wo aug 03, 2011 10:22 am
wo aug 03, 2011 2:06 pm
wo aug 03, 2011 2:24 pm
wo aug 03, 2011 3:21 pm
wo aug 03, 2011 3:38 pm
wo aug 03, 2011 3:48 pm
wo aug 03, 2011 8:21 pm
do aug 04, 2011 1:15 am
Hashja schreef:'Mephedrone' is de straatnaam voor 4-methylmethcatinone (4-MMC).
'Ephedrone' is inderdaad een veel gebruikte straatnaam voor methcathinone.
Nou is er een nog nieuwere RC genaamd 4-ethylmethcathinone (4-EMC). En de producent van deze stof heeft het ook de naam Ephedrone gegeven. En dit werkt nogal verwarrend, zoals je kunt zien.
Methcathinone is de stof die je in de begin post ziet. Als je een methylgroep (-CH3) op de para positie van de aromatische ring plakt (dus de plek tegenover waar de rest van de groep zit op de ring) dan heb je mephedrone (4-MMC). Plak je hier een ethylgroep (-CH2CH3) dan heb je 4-EMC. Voor mij zou het daarom logisch zijn om inderdaad 4-EMC als Ephedrone te beschouwen. Ik snap ook niet welke halve gare met het idee kwam om methcathinone zo te gaan noemen. Noem dit dan 'Drone' of zo.
Die extra groepen (methyl- en ethyl-) zorgen ervoor dat ze beter door de bloed-hersen barrière komen. dat maakt 4-EMC krachtiger dan 4-MMC, en dus methcathinone de zwakste.
Uit je reportje maak ik dus op dat dit inderdaad over Methcathinone gaat en misschien is het handig de topic titel daar op aan te passen.
za aug 06, 2011 9:47 pm
zo aug 07, 2011 2:11 pm
Einstein schreef:Het is inderdaad niet meer dan logisch om 4-EMC de naam ephedrone te geven, maar de naamgeving van RC's is wel vaker een warboel. Methcathinone gaat dus wel degelijk door het leven als ephedrone, maar als je 'ephedrone' hebt zou het dus ook 4-EMC kunnen zijn.
Ik ben wel benieuwd op welke manier die extra groepen aan 4-MMC en 4-EMC ervoor zorgen dat de stoffen beter door de bloed-hersenbarrière heen kunnen (heb daar niet zo veel verstand van). Lijkt mij niet dat het veel met oplosbaarheid te maken heeft, of wel?
zo aug 07, 2011 3:32 pm