Mijn interesse naar dit stofje is gewekt. Het werd vanaf 1880 gebruikt in ziekenhuizen en wordt hedendaags gebruikt als oplosmiddel. Het werd enige tijd als research chemical aangeboden door vendors via het internet.
bron: sigmaaldrich
De werking en bijwerkingen lijken op die van ethanol (alcohol). De effecten houden ongeveer een uur langer aan dan gewone ethanol. Daarnaast is 2M2B een tertiair alcohol en kan daardoor, in tegenstelling tot ethanol (primair alcohol), niet omgevormd worden tot giftige aldehyde in ons lichaam, wat het mogelijk minder schadelijk maakt dan ethanol. Mensen ervaren vaak ook geen kater. Vaak kom ik de redenatie tegen dat 2M2B 20-40x zo sterk zou zijn als gewone ethanol. Iemand op bluelight concludeerde dat 20ml gelijk stond aan 1L 40% ethanol (een liter sterke drank). Uit tripreports valt te zien dat een dosis van 10ml al een flink effect geeft.
Ik vind het zelf een interessant goedje. Vooral in combinatie met uppers lijkt me het erg praktisch, door het feit dat alcohol drinken meestal niet het eerste is waar je zin in hebt. Mij lijkt het wel fijn om gewoon één drankje te maken met 5-10ml 2M2B voor enkele uren na 4FMP. Zelf heb ik het nog niet gebruikt en wil daarom jullie meningen, hoewel ik niet verwacht dat veel mensen dit hebben geprobeerd.