Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Grote ban nederland RC/NPS

Dé plek voor discussie over alle nieuwe stoffen. Met een speciaal subforum voor de 2C-reeks.

Grote ban nederland RC/NPS

Berichtdoor spikeycloud » za okt 19, 2019 4:44 pm

Kreeg deze mail vandaag van een van mijn vendors.

We would like to inform customers about the intended ban on NPS (aka research chemicals) in the Netherlands. In April 2019 the Dutch government stated their intentions to amend the Opium Act to ban entire classes of NPS rather than individual compounds, as it currently stands. Although there has been no further official statement from the government, we have just been informed, from a trusted source, that the government will ban 3 different groups of NPS. Other legal sources we have contact with have suggested the new legislation will largely replicate the German NpSG and include (nearly) all conceivable derivatives of the phenethylamine class. Really, we can only speculate as to the specific groups to be banned but it would be reasonable to assume that all currently available phenethylamines (including cathinones, phenidates and phenmetrazines) and synthetic cannabinoids would be among them.

We still don't know when this ban might occur but new legislation within the European Union is listed on the Europa website 90 days before it is due to come into force. This means we should get around 90 days notice before we must seize selling and destroy certain goods.

Since the vast majority of RCs either originate from or move through the Netherlands, this ban will have a detrimental impact on the world supply of many RCs on wholesale and retail level.

Niet zon mooi nieuws als ik het zo hoor...
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Re: Grote ban nederland RC/NPS

Berichtdoor Jmths » za okt 19, 2019 11:56 pm

Ieder spaar uw centen op voor de grootste RC dump in de RC geschiedenis die waarschijnlijk plaats zal vinden in het jaar 2020.

Categorie 1 is dus de grote je moeder categorie phenylethylamines.
Hieronder vallen dus hoogstwaarschijnlijk de cathiones, (naar zeggen) de fenidaten ('methylfenidaat analogen') en phenmetrazines (ofwel 3-FPM). Sterk staaltje vertaling van de bovenstaande tekst, I know.

Het zou mij wel verbazen als de fenidaat analogen verboden worden gemaakt. Gezien er altijd vrij hard werd geroepen dat Fenidaten geen Amfetamine analogen zijn en ook gezien de brede farmaceutische toepassing hiervan als ADHD/kinder medicatie. Daarnaast is Methylfenidaat ('Ritalin') relatief lichaamsbelastend en is hiervoor geen fatsoenlijk farmaceutisch alternatief naast Dexamfetamine.

Categorie 2 wordt benzodiazepines aangezien dit wel een van de meest opvallende kenmerken is van de de Duitse NpSG analogenwet en mocht dit niet het geval wezen zal Grapperhaus de geschiedenis in gaan als hypocriet.

Categorie 3 wordt dan afgaand op de trend van de Duitse NpSG analogenwet waarschijnlijk Tryptamines.
https://www.reddit.com/r/researchchemic ... n_germany/
De U-47700 analogen en synthetische cannabinoïden dus ook maar dat boeit toch niemand iets.

Synthetische cannabinoïden zouden heel misschien de 3e categorie kunnen vormen maar in de Duitse NpSH analogenwet worden enkele RC tryptamines specifiek genoemd en worden de lysergamides niet gespaard. Daarnaast zijn synthetische cannabinoïden simpelweg niet relevant in Nederland in verband met het gedoogbeleid. Ik acht dit dus eerder onwaarschijnlijk.

Een analogen ban met sterk dogmatisch karakter gericht op de Phenylethylamines en Tryptamines is dus waar ik al een beetje bang voor was. Voordat de Christen Unie en CDA ons kunnen redden van onze zelf geïnduceerde onvermijdelijke zelfvernietiging zal denk ik eerst de wereld van de stikstofcrisis gered moeten worden. Ik kan mij dus voorstellen dat het nog even kan duren voordat ze de Amerikaanse analogenwet in Nederland er doorheen proberen te drukken.

Ik ga er vanuit dat Minister Grapperhaus nog bezig is deze analogenwet samen te stellen en goedkeuring moet krijgen vanuit de 1e kamer. Op dat moment acht ik het de vraag hoe meegaand andere politieke partijen zullen wezen maar gezien het gebrek aan nuance op wereldniveau en het immer aanwezige stigma op drugs zou ik mijn adem niet inhouden.

Wellicht relevant om toe te voegen is dat de Duitse NpSG analogenwet bezit, kopen of import zonder intentie tot redistribute niet strafbaar stelt.

