Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

MDPV duidelijkheid

Dé plek voor discussie over alle nieuwe stoffen. Met een speciaal subforum voor de 2C-reeks.

MDPV duidelijkheid

Berichtdoor Monologic » ma apr 27, 2015 5:08 pm

INLEIDING:

Beste allen,

Na veel te hebben gelezen op internet over deze stof - en vele andere stoffen - ben ik tot de conclusie gekomen dat er veel informatie te vinden is, maar er veel onduidelijkheden bestaan. Veel reports zijn geschreven zonder de stof te laten testen, mensen hebben het niet afgewogen en de ervaringen lopen erg uiteen. Daarnaast word er zelden tot nooit informatie gegeven over de eigenschappen van de stof, naast de kleur en geur. Ik moet bekennen dat ik geen held ben in het compleet duidelijk uiteenzetten van informatie, maar dat neemt zeker niet weg dat ik dit wel graag wil proberen. Als eerste wil ik MDPV onder handen nemen in dit topic, dat ik in de toekomst graag wil uitbreiden. Hiermee wil ik duidelijkheid creëren voor de mensen die dit zoeken. Mocht er animo zijn voor mijn pogingen dit te doen, zal ik meerdere actieve stoffen onderzoeken. Als er vragen zijn, welke dan ook, hoor ik dat graag.

Daarnaast wil ik melden dat ik niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor iemand anders eigen acties. Dat ik denk, wil niet zeggen dat jij het niet zou moeten doen.

Inhoud:
1. Wat is MDPV?
2. Eigenschappen van de stof.
3. Dosering en manieren van toediening.
4. Effecten.
5. Legaliteit.
6. Vragen en antwoorden

1. Wat is MDPV?
Methylenedioxypyrovalerone (MDPV) is een psychoactieve drug met stimulerende eigenschappen.

Het werkt als een noradrenaline-dopamine heropname remmer, die er voor zorgt dat er meer noradrenaline en dopamine in je synapsen beschikbaar is. ("norepinephrine-dopamine reuptake inhibitor (NDRI)") Ondanks dat het in de jaren 60 al ontwikkeld was, werd het in ongeveer 2004 pas op de markt gebracht als een designer drug. MDPV is een van de stoffen die het label "Bath salt" heeft gekregen in de VS.

Al mijn ervaringen met deze stof zijn gebaseerd op een door een laboratorium geteste stof, waarbij 81% MDPV is gevonden en 19% niet-actieve stof.

Fancy stuff:

Methylendioxypyrovaleron

Formule: C16H21NO3
Systematische (IUPAC) naam: (RS)-1-(Benzo[d][1,3]dioxol-5-yl)-2-(pyrrolidin-1-yl)pentan-1-one
Metabolisme: In de lever
Excretie: Voornamelijk in de urine (via de nieren)
Halfwaardetijd: 48-72 uur (Erg speculatief)

2. Eigenschappen van de stof.
MDPV als hydrochloride zout:
- Puur wit tot licht gele kleur
- Zeer fijn (geen korrels)
- Hygroscopisch (trekt water aan)
- Plakt aan zichzelf en andere objecten.
- Aanwezige geur die toeneemt naarmate het vochtig word of aan basen wordt blootgesteld.
- Brandend in de neus (Let op: Kans op wonden bij herhaald gebruik)

Verder heb ik gemerkt:
- Soms statisch
- Lijkt minder aangenaam te zijn na langere tijd van blootstelling aan lucht en water. (Zowel nasaal als oraal)

3. Dosering en manieren van toediening.
Uiteraard zijn er verschillende manieren van toedienen mogelijk. Ik zal hieronder de verschillende manieren uiteenzetten en de doseringen die er volgens verschillende gebruikers voor mogelijk zijn. In de hieronder vermelde stukken heb ik me aan de doseringen van Erowid gehouden. Ondanks dat ik vind dat deze voor mij aan de lage kant zijn, kan ik heel goed begrijpen waarom deze waardes gegeven worden. Er zijn te veel variabelen die we nog niet weten en daardoor er geen rekening mee kunnen houden. Wees dus voorzichtig.

Intranasaal/snuiven:

Het is mogelijk om MDPV te snuiven. Volgens Erowid zou de totale duur van de werking van MDPV op deze manier 2 tot 3,5 uur zijn. De eerste effecten zijn merkbaar na 5 tot 20 minuten. Ik moet zeggen dat deze indicatie mij wel redelijk precies lijkt. Echter denk ik dat het gemiddelde rond de 10 minuten zit, voordat de eerste effecten merkbaar zijn.

Doseringen liggen tussen de ~4mg voor een "lage" dosis, ~8mg voor een "normale" dosis en ~15mg voor een "sterke" dosis. In elke situatie zou ik je aanraden te beginnen met een "lage" dosis, omdat iedereen anders reageert op een bepaalde stof. Meer kan altijd, minder gaat wat lastiger.

