Beste leden,
Vorig jaar ben ik opiaten beginnen roken maar heb me vrij snel vrijwillig laten opnemen.
Kort na de opname is er nog eens herval geweest en enkele dagen later had ik een verkeerscontrole. De speekseltest toonde cocaïne aan. Ik heb toen uitgelegd dat ik met dat product nog niet in aanraking ben gekomen maar wel medicatie nam en ze mijn bloed mochten nakijken . De uitslag van het bloedonderzoek gaf 10 keer meer aan als de toegelaten waarde. Door de terugval weet ik niet 100 percent zeker of dit volledig aan de medicatie lag.
Momenteel ben ik wel vrij goed bezig maar voor de zekerheid heb ik toch raad gevraagd en kreeg het advies beter niet in te gaan op de uitnodiging voor rijgeschiktheid.
Kunnen ze op basis van de medicatie methadon 65mg oordelen dat ik voorlopig niet rijgeschikt ben?
Op de psychologische testen ben ik ook niet voorbereid, enkel de vragen of ik in het verleden problemen gehad heb met verslaving en of mijn omgeving hier onder geleden heeft probeer ik een antwoord op te vinden om hier nee op te kunnen zeggen, Mn probleem was in het verleden dat ik soms te eerlijk was en achteraf bekeken toch beter niet alles verteld zou hebben . Dus vragen ontwijken is niet mijn sterkste kant.
Voorlopig heb ik wel mijn verzekering bevroren en auto aan de kant gezet want ik besef wel als ik een accident ofzo zou veroorzaken de gevolgen misschien niet te overzien zijn, ookal is het zuiver medicatie .
Wel heb ik geen zin om nu voor het komende jaar rijongeschikt bevonden te worden en dan nog eens een jaar te moeten wachten op een rechtzaak en dan nog eens gestraft te worden terwijl ik over 6tal maand volledig afgebouwd ben van die medicatie .
Daarom lijkt het mij beter niet in te gaan op die uitnodiging en de komende maanden zelf testen te laten uitvoeren die aantonen dat ik goed bezig ben, voor een advocaat is dit zowiso het beste maar zou toch graag nog eens de mening van iemand anders horen .
Als ze mijn bloed nemen of laten plassen gaan ze enkel de methadon zien , alsze een stuk van mijn haar knippen kunnen ze wel nog sporen terug vinden van heroïne en thc (die mij op dat moment geholpen heeft niet te hervallen) maar heb geen idee ofze zover gaan in het ziekenhuis?
Als ik wel zou gaan en ik zou toch slagen voor de testen kan ik misschien een rechtzaak vermijden ?
Alvast bedankt voor het lezen van dit onderwerp en eventueel mij meer info kunnen mee te delen.
Met vriendelijke groeten,