Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Kratom en België

Hier kun je al je vragen stellen over stoffen zoals heroïne en morfine.

Kratom en België

Berichtdoor sannenas » vr dec 21, 2018 7:19 pm

Beste allen,

Ik neem al geruime tijd kratom capsules om te kunnen functioneren als verpleegkundige met pijnlijke rug.
Ik bestel die capsules iedere 2 maanden in kleine hoeveelheid voor eigen gebruik.
Nu kreeg ik vanmorgen een telefoon van de inspecteur ivm die capsules, deze waren lang geleden besteld en waren toegekomen bij mijn vorige werkgever. Dat men mijn verklaring hierover wil opnemen, en dat in categorie 3, dus ik mag een advocaat onder de arm nemen. Ik panikeerde meteen, ik ben absoluut niet thuis in die zaken. Inspecteur stelde mij wel gerust in die zin dat dit standaard is, dat ik ook niet gekend ben bij hen en het dus wel zal loslopen. Maar ondertussen panikeer ik toch. Ik heb deze maandag een gesprek want ik werk nu tem maandag. Ik werk als verpleegkundige! Ik ben getrouwd en heb een zoon van 3.5 jaar! Inspecteur vertelde me dat ze niet gekend zijn met kratom. Ik wist al helemaal niet dat het verboden is hier. Kan iemand me met soorgelijke verhaal mss gerust stellen? Ik ben een brave moeder, ik flip hier echt op....
Mvg, Sd
sannenas
Newbie

Re: Kratom en België

Berichtdoor MyJazz » do nov 28, 2019 11:19 pm

Voor eigen gebruik daar gaan ze echt geen probleem van maken hoor, wees gerust!
Some people never go crazy, what truly horrible lives they must live.
MyJazz
Newbie

Berichtdoor PiraatPanda » vr nov 29, 2019 3:21 am

Zelf gelukkig nooit meegemaakt. Wel eens van vrienden gehoord dat ze ondervraagd werden over aankopen. Maar in dat geval ging t vooral om getuigenverklaringen die justitie wil gebruiken om de verkopers te kunnen aanklagen. De politie zat helemaal niet achter de kopers aan (al kan politie intimiderend overkomen). Als meerdere ondervraagden bv aangeven dat ze al 10 jaar lang grote hoeveelheden drugs/meds bij een bepaalde dealer kopen, dan eist de officier van justitie een veel hogere straf tegen die dealer dan wanneer de getuigen aangeven pas één keer een dosis besteld te hebben. (is kratom eigenlijk wel illegaal? Zo niet, dan is er sowieso geen enkel probleem)

Maar goed, die dealer/vendor/verkoper is sowieso niet jouw verantwoordelijkheid. Ik denk dat t doorgaans t beste is als je gewoon eerlijk antwoord geeft. Uiteraard zonder zomaar onnodig belastende dingen te vertellen over mensen/zaken waar niet naar gevraagd wordt.

Als je (als getuige of slachtoffer) iets verklaart over iemand komt dat trouwens wel in t dossier te staan van die verdachte (indien t om strafbare zaken gaat). Soms krijgt de dader daardoor ook jouw naam te zien. Daarom durven mensen soms geen aangifte te doen tegen topcriminelen. Maar dat lijkt me in jouw geval helemaal niet van toepassing. Verwacht niet dat je van justitie of de verkoper ook maar iets te vrezen hebt. Denk dat ze gewoon een beetje aan t inventariseren zijn wat kratom precies is en waarom men dat gebruikt. Wellicht doen ze onderzoek om in te schatten of kratom iets is waar ze in de toekomst tegen willen optreden?

Je schrijft dat je een kindje hebt en in de zorg werkt. Snap wel dat je schrikt in jouw situatie. Ik ben natuurlijk geen jurist, maar verwacht niet dat je last krijgt van sfrafblad of jeugdzorg als je toegeeft soms iets te gebruiken. Zorg gewoon dat je er normaal verzorgd uitziet op t gesprek. Als je normaal en oprecht overkomt en niet uit je slof schiet ofzo is er niets aan de hand. Wss sta je binnen een paar minuten weer buiten. (heb van een stuk of 10 mensen verhalen gehoord en die hebben er geen problemen mee gekregen bevalve de schrik) Ze zien heus wel t verschil tussen een brave huismoeder en een zwakbegaafde junk die kind verwaarloost

Oh ja: je rugklachten zou ik trouwens wel bespreken op werk als ik jou was. Niemand heeft er wat aan als jij nu zo over je grenzen heengaat dat je op lange termijn thuis komt te zitten.

Succes! Laat je nog ff weten hoe t gegaan is?

♥♥♥
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker

Berichtdoor PiraatPanda » vr nov 29, 2019 3:46 am

Ik lees trouwens dat t gebruik legaal is in België en Nederland :) (of dit moet onlangs zijn veranderd?) Zou wel kunnen dat degene die het vanuit een ander land naar jou verzendt wel in overtreding is.

Ik denk dat t prima is om ze t verhaal te vertellen over je rugpijn enzo. Maar stel dat ze gegevens willen kopieren uit je mailbox of telefoon oid, dan zou ik daar echt nóoit aan meewerken tenzij het écht verplicht is. Zou t echt niet op m'n geweten willen hebben dat zo'n arme boer in Thailand daardoor vast komt te zitten. (al kan ik me moeilijk voorstellen dat ze voor een beetje kratom een internationaal onderzoek zouden instellen, maar je weet maar nooit)

♥♥♥
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Pater Damiaan » do feb 18, 2021 6:30 pm

Kratom is legaal, en capsules ook. Je kan capsules ook gebruiken om te vullen met een eigen vitamine/kruidenmix whatever.

Ik stap gewoon de apotheek binnen om lege capsules te kopen, maar omdat er daar eigenlijk niemand om vraagt natuurlijk, hebben ze niet echt een stock op overschot voor verkoop. Dus vroeg hen om een doos te bestellen voor mij, wat ze wilde doen.
De 2e keer vroeg ze een beetje verrast maar vriendelijk en oprecht geïnteresseerd waarom ik die wil kopen.
Waarbij ik gewoon antwoorde: "Meestal om te vullen met kratom, en soms is het ook wel handig voor één of andere drug met te vullen."
Ze lachte gewoon eens beetje licht geschokt en verward om mijn antwoord maar dat trok binnen seconden weg.
Ik denk gewoon aangezien ik betwijfel dat ze kratom kent, lag de nadruk op, van de apothekeres dus, dat de sterkste reden die tot haar doordrong, dat de capsules bedoeld waren om drugs te vullen, wat absoluut niet zo is. Zo probeer ik haar reactie een beetje te verklaren.

Mijn antwoord verwachte ze dus duidelijk niet, wat ik nochtans beetje naïef vindt omdat ze zelf die lege capsules om exact dezelfde reden gebruikt.

Verder ben ik vaste klant iedere 2 maand voor mijn fluoxetine voorschrift en soms eens voor wat andere dingen zoals een pleister of hoessiroopje en nu en dan eens een doosje lege capsules ;)
Met een klein praatje enzo hebben we wel een goeie klant-apothekeres relatie.

Gewoon geen druk om maken, legaal is legaal
Pater Damiaan
Belezen Gebruiker

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Opiaten en Opioïden