11:06 pm

Dat is heel makkelijk zelfs als je al morfine hebt :grin:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Ted Bundy » za aug 15, 2015 9:47 am

snuifduif schreef:
Poseidon schreef:
Reken er maar eerder op dat een deel van deze groep dakloze verslaafden brute inbrekers en overvallers zijn die nergens voor terug deinzen in hun strijd om te overleven.

Dit.
Of 20 ingeslagen autoruiten om maar te hopen dat er ergens wat kleingeld in een blikje zit.

#Freewormenkrabber
Prototype schreef:
Ted Bundy schreef:
Bourjois schreef:Mensen die wiet roken zijn doorgaans mensen die graag comfortabele kleding verkiezen boven merkkleding. Walgelijk.
Avatar gebruiker
Ted Bundy
Donateur
Offline
 
Posts: 1912
Geregistreerd: vr jan 10, 2014 9:50 pm

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Fool » za aug 15, 2015 4:02 pm

Of je kijkt gewoon waar Britse ziekenhuizen het vandaan halen, daar wordt heroïne nog wel eens gebruikt als morfine tekort schiet.
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Lsdaydreamer » vr dec 11, 2015 12:29 pm

Als ik teveel topics aan het afstoffen ben, moet het gezegd worden .. :)

In Eindhoven wordt al verscheidene jaren zoiets gedaan door Novadic Kentron; heroïne uitdelen aan chronisch verslaafden.
De resultaten zijn eigenlijk verrassend goed. Sowieso is het een stuk veiliger; de heroïne is van gewaarborgde kwaliteit en ook het gebruiken moet onder toezicht gedaan worden. Drie maal per dag kunnen gebruikers naar Novadic komen om daar hun heroïne te gebruiken.
Natuurlijk is het niet enkel heroïne gebruiken, maar staat er wel de voorwaarde tegenover dat er intensieve therapie bij komt kijken. Ook wordt er naar de mogelijkheid gekeken de heroïnegebruikers langzaam over te laten schakelen naar methadon, maar dit is niet het doel van het project. Het doel is eerst en vooral om gebruik in een gecontroleerde omgeving te laten plaatsvinden en gebruikers hun leven terug te geven; ze niet meer heel de dag naar geld en hun volgende shot te laten zoeken. Er zijn verscheidene succesverhalen; waarbij mensen het voor elkaar kregen van de straat af te komen en zelfs werk te vinden en te behouden.
Tijdens deze intensieve therapieën wordt er ook gekeken naar eventuele andere verslavingen, er is therapie mogelijk voor de naasten van de verslaafde ..er komt een hele hoop bij kijken.

Als het op deze manier gebeurt, ben ik een groot voorstander. Als het echter een reclamebureau is dat naamsbekendheid wil verwerven over de ruggen van heroïneverslaafden, ben ik geen voorstander. Enkel gratis heroïne uitdelen zal weinig gaan toevoegen aan de maatschappij als er geen controle of therapie bij komt kijken.
People can fly, Anything can happen
Avatar gebruiker
Lsdaydreamer
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 149
Geregistreerd: wo dec 09, 2015 11:58 am
Woonplaats: België

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Exceptional » wo dec 16, 2015 8:47 pm

Lsdaydreamer schreef:In Eindhoven wordt al verscheidene jaren zoiets gedaan door Novadic Kentron; heroïne uitdelen aan chronisch verslaafden.

Dit soort shit bestaat inderdaad al vet lang. Alleen voelen deze verslaafden zich, volgens mij, niet echt serieus genomen ofzo.

Gekke mensen.

http://www.vice.com/nl/read/alleen-in-n ... n-gekregen
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor ParadijsVogel » wo dec 16, 2015 8:50 pm

Als ze dit gaan doen met pep/sos, dan meld ik me aan.
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Fool » wo dec 16, 2015 9:18 pm

Exceptional schreef:
Lsdaydreamer schreef:In Eindhoven wordt al verscheidene jaren zoiets gedaan door Novadic Kentron; heroïne uitdelen aan chronisch verslaafden.

Dit soort shit bestaat inderdaad al vet lang. Alleen voelen deze verslaafden zich, volgens mij, niet echt serieus genomen ofzo.

Gekke mensen.

http://www.vice.com/nl/read/alleen-in-n ... n-gekregen

Kan me er eerlijk gezegd best iets bij voorstellen. Als je driemaal daags zonder kosten hele goeie dope krijgt raak je de motivatie wel kwijt om af te kicken. :')
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Lsdaydreamer » wo dec 16, 2015 10:28 pm

Ik vraag me alleen af of het dan de verslaafde is die niet serieus genomen wordt of zichzelf niet serieus neemt. Want er zijn er toch ook voldoende bij die het wel lukt hun leven op de rails te brengen en met behulp hiervan weer tijd hebben voor andere zaken, omdat ze niet heel de dag op zoek zijn naar geld en hun volgende shot.
Je kan natuurlijk tussen je sessies op de bank high gaan zitten wezen, of je doet wat met je leven.
Al zal dat ook wel meer te maken hebben met een voortzetting van de levensstijl waar je al zolang aan gewend bent en dat is natuurlijk wat moeilijk te doorbreken zonder snoeiharde (externe) motivatie.
People can fly, Anything can happen
Avatar gebruiker
Lsdaydreamer
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 149
Geregistreerd: wo dec 09, 2015 11:58 am
Woonplaats: België

Re: Crowdfunding voor heroïneverslaafde

Berichtdoor Fool » wo dec 16, 2015 10:30 pm

Lsdaydreamer schreef:Ik vraag me alleen af of het dan de verslaafde is die niet serieus genomen wordt of zichzelf niet serieus neemt. Want er zijn er toch ook voldoende bij die het wel lukt hun leven op de rails te brengen en met behulp hiervan weer tijd hebben voor andere zaken, omdat ze niet heel de dag op zoek zijn naar geld en hun volgende shot.
Je kan natuurlijk tussen je sessies op de bank high gaan zitten wezen, of je doet wat met je leven.
Al zal dat ook wel meer te maken hebben met een voortzetting van de levensstijl waar je al zolang aan gewend bent en dat is natuurlijk wat moeilijk te doorbreken zonder snoeiharde (externe) motivatie.

Een altijd goede voorraad en sterke dope is natuurlijk eerder een motivatie om te blijven gebruiken, dan op te stoppen. Nietwaar?
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Opiaten en Opioïden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner