Klein verslagje, informatief bedoelt vandaar dat ik hem niet onder tripreports plaats maar in het topic van de betreffende drug:
Ethcathonine kwam bij mij binnen als een licht glinsterend poeder wat het meest lijkt op kleine stukjes gebroken glas. De levering kwam van een van de, naar mijn ervaring, meest betrouwbare buitenlandse vendors.
Man, 60kg, 23 jaar
Tijd van dosering: 12.30u
Dosissen:
t+0.00 90mg Ethcathinone oraal
t+1.45 50mg Ethcathinone oraal
t+4.00 20mg Ethcathinone nasaal
t-1.00 Uit bed, nog erg vermoeid van het lange slapen.
t+0.00 Nog niets gegeten, 90 mg oraal door mijn limonade heen, besluit in m'n bed mijn opstartritueel uit te voeren (facebook, mail, zaken, roosters etc.))
t+0.15 Heb het vermoeden dat mijn hartslag hoger wordt. Bedenk me dat ik een meter om had moeten doen. Extra inroostering op het werk aangevraagd, vraag me af of ik die stap normaal had genomen. Ben vooral verward of ik nu een werkende drug in mijn lichaam heb of niet
.
t+0.30 Duidelijk verhoogde hartslag maar niet een knallende hartslag zoals bij 3-MMC, meer een "5 minuten na de seks"-hartslag.
Ben veel dingen aan het doen maar niet met de extreme focus zoals ik opdrachten met 3-fa of dex zou aanpakken. Meer BAM dit aan pakken, BAM dat aan pakken. Ik bekijk ook van alles maar lees niets, niet geschikt als studiedrug dus.
t+0.40 Nog duidelijk in de comeup, er ontstaan wat kaaktintels, vermoeidheid is weg en wellicht iets vergrote pupillen
t+0.50 Nog steeds met vanalles door elkaar bezig maar raak snel afgeleid, opvallende bijwerking: beelt van mijn scherm trilt iets.
t+1.00 Zit op plateau, speel met de gedachte om mee te nemen
t+1.45, 50mg in een glas water, smaak is vies maar goed te doen.
t+2.00 Hop, effecten komen er weer aan, beetje onrustig maar erg zin om dingen aan te pakken, tevens 2 pizzabroodjes gegeten, geen enkel probleem qua eten.
t+2.15 Wat wiebelig, goeie moodlift, komt niet in de buurt van euforie, enigsinds logisch want dan heb je ook wel wat meer setting nodig dan je vertrouwde kamer.
t+2.30 Lachgas! zoals anders, supervet.
t+2.45 Weer aan het werk (website's updaten). Voel me goed en verzet veel werk waar ik al een tijdje tegenop zag.
t+3.30 Hop, allemaal weer klaar. Merk op dat ik nog altijd het echte gevoel van deze drug niet echt kan thuisbrengen, initiele dosis lijkt uitgewerkt.
t+4.00 20mg gesnoven wat goed te doen is. Licht brandend en een, niet al te vieze, bittere drip. Je voelt het effect binnen 5 minuten weer werken. Begin gelijk weer actiever te worden en zit hard na te denken over wat ik nu eens zou gaan doen. Zie er overigens nog steeds normaal, op hooguit wat kaakspanning na, uit en huisgenoten hebben niets door.
t+5.00 Net even de straat op geweest. Duidelijk onder invloed maar niet de lijpe superfocus van een dopamine-drug. Op de terugweg begon ik al weer te gapen en nu thuis voel ik me behoorlijk terug op de baseline. Snelle hartslag is ook weg, dus vrijwel geen nastimulatie.
Ethcathinone geeft in dosissen onder de 100mg wel stimulatie maar geen overduidelijke lichamelijke stimulatie. Tevens lijkt de geestelijke stimulatie niet op de typische dopaminestimulatie zoals die van 3-fa/dex/coke. Je kunt heel veel doen maar niet met die extreme focus. Bijdoseren kan makkelijk maar dient in dosissen hoger dan de helft van de startdosis te gebeuren, mijn laatste 20mg deed niet bar veel meer.
Concluderend: Redelijke functionele stimulant voor als je veel verschillende dingen te doen hebt. Voor recreatieve doeleinden lijkt ethcathinone (in bovenstaande dosissen) me wat saai aangezien het dan vrijwel geen plezierige lichamelijke effecten geeft. Werkingsduur is naar schatting 2 a 3 uur, al is dat doordat ik bijgedoseerd heb lastig te zeggen.
Eigenlijk is voor mij ethcathinone interessant omdat het weinig op je dopaminesysteem werkt en is dat tegelijk ook het gene wat het oninteressant maakt
.