Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Het stimulanten interview

Dé plek voor discussie over alle nieuwe stoffen. Met een speciaal subforum voor de 2C-reeks.

Het stimulanten interview

Berichtdoor spikeycloud » do dec 06, 2018 6:29 pm

Beste mede-forumleden,

Omdat stimulanten en hun uitwerking zowat positief als negatief enorm veel mijn interesses trekt. Heb ik besloten om een kort interview te houden. Dit interview bestaat voor een gedeelte uit meerkeuze vragen en een aantal open vragen. Het gaat hier voornamelijk om stimulanten die op dopamine werken. Dit geldt voor zowel RC’s als illegale stimulanten. Serotogen stimulanten vallen buiten de scope van dit onderzoek. Dit geldt ook voor legale stims zoals bijvoorbeeld koffie.


1. Wat is de reden dat jij stimulanten gebruikt?

2. Welke voordelen geven stimulanten als je onder invloed bent?

3. Welke nadelen geven stimulanten als je onder invloed bent?

4. Hoevaak pak jij stimulanten?
a. Meerdere keren per dag
b. Dagelijks of bijna elke dag
c. Een enkele keer per week
d. Een enkele keer per maand
e. Een enkele keer per jaar
f. Ik ben gestopt met stimulanten (vertel waarom je bent gestopt)

5. Hoe lang gebruik je al stimulanten?
a. Enkele weken
b. 1-6 maanden
c. 1-2 jaar
d. 3-5 jaar
e. 6-10 jaar
f. Meer dan 10 jaar

6. Wat is de dosis die je meestal pakt?
a. Meerdere kleine dossisen
b. Meerdere common dosissen
c. Meerdere grote dossisen
d. 1 kleine dosis
e. 1 common dosis
f. 1 grote dosis
g. Anders (tell me what)

7. Wat zijn volgens jou momenteel de drie beste stimulanten?

8. Wanneer begint bij jou meestal de kater na uitwerking?
a. De zelfde avond
b. De volgende dag
c. 2-3 dagen later
d. 4-7 dagen later
e. Meer dan 1 week later
f. Ik heb nooit een kater (de vragen 9, 11,12 kunnen overgeslagen worden)

9. Hoe lang heb je meestal last van de kater?
a. Een paar uur
b. Een dag
c. 2-3 dagen
d. Een week
e. Een maand
f. Meerdere maanden lang


10. Hebben stimulanten nog de zelfde positieve werking als in het begin?

a. Ik kan stimulanten niet meer verdragen
b. Stimulanten hebben een veel mindere werking dan eerst
c. Stimulanten hebben een lichte mindere werking dan eerst
d. Stimulanten hebben nog ongeveer de zelfde werking
e. Stimulanten hebben tegenwoordig een betere werking

11. Beschrijf in het kort wat voor negatieve effecten de kater heeft en wat je merkt.

12. Beinvloed de kater je zelfbeeld, zo ja hoe uit zich dit?

13. Zijn er permanente/langdurige negatieve veranderingen die vermoedelijk te maken hebben met stimgebruik? Zo ja, welke zijn dit?

14. Als je terugkijkt naar je gebruik. Zou je er dan nu weer aan begonnen zijn als je nu de keuze had om het terug te draaien?




Bedankt voor het invullen!
Laatst bijgewerkt door spikeycloud op ma dec 10, 2018 4:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het stimulanten interview

Berichtdoor Perry » vr dec 07, 2018 4:36 pm

WTF is deze
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Het stimulanten interview

Berichtdoor spikeycloud » vr dec 07, 2018 6:50 pm

Perry schreef:WTF is deze

Joweet toch zelluf man :kleuter:
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het stimulanten interview

Berichtdoor Perry » vr dec 07, 2018 8:19 pm

lay off the drugs mang
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Het stimulanten interview

Berichtdoor Italiano » za dec 08, 2018 1:50 am

Ik snap niet zo goed het nut hiervan...behalve als het je doel is hiermee te verifieren dat je niet de enige bent (met klachten), maar daar zou je volgens mij geen interview voor nodig hebben om dat te kunnen weten, nog los van de vraag óf je dat wel nodig hebt voor je ontwikkeling om te weten.

Daarnaast kun je je afvragen wat je met vergelijken opschiet..
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: Het stimulanten interview

Berichtdoor Jmths » za dec 08, 2018 3:51 am

Perry schreef:lay off the drugs mang

Wat je zegt ben je zelf spamslet. :rock2:

Iemand doet eens moeite zichzelf te informeren en heeft een relatief relevante en uitgebreide vragenlijst uitgewerkt, details terzijde. Hij zou betaald moeten krijgen voor deze onzin, als het een online IQ test was van 5 minuten zou niemand klagen.

Morgen reageer ik uitgebreid en deels ongerelateerd vanwege egoïstische redenen maar voor nu klaagt de kleine tyran dat ik moet gaan slapen.

PS: Naar mijn heugenis heeft Italiano overwegend kritische tendens qua vragen sinds ik zo'n 6 jaar geleden mijzelf probeerde te informeren, op momenten ook zeker wat wat klungelig. Geen waarde oordeel ondanks dat ik hem eens letterlijk eens azijnzeiker heb genoemd maar dat hoort gewoon bij internet en heeft ook meerwaarde. Italiano heeft mij nooit persoonlijk beledigd al legt hij het er soms wat dik bovenop voor mijn gevoel.

Zoals Nietzsche, de enige manier om waarde te bepalen is subjectieve waardes tegen elkaar af te wegen. Lekker afgezaagd maar wellicht had hij een punt. Of een relatief bekend Marco Polo quote: 'Alles is waard wat de betaler bereid is te betalen'.

Een groot deel van de bestaansreden van soortgelijke forums is dat mensen tot bepaalde hoogte soortgelijke context delen. Deze forums bestaan om verschillende redenen waaronder informatieve preventieve meerwaarde. Mensen zijn overwegend instinctief in handelen waar emotie groot onderdeel van is, je kunt niet altijd volledige rationaliteit verwachten, daar is overwegend de doelgroep ook niet naar.

Even snel antwoord, staat hier iemand geirriteert in pyjama en ik heb morgen verplichtingen en ik heb dus geen tegen argument, welterusten!
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Het stimulanten interview

Berichtdoor Italiano » za dec 08, 2018 11:49 am

Ik merk dat het me stoort ja, jarenlang allerlei verhalen lezen over hoe drugsgebruik, stimulanten in het bijzonder, iemand geen goed lijken te doen, en toch keer op keer gaat diegene er zelf weer naar op zoek? Is het dan niet duidelijk ofzo? Wellicht zie ik niet het volledige plaatje? Of zit jij zelf te diep in je gebruik Jmths om deze zelfdestructieve en obsessieve neigingen waar te nemen?
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: Het stimulanten interview

Berichtdoor spikeycloud » zo dec 09, 2018 8:43 pm

Italiano schreef:Ik merk dat het me stoort ja, jarenlang allerlei verhalen lezen over hoe drugsgebruik, stimulanten in het bijzonder, iemand geen goed lijken te doen, en toch keer op keer gaat diegene er zelf weer naar op zoek? Is het dan niet duidelijk ofzo? Wellicht zie ik niet het volledige plaatje? Of zit jij zelf te diep in je gebruik Jmths om deze zelfdestructieve en obsessieve neigingen waar te nemen?


Nou dat stimulanten niet goed voor je zijn, dat is voor iedereen wel duidelijk. Maar ik vind het wel interessant waarom de een er beter tegen kan dan de andere. Wat ik ermee opschiet? Miss om het een plaats te geven in wat voor mate ze een rol hebben gehad. Ik zal altijd een vergelijker en een analyticus blijven dat zit gewoon in mijn karakter. Al weet ik soms wel dat het een valkuil kan zijn.

Bij mij persoonlijk is het nu wel redelijk duidelijk dat de meeste negativiteit uit het verleden is - die nog eens extra op de voorgrond is gekomen door stims. Om deze problemen aan te pakken heb ik nu wel besloten om een tijdje nuchter te blijven. Ondanks dat zijn er soms toch bepaalde negatieve dingen die in mijn hoofd gebeuren, die ik buiten het verleden soms niet altijd even goed kan plaatsen.

Hoe gaat het met jou tegenwoordig, hoe lang ben jij nu al gestopt? En wat voor voordelen merk je nu je gestopt bent?
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het stimulanten interview

Berichtdoor Kikkerr » zo dec 09, 2018 9:00 pm

Italiano schreef:Ik merk dat het me stoort ja, jarenlang allerlei verhalen lezen over hoe drugsgebruik, stimulanten in het bijzonder, iemand geen goed lijken te doen, en toch keer op keer gaat diegene er zelf weer naar op zoek? Is het dan niet duidelijk ofzo? Wellicht zie ik niet het volledige plaatje? Of zit jij zelf te diep in je gebruik Jmths om deze zelfdestructieve en obsessieve neigingen waar te nemen?

