Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

MDAI + MAO-B inhibitor vergelijkbaar met MDMA maar gezonder?

Dé plek voor discussie over alle nieuwe stoffen. Met een speciaal subforum voor de 2C-reeks.

MDAI + MAO-B inhibitor vergelijkbaar met MDMA maar gezonder?

Berichtdoor Evert » di jan 17, 2012 11:45 pm

Voor zover ik heb begrepen is het bij MDMA niet de dopamine die de serotonine-neuron beschadigt, maar de geoxideerde metaboliet van dopamine. Vandaar dat MAO-B inhibitors ook hebben laten zien dat ze MDMA neurotoxiciteit kunnen verminderen, doordat ze dus voorkomen dat dopamine geoxideerd worden. Zeg ik dat goed?

Nu heb ik ook begrepen dat MDAI (vrijwel) non-neurotoxisch zou moeten zijn, omdat het enkel extra serotonine laat vrijkomen en niet extra dopamine. Doordat er geen extra dopamine vrijkomt ontstaan er dus ook geen extra geoxideerde metabolieten van dopamine en daardoor worden de serotonine neuronen niet beschadigd. Dat heeft echter als nadeel dat vele mensen MDAI een stuk minder bijzonder vinden dan MDMA, want blijkbaar draagt dopamine toch een hele hoop bij aan de ervaring. Op veel plekken is te lezen dat MDAI + een amfetamine qua effect zeer vergelijkbaar is met MDMA, maarja, dan is de neurotoxiciteit natuurlijk ook weer terug.

Nu heb ik zelf geen enkele ervaring met een MAO-B inhibitor, dus ik heb als vraag aan jullie: heeft een MAO-B inhibitor zoals L-Deprenyl ook een stimulerend effect?
Als dat zo is, zou het dan zo kunnen zijn dat MDAI gecombineerd met bijvoorbeeld L-Deprenyl qua effect zeer sterk zal lijken op MDMA, maar dan met een stuk minder neurotoxiciteit?
Done: Alcohol, THC, XTC, Truffels, LSD, DMT, Paddo's, N2O, Concerta 36, Racetams, Dextro-Amfetamine, MDAI
To do: Cocaïne, MDA, MDMAI, GHB, Mescaline, Salvia, Muscimol (aka Amanita Muscaria), 5-MeO-DMT, (5-MeO)-DPT, (5-MeO)-AMT, (5-MeO)-DIPT (aka foxy), (5-MeO)-MIPT, Mephedrone (aka Meow) and Nootropics (aka smart drugs)
(No idea where I can get all that stuff XD)

Op zoek naar de ultieme seks drug/combo en naar de ultieme euforische/liefdevolle drug/combo.
Evert
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 127
Geregistreerd: zo mei 01, 2011 12:38 pm

Re: MDAI + MAO-B inhibitor vergelijkbaar met MDMA maar gezon

Berichtdoor Einstein » wo jan 18, 2012 12:05 am

Hmm, interessant concept wel. MAO-B schijnt, naar wat ik zo lees, niet of nauwelijks een significante bijdrage te leveren aan de afbraak van serotonine, dus het risico op serotoninesyndroom zou niet bijster groot moeten zijn (hoewel ik het zelf niet snel zou proberen). Waar ik vooral niet hoog op zou inzetten is de vraag of een MAO-B-remmer daadwerkelijk zoveel stimulerende werking heeft dat het MDMA zou evenaren. Ik gok van niet, eerlijk gezegd.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: MDAI + MAO-B inhibitor vergelijkbaar met MDMA maar gezon

Berichtdoor Evert » wo jan 18, 2012 12:15 am

Het is MAO-A die verantwoordelijk is voor het afbreken van serotonine. Als je dus een algemene MAO inhibitor zou nemen dan is dat inderdaad zeer gevaarlijk. Als je echter een selective MAO-B inhibitor zou nemen dan zouden er geen gevaar aan moeten zitten (mits je het natuurlijk niet combineert met een stimulant).

