Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

OTC (over the counter) codeine preparaten

Hier kun je al je vragen stellen over stoffen zoals heroïne en morfine.

OTC (over the counter) codeine preparaten

Berichtdoor Pilletje » ma feb 28, 2011 1:31 pm

Belangrijke informatie over codeïne: viewtopic.php?f=18&t=630

Disclaimer: Ik ben een Belg en schrijf uit ervaring die ik heb met Belgische apotheken en dus ook Belgische OTC producten. Indien er een Nederlander zich geroepen voelt om de Nederlandse varianten neer te schrijven, be my guest :grin:

Codeine zit in veel hoestsiropen, pijnstillers en combinatiepreparaten.
Van die hoestonderdrukkers zijn er veel producten gewoon OTC verkrijgbaar.

Codeinedrankjes (Hoestsiroop) - de meest potente is hiervan Bronchodine.
Met 10mg/5ml is deze veruit de sterkste (360mg/fles)
De enige die ik verder het noemen waard vind is bronchosedal, hoewel deze echt VERSCHRIKKELIJK goor smaakt bevat hij nog steeds ~5mg/5ml (~200mg/fles)

Nog een optie is Codethyline (=Ethylmorfine). Dit zijn 50x5mg tabletten zonder andere actieve stoffen. Het enige probleem is dat deze moeilijker te vinden zijn. (Bij mij bekeek de apotheker mij zeer argwanend..)
Voor de duidelijkheid: ethylmorfine is nauw verwant aan Methylmorfine (=Codeïne), gewoon een klein beetje sterker. Dus niet zozeer aan Morfine.

Het is zeer belangrijk dat je goed kijkt of er geen andere actieve stoffen aanwezig zijn in het product die de recreatieve waarde beperken of zelfs gevaarlijk maken. In bronchosedal zit bvb een beetje ethanol, maar die valt te verwaarlozen.
Laatst bijgewerkt door Pilletje op wo maart 02, 2011 4:35 am, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: OTC (over the counter) codeine preparaten

Berichtdoor Sublimo » di maart 01, 2011 3:07 am

En wat is hier eigenlijk de meerwaarde van ?
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: OTC (over the counter) codeine preparaten

Berichtdoor Pilletje » di maart 01, 2011 3:21 am

Sublimo schreef:En wat is hier eigenlijk de meerwaarde van ?


Het zijn farmaceutische drugs met recreatieve waarde aangezien de vernoemde producten geen andere actieve stoffen bevatten. Heb er op het vorige forum ook verschillende topics met vragen over gelezen dus heb ik hier wat info bijeen gezet..
Dacht toch dat het hier een drugsforum was ?
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: OTC (over the counter) codeine preparaten

Berichtdoor Sublimo » di maart 01, 2011 3:50 am

Toasts schreef:
Sublimo schreef:En wat is hier eigenlijk de meerwaarde van ?


Het zijn farmaceutische drugs met recreatieve waarde aangezien de vernoemde producten geen andere actieve stoffen bevatten. Heb er op het vorige forum ook verschillende topics met vragen over gelezen dus heb ik hier wat info bijeen gezet..
Dacht toch dat het hier een drugsforum was ?


Als je dan ook nog wat informatie over de stoffen zelf erbij zou zetten, dat zou mooi zijn. :)
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: OTC (over the counter) codeine preparaten

Berichtdoor Pilletje » di maart 01, 2011 3:54 am

Sublimo schreef:
Toasts schreef:
Sublimo schreef:En wat is hier eigenlijk de meerwaarde van ?


Het zijn farmaceutische drugs met recreatieve waarde aangezien de vernoemde producten geen andere actieve stoffen bevatten. Heb er op het vorige forum ook verschillende topics met vragen over gelezen dus heb ik hier wat info bijeen gezet..
Dacht toch dat het hier een drugsforum was ?


Als je dan ook nog wat informatie over de stoffen zelf erbij zou zetten, dat zou mooi zijn. :)


Ik vind dat die info dan weer eerder in het opiaten forum zou thuishoren. :?
Maar goed, het is nu al laat en ga daar echt niet meer aan beginnen nu..
Morgen pas ik mijn eerste post wel aan met nog wat meer info over de codeine zelf.

Grtz & slaapwel :stoned:
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: OTC (over the counter) codeine preparaten

Berichtdoor Ivo » di maart 01, 2011 3:55 am

Toasts schreef:Ik vind dat die info dan weer eerder in het opiaten forum zou thuishoren. :?

Je kan ook informatie over codeïne posten in dat subforum en er hier dan naar linken :p
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: OTC (over the counter) codeine preparaten

Berichtdoor Pilletje » di maart 01, 2011 3:57 am

Ivo schreef:
Toasts schreef:Ik vind dat die info dan weer eerder in het opiaten forum zou thuishoren. :?

Je kan ook informatie over codeïne posten in dat subforum en er hier dan naar linken :p


Will do, maar nu is het écht bedtijd. :wave:

Done. :D
Nu zal de CWE toch nog even moeten wachten. :lol:
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: OTC (over the counter) codeine preparaten

Berichtdoor kickass » wo maart 02, 2011 8:04 pm

Hoi mensen,

Ik heb bij een belgische online drogist (www.****.be :love: ) drie doosjes Codethyline (5mg/tablet, 50 tabletten per doosje) gescoord. Zonder moeilijke vragen en voor een schappelijke prijs.

DUS....

Voor iemand die de laatste tijd weleens kratom heeft genomen, maar die al heel erg lang geen echte opiaten meer heeft gehad. Wat is een een leuke dosering voor dit spul?

Ik zat te denken aan tussen de 150 en 200 mg.

Wat denken jullie???
kickass
Newbie
Offline
 
Posts: 9
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 7:58 pm

Re: OTC (over the counter) codeine preparaten

Berichtdoor Pilletje » wo maart 02, 2011 9:56 pm

Begin met 100mg imo. Het is toch wel iets sterker als gewone codeïne. Je kan steeds bijdoseren als je het nog niet goed genoeg voelt.

(van 70mg kreeg ik al een fijne roes)
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: OTC (over the counter) codeine preparaten

Berichtdoor pammer » do maart 03, 2011 12:33 am

Codethyline heeft een lage dosis (5mg) waardoor je er makkelijk 10-20 moet doorslikken tegelijk wat ervoor zorgt dat je maag er overhoop kan gehaald van worden. Pas dus op; als je gevoelig bent aan je maag kan het weleens zijn dat je een maagzweer kan krijgen, dat zeker als je een nuchtere maag hebt. Het is ook afhankelijk van de bindmiddelen die erin zitten (daar weet ik niet veel van).

Ik heb al veel ervaringen gehoord dat zeggen dat codethyline wel een redelijk leuk effect heeft zoals codeïne maar dat iemand zijn plasbuis volledig strak stond waardoor hij heel de dag erna niet meer kon plassen, dus let wel even op. Die kerel had er wel 40-50 tabletten genomen denk ik.

Daarbij, waarom is de link geblokkeerd? Dit zijn farmaceutische online shops die 100% legaal zijn en geen 'dokteronline'-toestanden die RX medicijnen verkopen online.
Avatar gebruiker
pammer
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 270
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:43 pm

Re: OTC (over the counter) codeine preparaten

Berichtdoor kickass » do maart 03, 2011 1:13 am

Ik ben juist heel blij met het feit dat het tabletten zijn en ik vind het geen probleem daar een hand vol van te slikken. De bindmiddelen in tabletten zijn meestal volstrekt ongevaarlijke stoffen als maiszetmeel, talkpoeder e.d. Dat soort inerte stoffen zijn absoluut onschadelijk. (Ik heb er verstand van ik ben Scheikundige :stoned: )

De andere optie is siroop en ik heb een pleurushekel aan siroop. Die siropen zijn niet alleen heel erg zoet, ze zijn door de fabrikant ontworpen om gebruik van grote, lees recreatieve dosissen te ontmoedigen! De smaak van meer dan een dopje is voor een normaal mens echt niet te doen. Natuurlijk zijn er helden die zonder problemen een hele fles siroop naar binnen gieten, maar voor mij is dat geen doen. Van een hele fles siroop ga ik over mijn nek, nog los van de toxische smaak, en de ongezonde hoeveelheid suiker.

Ik heb jaren en jaren geleden eens een keer DXM geprobeerd en een hele fles siroop naar binnen gegoten en daar kreeg ik echt spijt van! (Bidden tot de porseleinen godheid!). Later heb ik eens capsules genomen en dat ging prima.

Wat betreft problemen met plassen e.d. Dat is een probleem met de meeste opiaten voor mensen die daar toevallig gevoelig voor zijn. Dat zie je soms ook wel eens met heroine, oxycontin, morphine, demerol, etc. etc. Opiaten hebben een verlammend effect op bepaalde spieren, zoals in de darm en in de piemel, en in je pupil. De een heeft daar last van en kan een week niet poepen de ander shot zich verrot en heeft nergens last van.
kickass
Newbie
Offline
 
Posts: 9
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 7:58 pm

Re: OTC (over the counter) codeine preparaten

Berichtdoor Pilletje » do maart 03, 2011 1:44 pm

Idd de meeste siropen zijn niet te drinken. En bij online apotheken kan je idd de OTC producten zo veel bestellen als je wilt, no questions asked.

Die Bronchodine valt echt nog wel mee van smaak en je hoeft er niet eens zoveel van te drinken om het te voelen. (Bevat immers 10mg/5ml)
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique

Re: OTC (over the counter) codeine preparaten

Berichtdoor kickass » do maart 03, 2011 5:49 pm

Goed, ik heb de pilletjes vandaag ontvangen. Het zijn hele schattige kleine roze tabletjes, met een milde bittere smaak. Ik besloot om er 25 te nemen (125 mg). Ergens was het wel een beetje eng, om bewust een "overdosis" van een medicijn te nemen.

Na ongeveer een uurtje begon het te werken. Het was een relatief mild suffig gevoel, wat inderdaad is te omschrijven als aangenaam. Ik zou er geen auto mee durven rijden, maar de meeste mensen zouden waarschijnlijk niet aan je kunnen zien, dat je onder invloed bent. Op basis van het whatever gevoel dat het middel geeft, kan ik me voorstellen dat het verslavend is. Desalniettemin voor een keertje best leuk spul.

Na een uurtje of 4 is de hoofdmoot van het effect afgenomen, maar er is dan nog wel sprake van een aangename afterglow met een positieve stemming
kickass
Newbie
Offline
 
Posts: 9
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 7:58 pm

Re: OTC (over the counter) codeine preparaten

Berichtdoor Pilletje » za maart 05, 2011 12:25 am

kickass schreef:Goed, ik heb de pilletjes vandaag ontvangen. Het zijn hele schattige kleine roze tabletjes, met een milde bittere smaak. Ik besloot om er 25 te nemen (125 mg). Ergens was het wel een beetje eng, om bewust een "overdosis" van een medicijn te nemen.

Na ongeveer een uurtje begon het te werken. Het was een relatief mild suffig gevoel, wat inderdaad is te omschrijven als aangenaam. Ik zou er geen auto mee durven rijden, maar de meeste mensen zouden waarschijnlijk niet aan je kunnen zien, dat je onder invloed bent. Op basis van het whatever gevoel dat het middel geeft, kan ik me voorstellen dat het verslavend is. Desalniettemin voor een keertje best leuk spul.

Na een uurtje of 4 is de hoofdmoot van het effect afgenomen, maar er is dan nog wel sprake van een aangename afterglow met een positieve stemming

Een overdosis was het zeker niet. Het was gewoon ietsje ( :lol: ) meer dan de therapeuthische dosis.
Avatar gebruiker
Pilletje
Feels good man
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1392
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:54 pm
Woonplaats: Belgique


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Opiaten en Opioïden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner
cron