ik herinner me nog dat explosion en nexus gewoon bij de smartshop werden verkocht,
methylone (soort xtc/md) en 2cb, vloeibaar in een buisje, met kleur en geurstof, zogenaamd kamergeurtje/room fragrance, hahaha, helaas was het zo razend populair en het gesprek van de dag(en) voordat 't weekend weer naderde. Daardoor werd het binnen de kortste keren uit de handel gehaald helaas.. Ik ben er eigenlijk voorstander van dat de bekende en veelvuldig gebruikte party middeltjes op die manier verkocht zouden moeten mogen worden door betrouwbare shops, met goed advies en van een betrouwbare fabrikant, dat zou een hoop ellende schelen qua risico's als vervuiling/verwarring over om welke substantie het gaat terwijl je denkt dat het iets anders is etc. die door het in de illegaliteit te houden telkens weer in min of meerdere maten de kop opsteken.
nadat het uit de schappen van de smartshop was kon je het trouwens nog steeds gewoon in poeder/kristal vorm bestellen via internet vanuit aziatische landen, alhoewel ik het prijziger vond dan the real deal eigenlijk...
zowieso is de wetgeving wat 'drugs' betreft zo korm als het maar zijn kan, van het gemiddelde handjevol overdosissen of vergiftigingen die er jaarlijks helaas een aantal mensen het leven kosten word zoveel heisa gemaakt en een shitload aan negatieve media aandacht op los gebombardeerd, terwijl er zo ongeveer elk weekend verschillende aantallen voornamelijk jongeren worden opgenomen in het ziekenhuis met alcohol vergiftiging, wat tevens ook aanzienlijk nare gevolgen heeft of dodelijk uitpakt... en daar hoor je amper iets over...
wel vreemd trouwens dat RC's vrij verkocht mogen worden in zoveel landen zonder dat er onderzoek naar gedaan is, hoe zit dat eigenlijk? normaal mag iets toch pas verhandeld worden als het op mensen is getest en goed is gekeurd, of word dit als iets anders verkocht dan een middel voor inname? als ingredient bijvoorbeeld?
Ik denk dat als stofjes net ietsje anders zijn dan bekende familieleden ervan, waar wel veel onderzoek naar is gedaan er wel enigzins vergelijkbare effecten te verwachten zijn, mits het verschil nihil/miniem is. alhoewel, dat is een aanname, want ik weet er eigenlijk niet echt iets over.. maar mijn gedachtegang/logica
verder zijn er van zoveel dingen niet bekend wat de effecten zijn op de lange termijn, en van zoveel dingen ook wel, en velen blijken behoorlijk schadelijk te zijn maar worden toch veelvuldig gebruikt en ingenomen.
uiteindelijk moet iedereen natuurlijk voor zichzelf weten wat diegene wel en niet in z'n lichaam wil stoppen.
als er niet zo'n taboe op 'drugs' zou liggen, dan denk ik dat er veelvuldig onderzoek gedaan zou worden met en naar de recepten/formules van shulgin, en er daarmee kans is om behoorlijk wat deuren naar verborgen werelden te openen, ontdekken, verkennen..
er zou meer vrijheid moeten zijn voor wetenschappers die substanties willen onderzoeken, testen etc. die door de overheden op de opiumlijst gezet zijn. waarom bij voorbaat nee, daardoor worden potentieel geniale ideeen voor onderzoek simpelweg verworpen, terwijl ontdekken, creeeren, ontwikkelen etc. de meest interessante en tevens beste redenen zijn die ik me kan voorstellen waardoor wij uberhaupt ons bestaan een logische verklaring/betekenis/doel/richting kunnen geven, de innerlijke en uiterlijke werelden verklaren, door middel van duiden, experimenteren, creeeren, manipuleren, concluderen, is een soort van compas van het levende bewustzijn, al roept elke conclusie meer vragen op dan er antwoorden zijn en is alles zo relatief ookal beweren bepaalde figuren dat bepaalde dingen om dit en dat en door zus en zo absoluut zijn..
en nu ben ik echt de draad van m'n verhaal kwijt, explosion en nexus!
ik vond de dosis van zo'n buisje nexus liquid 2cb wel echt precies de juiste voor mij, ik heb later wel eens een keer een onwijs sterk tabletje gehad, en sinds die keer moet ik er niets meer van hebben, ik kreeg er echt een sensory overload van in m'n hersenpan, alsof ik een tik van de molen had, kon niet meer normaal denken en communiceren, herkende zelfs m'n eigen straat en portiek niet omdat er gewoon niets helders en zinnigs meer mogelijk was om met zo'n meltdown in m'n harses voort te brengen... gelukkig was ik met m'n family/huisgenootjes en waren we met de bus, ik was echt blij toen ik weer helder werd! en die explosion was ook wel grappig, een soort van speedy achtige mdma roes, scherper van geest, werkt iets korter, en minder last van een downer de week er na...
ik geloofde eerst niet dat het echt wat was, omdat het een smartshop middeltje was, 't was toen ook net nieuw in de handel, totdat ik een goeie vriendin van me opeens tegenkwam met klapperkaken en uitpuilende ogen een half uurtje nadat ze zo'n flesje op had tijdens een feestje hahaha, ze stond zelf ook helemaal flabbergasted dat het zo'n effect had, de week erop toch maar geprobeerd

De nieuwe RC's hou ik me niet zo veel mee bezig, iki zal er eens wat over lezen, vaak vindi k het prijzig, en dat zonder te weten of 't nou echt de moeite waard is.. ik hoor er eigenlijk in m'n omgeving en de scene (kraken/freeparties) ook niet echt veel enthousiastelingen over ofzo...