Mocht er iemand een sterkere hypothese hebben ben ik natuurlijk wel geïnteresseerd.
Laatst bijgewerkt door Jmths op zo okt 20, 2019 9:10 am, in totaal 1 keer bewerkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Jmths
Zwerver.info
Donateur

Berichtdoor spikeycloud » zo okt 20, 2019 4:12 am

Ja ik wordt een beetje moe van die hele war on drugs. Hoe blind kun je zijn als overheid - als je al zolang ziet dat het alleen maar meer ellende teweegbrengt - en dit al vele jaren - dan zou je mogen verwachten dat op een gegeven moment toch een kwartje moet vallen.

En dan ook nog deze hyporcirisie bijvoorbeeld Balkenende een tijd geleden

No words can explain this :')
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Perry » zo okt 20, 2019 7:05 am

Niets mis met een ban op Research Chemicals, maar dan moet er wel een progressiever drugsbeleid komen voor de klassiekers
Perry
Intensive Care Bear
DF God

Berichtdoor Jmths » zo okt 20, 2019 11:51 am

Perry schreef:Niets mis met een ban op Research Chemicals, maar dan moet er wel een progressiever drugsbeleid komen voor de klassiekers

Methylfenidaat (Ritalin) is overtuigend aangetoond minder effectieve ADHD medicatie dan Dexamfetamine maar is alsnog de standaard omdat deze gelijkende effecten faciliteert en minder misbruik potentieel kent. Met betrekking tot een analoogwet gericht op de zeer brede stoffengroepen phenylethylamines valt overwegend hetzelfde argument te maken. Klassiekers zijn zogezegd klassiekers om een reden. Dat gezegd hebbende moet Ketamine met onmiddellijke ingang onder de Opiumwet geplaatst worden.

Er is niets mis met psychoactieven in je kont steken maar het zijn wel wel politieke Christenpartijen met betrekking tot drugs waarvan je op zo'n moment nuance verwacht. Het duiveltje in de details weten ze alles van en een analogenwet is toch ook wel een beetje precies dat. Het is gewoon iets te makkelijk en maakt wetgeving vrij letterlijk voor interpretatie vatbaar.

Het VS gehalte dat er vanaf druipt riekt ook een eeuw in de wind.

Ondertussen aan de andere kant van de wereld: https://www.reddit.com/r/researchchemic ... alling_on/ We hadden in Nederland ook het beleid van Portugal kunnen overnemen, maar dan heb je wel vertrouwen in de mensheid nodig.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Jmths
Zwerver.info
Donateur

Berichtdoor MaMHigH2017 » do okt 24, 2019 11:37 pm

Jcutter schreef:godverdommme.... naja, niet het einde. hoe wil je zoiets bannen en controleren?? fok joe overheid, neuk mijn dikke lelijke moeder met haar lelijke hangtitty's

Vindt ze misschien wel heel lekker 8-)
Je leeft maar 1 keer, leef verstandig maar geniet!
MaMHigH2017
Newbie

Berichtdoor Amvitamientje » vr okt 25, 2019 11:12 pm

Jmths schreef:
Perry schreef:Niets mis met een ban op Research Chemicals, maar dan moet er wel een progressiever drugsbeleid komen voor de klassiekers
Dat gezegd hebbende moet Ketamine met onmiddellijke ingang onder de Opiumwet geplaatst worden.

Het rapport is wel 18 jaar oud, maar hier geven ze wel toelichting op

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.rivm.nl/bibliotheek/digitaaldepot/CAM_ketamine_risicoschattingsrapport.pdf&ved=2ahUKEwiGm9mKqLjlAhWGLlAKHULeBgQ4ChAWMAF6BAgJEAE&usg=AOvVaw1V9LMiUOPDSBiGIxVpMapR
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Amvitamientje
Moderator

Berichtdoor Mr Dexo » ma nov 04, 2019 3:00 pm

Ik ben juist voorstander van RC vooral de psychedelica en de disso's want hoe onbetrouwbaar is die keta van de zwarte markt? Ik ga liever voor zuiverheid dus wat betreft keta voor 2-FDCK bijvoorbeeld. Verder vind ik een ban op RC stimulanten helemaal niet erg die periode van me leven heb ik toch al afgesloten. Zand erover. Maar als ik het goed begrijp blijven de 2-fdck's en de PCE'tjes gewoon op de grijze markt? Hoe is het toch mogelijk want daar verwacht je toch dat de meeste mensen zichzelf overdoseren en gillend gek worden? Ik verwacht dus de meeste incidenten met stofjes als 3meo-pcp bijvoorbeeld maar dat mogen we blijven bestellen? Dikke prima hoor.
Run-DMT
Mr Dexo
Experimenterende Gebruiker

Berichtdoor spikeycloud » ma nov 04, 2019 8:59 pm

Mr Dexo schreef:Ik ben juist voorstander van RC vooral de psychedelica en de disso's want hoe onbetrouwbaar is die keta van de zwarte markt? Ik ga liever voor zuiverheid dus wat betreft keta voor 2-FDCK bijvoorbeeld. Verder vind ik een ban op RC stimulanten helemaal niet erg die periode van me leven heb ik toch al afgesloten. Zand erover. Maar als ik het goed begrijp blijven de 2-fdck's en de PCE'tjes gewoon op de grijze markt? Hoe is het toch mogelijk want daar verwacht je toch dat de meeste mensen zichzelf overdoseren en gillend gek worden? Ik verwacht dus de meeste incidenten met stofjes als 3meo-pcp bijvoorbeeld maar dat mogen we blijven bestellen? Dikke prima hoor.

Das wel erg vanuit eigen belang geredeneerd. Maar het feit dat er zoveel RC's worden uitgebracht is een gevolg van het falende beleid wat de overheid overal te wereld uitvoert. De war on drugs die meer ellende veroorzaakt dan het oplost.

Ik snap wat je zegt dat RC's zuiverder zijn - en dat is ook een goede reden om dat te prefereren. Maar het probleem is dat we geen idee hebben wat de stofjes op de lange termijn kunnen veroorzaken. Dus in die zin zijn ze ook best gevaarlijk.

Miss zorgen sommige stofjes wel dat je bijvoorbeeld heel langzaam kanker krijgt, of dat je na x zoveel jaar impotent wordt. Dat zou ik er toch niet voor over hebben voor een paar uurtjes plezier.

p.s. waarom heb je de periode stims eigenlijk afgesloten?
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Mr Dexo » di nov 05, 2019 6:36 pm

Zeker vanuit Geïsoleerd eigenbelang geredeneerd. Dat is ongewenst en ik heb een smoesje ervoor. Of een verklaring hoe het ook kan noemen. Er zijn niet echt fysieke mensen in mijn leven waarmee ik het research chemical onderdeel van mijn leven kan delen. Het lijkt erop dat de meeste mensen die ik spreek geen affiniteit hebben met legale online genotsmiddelen. Daar heb ik geen verklaring voor en deze mensen gebruiken of verkopen ondertussen van die vervuilde straat-rotzooi.
Ja ik weet niet of dit te maken heeft met falend beleid, welk beleid zou dan beter zijn? Ik weet het zelf ook echt niet meer. Ik denk dat er altijd behoefte zal blijven aan vernieuwende genotsmiddelen en sommige daarvan kunnen echt slecht nieuws zijn voor de volksgezondheid.

Sommige stofjes zijn inderdaad niet onderzocht en kunnen voor vervelende bijwerkingen zorgen. Maar die middelen zijn vaak ook verslavend en een verslaafde heeft geen boodschap aan lange termijn bijwerkingen.
De reden dat ik persoonlijk de simulanten heb afgesloten is omdat ik oververmoeid ben geraakt en vooral nog maar negatieve effecten van ondervind zoals opgejaagdheid en achterdocht. Ik voel me simpelweg fijner nu zonder stimulanten.
Run-DMT
Mr Dexo

Berichtdoor spikeycloud » wo nov 06, 2019 10:29 am

Mr Dexo schreef:Zeker vanuit Geïsoleerd eigenbelang geredeneerd. Dat is ongewenst en ik heb een smoesje ervoor. Of een verklaring hoe het ook kan noemen. Er zijn niet echt fysieke mensen in mijn leven waarmee ik het research chemical onderdeel van mijn leven kan delen. Het lijkt erop dat de meeste mensen die ik spreek geen affiniteit hebben met legale online genotsmiddelen. Daar heb ik geen verklaring voor en deze mensen gebruiken of verkopen ondertussen van die vervuilde straat-rotzooi.
Ja ik weet niet of dit te maken heeft met falend beleid, welk beleid zou dan beter zijn? Ik weet het zelf ook echt niet meer. Ik denk dat er altijd behoefte zal blijven aan vernieuwende genotsmiddelen en sommige daarvan kunnen echt slecht nieuws zijn voor de volksgezondheid.

Sommige stofjes zijn inderdaad niet onderzocht en kunnen voor vervelende bijwerkingen zorgen. Maar die middelen zijn vaak ook verslavend en een verslaafde heeft geen boodschap aan lange termijn bijwerkingen.
De reden dat ik persoonlijk de simulanten heb afgesloten is omdat ik oververmoeid ben geraakt en vooral nog maar negatieve effecten van ondervind zoals opgejaagdheid en achterdocht. Ik voel me simpelweg fijner nu zonder stimulanten.

Ok dit laatste vind ik wel erg interessant wat je daar zegt. Want dat idee heb ik soms ook wel, sowieso dat ze niet meer de eurforie geven en ook dat ze eigenlijk nog meer angst geven dan dat ik nuchter over het algemeen ervaar. Heb jij nu wel dat de vermoeidheid wegtrekt nu je gestopt bent? En hoeveel gebruikte ogv en hoe lang ben je gestopt?
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Mr Dexo » wo nov 06, 2019 4:59 pm

spikeycloud schreef:Ok dit laatste vind ik wel erg interessant wat je daar zegt. Want dat idee heb ik soms ook wel, sowieso dat ze niet meer de eurforie geven en ook dat ze eigenlijk nog meer angst geven dan dat ik nuchter over het algemeen ervaar. Heb jij nu wel dat de vermoeidheid wegtrekt nu je gestopt bent? En hoeveel gebruikte ogv en hoe lang ben je gestopt?

Hallo,

Dat ervaar ik ook al lang niet meer geen enkel stimulerend middel levert nog hetgeen dat het oorspronkelijk deed. Zo had ik ritalin om mezelf te intrinsiek te motiveren voor taken die veel concentratie vragen. Verder had ik dexamfetamine en dat gebruikte ik om hard te werken en om door te werken voor allerlij dingen van sport, lezen tot films kijken. Ik krijg dit allemaal op recept. Ik merk persoonlijk dat ik minder angst ervaar dan voorheen maar kan niet precies zeggen of dit komt door het stoppen met amfetamine omdat ik tegelijkertijd ook gestopt ben met dagelijks blowen. In principe heb ik het in de afgelopen maand nog één keer genomen voor het sporten en toen was ik in mijn eentje dus had ik niet echt last van angst/achterdocht. In kan dus moeilijk aangeven of het verbeterd is maar het lijkt me wel. Ik gebruikte 6 dagen in de week dexamfetamine. EN als ik daar koffie bij dronk dan zat ik helemaal te trillen en zweten. :para:
Run-DMT
Mr Dexo

Berichtdoor spikeycloud » wo nov 06, 2019 5:52 pm

Mr Dexo schreef:
spikeycloud schreef:Ok dit laatste vind ik wel erg interessant wat je daar zegt. Want dat idee heb ik soms ook wel, sowieso dat ze niet meer de eurforie geven en ook dat ze eigenlijk nog meer angst geven dan dat ik nuchter over het algemeen ervaar. Heb jij nu wel dat de vermoeidheid wegtrekt nu je gestopt bent? En hoeveel gebruikte ogv en hoe lang ben je gestopt?

Hallo,

Dat ervaar ik ook al lang niet meer geen enkel stimulerend middel levert nog hetgeen dat het oorspronkelijk deed. Zo had ik ritalin om mezelf te intrinsiek te motiveren voor taken die veel concentratie vragen. Verder had ik dexamfetamine en dat gebruikte ik om hard te werken en om door te werken voor allerlij dingen van sport, lezen tot films kijken. Ik krijg dit allemaal op recept. Ik merk persoonlijk dat ik minder angst ervaar dan voorheen maar kan niet precies zeggen of dit komt door het stoppen met amfetamine omdat ik tegelijkertijd ook gestopt ben met dagelijks blowen. In principe heb ik het in de afgelopen maand nog één keer genomen voor het sporten en toen was ik in mijn eentje dus had ik niet echt last van angst/achterdocht. In kan dus moeilijk aangeven of het verbeterd is maar het lijkt me wel. Ik gebruikte 6 dagen in de week dexamfetamine. EN als ik daar koffie bij dronk dan zat ik helemaal te trillen en zweten. :para:

Ok ja jij hebt het dan veel vaker gebruikt dan mij. Ik hield er meestal 1-2 maanden tussen. Met uitzondering van de phenidates die pakte ik soms 2 keer en hoog uitzonderlijk 3 keer in de maand met wel redelijke lage/common dosissen. Ik heb sowieso wel het idee dat de phenidates over het algemeen sneller angst creëren. Dat staat ook vermeld als een van de bij effecten bij ritalin. Maar het feit dat jij het zes dagen in week gebruikte, maakt natuurlijk het weer wat logischer dat die vermoedelijke permanente tolerantie optreedt dan bijvoorbeeld bij mijn gebruik.

Het kan er natuurlijk ook mee te maken dat mijn intentie om het te gebruiken niet de meest zuivere was.

In je eentje heb je sowieso minder last van angsten. Een goede manier om je angsten goed te testen is alleen naar een nachtclub gaan en dan midden op de dansvloer gaan dansen. En ik merk daarbij dat over het algemeen - maar niet altijd - het op een phenidate het lastiger is om dan comfortabel te zijn.
spikeycloud
Bewuste Gebruiker

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Research Chemicals