:hulde:
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: Het stimulanten interview

Berichtdoor spikeycloud » ma dec 10, 2018 4:23 pm

Dankje voor je interessante bijdrage. Ik zal het interview even aanpassen dat er ook een keuze geen kater bijkomt.

Het zou kunnen dat het feit dat je nuchter al een goede basis hebt, dat dat maakt dat de kater nihil is.

Heb jij ook wel eens RC stimulanten gehad zoals 2-FA, 3-FA, 4-FA en dergelijke?
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het stimulanten interview

Berichtdoor Perry » ma dec 10, 2018 6:40 pm

Nou, bij deze, omdat ik kenker strak sta en niet op wil staan.

1. Wat is de reden dat jij stimulanten gebruikt?
Ik ben er jaren geleden mee begonnen en ik heb oprecht het gevoel dat ik meer uit mijn leven haal dankzij stims.

2. Welke voordelen geven stimulanten als je onder invloed bent?
Stimulanten helpen mij gefocust blijven en mijn emoties meestal onder controle te houden.* Daarnaast ben ik erg gehecht aan de nodige 'solitude' op zn tijd en dat vind ik veelal s nachts. Met speed kan ik een dergelijk afwijkend slaapritme realiseren en alsnog functioneren. Ook kan ik mijn eerste impuls eerst laten rusten tot ik hem enigszins heb overdacht.

3. Welke nadelen geven stimulanten als je onder invloed bent?
Wanneer ik ongepland ineens zonder zit leidt dit nog wel eens tot behoorlijke problemen mbt verantwoordelijkheden. (verslapen etc.) Dat is het grootste probleem. Daarnaast wordt ik geregeld obsessief/dwangmatig, maar ik vind dat ik daar dankzij bewustwording veel beter mee om heb leren gaan.
Tot slot kan ik erg in mijn hoofd gaan leven, in plaats van assertief.

4. Hoevaak pak jij stimulanten?
b. Dagelijks of bijna elke dag

5. Hoe lang gebruik je al stimulanten?
e. 6-10 jaar

6. Wat is de dosis die je meestal pakt?
e. 1 common dosis
f. 1 grote dosis

7. Wat zijn volgens jou momenteel de drie beste stimulanten?
#1 Amfetamine
#2 Methamfetamine
#3 3-MMC

8. Wanneer begint bij jou meestal de kater na uitwerking?
b. De volgende dag
c. 2-3 dagen later

9. Hoe lang heb je meestal last van de kater?
c. 2-3 dagen
d. Een week


10. Hebben stimulanten nog de zelfde positieve werking als in het begin?

f. Stimulanten hebben een gematigder, maar ergens veel fijnere uitwerking.

11. Beschrijf in het kort wat voor negatieve effecten de kater heeft en wat je merkt.
Lusteloos, moe, apathisch en zwak.

12. Beinvloed de kater je zelfbeeld, zo ja hoe uit zich dit?
Maakt t nog iets kutter, maar ja boeie...

13. Zijn er permanente/langdurige negatieve veranderingen die vermoedelijk te maken hebben met stimgebruik? Zo ja, welke zijn dit?
Gek genoeg niet


14. Als je terugkijkt naar je gebruik. Zou je er dan nu weer aan begonnen zijn als je nu de keuze had om het terug te draaien?

Ja, zonder drugs was ik al jaren geleden het leven uitgestapt.

*jullie hadden me moeten kennen voordat ik aan de drugs ging...
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Het stimulanten interview

Berichtdoor Vinnie » ma dec 10, 2018 9:33 pm

Goed excuus om je hele leven te gebruiken idd, omdat je als tiener een periode suïcidaal was :roll2:
Maar dikke prima dat je veel gebruikt, maat hoezo moet je het elke keer goed praten? Je doet toch niks verkeerd?
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Het stimulanten interview

Berichtdoor Mr Dexo » di dec 11, 2018 1:35 am

ik gebruik zovaak amfetamine, al vanaf mijn 12e ritalin en uiteindelijk flinke hoeveelheden pep, 2FMA en alle leuke RC stimulanten. al jaren 4-5x doordeweeks Dexamfetamine.
Opmerkelijk vind ik dat ik ondanks mijn enorme verslavingsgevoeligheid.. Ik eigenlijk niet echt verslaafd raak aan deze zooi. ik vergeet ze vaak te nemen, maar neem ze pas zodra ik denk dat ik ze wel nodig heb. in de bieb of tijdens werk bijvoorbeeld, of natuurlijk als ik retevroeg op moet staan.

Maar ik voel me altijd veel vrolijker en gelukkiger als de amfetamine niet meer werkt. Dus in weekenden en vakanties gebruik ik die zooi heel nie. Ik doe wel reteveel sporten en ook dagelijks groentesmoothies drinken dus je kan aan mijn uiterlijk niet zien dat ik amfetamine gebruik.

Groetjes, thuis
Run-DMT
Avatar gebruiker
Mr Dexo
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 66
Geregistreerd: di mei 01, 2018 10:50 pm

Re: Het stimulanten interview

Berichtdoor spikeycloud » di dec 11, 2018 1:40 pm

Zat jij in het verleden anders in je vel dan je nu.doet?
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Het stimulanten interview

Berichtdoor Jmths » di dec 25, 2018 12:34 pm

Italiano schreef:Ik merk dat het me stoort ja, jarenlang allerlei verhalen lezen over hoe drugsgebruik, stimulanten in het bijzonder, iemand geen goed lijken te doen, en toch keer op keer gaat diegene er zelf weer naar op zoek? Is het dan niet duidelijk ofzo? Wellicht zie ik niet het volledige plaatje? Of zit jij zelf te diep in je gebruik Jmths om deze zelfdestructieve en obsessieve neigingen waar te nemen?

Als je de statistieken er bij neemt zijn het na sigaretten/nicotine en alcohol toch echt benzodiazepinen die verreweg de meeste afhankelijken tellen. Downers die aanzienlijk ingrijpender zijn in iemands leven dan amfetamine.

Als je je stoort aan menselijk irrationeel handelen en uit ongenuanceerde hebzucht meer specifiek hoef je niet ver te zoeken, als je Freud moet geloven komt thanatos in ieder mens voor. Persoonlijk kan ik mij meer druk maken om het leed dat mensen elkaar aan doen dan wat mensen op een drugsforum zichzelf aan doen al probeer ik het op beide vlakken wel constructief te houden.

Voor het onderwijs heb ik op het malieveld gestaan, in rechtszalen en mijzelf betrokken bij vergaderingen op verschillende niveaus. Ik heb mijzelf duidelijk uitgesproken over waar mijn normen en waarden liggen en wat ik als vanzelfsprekend beschouw. Ook hierin werd ik omschreven als zelfdestructief, 'want dat is nou eenmaal hoe de wereld werkt'. Een tendens die eveneens in de hulpverlening en op breder maatschappelijk vlak waarneembaar is.

Ik zal nooit iemand het gebruik van stimulanten aanraden, ik heb de lange termijn risico's in het verleden meer dan eens benoemd. Ik zal nooit beweren dat ik objectief laat staan rationeel ben, maar ik geloof wel dat ik mijn mening voldoende concreet kan onderbouwen en in staat ben mijn ongelijk aan te geven wanneer hier sprake van is.

Maar ik ben het absoluut met je eens, de mens is tot de meest walgelijke dingen in staan.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Het stimulanten interview

Berichtdoor Jmths » di dec 25, 2018 6:08 pm

1. Wat is de reden dat jij stimulanten gebruikt?
Initieel om studie prestaties te bevorderen en mijzelf te motiveren voor dingen waar ik geen motivatie voor kon op brengen. Tegenwoordig in bredere context qua functionele toepassing, voor dingen waar ik tegenop kijk. Na zo'n 5 jaar gebruik merk ik echter ook tendens voor toepassing hiervan bij minder relevante omstandigheden zoals sociale aangelegenheden waarbij voor mijn gevoel een bepaalde mate van representativiteit (schoonfamilie, gala, presentaties/vergaderingen, etc) wenselijk is maar zelfs ook al wanneer ik een dag grondig het huis wil schoonmaken schoonmaken. De lijn is wel steeds vager geworden zogezegd.

Recreationeel voor 'een feestje' voel ik nihil behoefte aan stimulanten, nooit echt ervaren.

2. Welke voordelen geven stimulanten als je onder invloed bent?
Verhoogde intrinsieke motivatie, verhoogde concentratie, verminderde vermoeiheid, verhoogde rust doordat gedachten meer geconcentreerd zijn en minder chaotisch.

3. Welke nadelen geven stimulanten als je onder invloed bent?
Meer rigide denken, meer tunnelvisie / gefixeerd denken, minder ruimte voor (creatieeve) inzichtelijke verbindingen leggen. Plat verwoord, ik kan er 'autistische trekjes' van krijgen.
Het rekken van de grenzen die rendabel zijn voor het lichaam met als gevolg uiteindelijke uitputting van het lichaam.

4. Hoevaak pak jij stimulanten?
b. Dagelijks of bijna elke dag
f. Ik ben gestopt met stimulanten (vertel waarom je bent gestopt)
Dit was een klein half jaar na het ervaren van een burnout, deels simulant gerelateerd. In het verleden wil ik tijdens vakantie nog wel eens 1-2 maanden pauze inlassen om het lichaam de nodige rust te gunnen. Al heb ik relatief weinig vakantie ervaren 2012-2017, meer dan een weekje wildkamperen Ardennen zat er meestal niet in.

5. Hoe lang gebruik je al stimulanten?
e. 6-10 jaar

6. Wat is de dosis die je meestal pakt?
a. Meerdere kleine dossisen
Momenteel neusspray (met water) 3,3mg amfetamine per spray. Hiervoor vnml 6,66mg Ethylfenidaat/2-FMA.

7. Wat zijn volgens jou momenteel de drie beste stimulanten?
Dex(amfetamine), 2-FMA, Ehtylfenidaat, EPH met oog op verminderd misbruik protentieel.

8. Wanneer begint bij jou meestal de kater na uitwerking?
a. De zelfde avond

9. Hoe lang heb je meestal last van de kater?
a. Een paar uur
b. Een dag
c. 2-3 dagen
d. Een week
e. Een maand
f. Meerdere maanden lang

Anders, namelijk: 1-2uur maximaal.
Al is kater een vrij brede term, plat verwoord tolerantie kater een uurtje. Maar de fysieke uitputting na lange termijn gebruik kan zeker meerdere maanden aanhouden.

10. Hebben stimulanten nog de zelfde positieve werking als in het begin?
a. Ik kan stimulanten niet meer verdragen
Sporadisch uitzonderlijk.
b. Stimulanten hebben een veel mindere werking dan eerst
Tolerantie is zeker een factor bij meer frequent langduring gebruik. De euforische aspecten en bijwerkingen zijn beiden zeer aanzienlijk afgenomen.
c. Stimulanten hebben een lichte mindere werking dan eerst
Na 1-2 maand pauze lijkt de positieve werking van relatief snel te herstellen.

11. Beschrijf in het kort wat voor negatieve effecten de kater heeft en wat je merkt.
Het is niet zozeer de kater maar het cliché dat wat omhoog gaat ook weer naar beneden zal komen. De vaak rigide constructen van school hebben vaak een negatieve uitwerking op mij gehad omdat ik het voor mij gevoel vooral moet hebben van intrinsieke motivatie.

De stimulanten gebruik ik om mijn externe motivatie te forceren maar op de lange termijn t.g.v. stimulant gebruik zal ik mij steeds moeilijker extern kunnen motiveren. Vergelijkbaar aan iemand met een angststoornis die benzodiazepines gebruikt maar door zijn of haar benzodiazepine gebruik de angststoornis enkel verder zal doen manifesteren.

Het lichaam geeft daarnaast op natuurlijke wijze aan wat de grenzen zijn van je lichaam en schuilt er een zeer sterke logische verklaring achter de natuurlijke balans die het lichaam in stand probeert te houden. Met stimulanten forceer je deze grenzen en drugs in het algemeen zal deze constructieve balans vroeg of laat uit evenwicht brengen.

12. Beinvloed de kater je zelfbeeld, zo ja hoe uit zich dit?
Nee, de initiële aanzienlijke verbetering in schoolresultaten en functioneel leven in algemene zin heeft mij destijds met een aanzienlijke verbetering in positief zelfbeeld. Dit heeft voor mijn gevoel ook geholpen bij het doorbreken bij een zogezegd fictieve bubbel van naïviteit destijds.

13. Zijn er permanente/langdurige negatieve veranderingen die vermoedelijk te maken hebben met stimgebruik? Zo ja, welke zijn dit?
Uiteraard, de voordelen die je er in eerste instantie uit haalt zullen zich op de lange termijn uiten in negatieve nadelen. Bij misbruik van grotere hoeveelheden lijkt het cardiovasculair aspect mijn ook een relevant aspect.

14. Als je terugkijkt naar je gebruik. Zou je er dan nu weer aan begonnen zijn als je nu de keuze had om het terug te draaien?
Dat durf ik niet te zeggen, er is geen manier om te weten hoe het alternatief uitgepakt zou hebben in de specifieke context. Wel zou ik het niemand aanraden om te beginnen aan stimulant gebruik en vind ik het uitermate teleurstellend dat door de maatschappelijke context mensen al op zeer jonge leeftijd (meestal middelbare school maar ook jongere leeftijd) geforceerd worden tot het gebruik van stimulanten.

Een structureel fenomeen dat nog altijd op frequente basis plaats vindt, waar het merendeel van de mensen verbazing over uitspreekt maar waar bar weinig aan gedaan wordt. Ook dit zie ik als onderdeel van het tekort schieten van het onderwijs deze tijden waar vaak de fixatie ligt op kort termijn resultaten gemotiveerd uit zelfzuchtige redenen.
Laatst bijgewerkt door Jmths op zo feb 17, 2019 1:18 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Het stimulanten interview

Berichtdoor MrMDMA » wo dec 26, 2018 4:32 am

1. Wat is de reden dat jij stimulanten gebruikt?

Onder invloed van amfetamine krijg ik heel extreem de behoefte tot zelf-actualisatie. Het tilt vooral mijn gevoelsleven, denkvermogen en creativiteit tot een zeer aangename hoogte.

2. Welke voordelen geven stimulanten als je onder invloed bent?

Het (letterlijk) 24 uur tot dagen dat de binge duurt bezig zijn met creëren, reflecteren, filosoferen en vergaren van kennis.

3. Welke nadelen geven stimulanten als je onder invloed bent?

Op sommige momenten raak ik nogal psychose gevoelig. In het verleden ook wel een aantal psychoses gehad en af en toe kan ik nogal last krijgen van paranoïde verschijnselen. Alhoewel dit de laatste tijd bijna niet meer voorkomt, aangezien ik dieper op mijn eigen bewustzijn ben gaan reflecteren en hierdoor makkelijker de geest tot rust kan brengen.

4. Hoevaak pak jij stimulanten?

c. Een enkele keer per week

Het gebruik vind meestal plaats in de vorm van binge sessies. Dit is meestal ieder weekend van vrijdagavond tot zondagavond zonder slaap. Indien ik vakanties heb besteed ik het liefst zoveel mogelijk vrije tijd onder invloed van amfetamine.

5. Hoe lang gebruik je al stimulanten?

e. 6-10 jaar

8 jaar

6. Wat is de dosis die je meestal pakt?

b. Meerdere common dosissen

Dit is meestal naar behoefte gemiddeld een 3 kwart tot gram amfetamine van 73% zuiverheid per 24 uur.

7. Wat zijn volgens jou momenteel de drie beste stimulanten?

1. Amfetamine
2. Methamfetamine
3. Cocaïne (welke voor mij geen functionele waarde heeft)

8. Wanneer begint bij jou meestal de kater na uitwerking?

c. 2-3 dagen later


9. Hoe lang heb je meestal last van de kater?

c. 2-3 dagen

1 tot 2 dagen, alhoewel ik het geen 'last van hebben' kan noemen, het is puur een fysieke vermoeidheid.


10. Hebben stimulanten nog de zelfde positieve werking als in het begin?

e. Stimulanten hebben tegenwoordig een betere werking

Naarmate de gewenning toeneemt merk ik een flinke afname van de fysiologische effecten. Dit ervaar ik juist als positief. De psychologische effecten blijven daarentegen nog altijd sterk aanwezig.

11. Beschrijf in het kort wat voor negatieve effecten de kater heeft en wat je merkt.

Puur een fysieke vermoeidheid.

12. Beinvloed de kater je zelfbeeld, zo ja hoe uit zich dit?

Nee. Het zelfbeeld wordt juist iedere keer bevestigd c.q. vergroot door de sessie.

13. Zijn er permanente/langdurige negatieve veranderingen die vermoedelijk te maken hebben met stimgebruik? Zo ja, welke zijn dit?

Nee.

14. Als je terugkijkt naar je gebruik. Zou je er dan nu weer aan begonnen zijn als je nu de keuze had om het terug te draaien?

Met volle overtuiging.
"Wat op het papier staat is een weergave van het beeld op het netvlies van de man die de kaart heeft gemaakt; en als je de zaak omkeert, kom je bij een oneindige regressie terecht, een oneindige reeks kaarten. Het proces van weergeven zal dat er steeds uitfilteren, zodat de psychische wereld slechts gevormd wordt door kaarten van kaarten, tot in het oneindige."

Avatar gebruiker
MrMDMA
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 388
Geregistreerd: za jun 25, 2011 7:13 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Research Chemicals

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner