Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

4F-MAR

Dé plek voor discussie over alle nieuwe stoffen. Met een speciaal subforum voor de 2C-reeks.

4F-MAR

Berichtdoor eimbiegel » za maart 02, 2019 5:13 pm

Iemand meer informatie over deze aminorex analoog?
Ik heb hier een sample van ontvangen van een vendor onder de naam 'master mind'
Dit is wat er bij hun als beschrijving staat:
Spoiler! :
Master Mind is 99% 4F-Methylaminorex (4F-MAR) is a stimulant that was first synthesized in 1960 by McNeil Laboratories. It is also known by its street names "U4Euh" ("Euphoria") and "Ice".

4F-Methylaminorex has effects comparable to methamphetaminebut with a longer duration.

The results of animal experiments conducted with this drug suggest that it has an abuse liability similar to cocaine and amphetamine. One study found that, "stimulus properties of racemic cis, racemic trans, and all four individual optical isomers of 4-methylaminorex were examined in rats trained to discriminate 1 mg/kg of S(+)amphetamine sulfate from saline. The S(+)amphetamine stimulus generalized to all of the agents investigated". A second study in which rats trained to discriminate either 0.75 mg/kg S(+)-amphetamine or 1.5 mg/kg from saline generalized to aminorex as amphetamine stimulus but not to fenfluramine. Rats trained to discriminate 8 mg/kg cocaine from saline generalized 4F-methylaminorex to cocaine-stimulus. The reinforcing effects of cis-4-methylaminorex were determined in two models of intravenous drug self-administration in primates. Vehicle or 4F-methylaminorex doses were substituted for cocaine. One of the two different doses of 4-methylaminorex maintained self-administration behavior above vehicle control levels

Op reddit waren sommigen wel redelijk hyped voor aminorex analogen die dit jaar in de rc markt zouden komen.

Ik heb de gratis sample al een tijdje liggen, maar nooit echt een fatsoenlijke dosis geprobeerd. Enkel allergie testje, maar dat was omdat ze eerst niet wouden zeggen wat het precies was.
nu verkopen ze het pas echt op hun site ook
eimbiegel
Belezen Gebruiker

Re: 4F-MAR

Berichtdoor Jmths » zo maart 03, 2019 3:49 pm

'Analoog' op Phenmetrazine (/ '3-FPM'), produceert gelijkende effecten, of in ieder geval het sterkst gelijkende referentie materiaal voor de meeste mensen.

Het eerste dat opvalt is dat de vendor de Wikipedia pagina van 4-MAR heeft gekopieerd terwijl het een andere substantie betreft, namelijk '4F-MAR', wat dat ook mag wezen. Waarschijnlijk doelt de verkoper op 4-MAR met een extra fluoratoom op de 4 positie van de benzeenring maar het zou dus ook Aminorex met een extra fluoratoom in plaats van methylgroep kunnen wezen. Het is echter goed mogelijk dat dit 4-MAR of Aminorex zelf betreft en de realiteit is dat dit ieder van de Aminorex analogen kan wezen. Persoonlijk acht ik '4F-Methylaminorex' nog het meest waarschijnlijk momenteel.

Nu zullen sommige mensen zeggen: 'ja maar bijna hetzelfde met waarschijnlijk dezelfde effecten'. Persoonlijk vind ik dit vrij lelijk en onbetrouwbaar over komen. Dit is een makkelijke PR stunt bedoeld om mensen te misleiden. De verkoper heeft blijkbaar een paper abstract ter informatie rond '4F-MAR' analogen vermeld maar hierin staat blijkbaar geen enkele vermelding van een gefluorideerde substantie. Wederom, ik snap de (waarschijnlijk) achterliggende 'gelijkende substanties' redenatie maar de bewuste misleiding siert niet.

Op de RC reddit wordt ook regelmatig door de moderators zoals Borax benoemt dat vendors zeer actief zijn in het verkapt reclame maken en promoten van hun producten en dat deze vaak geneigd zijn hun klanten te verneuken. Als je de Wikipedia over 4-MAR leest worden gouden bergen beloofd over effecten die liggen tussen Dexamfetamine en Methamfetamine, ik zou dit ook met een stevige korrel zout nemen.

Op school wordt je misschien geleerd dat wetenschappelijk onderzoek de heilige graal is der objectiviteit is maar in de praktijk is eerder het tegenovergestelde waar. De mensen die 4-MAR gesynthetiseerd hebben lopen overduidelijk hun eigen product de hemel in te prijzen en zijn niet objectiever dan 90%+ van de wetenschappelijke onderzoeken naar Mindfulness waarbij de onderzoeker zelf de programma's voor Mindfulness heeft ontwikkelt en hier full-time les in geeft. Niets tegen Mindfulness verder maar misleiding en beperkte objectiviteit rond wetenschappelijk onderzoek is zeker een relevant dingetje.

Lang verhaal kort, je kunt niet blindelings uitgaan van de informatie die bij deze substantie geven wordt. Waarschijnlijk is Bluelight de beste optie om fatsoenlijke informatie te bekomen maar hier zal ook geheid speculatieve onzin tussen staan.

Informatie die ik toevallig tegen kwam die mij relevant lijkt:
https://old.reddit.com/r/researchchemic ... w_nothing/
Testsamples verzonden als: "a product from the Aminorex group".
"Tl;Dr we don't know and the vendor hasn't publicly stated what it is definitively"
Een Reddit post waar ik mij grotendeels op baseer.

"It produces long-lasting effects, generally up to 16 hours in duration if taken orally and up to 12 hours if smoked or insufflated. Large doses have been reported anecdotally to last up to 36 hours." - 4-MAR (Niet '4F-MAR') Wikipedia
De effecten duren dus waarschijnlijk zeer lang.

"It (Aminorex) was withdrawn in 1972 after it was found to cause pulmonary hypertension in approximately 0.2% of patients, and was linked to a number of deaths.[3][5]" - Aminorex Wikipedia
Van wat ik lees is deze substantie nog altijd legaal om te produceren en bezitten voor de patenthouder (patent verloopt na 25 jaar dacht ik) maar dus desondanks teruggetrokken van de markt in verband met hypertensie (verhoogde bloedruk). Uitgaand van deze redenatie acht ik het mogelijk dat Aminorex en 4-MAR legaal zijn om te produceren en bezitten.

Het kan zeker een veelbelovende substantie wezen maar er gaan wel een paar vlaggetjes bij mij omhoog en ik zou deze substantie zeker met extra voorzichtigheid benaderen. Ik heb ook voorbij zien komen dat de geadverteerde 4F-MAR veel potenter in gewicht is dan 4-MAR. Als dit daadwerkelijk het geval blijkt te zijn zou ik deze vendor met een boog ontwijken.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Jmths
Zwerver.info
Donateur

Keer terug naar Research Chemicals