Ik hoop heel hard dat het idee zou werken, maar ik heb er stiekem ook weinig vertrouwen in.
Het is gewoon te mooi om waar te zijn, dat er een drug(combo) zou bestaan die zonder schade een roll kan geven die minstens net zo goed is als een echte MDMA roll. :-(

Maar goed, ik probeer de hoop erin te houden. :-P
Done: Alcohol, THC, XTC, Truffels, LSD, DMT, Paddo's, N2O, Concerta 36, Racetams, Dextro-Amfetamine, MDAI
To do: Cocaïne, MDA, MDMAI, GHB, Mescaline, Salvia, Muscimol (aka Amanita Muscaria), 5-MeO-DMT, (5-MeO)-DPT, (5-MeO)-AMT, (5-MeO)-DIPT (aka foxy), (5-MeO)-MIPT, Mephedrone (aka Meow) and Nootropics (aka smart drugs)
(No idea where I can get all that stuff XD)

Op zoek naar de ultieme seks drug/combo en naar de ultieme euforische/liefdevolle drug/combo.
Evert
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 127
Geregistreerd: zo mei 01, 2011 12:38 pm

Re: MDAI + MAO-B inhibitor vergelijkbaar met MDMA maar gezon

Berichtdoor Jamess » di feb 07, 2012 10:03 pm

Met L-Deprenyl lijkt mij niet verstandig omdat de metabolisatie van Selegiline ( L-Deprenyl ) L-amfetamine en L-methamfetamine. Aan de 2 levo's heb je niks alleen een paar nare bijwerkingen.
+ L-Deprenyl werkt alleen in kleine dosis als een MAO-B Remmer en in hogere dosissen als een gewone MAO remmer. Ik hou de hoop er alleen in!
Laatst bijgewerkt door Jamess op di feb 07, 2012 10:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
sadboys2001
Avatar gebruiker
Jamess
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 881
Geregistreerd: ma nov 21, 2011 3:54 pm

Re: MDAI + MAO-B inhibitor vergelijkbaar met MDMA maar gezon

Berichtdoor Jamess » di feb 07, 2012 10:10 pm

maarja, ik ben nog maar een jonge poepert die hier niks van af weet dus.
sadboys2001
Avatar gebruiker
Jamess
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 881
Geregistreerd: ma nov 21, 2011 3:54 pm

Re: MDAI + MAO-B inhibitor vergelijkbaar met MDMA maar gezon

Berichtdoor Claviceps » do feb 09, 2012 1:24 am

Evert schreef:Nu heb ik ook begrepen dat MDAI (vrijwel) non-neurotoxisch zou moeten zijn

Nu heb ik zelf geen enkele ervaring met een MAO-B inhibitor, dus ik heb als vraag aan jullie: heeft een MAO-B inhibitor zoals L-Deprenyl ook een stimulerend effect?
Als dat zo is, zou het dan zo kunnen zijn dat MDAI gecombineerd met bijvoorbeeld L-Deprenyl qua effect zeer sterk zal lijken op MDMA, maar dan met een stuk minder neurotoxiciteit?

Ik denk ook niet dat we uit het oog moeten verliezen dat MDAI in menselijke modellen toch nog een vrij onbekende is. Wellicht dat neurotoxiciteit minder of aanwezig is, echter laat dat niet uit dat er geen eventuele andere negatieve aspecten aan deze drug verbonden zijn die niet bekend zijn.

Naar mijn weten is ook de werking en eventuele interactie van MAOI's met MDAI onbekend. Vooral als het gaat om MAOI's zou ik toch een mate van voorzichtigheid hanteren. Theoretisch kan het allemaal leuk klinken en passen conform je eigen oordeel echter het menselijk lichaam is een complex systeem waar we nog niet alle in's en out's van kennen. Vanuit een persoonlijk perspectief vind ik daarom experimenteren met combinaties van RC's en andere middelen een gevaarlijke gebeurtenis.

Als mens zijnde hebben we toch snel de neiging om alles maar op kort termijn te bekijken, "de eerste paar keer gingen goed, dus het zit wel snor". Bij dingen zoals dit ligt het risico dan ook vaak meer in langer termijn gebruik, indien het inderdaad schadelijk zou zijn.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Research Chemicals

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner