Ik heb opnieuw bij 100C kokend water 20ml over zo'n 900mg 3-Methyl-PCE gegoten.
Er bleven alsnog korreltjes over in het water, geen volledige oplossing, ook niet nadat ik de container water/3-me-pce meerdere keren onder dompelde inkokend water en schudde. Nog steeds raakt het neusspray tuitje verstopt, Ondertussen heb ik een paar druppels PG toegevoegd, dat zou aanzienlijke invloed moeten hebben op de emulsie.
Nog steeds zeer kleine korreltjes aanwezig (waarvan ik verwacht dat ze wel door het neusspray tuitje gaan) na toevoegen PG, ik begin weer met verhitten container en schudden met water/3-me-pce.
Het lijkt er op dat enkele dissociatieve batches hydrofoob zijn geworden.
Ik ben er echter vrij zeker van dat de 3-MeO-PCE HCi direct zal oplossen in water, zonder extra moeite.
Edit: Ik heb een klein deel glycerine tegevoegd, ik gok 2ml op 20ml water en enkele druppels PG dus, 24ml vloeistof totaal zou je kunnen zeggen. Met deze hoeveelheid kom ik over de 30% van het totaal aan vloeistof heen wat voorheen vaak een kantelpunt is geweest met hydrofobe moleculen. Glycerine heb ik echter niet zoveel ervaring mee anders dan als glijmiddel.
Ik ben benieuwd, met oog op schadelijkheid voor hart en vaatziekten bij incomplete oplossing / equilibrium ben ik benieuwd naar de uitkomst, wie weet heeft iemand anders ook nog iets aan deze informatie in de toekomst.
Ik zal over zo'n 24 uur (of later) als ik er aan denk een update geven.
Schudden, opnieuw verhitten, lets go.