Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Verschil tussen 3-FA en 2-FMA

Dé plek voor discussie over alle nieuwe stoffen. Met een speciaal subforum voor de 2C-reeks.

Verschil tussen 3-FA en 2-FMA

Berichtdoor spikeycloud » vr nov 23, 2018 5:41 pm

Hoi mensen,

Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie het verschil tussen 2-FMA en 3-FA ervaren. Op internet word ik er niet veel wijzer van en de vraag is natuurlijk of die mensen die daar iets over geschreven hebben, ook daadwerkelijk legit 3-FA hebben gehad. Gezien dat het meeste fake is. Dus zodoende dat ik het liefste het van jullie wil horen. 8-)
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Verschil tussen 3-FA en 2-FMA

Berichtdoor Perry » vr nov 23, 2018 11:09 pm

3-FA is een soort Pep+, lekker, recreatief. 2-FMA is een eigenlijk puur functionele stimulant en duurt ook wat langer.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Verschil tussen 3-FA en 2-FMA

Berichtdoor Jmths » za nov 24, 2018 4:38 pm

3-FA voelt vrij gelijk aan amfetamine.

2-FMA heeft meer weg van Methamfetamine, 3-FPM, Modafinil. De effecten van 2-FMA voelen milder en meer lichaamseigen aan maar zijn minder aanwezig. Methamfetamine is echter wat euforischer dan 2-FMA en heeft significante serotonine bijslag wat 2-FMA waarschijnlijk niet heeft.

Mensen denken vaak dat methamfetamine 'heftiger' is dan amfetamine maar het is waarschijnlijk verslavender vanwege de meer rustgevende effecten. 2-FMA voelt ook niet zozeer 'heftig' maar meer rustig.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Verschil tussen 3-FA en 2-FMA

Berichtdoor Paradise » za jan 26, 2019 8:45 am

3FA vind ik iets beter dan 2FA.
Ze lijken allebei nogal op pep van werking en duur.

2FMA vind ik de gigantische werkingsduur toch wel opmerkelijk verschillend.
Kan er ook heel rustig op blijven.
Avatar gebruiker
Paradise
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 457
Geregistreerd: wo jul 13, 2011 3:45 am

Re: Verschil tussen 3-FA en 2-FMA

Berichtdoor Jmths » za jan 26, 2019 2:59 pm

Ik krijg vaak het gevoel dat mensen de duratie van 2-FMA overschatten omdat de effecten minder sterk aanwezig zijn en mensen dus geneigd zijn relatief hoog te doseren. 2-FMA voelde naar mijn ervaring altijd verrassend rustgevend voor stimulant begrippen en zelfs met langere nasleep van effecten kan ik meestal relatief beter slapen na 2-FMA gebruik dan na gebruik van andere stimulanten. Al val ik relatief snel in slaap na gebruik van stimulanten.

Voor referentiekader:
Na 20mg 2-FMA ga ik eerder kunnen slapen dan na 20mg Methylfenidaat (ritalin).
En na 30mg 2-FMA HCL ga ik waarschijnlijk ook eerder kunnen slapen dan na 20mg Amfetamine sulfaat.

Jammer dat beiden sinds het verdwijnen van het Spaans boegbeeld vrijwel niet meer te vinden zijn, laat staan voor schappelijke onkosten. Allebei 'A categorie' en puur persoonlijke voorkeur maar ik ben meer fan van 2-FMA. Voor mij werkt 2-FMA (relatief) rustgevend wat vrij uniek is voor stimulanten en de effecten van 2-FMA voelen relatief lichaamseigen gelijkend aan de effecten van 3-FPM (deze voelt echter 'milder' in brede zin). De relatief milde lichaamsbelasting van 2-FMA is voor mij zeker een pluspunt op de lange termijn.

2-FMA vind ik toch wel meer weg hebben van methamfetamine dan amfetamine al is mijn ervaring met methamfetamine slechts beperkt. Waar 3-FA dus meer weg heeft van amfetamine. Na amfetamine gebruik ga je de crash eerder merken dan na methamfetamine gebruik. De serotonine effecten van methamfetamine die veel langer aanhouden (dan dopamine en noradrenaline effecten) spelen hier waarschijnlijk een significante rol in.

Mensen onderschatten vaak het verslavend aspect van de verdraagzaamheid van het lichaam ten opzicht van een substantie. Om dit concreet uit te vergroten: Met vrij minimale tolerantie wanneer ik 20-30mg Diacetylmorfine (heroïne) neem ben ik in lala land en aan het 'nodden'. Ik heb echter ook iemand mee gemaakt die van dezelfde batch Diacetylmorfine (heroïne) zonder al teveel moeite 1000mg er op een avond doorheen heb zien blazen.

Als je dan naar de Louis Theroux documentaire kijkt over Diacetylmorfine (heroïne) verslaving zie je iemand letterlijk een halve gram in zijn arm spuiten. En zelfs dan lijkt het meestal pas mis te gaan wanneer fentanyl (analoog) in het spel komt omdat deze de ademhaling veel sterker onderdrukt.

Om soortgelijke reden is 3-FPM onder een bepaalde doelgroep ook zeer populair. Blijkbaar kun je 3-FPM op relatief hoge dosering injecteren voordat er aanzienlijke acute (dodelijke) risico's bij komen kijken.

Het injectie gedeelte breng ik enkel op om mijn punt uit te vergroten en duidelijk te maken, hier is 2-FMA überhaupt ongeschikt voor. Zelfverminking door middel van IV blijf ik ver van uit de buurt ook.

Maar ik geloof dus dat 2-FMA door hogere verdraagzaamheid van het lichaam (cardiovasculair) relatief meer lange termijn afhankelijkheidsrisico met zich mee brengt dan 3-FA.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Research Chemicals

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner