Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

3-HO-PCP tegen Pijnbestrijding - Ervaringen

Dé plek voor discussie over alle nieuwe stoffen. Met een speciaal subforum voor de 2C-reeks.

3-HO-PCP tegen Pijnbestrijding - Ervaringen

Berichtdoor Jmths » di feb 25, 2020 12:50 pm

Enige tijd interesseer ik mij voor de mogelijke wenselijke rol van 3-HO-PCP bij pijn bestrijding. Zoals sommige mensen weten is het grote broertje PCP enkele jaren (zo'n 3-4 jaar) in de VS toegepast in ziekenhuissetting om mensen onder narcose te brengen tijdens het opereren. Kort daarop is de toepassing van PCP in ziekenhuissetting daar vervangen voor het meer gebruiksvriendelijke Ketamine.

De twee voornaamste redenen voor het afstappen van het gebruik van PCP op de opratie tafel was ten eerste omdat mensen achteraf nog wel eens manische bijwerkingen rapporteerde (goh), de tweede redenen was dat onder invloed van PCP op de operatietafel mensen alsnog wel eens onverwacht een beweging wouden maken wat niet geheel wenselijk is wanneer je deze persoon net met een scalpel aan het bewerken bent.

Ook onze vrienden van het bekende 90s televisie programma Jackass bleken groot fan te zijn van het gebruik van PCP (onder andere vanwege de pijnstillende werking). Zie 'PCP saved my life' op youtube.

De Hydro Oxy (HO) toevoeging aan PCP op de 3 positie lijkt daarnaast ook nog een significante μ-opioid agonisme te faciliteren. Ik citeer de volgende delen van de PsychonautWiki pagina -
Spoiler! :
3-HO-PCP was first synthesized in 1978 to investigate the structure-activity relationship of phencyclidine (PCP) derivatives.[2] It was further explored alongside PCP in the 1980s, where it was discovered to possess μ-opioid agonist activity in animal models.[1]

Its potential as a research chemical for human use was not suggested until 1999 when a chemist using the pseudonym John Q. Beagle reported on its significantly increased potency relative to PCP as well as its "profoundly enhanced affinity for the opiate receptor" which was estimated to give it analgesic activity one order of magnitude lower than morphine.[4][5]

Voor de duidelijkheid: "one order of magnitude" staat voor 1/10e in dit geval. Dus als je 10mg 3-HO-PCP inneemt staan de effecten op de opioïde receptoren ongeveer gelijk aan 1mg Morfine.

De opioide affiniteit van 3-HO-PCP valt niet bepaald om over naar huis te schrijven maar gezien de al zeer sterk aanwezige pijnstillende effecten van de PCP basisstructuur is dit op zijn minst leuk mee genomen voor ieder die lijd onder fysieke pijn.

Ook op de RC Reddit lijken regelmatig berichten over de pijnstillende werking van 3-HO-PCP te verschijnen. Zelf heb ik ook het een en ander mogen testen op proefkonijn(en) met Oxycodon voorschrift bij chronische pijn.

Hiernaast staan dissiciatieven er om bekend dat ze de intensiteit van opioide ontwenning kunnen doen afnamen. Daarnaast heb je natuurlijk ook het veelbelovend onderzoek naar de antidepressieve werking van Ketamine. Maar misschien trek ik het onderwerp daarmee iets te breed en wenselijk.

Voor pijnpatiënten lijkt de indruk haast te ontstaan dat 3-HO-PCP een klein wondermiddel zou kunnen wezen bij de bestrijding tegen pijn. 3-HO-PCP blijft echter een zeer potent psychoactief waarover nog slechts weinig informatie beschikbaar is. Daarnaast zijn er natuurlijk de manische aspecten waar PCP en analogen om bekend staan wanneer deze misbruikt worden wat zich kan vertalen naar een abnormaal verhoogde stemming waarbij nuance in het denkproces nog wel eens lijkt te ontbreken.

En dan heb je nog de grootste kat in de zak, net als PCP en 3-MeO-PCP vertoont 3-HO-PCP enig misbruik potentieel. Nu is dit misbruikpotentieel wellicht verwaarloosbaar in vergelijking met middelen zoals alcohol en opioïden, maar toch. Zeker iets waar rekening mee gehouden mag worden.

Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn met ervaring met 3-HO-PCP die de pijn verlichtende effecten kunnen beamen maar ook of er mensen zijn die eventueel mindere prettige ervaringen hebben met het gebruik van 3-HO-PCP die hier op kunnen toelichten.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Jmths
Zwerver.info
Donateur

Re: 3-HO-PCP tegen Pijnbestrijding - Ervaringen

Berichtdoor 25tolife » di feb 25, 2020 1:25 pm

Hey, ik gebruik het als pijnstiller en ben verrast met het effect 8mg en ik kan 10mg oxy overslaan. Na maandenlang is dit een optie als switchen van oxycodon 10mg. Plus wat extra fijne effecten :)

Doe dit 'experiment ' nu al circa 20x en het helpt bij mij.
Just sharing my 2 cents

Ps ik heb zenuwpijn (Poly-Neuropatische pijn)

Erg fijne RC om pijn te behandelen!
I was standing in the park, wondering why frisbees got bigger as they came closer... then it hit me!
25tolife
TimeKeeper
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor 4FABaas » di maart 10, 2020 12:32 pm

Schijnbaar zijn die dissociatieven ook soms goed te gebruiken bij fantoompijn. Als je bijvoorbeeld je been geamputeerd is, dan kan je nog steeds pijn hebben aan je voet van dat been. Onwaarschijnlijk maar waar.
4FABaas
Experimenterende Gebruiker

Berichtdoor Jmths » za maart 14, 2020 11:37 am

4FABaas schreef:Schijnbaar zijn die dissociatieven ook soms goed te gebruiken bij fantoompijn. Als je bijvoorbeeld je been geamputeerd is, dan kan je nog steeds pijn hebben aan je voet van dat been. Onwaarschijnlijk maar waar.

Yeap, en tegen depressie natuurlijk.

In Vlaanderen heb ik ook dubbelblind onderzoek op mensen voorbij zien komen waarbij Esketamine (het rechtsdraaiend steroisomeer van Ketamine) werd toegepast om te zien of dit significant effect heeft bij depressie. Ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat dit onderzoek ook in Nederland is uitgevoerd.

Het is dan ook wonderbaarlijk dat 3-MeO-O-PCE (MXE) op Europees niveau in dezelfde categorie is geplaatst als A-PVP (Flakka).

Sterke pijnstilling zonder lichamelijke verslaving en afhankelijkheid zoals met opioïden, een zeer sterk dempen effecten ook op fysieke ontwenning van opioïden. En een antidepressieve werking waar geen SSRI laat staan Ketamine tegenop kan. Tegelijkertijd stimuleert het zelfs mentale verwerking wat overtuigend is aangetoond met Ketamine waar de voornaamste factor voor antidepressieve werking wordt verklaard aan de hand van een verhoogde aanmaak van synapsen / verbindingen in de hersens.

En dan hoor je mensen soms nog wel eens opwerpen dan het te mooi is om waar te wezen maar vergeleken met opioïden, SSRI, benzodiazepines en zelfs alcohol is het risico op mentale verslaving natuurlijk een lachtertje.

3-HO-PCP lijkt een voor dissociatieven standaard boven gemiddelde (fysieke) pijnstillende werking te hebben. PCP en analogen staan echter ook bekend om een voor dissociatieven standaard boven gemiddeld manisch aspect (wanneer misbruikt) waardoor deze nog net niet voor iedereen geschikt is.

Voor mensen met ernstige chronische pijn en geen alternatieven kan het echter een optie wezen in tijden van efficiëntie. Het farmaceutisch standaard bij chronische pijn is vaak Oxycodon dat op lange termijn minder wenselijk kan uitpakken in verband met tolerantie en verslaving.

Al zijn THC druppels wellicht een meer voor de hand liggende optie in soortgelijke context.

Dit gerelateerd filmpje kan ook wel leuk zijn, zelfs PCP wordt nog in aanliggende context genoemd.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Jmths
Zwerver.info
Donateur

Berichtdoor PiraatPanda » di jan 09, 2024 11:09 pm

Super interessant @Jmths! Je maakt er op deze manier een wetenschappelijke studie van. Ik zie wel vaker interessante reviews van je voorbijkomen. Publiceer je wel eens artikelen?

♥♥♥
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Research Chemicals