Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Tramadol gevaarlijk bij hoge dosering

Hier kun je al je vragen stellen over stoffen zoals heroïne en morfine.

Tramadol gevaarlijk bij hoge dosering

Berichtdoor HieronymusIV » di dec 16, 2014 10:52 pm

Hopelijk kan iemand mij iets vertellen over de dosering van tramadol en wanneer het erg riskant wordt.

Voor Tramadol geldt een maximale dosering van 400mg per dag. Dit is om een eventuele toeval te mijden. Maar hoe groot is die kans? Want volgens mij is de kans op een toeval bij 200mg Tramadol al vergroot.

Vanochtend heb ik rond 10:00 uur 400mg Tramadol genomen en ik wilde eigenlijk straks nog eens 100mg nemen icm met 30 mg oxazepam.

Nu dacht ik dat tramadol (zonder vertraagde afgifte) 6 tot 8 uur werkt.
Dan zou het toch veilig moeten zijn om 100 mg bij te nemen zo lang na mijn eerste dosis?

EDIT:
Ik heb zelfs de drugsinfolijn gebeld met 3 vragen over tramadol en combi gebruik maar deze mevrouw kon mij op alle 3 de vragen geen antwoord geven. Ik vind dit echt een slechte zaak.
Avatar gebruiker
HieronymusIV
HIV negatief
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 831
Geregistreerd: wo apr 06, 2011 2:09 pm
Woonplaats: Plaatswoon

Re: Tramadol gevaarlijk bij hoge dosering

Berichtdoor Perry » di dec 16, 2014 11:00 pm

Ik ga niet nadenken over een antwoord voordat je voor jezelf beantwoordt waarom?
Waarom wil je bijnemen na zo'n gigantische dosis? Ik hoef het niet hier te lezen, maar ik wil graag dat je t voor jezelf even beantwoordt
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Tramadol gevaarlijk bij hoge dosering

Berichtdoor HieronymusIV » di dec 16, 2014 11:05 pm

Ja ik hoor mensen wel vaker praten dat 200 mg genoeg is voor hen. Maar op een of andere manier moet ik altijd meer nemen van drugs of medicatie. En dat is in dit geval absoluut niet omdat ik zo'n grote tolerantie heb. Want ik heb tramadol maar 1 keer eerder gebruikt op recept.

Maar ik ga dit risico maar niet nemen.

Gewoon lekker slapen straks.

Met thee..
Avatar gebruiker
HieronymusIV
HIV negatief
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 831
Geregistreerd: wo apr 06, 2011 2:09 pm
Woonplaats: Plaatswoon

Re: Tramadol gevaarlijk bij hoge dosering

Berichtdoor noxcoaster » vr dec 19, 2014 12:34 am

HieronymusIV schreef:Ja ik hoor mensen wel vaker praten dat 200 mg genoeg is voor hen. Maar op een of andere manier moet ik altijd meer nemen van drugs of medicatie. En dat is in dit geval absoluut niet omdat ik zo'n grote tolerantie heb. Want ik heb tramadol maar 1 keer eerder gebruikt op recept.

Maar ik ga dit risico maar niet nemen.

Gewoon lekker slapen straks.

Met thee..


En in die thee dan niet stiekem nog een capsule leegkieperen :s
Volgens mij is die max dosering van 400mg er om een serotoninesyndroom te voorkomen (reuptake inhibitor)
De werkingsduur zat bij mij eerder tegen de 4-6 dan 6-8 uur. Zowel met als zonder tolerantie.
Done: paracetamol

To do: heroïne
Avatar gebruiker
noxcoaster
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 109
Geregistreerd: do aug 07, 2014 7:03 pm

Re: Tramadol gevaarlijk bij hoge dosering

Berichtdoor Hond » vr dec 19, 2014 4:09 pm

Zelfs met tolerantie had ik genoeg aan 100mg, na 3a4 uur neem ik soms 100mg bij.
Ik snap sovieso niet dat je het eerst gewoon slikt en dan pas een topic aanmaakt?
En er is nooit te zeggen wanneer het riskant word, want elk lichaam reageert anders.

Hou je gewoon aan de doseringen, zo niet neem dan andere drugs...
Hond
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 121
Geregistreerd: do okt 09, 2014 10:16 pm

Re: Tramadol gevaarlijk bij hoge dosering

Berichtdoor Hond » vr dec 19, 2014 4:10 pm

noxcoaster schreef:
HieronymusIV schreef:Ja ik hoor mensen wel vaker praten dat 200 mg genoeg is voor hen. Maar op een of andere manier moet ik altijd meer nemen van drugs of medicatie. En dat is in dit geval absoluut niet omdat ik zo'n grote tolerantie heb. Want ik heb tramadol maar 1 keer eerder gebruikt op recept.

Maar ik ga dit risico maar niet nemen.

Gewoon lekker slapen straks.

Met thee..


En in die thee dan niet stiekem nog een capsule leegkieperen :s
Volgens mij is die max dosering van 400mg er om een serotoninesyndroom te voorkomen (reuptake inhibitor)
De werkingsduur zat bij mij eerder tegen de 4-6 dan 6-8 uur. Zowel met als zonder tolerantie.

400MG verdeelt over de hele dag ja. ( Maximaal 100mg per 4 uur ). dat je ze iets eerder neemt ok, maar je mag nooit 400mg in een keer nemen tenzij je een seizure wilt.... ( wilt niet zeggen dat je er meteen een krijgt maar je hebt er wel een extra grote kans op )
Hond
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 121
Geregistreerd: do okt 09, 2014 10:16 pm

Re: Tramadol gevaarlijk bij hoge dosering

Berichtdoor zaagmans » za dec 20, 2014 10:28 am

Tramadol Ervaring

Gisteren om 1800 uur kwam ik thuis. Ik had me al voorgenomen om deze avond Tramadol te proberen. Ik had me al uitvoerig ingelezen. 150 tot 200mg zou een goede dosis zijn. Ook werd mij aangeraden om zelfs met 100 te beginnen. Ook werd misselijkheid vaak genoemd als bijwerking. Ik zou dat een lastige bijwerking vinden. Ook slapeloosheid zou een vaak voorkomende bijwerking zijn. Deze zou ik dan wel weer voorlief nemen.

Om 1800 uur kwam ik thuis. Ik twijfelde even wat ik zou doen. In verband met de mogelijke misselijkheid twijfelde ik of ik eerst wat zou eten of dat ik het op nuchtere maag zou proberen. Ik had namelijk wel heel erg honger. Zonder goed onderbouwde reden bedacht ik dat ik eerst 100mg zou pakken, eten zou gaan maken en tijdens het eten 50mg zou bijnemen.

Ik nam dus de eerste 2 capsules eerst. Er zit 50mg in 1 capsule, de eerste 100mg had ik op nuchtere maag genomen dus. Na een half uurtje was het eten klaar. Heb even flink wat gegeten en nam mijn 3e capsule.

Nu ongeveer 3 kwartier begonnen de eerste effecten zich aan te dienen. Gelukkig nog geen misselijkheid. Daar was ik wel blij mee. Lichtjes begon ik een wat zweverig stoned gevoel in mijn kop te krijgen. Een beetje lichte vaagheid. Geen body high. Ook begon ik me zorgeloos te voelen. Niets interesseerde me eigenlijk. Dit effect bouwde zich langzaam op.

Na een uur besloot ik dat ik het effect nog wat verder wilde pushen. Ik nam nog 1 capsule waardoor ik dus op 200mg zat. Volgens velen is dit the weet spot. Ik besloot dat het OK was om een glaasje rose in te schenken. Na weer een half uurtje/3 kwartier begon de zweverigheid zich nog verder uit te bouwen. Van wat ik uit verschillende reports en van fora geleerd heb, is Tramadol echt een middel dat je kunt "stapelen". Gelukkig was ik niet misselijk. Alleen maar een rustig, zweverig, wat vaag gevoel in mijn hoofd. Mijn lichaam werd niet warm, zoals je in vele rapports wel leest. Maar alles voelde OK. Ik heb wat doelloos TV gekeken en wat over internet gevolgen, maar de beelden kwamen niet echt binnen.

Na een uur heb ik nog 1 capsule genomen. Mijn totale dosis zat toen op 250mg. Ik besloot dat dat ook de laatste capsule zou worden. Na een tijdje had ik een behoorlijk mistig hoofd, maar geen seconde voelde het slecht. Ook totaal niet het gevoel dat ik de controle zou verliezen. De body high bleef voor mij uit. Af en toe was het heerlijk om even mijn ogen dicht te doen en weg te zweven op de muziek die ik aan het luisteren was.

De effecten bleven continu op eenzelfde level. Tramadol zou ook behoorlijk lang moeten werken. Ik besloot naar bed te gaan. Ik lag daadwerkelijk heerlijk en ben nog even op mijn telefoon wat gaan internetten. Dat heeft maar heel even geduurd en wonderwel ben ik probleemloos in slaap gevallen. Ik had over de hele avond denk ik ook zo'n 5 glazen rose op.

Om 7 uur werd ik wakker. Ik moest even wakker worden, maar ik merk dat de effecten nog steeds voelbaar zijn. Ik ben nog een klein beetje vaag en heb een wat wattig gevoel in mijn kop. Geen kater, integendeel zelfs, ik voel me nog erg aangenaam. Ik heb ook honger en heb zojuist even een lekker kopje koffie op. Zoals eerder gezegd: Tramadol is geen RC, het is een medicijn tegen middelzwaar tot zware pijn.

Conclusie:

Totaal heb ik 250mg genomen (LET OP: Mocht je ook Tramadol willen nemen, ga nooit boven de 400mg! Dit kan een beroerte veroorzaken. Ook al zijn er idioten bij die veel hoger gedoseerd hebben). Al met al moet ik toegeven dat ik het een prettige ervaring vond. Wat ik gemist heb is de "warme deken" die Tramadol zou moeten geven, maar het zweverige gevoel in mijn hoofd, de zorgeloosheid en het gevoel van algemene tevredenheid passen wel bij een morfine-achtig middel. Positief is dat ik ook niet misselijk geworden ben. Ik heb er ook 5 rose bij gedronken, dat ging prima bij mij. Toch denk ik dat je je niet helemaal lazarus moet zuipen bij dit middel. Ik denk dan dat je in slaap valt of dat het dan echt zo wazig wordt dat je dan van je appel af gaat, maar dat is een aanname). Verder wil ik ook nog even noemen dat 250mg niet representatief is voor een normale dosis. Wat dat wel is kan niemand zeggen, maar ik lees vaak dat 150 tot 200mg prima is. Ook zijn er kennelijk mensen die een bepaald enzym missen, waardoor Tramadol minder of helemaal niet werkt. Ik heb daar even kort wat over gelezen, maar niet uitgebreid. Maar pas daar mee op. Mocht Tramadol voor jou niet werken, niet blijven doorslikken, want waarschijnlijk gaat het dan nooit werken voor je. (edit: Hier staat er wat over geschreven: https://drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=252347)

Ik ben niet iemand die verslavingsgevoelig is, maar waar benzo's mij het wel moeilijk gemaakt hebben, heb ik totaal geen drang om nu meteen weer Tramadol te nemen. Misschien over een paar weken weer een keer, maar het is gewoon OK zo. Misschien dat het bij anderen wel zo is. Tramadol is ook niks voor op een feest. Maar thuis is het heerlijk.
zaagmans
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 98
Geregistreerd: za feb 09, 2013 7:26 am

Re: Tramadol gevaarlijk bij hoge dosering

Berichtdoor Hond » za dec 20, 2014 8:05 pm

Leuk dat het beviel.

Alleen niet slim van je om meteen 250mg met 5 glazen rose te nemen, dit kan voor veel mensen al voor seizures zorgen.
Er zijn zelfs mensen die van 200mg tramadol in een korte tijd zonder drank een seizure krijgen.

En neem al helemaal geen 400mg in een keer, die 400mg is de max over de HELE dag, je mag nooit 400mg in een keer naar binnen gooien. ( 100mg per 4 uur is de max, iets eerder kan wel maar NOOIT 400mg in een keer naar binnen gooien )
Ga dus a.u.b geen gevaarlijke tips rondspreiden want je hebt kennelijk geen verstand van het middel...
Hond
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 121
Geregistreerd: do okt 09, 2014 10:16 pm

Re: Tramadol gevaarlijk bij hoge dosering

Berichtdoor Maus » zo dec 21, 2014 4:59 pm

Wierieboy schreef:Leuk dat het beviel.

Alleen niet slim van je om meteen 250mg met 5 glazen rose te nemen, dit kan voor veel mensen al voor seizures zorgen.
Er zijn zelfs mensen die van 200mg tramadol in een korte tijd zonder drank een seizure krijgen.

En neem al helemaal geen 400mg in een keer, die 400mg is de max over de HELE dag, je mag nooit 400mg in een keer naar binnen gooien. ( 100mg per 4 uur is de max, iets eerder kan wel maar NOOIT 400mg in een keer naar binnen gooien )
Ga dus a.u.b geen gevaarlijke tips rondspreiden want je hebt kennelijk geen verstand van het middel...

Amen.

:hulde:
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Opiaten en Opioïden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron