Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

4-FMP - Wat is het nou eigelijk?

Dé plek voor discussie over alle nieuwe stoffen. Met een speciaal subforum voor de 2C-reeks.

4-FMP - Wat is het nou eigelijk?

Berichtdoor XimerNamahs » do feb 13, 2014 12:44 am

Dat de schade van 4-FMP wel meevalt begint al een beetje te bezinken:

"All three 4-haloamphetamines reduced the activity of tryptophan hydroxylase and lowered the levels of serotonin and 5-hydroxyindoleacetic acid in the whole brain initially. With 4-chloroamphetamine and 4-bromoamphetamine, the depletion lasted for at least a week. 4-fluoroamphetamine, in contrast, lowered serotonin and 5-hydroxyindole acid levels for only short times (2-6 hr) after drug injection, and 5-hydroxyindole levels were essentially back to normal within 24 hr. [..] The failure of 4-fluoroamphetamine to produce a long-lasting depletion of brain serotonin like that produced by 4-chloroamphetamine or 4-bromoamphetamine may reflect the inability of the fluoro-compound to be metabolized in the same way."

En tevens, daaropvolgend:

"4-fluoroamphetamine lowers serotonin initially to about the same degree as 4-chloro-amphetamine at the 0.1 mmol/kg dose, but the effect is transient. This finding indicates that 4-fluoroamphetamine shares with the 4-chloroamphetamine the action that is responsible for the short term [serotonin] depletion but lacks the property required for the long term effect. Perhaps a neurotoxic metabolite can be formed from 4-chloro and 4-bromo amphetamines but not from 4-fluoroamphetamine."

Beide uit de volgende studie:

R.W. Fuller, J.C. Baker, K.W. Perry, B.B. Molloy, Comparison of 4-chloro-, 4-bromo- and 4-fluoroamphetamine in rats: Drug levels in brain and effects on brain serotonin metabolism, Neuropharmacology, Volume 14, Issue 10, October 1975, Pages 739-746, ISSN 0028-3908, http://dx.doi.org/10.1016/0028-3908(75)90099-4.
(http://­www.­sciencedirect.­com/­science/­article/­pii/­0028390875900994)

Wat het precies doet om het effect te geven zijn we ook al achter:

4-fluoroamphetamine is a releasing agent and reuptake inhibitor of dopamine, serotonin, and norepinephrine.
(http://en.wikipedia.org/wiki/4-Fluoroamphetamine)

Maar wat is het nou eigelijk precies?? 4-Fluoroamphetamine? Fluor? Amphetamine? Wat voor Fluor spreken we hierover, hoe komt dit op de Amphetamine, hoe wordt dit gemaakt? Vind het nogal mysterieus dat er nergens iemand credits krijgt voor het als eerst synthetiseren van deze drug.

Verder ideaal stofje, geen inslag, geen sjembek, geen crash, geen dip, geen bullshit :hulde:
XimerNamahs
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 37
Geregistreerd: zo feb 09, 2014 4:21 pm

Re: 4-FMP - Wat is het nou eigelijk?

Berichtdoor Perry » do feb 13, 2014 2:07 am



De synthese mogen we 't hier verder niet echt over hebben, maar iemand met serieuze Scheikunde background (goedeopleiding) kan een dergelijke stof zo ontwikkelen in een lab.
Is een logische volgende stof na 4-ClA en 4-BrA naar mijn mening :)
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: 4-FMP - Wat is het nou eigelijk?

Berichtdoor Radical » do feb 13, 2014 7:32 am

Waar heb jij die spoedcursus scheikunde gedaan JG
Did:
Alcohol, Truffels (Psilocybe Atlantis, Cosmic Connectors), Wiet (brownie, thee), XTC, Herbal XTC (Lemon X), Temazepam, 2C-B, Ritalin, N2O, 4-AcO-DMT, Ketamine, Oxazepam, Midazolam, Oxynorm (Maar 5mg...), 2c-e, speed en MXE
Avatar gebruiker
Radical
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1154
Geregistreerd: wo aug 14, 2013 12:24 am

Re: 4-FMP - Wat is het nou eigelijk?

Berichtdoor Perry » do feb 13, 2014 8:59 am

Rijksuniversiteit Groningen?
Nee, maaruhm ik heb hier nauwelijks scheikundige informatie geplaats...
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: 4-FMP - Wat is het nou eigelijk?

Berichtdoor Ivo » do feb 13, 2014 9:07 am

XimerNamahs schreef:Vind het nogal mysterieus dat er nergens iemand credits krijgt voor het als eerst synthetiseren van deze drug.

http://isomerdesign.com/PiHKAL/explore. ... pk&id=2008
Voor zover ik weet krijgt Shulgin de credits.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: 4-FMP - Wat is het nou eigelijk?

Berichtdoor Perry » do feb 13, 2014 9:16 am

Wat ik me zojuist bedenk, het tweede koolstof atoom van rechts heeft 4 verschillende groepen oftewel, daar kan het verschillende isomeren vormen.
Iemand bekend of er een verschil in werking is als de groepen anders gerangschikt zijn?
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: 4-FMP - Wat is het nou eigelijk?

Berichtdoor Einstein » do feb 13, 2014 12:44 pm

Zelfde idee als dexamfetamine/levoamfetamine, waarschijnlijk is de isomeer die qua stereochemie overeenkomt met dexamfetamine het sterkst actief :love: :xtc:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: 4-FMP - Wat is het nou eigelijk?

Berichtdoor Italiano » do feb 13, 2014 2:33 pm

Is dus een variant op speed (amphetamine) waarbij op de 4de plek van de phenylring een waterstofatoom is vervangen door een fluoratoom. Dit waarschijnlijk om in eerste instantie de opiumwet te omzeilen (niet hetzelfde molecuul / stofje dus valt er niet onder totdat de wet is bijgewerkt).

In tweede instantie, bij het testen bleek dat deze nieuwe stof (4-FA) interessante effecten teweeg bracht :) Is niet voor niets de populairste RC van het moment
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: 4-FMP - Wat is het nou eigelijk?

Berichtdoor megatrippie » do feb 13, 2014 2:48 pm

Italiano schreef:Is dus een variant op speed (amphetamine) waarbij op de 4de plek van de phenylring een waterstofatoom is vervangen door een fluoratoom. Dit waarschijnlijk om in eerste instantie de opiumwet te omzeilen (niet hetzelfde molecuul / stofje dus valt er niet onder totdat de wet is bijgewerkt).

In tweede instantie, bij het testen bleek dat deze nieuwe stof (4-FA) interessante effecten teweeg bracht :) Is niet voor niets de populairste RC van het moment


Dit stofje is voor het eerst gesynthetiseerd door Shulgin.
De reden was enkel en alleen exploratie niet gedreven door wat voor wetgeving dan ook.
Tree Hugging Hippie Crap
megatrippie
In Memoriam
Offline
 
Posts: 572
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:52 pm

Re: 4-FMP - Wat is het nou eigelijk?

Berichtdoor Italiano » do feb 13, 2014 5:26 pm

Excuus!

Wel weer mooi om te zien dat onze held Shulgin dus verantwoordelijk is voor al dit moois :)
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: 4-FMP - Wat is het nou eigelijk?

Berichtdoor XimerNamahs » vr feb 14, 2014 12:47 am

Thankss for the replies, intressant, toch weer Shulgin die met die geniale uitvindingen komt :hulde:

Italiano schreef:Is dus een variant op speed (amphetamine) waarbij op de 4de plek van de phenylring een waterstofatoom is vervangen door een fluoratoom. Dit waarschijnlijk om in eerste instantie de opiumwet te omzeilen (niet hetzelfde molecuul / stofje dus valt er niet onder totdat de wet is bijgewerkt).

In tweede instantie, bij het testen bleek dat deze nieuwe stof (4-FA) interessante effecten teweeg bracht :) Is niet voor niets de populairste RC van het moment


Oké en wat is een fluoratoom? Kan iemand hier iets over zeggen? Waar komt dit vandaan, heeft dit verder geen schadelijke gevolgen? Fluor klinkt zo agressief en doet mij zwaar aan fluoride denken, wat ik overigens vermijd :stoned:
XimerNamahs
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 37
Geregistreerd: zo feb 09, 2014 4:21 pm

Re: 4-FMP - Wat is het nou eigelijk?

Berichtdoor Perry » vr feb 14, 2014 2:04 am

Het niet fluor zelf wat hieraan vast klikt, het is een ion.
Hetzelfde idee dat als je natrium in aanraking laat komen met water dikke boomshizzle hebt, maar je gewoon NatriumChloride over je eten kan hebben.
Verdiept u wat meer in de organische scheikunde voor dergelijke kwesties
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: 4-FMP - Wat is het nou eigelijk?

Berichtdoor Schitzo » vr feb 14, 2014 10:45 am

Die levels die weer terug zijn na ~24 uur, dat zou dus verklaren waarom je niet zo depri voelt de dagen erna. Ik vraag me alleen af hoe het zit met hogere dosissen en redoses.

Voor de rest blijft dit goedje echt de beste uitvinding sinds de xtc pil :)
Schitzo
Newbie
Offline
 
Posts: 21
Geregistreerd: ma okt 14, 2013 2:06 pm

Re: 4-FMP - Wat is het nou eigelijk?

Berichtdoor Italiano » vr feb 14, 2014 12:14 pm

Fluoride ionen in je lichaam zijn overigens ook niet wenselijk hoor!

Maar het fluor atoom zit gelukkig stevig gebonden aan de rest van het molecuul en komt daar ook niet vanaf wanneer de stof wordt afgebroken door je lichaam

@ hierboven:
Die levels zegt ook niet alles. Schade aan neuronen en evt down regulatie is daar namelijk niet in meegenomen. Zoals altijd, gebruik met mate :)
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: 4-FMP - Wat is het nou eigelijk?

Berichtdoor Perry » vr feb 14, 2014 12:19 pm

Shit man, direct na dat bericht viel ik in slaap... Op mn mobiel...
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: 4-FMP - Wat is het nou eigelijk?

Berichtdoor Einstein » vr feb 14, 2014 1:17 pm

JongGeleerd schreef:Het niet fluor zelf wat hieraan vast klikt, het is een ion.
Hetzelfde idee dat als je natrium in aanraking laat komen met water dikke boomshizzle hebt, maar je gewoon NatriumChloride over je eten kan hebben.

Er zijn drie vormen van fluor die je met elkaar verwart:
  • zuiver elementair fluor (F2, dus twee fluoratomen aan elkaar vast), een uiterst reactieve stof waarvan zeer kleine hoeveelheden al genoeg zijn om je om zeep te helpen.
  • ionisch fluor (F⁻, fluoride), o.a. te vinden in tandpasta, een los, elektrisch geladen deeltje dat - in tegenstelling tot elementair fluor - zeer stabiel is. Grote hoeveelheden fluoride-ionen zijn echter wel giftig en schadelijk.
  • covalent gebonden fluor. In normalemensentaal betekent dit dat het fluoratoom gebonden zit aan een groter molecuul, meestal via een koolstofatoom. De koolstof-fluorbinding is zeer sterk en dus blijft dat fluoratoom netjes op zijn plaats. Doordat het fluor hier onderdeel is van een groter geheel is het qua giftigheid en chemie niet vergelijkbaar met elementair en met ionisch fluor.
Natriumchloride is een ionische stof die, bij oplossen in water, uiteenvalt in Na⁺ en Cl⁻. Zuiver natrium is een metaal en een elementaire stof.
In 4-FMP is het fluor covalent aan het molecuul gebonden en is het dus niet schadelijk, althans niet zoals ionisch fluoride en elementair fluor dat zijn. Het blijkt zelfs dat het fluor de vorming van bepaalde schadelijke metabolieten voorkomt :woeh:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: 4-FMP - Wat is het nou eigelijk?

Berichtdoor Italiano » vr feb 14, 2014 1:29 pm

Einstein :) :hulde:
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: 4-FMP - Wat is het nou eigelijk?

Berichtdoor XimerNamahs » vr feb 14, 2014 7:03 pm

Einstein schreef:
JongGeleerd schreef:Het niet fluor zelf wat hieraan vast klikt, het is een ion.
Hetzelfde idee dat als je natrium in aanraking laat komen met water dikke boomshizzle hebt, maar je gewoon NatriumChloride over je eten kan hebben.

Er zijn drie vormen van fluor die je met elkaar verwart:
- zuiver elementair fluor (F2, dus twee fluoratomen aan elkaar vast), een uiterst reactieve stof waarvan zeer kleine hoeveelheden al genoeg zijn om je om zeep te helpen.
- ionisch fluor (F⁻, fluoride), o.a. te vinden in tandpasta, een los, elektrisch geladen deeltje dat - in tegenstelling tot elementair fluor - zeer stabiel is. Grote hoeveelheden fluoride-ionen zijn echter wel giftig en schadelijk.
- covalent gebonden fluor. In normalemensentaal betekent dit dat het fluoratoom gebonden zit aan een groter molecuul, meestal via een koolstofatoom. De koolstof-fluorbinding is zeer sterk en dus blijft dat fluoratoom netjes op zijn plaats. Doordat het fluor hier onderdeel is van een groter geheel is het qua giftigheid en chemie niet vergelijkbaar met elementair en met ionisch fluor.

Natriumchloride is een ionische stof die, bij oplossen in water, uiteenvalt in Na⁺ en Cl⁻. Zuiver natrium is een metaal en een elementaire stof.
In 4-FMP is het fluor covalent aan het molecuul gebonden en is het dus niet schadelijk, althans niet zoals ionisch fluoride en elementair fluor dat zijn. Het blijkt zelfs dat het fluor de vorming van bepaalde schadelijke metabolieten voorkomt :woeh:


Super bedankt!! Dit zijn nog eens waardevolle antwoorden :hulde:

Het is dus zo dat het fluor covalent aan de amphetamine-molecuul zit gebonden, wordt deze dan vervolgens in zijn geheel afgebroken door de lever? Of pis je het weer uit?

En heb je misschien een bron waarin wordt vermeld dat het fluor de vorming van bepaalde schadelijke metabolieten voorkomt? :keta: dat zou echt alles slaan, degene die deze drugs heeft uitgevonden heeft hier heeel goed over nagedacht :woeh: .. Designerdrugs :love:
XimerNamahs
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 37
Geregistreerd: zo feb 09, 2014 4:21 pm

Re: 4-FMP - Wat is het nou eigelijk?

Berichtdoor Einstein » za feb 15, 2014 3:13 pm

O.a. de lever sleutelt waarschijnlijk nog wel het e.e.a. aan het molecuul, maar de kans is vrij groot dat het fluoratoom ongehinderd op zijn plaats blijft zitten en nog steeds vakkundig is bevestigd aan alle uiteindelijke afbraakproducten die het lichaam verlaten.
De bron voor mijn laatste uitspraak is je openingspost :P 4-fluoramfetamine is chemisch goed vergelijkbaar met 4-chloroamfetamine en 4-bromoamfetamine, behalve dat de fluor-koolstofbinding veel sterker is dan een chloor-koolstofbinding of een broom-koolstofbinding. Een reden voor het verschil in schadelijkheid kán dus zijn dat 4-FMP niet op dezelfde manier afgebroken kan worden als 4-ClA en 4-BrA. Omdat normale amfetamine mogelijk ook op de 4-positie tot iets schadelijks wordt omgebouwd zou dat goed nieuws zijn. Dit is echter allemaal helemaal niet zeker :P
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt


Keer terug naar Research Chemicals

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron