Er gaat een nieuwe wet op RCs'komen. Nou snap ik er niet alles van, alleen Fentanyl, en synthetische cannabis en nog iets waar ik nog nooit van gehoord.
Nu zie ik wel dat ook de ringstructuur van cathinone verboden kan worden, en dat is dus 3MMC, 1 van mijn favo's.
Dit onderdeel bevat de nieuwe lijst IA waarin de verboden stofgroepen zijn opgenomen. De
stofgroepen die zijn opgenomen op lijst IA zijn: substanties die zijn afgeleid van 2-fenethylamine,
waaronder ook substanties met de basisstructuur van cathinon; cannabimimetica of synthetische
cannabinoïden; en substanties afgeleid van 4-aminopiperidine (fentanyl-achtige stoffen). Lijst IA
wordt ingevoegd tussen lijst I en II.
Mijn vraag is, iemand die er meer verstand van heeft wat gaat er nu precies verboden worden. En hoort daar bijv. 3MMC en 6APB bij. Er was toch dat de VN of zoiets gezegd dat 3MMC niet verboden hoefde te worden of gewoon eerst nader onderzoek behoefte?
Hieronder de wet.
Dit onderdeel bevat de nieuwe lijst IA waarin de verboden stofgroepen zijn opgenomen. De
stofgroepen die zijn opgenomen op lijst IA zijn: substanties die zijn afgeleid van 2-fenethylamine,
waaronder ook substanties met de basisstructuur van cathinon; cannabimimetica of synthetische
cannabinoïden; en substanties afgeleid van 4-aminopiperidine (fentanyl-achtige stoffen). Lijst IA
wordt ingevoegd tussen lijst I en II.] file:///C:/Users/Gebruiker/Downloads/Wetsvoorstel%20NPS%20internetconsultatie.pdf