Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Ziek door de methadon

Hier kun je al je vragen stellen over stoffen zoals heroïne en morfine.

Re: Ziek door de methadon

Berichtdoor Maus » di mei 03, 2016 12:33 am

Behoorlijk beroerd voor je, dit.

Heb je opties om onder die methadon uit te komen? Of sta je er misschien onbewust wel achter dat je dit moet slikken omdat het ander en schadelijker drugsgebruik mindert?
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Ziek door de methadon

Berichtdoor verneukeratief » di mei 03, 2016 12:54 am

Was ruim 20 jr gelden nog vrijwilliger op Perron 0. Wij verstrekten dit spul toen enkel onder strikte voorwaarden aan notoire onverbeterlijke hero-junkies. Nooit een gebruiker gezien daaro die voor een recreatieve dosis kwam hosselen.
Info > nl.
Avatar gebruiker
verneukeratief
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3155
Geregistreerd: di maart 08, 2011 5:09 pm
Woonplaats: Geel(B)

Re: Ziek door de methadon

Berichtdoor Poseidon » wo mei 04, 2016 3:42 pm

Dat je er misselijk van wordt is vrij standaard. Kreeg het van iemand een doosje cadeau. Gaf een aangename rush maar nog nooit zo hevig over mijn nek gegaan als op de volgende dag.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Ziek door de methadon

Berichtdoor Partypipo » wo mei 04, 2016 4:41 pm

Mijn opa in zijn laatste maanden kreeg ook methadon en daar was ie ook alleen maar super ziek van. Toen wietdruppels geregeld voor de pijn en de methadon dosis drastisch verlaagd. Toen ging ie wel lekker, zonder misselijkheid.

Ik denk dat dit dus vrij normaal is.
Het is gewoon kutzooi.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Ziek door de methadon

Berichtdoor xastur » wo mei 04, 2016 4:49 pm

zijn er niet genoeg vervangers die minder verslavend en beter werken voor de afkick van heroine. ik heb van horen zeggen dat methadon erger is dan heroine zelf. zoals buprenorfine
Laatst bijgewerkt door xastur op wo mei 04, 2016 4:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
xastur
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 807
Geregistreerd: do jul 03, 2014 8:30 pm

Re: Ziek door de methadon

Berichtdoor Maus » wo mei 04, 2016 11:25 pm

Wormenkrabber schreef:Ik krijg geen methadon om af te kicken van heroïne, maar om de zucht naar drugs te verminderen. Eerder had ik gevraagd om baclofen, maar ze vonden methadon beter...

Maar ze kunnen je toch niet dwingen? Kun je anders niet je advocaat inschakelen?
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Ziek door de methadon

Berichtdoor Maus » wo mei 04, 2016 11:31 pm

Dan een afbouwschema maken in goed overleg met je arts. En dan eventueel tegelijkertijd een opbouwschema van baclofen maken om zo je goede intenties te laten blijken.

Sterkte 8-)
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Ziek door de methadon

Berichtdoor [bytheway]+-is110 » ma sep 26, 2016 6:17 pm

@jcutter,
Dit klinkt niet ok, maar je vertelt niet veel over de situatie waarin je momenteel verkeert.
Het is aan jou om terughoudend te zijn maar mensen hier (meest ervaringsdeskundig) zijn beter in staat om jou van goed advies te voorzien als iets meer open bent.

Zit je in een GGZ, thuis of via een methadon-polie? En heb je algeprobeert om je doses in twee x te nemen. Methadon bevat een anti-braakmiddel dus misschien heb je nog andere medicijnen. Is je doses te hoog? Ik denk als je wat meer bijkomende info geeft het wellicht wat meer inzichtelijk wordt en anderen je kunnen helpen.

Hoe dan ook ik wens je sterkte.
Later
[bytheway]+-is110
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: za sep 24, 2016 4:23 am

Re: Ziek door de methadon

Berichtdoor Partypipo » di sep 27, 2016 12:55 pm

Volgens mij is ie al een paar maanden weer van die methadon af. En hij heeft wel veel meer informatie gegeven in 100 andere topics van ongeveer dezelfde periode die vaste members van drugsforum wel hebben gelezen.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Ziek door de methadon

Berichtdoor Hopliet » ma mei 29, 2017 2:47 pm

Ik gebruik sinds een maand of twee 20 mg Methadon.
Ik ben niet misselijk oid.
Wat is een gebruikelijke dosis? is 20 mg veel? Ik heb het als painkiller ipv andere veel vervelender medicijnen op opiumbasis.
Eergisteren zag ik een programma op tv waarin Oxcycodone gelijkgesteld werd met heroine!
Dat kan ik niet geloven eigenlijk. Maar ikzelf weet dat niet, en heroine is voor mij geen issue. Nooit zal ik dat nemen.
In de VS zijn er veel mensen die na een recept opiaat de overstap maken naar heroine, maar ik zal dit niet gaan doen.
Methadon geeft muij geen enkel roes effect, het helpt aardig tegen mijn rugpijn. Absoluut.
Hopliet
Newbie
Offline
 
Posts: 14
Geregistreerd: ma mei 29, 2017 2:26 pm

Re: Ziek door de methadon

Berichtdoor Maus » di mei 30, 2017 12:28 pm

Jcutter schreef:Sinds een week of twee slik ik elke ochtend 20mg methadon. Sindsdien ben ik elke dag misselijk. En sinds gisteren moet ik ook daadwerkelijk overgeven.
Volgens de psychiater gaat dit voorbij na een paar weken. Heeft zij gelijk? Is het normaal dat ik ziek word van de methadon? Ik dacht dat je juist ziek word als je er plotseling mee stopt...Ik zit er sterk aan te denken om met die troep te stoppen, maar aan de andere kant moet ik misschien inderdaad wennen aan het middel en geeft dit over een week wel een prettig effect? De psychiater zei dat de misselijkheid geleidelijk afneemt, maar bij mij neemt het juist toe.
Ik heb ook het idee dat ik sneller en heviger zweet dan normaal. Hebben meer mensen dit die methadon slikken?

(ik weet dat ik de psychiater moet spreken hierover, maar ik wil ook ander geluid horen van mensen die ervaring hebben met dit middel. En het is ook zo dat de psychiater helaas op vakantie is, waardoor ik haar pas over een week kan spreken...)

Ik proef uit je verhaal dat je ze liever niet slikt. Sta je open voor een alternatief? Kijk dan eens naar Buprenorfine.

Wil je geen opiaten slikken, dan heb een vraag: checken ze in de psychiatrie periodiek je bloed? Dan een paar dagen voor de bloedtest Methadon slikken en dan weer stoppen :)

Zou dat een idee zijn dat je aanspreekt?
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Ziek door de methadon

Berichtdoor Maus » wo mei 31, 2017 12:15 pm

Jcutter schreef:Yo Maus,

Ik ben al een lange tijd van die rommel af. Moest alleen maar overgeven omdat ik zo misselijk was van de methadon. Rommel is het!

Mooi dat je ervan af bent :hulde:
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Ziek door de methadon

Berichtdoor Hopliet » zo jun 04, 2017 11:56 am

Zoals ik al heb aangegeven, ook ik ben een medisch gebruiker van Methadon.
Tegen chronische rug en schouderpijn helpt het best wel goed met een dosering van 20 mg elke ochtend.
Ik krijg er géén roes van, maar er gebeurt wél wat als ik over de dosering heenga, dat kan ik wel zeggen uit eigen ervaring.
Zo heb ik enige dagen terug per ongeluk 40 mg ingenomen de fout kwam mede omdat de wekelijkse andere medicijnen die ik krijg, ineens 4 tabletjes extra moeten hebben gehad., en ja ziek dat ik ervan geweest ben!
Van een prettige roes of zoiets was geen sprake. (Dit was ook helemaal niet de bedoeling natuurlijk.)
Nee, eerder was ik enige uren doodziek. Niet in staat om auto te rijden, dat moge duidelijk zijn, was ik toen ook niet van plan overigens. Want als er wat mis gaat heb je zelf ook wel een verantwoordelijkheid om mede weggebruikers niet in gevaar te brengen, toch? Anyway, Ik was zó beroerd, dat ik overwoog om een ambulance te laten komen voor een OD behandeling..
Ergo: Ik moet dus erg opletten met dit middel.
Maar het eerdere opioide wat ik voor die verrekte pijn kreeg, dat was vele malen erger. (oxcycontin)
Ik heb dus 4 tabletjes van 5 mg te weinig voor de komende week. Dus, van alle 7 dagen neem ik per dag een half tabletje minder. En ja, dat voel je. echt wel.
Les: Voor mij dan: Let iedere dag weer goed op, of alle hoeveelheden wel kloppen.
Hopliet
Newbie
Offline
 
Posts: 14
Geregistreerd: ma mei 29, 2017 2:26 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Opiaten en Opioïden

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner