Kan iemand mij vertellen welke RC-benzo's zouden hier eventueel geschikt voor kunnen zijn?
Flubromazolam en Flubromazepam hebben een relatief sterke spierontspannende werking onder benzodiazepines. Flubromazepam lijkt mij het meest geschikt door de lange werking, hou daarbij echter wel rekening met een relatief trage opkomst.
Flunitrazolam zou het klusje waarschijnlijk ook wel geklaard krijgen maar door de relatief sterke opkomst en korte duratie lijkt gok ik dat deze iets minder geschikt voor dit doeleinde.
De ontwenning zal zich eveneens uiten in meer spierspanning. Als gevolg van Flubromazolam ontwenning kon ik een dag letterlijk niet meer lopen door de spanning in mijn benen en mijn kaak voelde alsof ik flink had doorgehaald op amfetamine. Dat was na vrij aanzienlijke misbruik van de substantie.
Van Flualprazolam wordt ook gezegd dat deze een relatief sterke spierontspannende werking heeft. Benzos die inwerken op de spierontspanning zijn meestal ook wel relatief bedwelmend, maar wellicht niet zo vervelend wanneer je toch herstellende bent.
Diclazepam is zeer gelijkend aan Diazepam maar (door de metabolieten) iets meer sederend van aard. De duratie / halfwaarde tijd is erg lang wat deze voor praktische toepassing en eveneens met oog op uiteindelijk afbouwen wellicht een relatief geschikte RC benzo voor je doeleinde kan wezen.
Ik kan mij trouwens voorstellen dat ze relatief terughoudend zijn met tegelijkertijd voorschrijven van opioiden (Tramadol) en benzodiazepines. In verband met het versterkend effect op elkaar. Onderdrukking van ademhaling kan bijvoorbeeld een ding zijn wanneer gecombineerd op hogere doseringen.