Oraal:
Het oraal toedienen van MDPV is zeer goed mogelijk. Let op dat bij orale inname van MDPV de totale duur van de effecten erg veel uiteen lopen. Dit kan van 2 tot 7 uur zijn.

Doseringen liggen tussen de ~7mg voor een "lage" dosis, ~12mg voor een "normale" dosis en ~19mg voor een "sterke" dosis. Wederom zou ik aanraden om zo laag mogelijk te beginnen. Je weet immers niet hoe je op deze stof reageert.

Roken:
Het roken van MDPV is mogelijk, maar de meerderheid van de door mij geraadpleegde bronnen gaven aan dat het roken van MDPV zonde zou zijn, omdat het eerder moleculen verbrandt dat verdampt.

Het verbranden van MDPV is naast erg onaangenaam qua smaak en geur, ook minder werkzaam.

Verdampen:
Zoals hierboven aangegeven zou het verdampen van MDPV een mogelijke optie zijn op deze stof toe te dienen. Echter is het raadzaam hierbij met lagere dosissen te beginnen dan bij het snuiven van deze stof. Daarnaast heb ik zelf gemerkt dat het verdampen van MDPV soms lastig kan zijn, omdat de stof bij langzame verhitting eerst verdampt en smelt, voordat het daarna snel verkleurt en verbrand. Het lijkt dus twee (misschien meer) stadia te hebben. Naarmate er meer hitte toegediend word, zal de damp/rook minder aangenaam zijn om te inhaleren.

Bevindingen:
Spoiler! :
Dit proces van verdampen/verbranden: wit poeder + hitte -> geel/oranje olie-achtige substantie + witte rook. Oranje olie-achtige substantie + hitte -> Donker orange olie-achtige substantie + donkerdere rook. Donker orange olie-achtige substantie + hitte -> bruinige kristallen + donkerdere rook. Bruinige kristallen + hitte -> zwarte teer (van gesmolten kristallen) + meer rook. Deze stappen overkoepelen ook de stappen het verbranden.

Er wordt ook gespeculeerd dat het maken van een "freebase" betere effecten zou moeten geven. Ik heb deze statements niet kunnen reproduceren. Het is wel mogelijk een olieachtige substantie te scheiden van de rest van de stof, maar het verdampen van het zout lijkt efficiënter te verlopen. (Dit neemt niet weg dat het met adequate labapparatuur wel mogelijk zou zijn.) Daarnaast is de freebase variant van MDPV instabiel.

Qua doseringen is er veel variantie. Omdat de werkingsduur erg kort is, is de neiging om meer te nemen erg groot. Let op dus. Mocht je deze route willen bewandelen lijkt het me verstandig (en niet per se slim) om met doseringen van ongeveer 2 a 3 mg te beginnen. Het verdampen van MDPV zou ik persoonlijk afraden, omdat het meer nadelen lijkt te hebben in verhouding met de voordelen.

Rectaal:
Ik heb hier weinig specifieke informatie over gevonden. Het blijkt wel mogelijk te zijn. Let er op dat je hierbij zeer lage doseringen moet gebruiken. ~5mg voor een "lichte" dosis, ~9mg voor een "normale" dosis en ~17mg voor een "sterke" dosis. Begin laag. Badum-tssh.

Intraveneus/spuiten:
Ook deze methode blijkt mogelijk te zijn, maar de vermeldingen van de effecten hiervan lopen erg uiteen. Af te raden.

4. Effecten.
Negatieve effecten: (Kans op deze effecten vergroot naarmate de dosis vergroot word.)
- Verhoogde hartslag (Ook merkbaar bij lagere doseringen)
- Slapeloosheid (Erg aanwezig bij herhaald gebruik)
- Buikpijn (Erg aanwezig bij hogere doseringen en/of herhaald gebruik)
- Compulsief herdoseren (Let op: Compulsief herdoseren kan leiden tot psychose!)
- Verlies van eetlust
- Trillen gehele lichaam / spasmes
- Koude ledematen
- Hoge lichaamstemperatuur (Ja, ondanks de koude ledematen)
- Verwardheid (Bij hogere doseringen)
- Dip, nadat stof is uitgewerkt (Erg naar, vooral bij verdampen -> kan leiden tot herdoseren)
- Verhoogde kaakspanning / bruxisme
- Oogtrillingen (Bij hoge doseringen)
- Hyperactiviteit
- Hallucinaties (Bij zeer hoge doseringen)
- Zweten

Neutrale effecten:
- Verwijde pupillen

Positieve effecten:
- Algemene stimulatie
- Alertheid
- Euforie (Mild)
- Sociaal bevorderend (Meer zin om te praten)
- Verhoogde motivatie (Het daadwerkelijk iets doen kan soms lastig zijn)
- Mentale helderheid (Mild)
- Empathie
- Milde seksuele opwinding (Ja, maar het daadwerkelijk uitvoeren kan lastig bevonden worden)

5. Legaliteit.
Op dit moment - 09-08-2017 - is het in bezit hebben van MDPV strafbaar.

De op 16-06-2014 voorgestelde aanpassing van de wet is op 25-09-2014 aangenomen. Deze stof zal op de opiumlijst komen te staan vanaf 02-10-2015. Zie hier. EDIT: Naar alle waarschijnlijkheid zal de ban eerder ingevoerd worden. Namelijk op 1 juli 2015 al.

HAS ADOPTED THIS DECISION:

Article 1

The following new psychoactive substances shall be subjected to control measures across the Union:

(a)
4-iodo-2,5-dimethoxy-N-(2-methoxybenzyl) phenethylamine(25I-NBOMe);

(b)
3,4-dichloro-N-[[1-dimethylamino) cyclohexyl]methyl] benzamide (AH-7921);

(c)
3,4-methylenedioxypyrovalerone (MDPV);

(d)
2-(3-methoxyphenyl)-2-(ethylamino)cyclohexanone (methoxetamine).

Article 2

By 2 October 2015, Member States shall subject in accordance with their national legislation, the new psychoactive substances referred to in Article 1 to control measures and criminal penalties, as provided for under their legislation complying with their obligations under the 1971 United Nations Convention on Psychotropic Substances.

Article 3

This Decision shall enter into force on the twentieth day following that of its publication in the Official Journal of the European Union.

Done at Brussels, 25 September 2014.

6. Vragen en antwoorden.
Er kan in mijn ogen bij lange na niet genoeg informatie gegeven worden over een stof. Mijn vraag aan jullie is wat ik kan verbeteren aan deze post. Hebben jullie vragen? Kan ik iets testen voor jullie? Zie je fouten? Heb je iets toe te voegen? Let me know. Ik zal deze post aanpassen, zodra ik meer toe te voegen heb.

tl;dr:

Is het leuk?

Mhua.

Zal ik MDPV proberen?
Tenzij je goede redenen hebt om deze stof te proberen, zou ik het je afraden te gebruiken.

Hoe maak ik de freebase variant?
Ik denk niet dat ik dat hier mag vertellen. Dit is makkelijk te vinden op het internet. Het is echter af te raden, al zeg ik het zelf.

Code: Selecteer alles
Versie: 31-05-2015
Laatst bijgewerkt door Monologic op wo aug 09, 2017 2:49 am, in totaal 8 keer bewerkt.
“Ik voel me beter dan alles buiten mij, mij laat voelen als ik me niet zou voelen, zoals nu.” - 8
The gods know what you've done..
Monologic
Bewuste Gebruiker

Re: MDPV duidelijkheid

Berichtdoor Italiano » di apr 28, 2015 2:33 am

Je zou in kunnen gaan op de wat meer scheikundige zaken als de structuurformule van MDPV, bijv. vergeleken met amfetamine. Dan zie je dat MDPV een cathinone afgeleide is, en meer valt in de groep van mephedrone en methylone dan in de groep van 4-FA en 2-FA.
Pharmacology verschillen hebben daar mee te maken.

Daarnaast wordt MDPV binnenkort op de opiumlijst gezet, ook wel een interessant dingetje.
Italiano
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Monologic » di apr 28, 2015 12:59 pm

Italiano schreef:Je zou in kunnen gaan op de wat meer scheikundige zaken als de structuurformule van MDPV, bijv. vergeleken met amfetamine. Dan zie je dat MDPV een cathinone afgeleide is, en meer valt in de groep van mephedrone en methylone dan in de groep van 4-FA en 2-FA.
Pharmacology verschillen hebben daar mee te maken.

Daarnaast wordt MDPV binnenkort op de opiumlijst gezet, ook wel een interessant dingetje.

Bedankt voor de input. Ik heb het legaliteitsstukje toegevoegd. Ik zal de structuurformules en dergelijken later doen. Ook erg interessant, inderdaad.
“Ik voel me beter dan alles buiten mij, mij laat voelen als ik me niet zou voelen, zoals nu.” - 8
Monologic
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Prinses Preksie » wo apr 29, 2015 12:23 pm

Mooi topic Mono.
Merk zelf dat ik met verdampen erg vaak wil bijpakken ookal had ik 10 minuten ervoor al een klein beetje ervan gepakt. Voel ook vaak tijdens het gebruik trillingen door m'n lichaam, zelfs tot een paar uur nadat het uitgewerkt is heb ik daar dan nog last van.
Prinses Preksie
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Monologic » vr mei 01, 2015 12:19 am

Thanks, man.

Ja, de trillingen en spierspanning zijn een bekend fenomeen. Dingen als magnesium of eventueel benzo's zouden dat lichtelijk tegen kunnen gaan, maarja. Drugs vs drugs is ook zo... meh. :P

In elk geval de post weer bijgewerkt.
Monologic
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Perry » vr mei 01, 2015 12:33 am

Magnesium is een voeding supplement. Geen drug
Bennaccio schreef:werkt een Fool als antidepressiva?

Hoe vind je zelf dat het gaat?
Perry
Intensive Care Bear
Donateur

Berichtdoor Monologic » vr mei 01, 2015 12:56 am

JongGeleerd schreef:Magnesium is een voeding supplement. Geen drug

Niet zeiken JG. Terminologie en definities zuigen, ik weet het, maar dit kan en kan niet, afhankelijk van wat je vind wat er onder een definitie valt.

"A drug is, in the broadest of terms, a chemical substance that has known biological effects on humans or other animals. Foods are generally excluded from this definition, in spite of their physiological effects on animal species" - Wikipedia

Dit ondersteunt wat jij zegt.

"Magnesium has evolved as a drug with diverse clinical applications." Random Wetenschappelijk artikel

Dit ondersteunt wat ik zeg.

En het maakt me, naast het feit dat ik dit hier graag neer wil plempen, verder geen reet uit.

Bedankt voor de input, though. Verder nog op of aanmerkingen?

Kusje
Monologic
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Perry » vr mei 01, 2015 1:07 am

Is het nog chill op tiny?

Perry
Intensive Care Bear
Donateur

Berichtdoor Monologic » vr mei 01, 2015 1:08 am

JongGeleerd schreef:Is het nog chill op tiny?

Ja, kom ook. In plaats van enorm sterke one-liners hier te posten. ;)
Monologic
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Paradise » ma mei 11, 2015 9:04 pm

Zal ik MDPV proberen?
Tenzij je goede redenen hebt om deze stof te proberen, zou ik het je afraden te gebruiken.

Dus een echt goede reden hé ...

Zou een goede bonus vraag zijn op het drugsexamen.
Geef een goede reden om MDPV te proberen.
Paradise
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Monologic » di mei 12, 2015 4:14 pm

Paradise schreef:Zal ik MDPV proberen?

Dus een echt goede reden hé ...

Zou een goede bonus vraag zijn op het drugsexamen.
Geef een goede reden om MDPV te proberen.

Niet echt een goed idee over hoe ik deze post moet interpreteren, maar inderdaad. Verzin eens een goede reden. Dan weten we in elk geval dat iemand (goed) nadenkt, voordat hij/zij (MDPV) doet. Verder denk ik dat ik eigenlijk niemand iets af of aan zou moeten/mogen raden, maar op de manier zoals ik het hier formuleer, hoop ik impulsieve gebruikers wat minder impulsief te laten handelen. Ach, wie weet... :roll:
Monologic
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Perry » di mei 12, 2015 4:17 pm

Ik wilde 't eens proberen, heb nog aardig wat over, maar wil 't niet weggooien en ook niet meer gebruiken :lol:

Perry
Intensive Care Bear
Donateur

Berichtdoor Monologic » zo mei 31, 2015 5:16 pm

Bekend probleem.

Daarnaast: Tekst is ge-update.
Monologic
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Prinses Preksie » ma jun 01, 2015 1:10 pm

Lekker verslavend spul, godverdomme. Gebruik het nog dagelijks, kan er gewoon niet van af blijven. :(
Prinses Preksie
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wijs Gebruiker

Berichtdoor WorkhardPlayhard » zo apr 23, 2017 10:18 pm

Mooi topic! Precies wat ik zocht! Lijkt me lekker spul voor met de feestdagen, een keertje moet kunnen.
WorkhardPlayhard
Newbie
Verbannen

Berichtdoor xastur » di aug 08, 2017 9:03 pm

ik krikg morgen een sample van 100mg aangezien ik ook angstaanvallen ervaar die weer weg druk met benzo. of dit een veilig product is weet ik niet. is het niet verwant aan mdma? of lichter?
xastur
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Perry » di aug 08, 2017 10:11 pm

MDPV is een heel ander monster dan MDMA. Gebruik bij een angststoornis is sterk af te raden. Stoornissen weg drukken in plaats van aanpakken trouwens ook.

Perry
Intensive Care Bear
Donateur

Berichtdoor verneukeratief » di aug 08, 2017 10:16 pm

JongGeleerd schreef:Stoornissen en angsten wegdrukken in plaats van aanpakken trouwens ook.

Niet helemaal met je eens. Na 38 jaar ellende heb ik gezegd dat ze er niet meer zijn. Opgelost.
verneukeratief
Badass Junkie

Berichtdoor Perry » wo aug 09, 2017 2:02 am

proost, maat

Perry
Intensive Care Bear
Donateur

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Research Chemicals