Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Rijbewijs afhalen na 14 dagen , nieuwe speekseltest ?

Hier kun je al je vragen stellen over stoffen zoals heroïne en morfine.

Rijbewijs afhalen na 14 dagen , nieuwe speekseltest ?

Berichtdoor Wolf of Lightning » zo maart 17, 2019 1:28 am

Op internet lees ik dat je bij een positieve speekseltest na 12u je rijbewijs kunt ophalen als je een negatieve speekseltest aflegd. Wanneer het rijbewijs ingetrokken wordt voor 14 dagen bij het gebruik van opiaten , wordt er dan achteraf na twee weken ook nog een speekseltest gedaan wanneer je dit gaat ophalen met chauffeur.
Aangezien sommige testen ook positief zijn op methadon zou ik niet graag twee keer een positieve speekseltest hebben..
Ook iemand enig idee wanneer je uitslag van het bloed te zien krijgt ?
Wolf of Lightning
Newbie

Re: Rijbewijs afhalen na 14 dagen , nieuwe speekseltest ?

Berichtdoor Perry » zo maart 17, 2019 3:06 am

Okee @Wolf of Lightning ?...
Ik weet niet of je opnieuw een test af zal moeten leggen, helaas. Daarnaast denk ik dat als het een ding is om opnieuw te testen, dat dit niet structureel gebeurt. Dan zou het voorspelbaar zijn en zullen de tests al snel hun doel voorbij streven.

Hoe dan ook is mijn advies: Doe gewoon niet... Niet vanwege de pakkans, maar vanwege de verantwoordelijkheid die bij een rijbewijs komt kijken.
Perry
Intensive Care Bear
DF God

Berichtdoor Wolf of Lightning » zo maart 17, 2019 7:38 pm

Dit was inderdaad de laatste les. Normaal rijd ik nooit na gebruik . Mr toen ik in de namiddag naar de garage reed om de auto te verkopen gaf de apnr aan dat ik regelmatig drugs gebruikte , ookal ben ik nog nooit veroordeeld x had ik geen weet dat ik hun systeem stond . Dus ik voelde mij steeds vrij veilig om te rijden ookal had ik de avond ervoor of smorgens een beetje gebruikt (door de methadon merk ik het effect bijna niet, het is eerder de drang psychologisch) zolang ik maar geen accident zou tegenkomen. Ik poste positief op cocaïne , dus heb toegegeven dat ik de avond ervoor opiaten gebruikt heb maar geen cocaïne en ze vroegen voor een bloedtest. In de verklaring staat dat ik meewerkte en de aangekruiste punten op de test zijn gelatenheid, vermoeidheid en hangende oogleden. Ik hoop en denk dat de boete voor de eerste keer wel nog zal meevallen aangezien er niets in de auto lag en ik al vrijwillig hulp gezocht had, helaas was de hulp niet op maat en probeer ik nu zelf mijn 30 jarig leven anders aan te pakken door dagplanningen om te gooien ivm sport, studies, dit terzijde zal ik best wel een advocaat meenemen want drugs in het verkeer blijven gevaarlijk , ik heb enkel schrik voor de bloedtest aangezien ik smorgens nog gebruikt had en mijn verklaring was de avond voordien.. Ik weet dat bij een tweede positieve controle de boetes heel hoog oplopen dus dit zal er voor zorgen dat ik eindelijk volledig kan stoppen, hoop ik , de drang is soms sterk. Vroeger rookte ik graag een joint en vond dit Zelf veel beter en veiliger , helaas is mijn omgeving hier tegen en kon Ik dit minder verstoppen door de geur, de overstap naar opiaten was dom, het resultaat zal zijn dat wanneer ik in de toekomst toch nog eens drugs wil gebruiken ik de auto drie dagen aan de kant laat staan aangezien ik geen tweede veroordeling wil. Soms zie ik straffen van dealers die om te lachen zijn maar langs de andere kant ben ik blij dat mijn geweten zuiver is en er geen drama’s gebeurd zijn waarvoor je een leven lang mag blijven betalen. Vorige week heb ik nog eens een heel klein beetje opiaten gerookt en voor de rest neem ik methadon maar ben dus bang voor een tweede test aangezien dit wel zal doorgegeven worden aan de rechter , de rechter zou ook kunnen oordelen dat ik door de verlslaving en het nemen van methadon geen voertuig mag besturen, allemaal denkscenarios die afwachten zijn , na 30 dagen wordt het rijbewijs naar de gemeente gestuurd dus daar kan je er zo achter gaan . Ik hoopte hier recente ervaringen te lezen maar dit forum is vooral Nederlands denk ik, dacht op Belgisch forum te zitten , toch alvast dank je voor de reacties , en sommige verhalen die ik lees zijn wel een steun , hier is plek voor de gebruiker die eenmalig eens plezier wilt hebben en zowel voor de mensen die een ander leven willen opbouwen. Mvg
Wolf of Lightning
Newbie

Berichtdoor Wolf of Lightning » zo maart 17, 2019 7:46 pm

Zou het systeem van melding werken op naam of op nummerplaat ?
Wanneer ik met de vriendin een nieuwe auto aankoop vervalt mijn oude nummerplaat.
Toch is de kans groot dat mijn vriendin en ik met deze nieuwe nummerplaat toch nog makkelijk aan kant gezet kan worden in de toekomst als de verzekering spreekt op mijn naam denk ik ? Iemand daar enig idee van ? Mvg
Wolf of Lightning
Newbie

Berichtdoor PiraatPanda » ma maart 18, 2019 5:39 am

Ik ken het Belgische rechtsysteem niet, maar ik hoop dat de rechter beslist dat je je rijbewijs pas terugkrijgt als je volledig bent afgekickt.

Knap van je dat je zelf al zo goed bezig bent met sport en studies, ga daar vooral mee door. Balen dat je tot nu toe nog geen goede hulp hebt gehad en alles alleen moet doen, hopelijk vind je een goede hulpverlener.

Succes ermee

♥♥♥
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Jmths » ma maart 18, 2019 2:03 pm

Wolf of Lightning schreef:Ik hoopte hier recente ervaringen te lezen maar dit forum is vooral Nederlands denk ik, dacht op Belgisch forum te zitten , toch alvast dank je voor de reacties , en sommige verhalen die ik lees zijn wel een steun , hier is plek voor de gebruiker die eenmalig eens plezier wilt hebben en zowel voor de mensen die een ander leven willen opbouwen. Mvg

Het is een Nederlandstalig forum voor iedereen in ieder geval, Vlamingen heb je hier ook wel maar die zie ik eerlijk gezegd overwegend ervaringen posten. Internet gebruik is sowieso een stuk lager in Vlaanderen, naar mijn weten is er geen ander drugsforum met een actievere Vlaamse participatiegraad. Op dit forum heb je ook wat meer mensen met 'levenservaring' zogezegd.

Je geeft aan Methadon op recept te krijgen, daarnaast opiaten te roken (diacetylmorfine neem ik dan aan) en coke te gebruiken. En ik gok dat dat het enige is waar de meeste mensen naar zullen kijken. Als je 'enkel' op Methadon positief zou testen denk ik dat ze niet moeilijk zouden doen, dit is waarschijnlijk niet alleen bedoeld om je labiliteit als bestuurder aan te kaarten al staat natuurlijk niet iedereen er even open minded tegenover.

Ik kan je wat vertellen over afkick van opioiden maar dit onderwerp specifiek weet ik niet zoveel relevants over te vertellen. Downer afhankelijken zijn meestal vrij 'bezet' met hun eigen leven en het aantal mensen dat opioiden gebruikt (heeft) is sowieso relatief laag. Ik acht de kans dat je een relatief aansluitend antwoord krijgt dan eveneens relatief laag.

Zet de positieve tendens voort zou ik zeggen, lijkt er op dat je een aardig begin hebt gemaakt. Uiteindelijk zul je het toch voornamelijk zelf moeten doen vrees ik.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Jmths
Zwerver.info
Donateur

Berichtdoor Wolf of Lightning » do aug 08, 2019 12:28 pm

Beste Jmths, dankjewel voor de reactie.
Ik had inderdaad geen antwoord gevonden op mijn vraag. Voor eventuele andere mensen die hetzelfde probleem zouden googelen kan ik vertellen dat er in België standaard een speekseltest gedaan wordt bij het afhalen van je rijbewijs na 14 dagen. Ik wist van mezelf dat ik clean was maar had ergens toch bang om terug positief te testen door de medicatie methadon.
Voor de zekerheid heb ik die ochtend geen medicatie genomen en na het poetsen van de tanden nog een gespoeld met lesterine.
Gelukkig was de test negatief en heb ik mijn rijbewijs terug gekregen. Wel heb ik mijn auto uitgeschreven tot als ik vollledig afgebouwd ben want bij een accident zijn de gevolgen misschien niet te overzien ookal is het zuiver medicatie .
Wel heb ik een uitnodiging gekregen voor medische rijgeschiktheid te ondergaan maar volgens advocaat weiger ik dit beter aangezien het Belgische rechtssysteem heel traag gaat moest ik een negatief advies krijgen

Info in het kort; in België is er standaard speekseltest ivm afhalen rijbewijs bij politie indien er een verband is met drugs.
Vriendelijke groeten.
Wolf of Lightning
Newbie

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Opiaten en Opioïden